Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Imam Şafiiden Iman'ın Ne Demek Olduğunu Öğrenelim

E Çevrimdışı

ebu-musa

Üyeliği İptal Edildi
Banned
HAMD ALEMLERIN RABBI OLAN ALLAH'A MAHSUSTUR



IMAM ŞAFİİDEN "İMAN"IN NE DEMEK OLDUGUĞUNU ÖĞRENELİM



Bilindigi gibi gunumuzde Ehli Sunnete muhalefet eden fırkalar cok fazla cogalmislardir. Batıl ehli her taraftan; hak yolda olan ve Peygamberin s.a.v. ve Ashabinin yolundan gidenleri yok etmeye ve uzerlerine iftiralar atmaya gayret gostermekteler. Iste bu sapiklik hem kendini Kafir olarak goren karsi dusmandan, hemde kendini islama nisbet eden zındıklar ve Munafiklar tarafindan gelmektedir.



Ama Allah c.c. hak ehlini her zaman koruyacak ve Batıl ehlinin hak ehline musallat olmalarini engelleyecektir inşallah.


Eskiden beri olan, ama gunumuzde cogalan sapikliklardan biriside; "İrca" sapikligidir.



Bu fitne; islamın ilk donemlerinde ortaya cikmistir. Muslumanlarin karsilastigi en tehlikeli ve ummete zarar verici sapiklik da budur. Nasil ki Selef ulemasi boyle demislerdir.



İrca fikrine mensup olanlara "Murcie" denmektedir. Bu kisiler; Tekfir meselelerinde Ehli Sunnete muhalefet ederek, Allah'in ve Rasulu'nun s.a.v. tekfir ettiklerini tekfir etmeyenlerdir.


Peki bu sapikliklarini nereden almislardir? Meshur Kurallari olan "iman sadece marifettir" veya "Amel imandan degildir" veya gunumuzde meshurlasan "Amelin hepsi giderse imanin hepsi gitmez" seklindeki kurallarindan almislardir.


Peki bu kuralları neye dayanarak ortaya koymuşlardir? Elbetteki bütün sapik firkalar gibi; Kuranı ve Sunneti ve Sahabenin ve Selefin sozlerini yanlış anlamışlardır. Bu fasid ve batil goruslerinide batil ve fasid anlayislarina bina etmislerdir.


İşte bu "Murcie" firkasinin gunumuzdeki önde gidenleri şöyle bir kural ortaya koymuslardir: "Bir kişi ömrü boyunca hic bir Amel yapmazsa, o kişi bu hal uzere öldüğünde Musluman olarak ölür ve Cennete gider".


İşte bu sapik "Murcie" firkasi gunumuzde bu kurali herkese yaymaya gayret gostermislerdir. Halbuki bizler, zikrettigimiz "Murcie" kuralini soyleyen kisinin Murcie oldugunda suphe etmedigimiz gibi; ömrü boyunca Amel'siz kalan kisinin Kafir oldugunda da şüphe etmemekteyiz.


İmam Şafii'de bilindigi gibi Selefin buyuk alimlerinden birisidir. Kendisi Ehli sunnet inancinin savunucularindan birisidir.


Imam Şafii o kadar guzel bir soz soylemistir ki, bu "Murcie" firkasinin zikrettigi kurali yerle bir etmistir.


Imam Şafii şöyle demistir:





Ve Sahabe'den ve Tabiin'lerden ve onlardan sonra gelenlerden ve bizim idrak ettigimiz (ulaştigimiz - gördüğümüz) kişilerden vuku bulan icma şu şekildedir: "İman; Söz ve Amel ve Niyet'tir. Bu üçünden her biri diğeri olmadan bir fayda vermez".




Derim ki: işte imam Şafii cok güzel bir sekilde; bir kişinin Amelinin hepsi giderse, o kisinin Mümin olmadigini aciklamistir. Bu meselede de İcma oldugunu net bir sekilde beyan etmistir.


Iste bu zikrettigimiz delil ve icma, günmüzdeki "Murcie" firkasinin gorusunu yerle bir etmektedir.


Amelin tarifinde kısaca şöyle diyebiliriz: insanın uzuvları ile Allah c.c. icin yaptigi herşeye Amel denir. Mesela: Namaz – Oruç – Zekat – Cihad – Hac. vb.


O zaman rahat bir sekilde diyebiliriz ki: "Kim ömrü boyunca, hiç Amel işlemeden ölürse, o kişi Kafir olup Cehenneme gireceklerdendir. Bu dedigimizde Ehli Sünnet ulemasi icma etmişlerdir. Kim bu dedigimiz dışında başka bir şey derse; o kişi Ehli sunnet'ten ayrılıp sapık olmuş ve dalalete düşmüs ve haktan ayrılanlardan olmuştur. Bu dedigi ile Sahabelere ve tabiin'lere ve onlardan sonra gelen tevhid uzere olan imamlara muhalefet etmiştir".


Imam Şafii'nin sözünün kaynağı:


Seyh Muhammed bin Mahmud Al-Hudayr "El-imanu inde es-Selef ve alakatuhu bi el-Amel ve kesfi subuhati el-Muasirin" adli eserinde zikretmistir. (1.clt. 41.s. Mektebeturrusd bsk.)


Yine muasirlardan Seyh Alevi es-Sekaf muhtesem eseri olan "el-iktisad fi enne el-Kufra yekunu bi el-kavli ev el-Fiili ev el-itikad" ali eserinde zirketmistir(8.s.).


Yine muasirlardan Seyh Ebu Yahya bin Muhamme bin Ahmed Al-Bedr "el-Kavlu el-Hakku el-Mubin ala men Yuhasimu fi Icma'I Ulemai el-Muslimin" adli eserinde zikretmistir(44.s. / 63.s. / 113.s. / 172.s.).



Yine Muasirlardan Seyh Bekr Ebu Zeyd "Der-u el-Fitne an Ehli es-Sunne" adli eserinde zikretmistir(8.s.).


Seyhulislam ibni Teymiyye "Mecmu el-Fetava"daki bazi risalelerinde zikretmistir. ("7.clt. 209.s." ve "7.clt. 308.s.").


imam Lalekai "Serhi Usulu itikadi Ehli Sunnet ve Cemaat" adli eserinde zikretmistir. (4.clt. 149.s.)


Derim ki: Bu imamlarin hepsi imam Şafii'nin bu sozunu "el-Um" adli eserinde oldugunu zikretmislerdir. İmam ibni Teymiyye, imam Şafii'nin bu sözünün "el-Um" adli eserinin Namaz bolumunde, Namaz bolumunun içinde de "Namazda Niyyet" bolumunde zikrettigini soylemistir. Ama ben bu bolumu imam Şafii'nin basılı "el-Um" adli eserinde bulamadim. Demekki imam Şafii'nin bu sözü baskılarda veya sonradan yazılan bazı el yazılı nüshalardan kasıtlI veya kasıtsız çıkartılmıştır. Bunu da bazı Muasir alimler bildirmişlerdir.


Ayrica; imam Şafii'nin sözünü zikreden alimlerin imam Şafii'ye muvafakat ettiklerinie unutmamak lazim.


Ve hamd Allah'a olsun. Salat Selam, Allah'in Kulu ve Rasulu olan Muhammed'in s.a.v. uzerine olsun.


En dogrusunu Allah c.c. bilir.

Ebu Musa el-Medeni
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
ALLAH razı olsun akhim
 
Üst Ana Sayfa Alt