Cenab-ı Hak, övünmenin mallarla ve evladlarla olduğunu haber vermiştir. Her
insan kendi neslinin çoğalmasını ister. Başkalarından malının ve evladının çok olduğunu
gören kimse sevinir, başkaları tarafından servetinin ve çocuklarının çok olduğunun
söylenmesini de arzu eder. Mal ve çocuklarla övünmek, Allah'dan ve ahiretten
alıkoyanların en büyüklerinden biridîr.
Nitekim, Allah سبحانه و تعالى
«Çoklukla övünmek (mal ve evlad çokluğuyla övünmek) sizi (o derecede) oyaladı (ki), ta kabirlere
kadar gidip) saydınız (ziyaret ettiniz) (Bundan sakının. İleride (bu övünmenizin kötü
akıbetini) bileceksiniz- Yine sakının ileride (kebirde) bileceksiniz» (Tekâsür/1-2-3).
Övünme her şeyde olabilir. Buna göre, Allah'dan ve ahiretten alıkoyan herhangi bir
şeyle övünen kimse, bu ayet-i kerimenin hükmü altına girmiş olur. İnsanlardan kimi mal
ile,kimi mevki ile, kimi de ilimle övünür. İlmi , övünmek ve böbürlenmek için öğrenen
kimse, Allah katında mal ile ve mevki ile övünen kimselerden daha fenadır. Çünkü böyle
bir alim, ahiret ile ilgili olan şeyleri dünya için kullanmıştır. Mal ve mevki sahibi ise
dünya ile ilgili olan şeyleri, dünya için kılıp onunla Övünmüştür.
İbn Kayyım El-Cevziyye
insan kendi neslinin çoğalmasını ister. Başkalarından malının ve evladının çok olduğunu
gören kimse sevinir, başkaları tarafından servetinin ve çocuklarının çok olduğunun
söylenmesini de arzu eder. Mal ve çocuklarla övünmek, Allah'dan ve ahiretten
alıkoyanların en büyüklerinden biridîr.
Nitekim, Allah سبحانه و تعالى
«Çoklukla övünmek (mal ve evlad çokluğuyla övünmek) sizi (o derecede) oyaladı (ki), ta kabirlere
kadar gidip) saydınız (ziyaret ettiniz) (Bundan sakının. İleride (bu övünmenizin kötü
akıbetini) bileceksiniz- Yine sakının ileride (kebirde) bileceksiniz» (Tekâsür/1-2-3).
Övünme her şeyde olabilir. Buna göre, Allah'dan ve ahiretten alıkoyan herhangi bir
şeyle övünen kimse, bu ayet-i kerimenin hükmü altına girmiş olur. İnsanlardan kimi mal
ile,kimi mevki ile, kimi de ilimle övünür. İlmi , övünmek ve böbürlenmek için öğrenen
kimse, Allah katında mal ile ve mevki ile övünen kimselerden daha fenadır. Çünkü böyle
bir alim, ahiret ile ilgili olan şeyleri dünya için kullanmıştır. Mal ve mevki sahibi ise
dünya ile ilgili olan şeyleri, dünya için kılıp onunla Övünmüştür.
İbn Kayyım El-Cevziyye