Selamun aleykum,
kardeşler, burada şeyhin anlatımını alıp herkes kendince uyarlayamaz bu bilinmelidir. Çünkü dikkat edilirse bir kişiye oy vermenin hükmü anlatılınca diye şeyhe soru soruluyor ve şeyh de oy verene bu ,güzelce anlatıldıktan sonraki hükmü veriyor. Tabi dikkat edilmesi gereken ikinci nokta(ki birinci nokta: küfür diye adlandırılan şeyin hakikatini açıklamak) da: açıklayanın durumudur. Çevremizden edindiğimiz tecrubelerimiz ile sabittir ki peygamber s.a.v'in 'emin'lik sıfatı ile kuşanmayanlar iki tevhidi kitap üç şirk ayeti okuduktan sonra halkın üzerine hüccet oluyorlar zannediyorlar kendilerini oysa hücceti ikame edecek adamda aranan şartlar da mevcuttur. örneğin, emin, müslüman, karineleri bilmek, nassların arasını bulabilmek, nassları cem etmeyi bilmek örneğin lailaheillallah kelimesi ile ilgili hadisleri bazı fırkalar tamamen cem etmediği için imanı sadece kalp işi veya dil ve kalp işi olduğunu zannettiler, nasslarda geçen ''bizden değildir'', 'kafirdir', iman etmemiştir lafızlarının küfrül asğar ve küfrul ekberin hangi kısmına delalet ettiğini, fırkaların ayrıldıkları ve birleştikleri noktaları bilmek, naslarda geçen sigaları bilmek örneğin bazı nasslar emir sigası ile gelirken oysa bu, hakikatte tavsiye niteliklidir veya bazı nasslar tavsiye nitelikli görünürken hakikatte bu, emir sigalıdır, naslların mutlak anlamlarını, takyid hallerini, nasih mensuhlarını bilmek, fiilin hükmü ile failin hükmünü, darın hükmünün şahsın hükmü ile alakalandırılması gereken kısım (istishab), şer'i ıspat yolları vb konuları bilenler artık hücceti ikame etmeyi başarabilen kişilerdir.
Bu nedenle aman ha şeytan size: eee artık bir suud alimi de kalkmış tekfir edebiliyorsa sen de bunu yapabilirsin hele hele sen suud uleması gibi bel'am da değilsin(istisna olanları tenzih ederim ve Allah'tan onlara yardım ve muvaffakiyyet dilerim) artık sen de tekfirini rahat yapabilirsin oyununa gelmeyin....
Selamun aleykum..