Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Haram Olduğuna İtikad Ederek Beşeri Kanunlarla Hükmetmenin Hükmü Nedir?

Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Es selamu aleykum hocam,

Daha önce de bir konunun altında sormuştum (https://islam-tr.org/konu/tesri-istibdal-ve-tebdil-kelimelerinin-anlamlari-nedir.52640/)

1. Haram olduğuna itikad ederek, harama izin veren veya haramı emreden yöneticinin hükmü nedir?

2. Haram olduğuna itikad ederek, haramı kanun yapan yöneticinin hükmü nedir? Eğer icma ile küfür diyorsanız lütfen delillerinizi yazar mısınız zira ben Maide 44 gibi ayetlerden bunun büyük küfür olduğunu çıkaramıyorum ama emin de değilim, bidatçi olmaktan da korkuyorum.

3. Beşeri kanunlarla hükmetmeye küçük küfür diyen alimleri bidatçi mürcie mi görüyorsunuz yoksa sadece hatalı mı? Bu konuda mücahid alimlerin hepsi ittifak halinde midir yoksa içlerinde buna küçük küfür diyenler var mıdır?

4. Küçük küfür dersek bile huruc etmek caiz midir? Nitekim her ne kadar büyük küfür olmasa da Allahın kitabıyla ve peygamberimizin sünnetiyle hükmetmiyorlar, bu huruc etmek için yeterlidir değil mi?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh ;

Kardeşim sorularınızın cevabı genelde ihtilaflı olan meselelerdir. Bu soruların cevabları aşağıdaki konularda mevcuddur.

Allah'ın indirdiğinin Hak olduğunu kabul ederek farklı hüküm verme meselesi bir mesele hakkındadır. Allah'ın hükmünü tamamen ilga edip, tüm meselelerde küfür kanunlarıyla hükmedenler için değildir. Ayrıca harama izin vermek ile haramı emretmek ayrı hükümlerdir.

Konuları dikkatlice inceleyiniz, anlamadığınız yahud hâla aklınıza takılan soru olursa alta yazarsınız.


İlgili Konu:

Bir Had Cezasını Dâhi Uygulamayan Küfre Girer mi?

Çözüldü - Bir Had Cezasını Dâhi Uygulamayan Küfre Girer mi?

Allah (cc)'ın İndirdikleri ile Hükmetmeyenlerin Durumu Nedir?
Çözüldü - Maide 44 / Allah (cc)'ın İndirdikleri ile Hükmetmeyenlerin Durumu Nedir?
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Allah'ın indirdiğinin Hak olduğunu kabul ederek farklı hüküm verme meselesi bir mesele hakkındadır. Allah'ın hükmünü tamamen ilga edib, tüm meselelerde küfür kanunlarıyla hükmedenler için değildir. Ayrıca harama izin vermek ile haramı emretmek ayrı hükümlerdir.

İşte bu ayrımın delili nedir hocam? Maide 44 nazil olmasına sebep olan o yahudiler, Allah'ın indirdiklerinin gayrısıyla hükmetmekle kalmamış, bunu insanlar arasında uygulanan kanun haline getirmişler, buna rağmen alimler, bir müslümana bunun büyük küfür olması için şartlar getirmişler. Necd ulemasından da bunun büyük küfür olmadığına dair nakiller var.

Mesela bunu nasıl anlamamız gerekiyor:

Müfessir ve Muhaddis İmâm Ebû Muhammed el-Huseyn b. Mes'ûd el-Beğavî (vefâtı: 516 hicrî) şöyle der:

«"Allah'ın indirdikleri ile hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir." [Mâide, 44]

...Abdulazîz b. Yahyâ el-Kinânî'ye bu âyetler hakkında soruldu o da şöyle dedi: "Bu âyetler Allah'ın indirdiklerinden bazısıyla değil tümüyle birden hükmetmeyenler hakkındadır.

O hâlde her kim Allah'ın indirdiklerinin tümüyle birden hükmetmez ise kâfir, zâlim ve fâsıktır. Ancak her kim Allah'ın indirdiklerinden tevhîd ile ve şirkin terki ile hükmeder sonra şerîat olarak Allah'ın indirdiklerinin tümüyle de hükmetmese bu âyetlerin hükmüne girmez." Âlimler şöyle demişlerdir: Bu, nassen sâbit Allah'ın hükmünü açıkça ve kasıtlı olarak reddettiğinde böyledir. Durum kendisine gizli kalan veya te'vîlde hata eden böyle değildir.»
Meâlimu't-Tenzîl (3/61)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim, Allah'ın indirdikleriyle hükmeyenlerin ne olduğu hakkında sadece Maide 44 (kâfirler) olmadığı, Maide 45 (Fâsıklar) ve Maide 47 (zalimler) olduğu da açıktır. İşte âlimler bu ayetleri birlikte değerlendirerek şöyle şöyle olursa ( Allahın hükmünün hak olduğunu kabul ederse... , ... etmezse vb) diyerek bu ayırıma gitmişlerdir.
 
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Ben Allah'ın indirdikleri dışında hükümleri kanun yapanları kastediyorum hocam, bu konuda mücahid alimler hepsi bildiğim kadarıyla ittifak halindedir, hepsi kanun ehlini tekfir etmektedir. Mücahid alimler; Allahın hükmünü inkar etmese veya yalanlamasa, Onun hükmü dışında hükmetmeyi helal görmese, beşeri bir hükümle eşit görmese veya beşeri hükmü Allahın hükmünden üstün görmese ya da beşeri hükmü bile bile Allah'ın dinine nispet etmese bile sırf kanun yapmakla büyük küfür gerçekleşiyor diyorlar, benim bildiğim. Örneğin tek bir meselede bile Allahın hükmü dışında bir hükmü kanun haline getirmesi büyük küfürdür diyorlar, büyük küfür olması için saydığım şartları islam mahkemesinde bulunan bir kadı içindir diyorlar. Ama ben bu ayrımı Maide 44, 45, 47 ayetlerinden çıkaramıyorum. Tağuti düzende bulunan bir yönetici veya tagutun mahkemesinde bulunan bir hakimin her durumda büyük küfür mü işlemiştir yani?

Abdullatif bin Abdurrahman Alu’ş-Şeyh (rahimehullah) dedi ki:
Harâm olan tahkîm/hüküm verme sadece bâtıl bir şerîata dayandığı ve Kitâb ve Sünnet'e muhâlif olduğu zamandır. Yunanlıların, Frenklerin ve Tatarların kaynağı şahsî görüşleri ve hevâları olan hükümleri ve kanunları böyledir. Yine aşiretlerin töre ve gelenekleri de böyledir. Her kim kan mes'eleleri ve bundan başka konularda bunlarla hükmetmeyi istihlâl ederse/helâl görürse kâfir olur. Yüce Allah şöyle buyurur: 'Allah'ın indirdikleri ile hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir.' [Mâide, 44]

Müfessirlerden bir kısmı bu âyet hakkında: Burada küfür ile murâd olunan büyük küfrün dışında bir küfürdür, demişlerdir. Çünkü Hâricîler bu âyeti, Allah'ın indirdiklerinden başkasıyla hükmeden herkese; yani istihlâl etmeyene de tatbîk ediyorlardı. Ancak onlar (küçük küfürdür diyenler) istihlâl eden hakkında âyetin umûm oluşunu ve onun küfrünün dînden çıkarıcı olduğunu (Hâricîlerle) münâkaşa etmiyorlardı.

Bunu anladıysan eğer, Hâricîlerin Hüküm sadece Allah'a aittir şeklindeki sözleri hakkında Emîru'l-Mü'minîn'in (Ali'nin) söylediği: Kendisiyle bâtıl murâd edilen hak söz, şeklindeki sözü kavrarsın.»Minhâcu't-Te'sîs (53-54)


Abdullatif bin Abdurrahman alu’ş-Şeyh dedi ki:
“Bedeviler hakkında belirtmiş olduğun; Allah’ın indirdiğinden başka bir şeyle hükmetmeyi helal kabul eden ile etmeyen arasında ki fark, uygulamanın bu şekilde olduğu bir husustur. Ehl-i Sünnetin tuttuğu yolda budur.” -Uyunul Resail (2/605)-


Süleyman b. Sehman (rahimehullah) dedi ki:
Yani: kim Allah’ın indirdiğinden başka bir şeyle hükmetmeyi helal kabul eder,, tağutun hükmünü Allah’ın hükmünden güzel görürse…işte kim buna i’tikad ederse kafirdir. kim de bunu helal kabul etmez, tağutun hükmünü batıl, Allah’ın ve resulunun hükmünü hak olarak görürse işte bu küfre düşmez, İslam dininden de çıkmaz. -Uyunul Resail (2/602)-


İbn Teymiyye (rahimehullah) şöyle dedi:
«İnsan, üzerinde icmâ bulunan bir harâmı helâl veya üzerinde icmâ bulunan bir helâli harâm kılar ya da üzerinde icmâ bulunan bir şerîatı tebdîl ederse fukahanın ittifâkıyla kâfir ve mürteddir. İki görüşten birine göre şu buyruk bunun benzeri bir konuda nâzil olmuştur: "Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir." Yani o, Allah'ın indirdiklerinden başkasıyla hükmetmeyi istihlâl eden/helâl sayandır.»
Mecmûu Fetâvâ (3/267)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim; senin neyi nerden çıkarıp çıkaramamanın bir önemi yok. Mufessirler Maide suresinin ilgili ayetleri hakkında bu teferruata girmişlerdir. Günümüzdeki demokrat yöneticilerin tamamı Allahın hükümlerini tamamıyla sırtlarının gerisine atmışlar, Allah'ın hiç bir hükmüne itibar etmemektedirler. Bu sebeble küfür içerisinde olup tekfir edilmektedirler.
Teferruat Allah'ın indirdiğiyle hükmedip sadece tek meselede, Maide 44 gibi mesela zina ayeti hakkında hüküm konusunda farklı hüküm verme durumu gibi meselelerde emir / kâdı hakkında istisnaya gidilir demişlerdir. Tamamıyla reddedenlerin, Allah'ın hükümlerine ihtimal bile vermeyenlerin küçük küfür gibi durumları söz konusu değildir.
 
Son düzenleme:
Abdullah el Hanbeli Çevrimdışı

Abdullah el Hanbeli

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Kardeşim; senin neyi nerden çıkarıb çıkaramamanın bir önemi yok. Mufessirler Maide suresinin ilgili ayetleri hakkında bu teferruata girmişlerdir. Günümüzdeki demokrat yöneticilerin tamamı Allahın hükümlerini tamamıyla sırtlarının gerisine atmışlar, Allah'ın hiç bir hükmüne itibar etmemektedirler. Bu sebeble küfür içerisinde olub tekfir edilmektedirler.
Teferruat Allah'ın indirdiğiyle hükmedib sadece tek meselede, Maide 44 gibi mesela zina ayeti hakkında hüküm konusunda farklı hüküm verme durumu gibi meselelerde emir / kâdı hakkında istisnaya gidilir demişlerdir. Tamamıyla reddedenlerin, Allahın hükümlerine ihtimal bile vermeyenlerin küçük küfür gibi durumları söz konusu değildir.

Tamam hocam, Allah razı olsun senden.
 
Üst Ana Sayfa Alt