Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü İçinde Mezar Bulunan Mescidlerde Namaz Kılınır mı?

aytekinblack Çevrimdışı

aytekinblack

Üye
İslam-TR Üyesi
Selamün aleyküm
İçinde mezar bulunan mescidlerde namaz kılınmaz olduğunu biliyoruz, peki peygamber efendimizin kabri sonradam henişletilmesi ile mescid i nebinin içinde kalmıştır burda namaz kılınıyor bunun hükmü nedir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

Türbe, namaz kılınan yerden/mescidden ayrı bir alanda ise namaz kılınmasında bir beis yoktur. Eğer türbe, namaz kılınacak mescidin/odanın içerisinde ise böyle bir yerde (türbeyi meşrulaştırmamak) namaz kılmaktan sakınılmalıdır. Namaz kılınacak olsa her ne kadar sahih olsa da, yapılan fiil mekruhtur.


Ebu Saîd el-Hudri (Radiyallahu Anh); Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle dedi:
Mezarlık ve hamam hariç yeryüzünün tamamı mesciddir’ buyurdu.”
(Ahmed (11788); Ebu Davud (492); Tirmizi (317); Darimi (1/323); İbni Mace (745); İbni Huzeyme (792); İbni Hibban (1699); Ebu Yaala (1350); Hakim (1/251); Begavi (506); Albânî (1/320 İrva)

Aişe (Radıyallahu anha) ve İbni Abbas (Radiyallahu Anh) şöyle dediler:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) vefatı ile neticelenen hastalığında yanında bulunan bir hamisayı sık sık yüzüne örter dururdu. Hamisa kendisine sıkıntı verdikçe yüzünü açardı. İşte bu halde iken:
Allah, Yahudi ve Hristiyanlara lanet etsin. Çünkü onlar nebilerinin kabirlerini birer mescid edindiler’ buyurdu.
Aişe (Radiyallahu Anh): Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu sözleriyle onların fiillerinden ummetini sakındırıyordu dedi.”
(Buhari (534); Muslim (531/22); Ebu Avane (1(399); Nesei (702); Beyhaki (4/80); Ahmed (1/2186/34)


***

Mescid-i Nebevi'de 1400 senedir namaz kılınmaktadır.
Rasulullah (s.a.v.)ın vefat etmesiyle mescide bitişik olan evinin odasına defnedildi. Mescid-i Nebevi'nin ilk inşasında mescidin doğu duvarına bitişik Muhammed ve ailesi için iki oda (Hucre-i Saadet) yaptırıldı. Bu odaların sayısı daha sonra dokuza kadar yükseldi. Daha sonra Muhammed (s.a.v.), Ebu Bekir ve Ömer (r.anhuma) buraya defnedilmiştir.

Rasûlullah (
sallallâhu aleyhi ve sellem) kabirlerin mescid haline getirilmesini yasaklamıştır. Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) ölümüne yol açan hastalığı sırasında şöyle buyurmuştur:
Allah’ın laneti peygamberlerinin kabirlerini birer mescid edinen Yahudi ve Hıristiyanların üzerlerine olsun!
Âişe (
radiyallâhu anhâ) şöyle demiştir:
Eğer mescid edinilme endişesi olmasaydı,(Rasûlullah’ın)kabri açıkta bırakılırdı. Ancak (kabrinin) mescid edinilmesinden endişe edilmektedir.”
(Buhârî, No: 1330 ; Muslim, No: 529)

Âişe radiyallâhu anhâ şöyle demektedir:
“Ummu Habîbe ve Ummu Seleme, Nebî (
sallallâhu aleyhi ve sellem)’e, Habeşistan’da gördükleri bir kiliseden ve içindeki resimlerden söz ederler. Bunun üzerine Nebî (sallallâhu aleyhi ve sellem) şöyle buyurur:
Onlar, aralarında sâlih bir kimse öldüğünde kabri üzerine bir mescid inşa eder ve içine o (gördüğünüz) sûretleri resmederler. Onlar Allah katında yaratılmışların en şerlileridir.
(Buhârî, No: 427 , 434, 1341 ; Muslim, No: 528)

Peygamber´in (s.a.v.) özelliklerinden biri de, O'nun vefat ettiği yere defnedilmesidir.

Beyhakî ile îbni Sa´d´ın îbni Abbas´tan rivayetleri de şöyledir: "Peygamber'in (s.a.v.) vefatından sonra, nereye defnedileceği hususunda ihtilâfa düşüldü... Bâzıları: "O´nu, Mescid´e defnedelim!" dediler.
Bâzıları: "Medine Kabristanına defnedelim!" dedi.
Ebû Bekir de: "Ben, Peygamber´in (s.a.v.) kendisinden duydum! O, bu hususta şöyle buyurmuştu:
"
Hiç bir peygamber, vefat ettiği yerden başka bir yere defnedilmemiştir!"
İşte Ebû Bekir´in bu sözü üzerine Peygamberimiz´in üzerinde vefat ettiği yatak kaldırıldı, bu yatağın serildiği yere O´nun kabri kazıldı ve O buraya defnedildi."

(Bu rivayetin, mevsûl ve mursel başka tarikleri de bulunmaktadır.)
Ebû Bekr'in bu hadisi rivayet etmesiyle de, vâki´ ihtilaf sona ermiştir. Zaten Peygamberimiz´in ashabı hep böyle idiler. Bazı meselelerde ihtilaf ve İçtihat ederler. Peygamberimiz´in bir hadisi nakledilince de, işi o noktaya bağlıyarak ihtilafı sona erdirirlerdi.

Îbni Sa´d, Hâkim ve Beyhakî, Aişe´den (r.anha) nakleder. O şöyle demiştir:
"Ben rü´yâmda üç Ay görmüştüm... Bu üç Ay, semâdan kucağıma düştü... Babam Ebû Bekir´e bu rüyamın tâbirini sordum.
O da dedi ki: "Yeryüzünün en hayırlı üç insanı senin odana defnedilecektir."
Peygamber (s.a.v.) vefat ettikten sonra benim odama defnedildi.
Babam da bana dedi ki: "Ey Aişe, işte senin rüyanda gördüğün üç Ay´dan birincisi ve en hayırlısı! Senin odana defnedilmiş bulunmaktadır."


Îbni Sa´d, îbni Abbas´ın şöyle dediğini nakleder: "Peygamber (s.a.v.), kabrine defnedilmezden ve konulmazdan önce, altına kırmızı renkli bir kadife serildi. Sonra bunun üzerine konuldu."
İşte îbni Abbas´ın bu rivâyetiyle ilgili olarak Vekî´ der ki: "Bu, sâdece Peygamberimiz'e hâs idi. O´nun bir özelliği idi."

(Bu hadîsi, Vekî´in bu sözü olmaksızın Muslim dahî rivayet etmiştir.)

Ez cumle; Mescid-i Nebevi'de namaz kılmak câiz olmakla beraber, Ravza-i Mutahhara denilen Mescid-i Nebevi'deki alan (10x20=200 m2) içeriside namaz kılınması teşvik edilmiştir.
Allah Rasulu (s.a.v.) şöyle buyurur:
"
Evimle minberim arası, Cennet bahçelerinden bir bahçedir"
(Tecrid-i Sarih Tercumesi, IV, 268)

pey_1247519047.jpg


939f3e285a071bbd0ad05f00b764e169_1303593914.jpg
 
Üst Ana Sayfa Alt