burda yapılan hatalardan biri ;
''melekler ve ruh''geçen ayetle kitabı ve hikmeti geçen ayeti karşılaştırmak saçmadır el takısı gelirse bir kelimeye o kelime bellidir bir şeyi nitelemez yani ne olduğu bellidir kitabı ve hikmeti diyor el takısı belli bir şey için geldiği için bunlar ayrı şeylerdir
- - - Updated - - -
Melaike ve Ruh
Bil ki Allah Teâlâ'nın Kur'ân'da takip ettiği metod ve üslub şudur: O, her ne zaman korkutma ve işin korkunçluğunu anlatma sadedinde meleklerden bahsetse, bu ayette ve "O gün ruh ve melekler saf saf kalkarlar" (Nebe, 38) ayetinde olduğu gibi, mutlaka onunla birlikte "rûh" (Cebrail'i) ayrıca zikreder ki bu, "Ruh"un, kadr-u kıymet bakımından meleklerden daha büyük olduğunu gösterir. Burada şöyle bir incelik var: Allah Teâlâ "urûc" (çıkma-yükselme) tabirini kullanırken, bu ayette olduğu gibi, önce melekleri sonra Ruhu; kıyam (kalkma) ifadesini kullanırken de, Nebe, 38. ayette olduğu gibi, önce Ruhu sonra melekleri zikredir. Bu, Ruhun, inişde ilk, çıkışta da ikinci olmasını gerektirir. İşte bu noktada bazı keşif ehli zatlar şöyle demektedirler: Rûh, Allah'ın celâline yakın olan en büyük nurdur. Diğer meleklerin ruhu, bu nurdan dallanır-budaklanır. İman ise, rûh derecelerinin en sonunda yer alır. Binâenaleyh bu iki uç arasında, çeşitli melek ruhların ve kudsî nurların derece ve mertebeleri vardır. Bunların tam sayısını ancak Allah Teâlâ bilir.
razinin tefsirindekşi bu bölümden o çıkmaz bu bir çarpıtmadır razi demekttedir ki ruh onlardan yani cebrail onlardan üstündür bu yüzden ayrı zikredilir