Hocam es-selamu aleykum
Meşhur ve sahih olan Hz. Ömer'in Sariye olayını delil gösterip "peygamberden başkası da gaybı eğer Allah dilerse bilebilir" diyorlar.
Hz. Ömer ne islam ne de düşman ordusunu görmeden "dağa çekilin" demesi üzerine savaşı kazanmasını : " demekki dağa çekilmeselerdi Hz. Ömer onların kaybedecek yada büyük zarar görecekler olduğunu bildiği için dağa çıkın diye sesleniyor. Bu da gelecekten bilgi sahibi olmaktır yani gaybı bilmektir diyor.
eğer bu tezi doğruysa Cin suresi 27. ayetteki "resulin" kelimesini sadece peygamber değil de Allah'ın hoşnut olduğu bir elçi (evliya, alim, sahabe vb.) olarak kabul etmek gerekir mi? (Eğer kabul edilirse bu durum tüm tasavvuf evliyalarının -sözde- keramet ve gayb bilgilerine delil olma kapısı açar mı?)
Selametle,
Meşhur ve sahih olan Hz. Ömer'in Sariye olayını delil gösterip "peygamberden başkası da gaybı eğer Allah dilerse bilebilir" diyorlar.
Hz. Ömer ne islam ne de düşman ordusunu görmeden "dağa çekilin" demesi üzerine savaşı kazanmasını : " demekki dağa çekilmeselerdi Hz. Ömer onların kaybedecek yada büyük zarar görecekler olduğunu bildiği için dağa çıkın diye sesleniyor. Bu da gelecekten bilgi sahibi olmaktır yani gaybı bilmektir diyor.
eğer bu tezi doğruysa Cin suresi 27. ayetteki "resulin" kelimesini sadece peygamber değil de Allah'ın hoşnut olduğu bir elçi (evliya, alim, sahabe vb.) olarak kabul etmek gerekir mi? (Eğer kabul edilirse bu durum tüm tasavvuf evliyalarının -sözde- keramet ve gayb bilgilerine delil olma kapısı açar mı?)
Selametle,