Soru :
Bir adam hastalanmıştı. Bir süre sonra onun hakkında feryad-u figan yükselmeye başladı.
Bunun üzerine (o hastanın) komşusu, Rasûlullah ﷺ'a gelip: (Ey Allah'ın Rasûlu) O (adam) öldü, dedi.
(Peygamber de): "Ne biliyorsun?" dedi.
(O kimse de); Ben onu (ölmüş halde) gördüm, dedi.
Rasûlullah ﷺ de: "O kimse ölmedi" dedi.
(Adam da) döndü (gitti). Derken (hastanın evinden tekrar) onun için feryad-u figanlar yükseldi.
Bunun üzerine (hastanın komşusu tekrar) Rasûlullah ﷺ'e geldi ve: Ey Allah'ın Rasûlu o kimse gerçekten öldü, dedi.
Peygamber (s.a.v.) de: "O ölmedi" buyurdu.
(Adam tekrar) döndü (gitti. Fakat evden yine) o kimse için ağlanıp sızlandığı işitilmeye başlandı.
O sırada (hastanın) karısı (dışarı çıkıp o adama) Rasûlullah (s.a.v.)'e git ve (komşunun intihar ettiğini) kendisine haber ver dedi;
(o adam da): Ey Allah'ım, sen ona lânet et! dedi.
Sonra (bu) adam gitti ve o kimseyi yanındaki mızrak demiri ile kendisini öldürmüş halde gördü.
Ve hemen Peygamber (s.a.v.)'e varıp onun öldüğünü kendisine bildirdi.
(Rasûl-u Zîşan Efendimiz) "Ne biliyorsun?" (dedi)
O da: Onu yanındaki mızrak demiriyle kendini öldürmüş halde gördüm, cevabını verdi.
(Rasûl-i Zîşan Efendimiz tekrar) : "Sen onu gördün mü?" diye sordu.
(o adam da): Evet, cevabını verdi.
(Bunun üzerine Peygamber Efendimiz): "Öyleyse ben onun namazını kılmam!" buyurdu.
(Ebu Davud, Cenâiz, Bab 46 - 47, Hadis no: 3185; Muslim, cenâiz, Bab 37, hadis no: 107; Nesaî, cenâiz, Bab 68, Hadis no: 1938; Tirmizî, cenâiz 69; İbn Mace, cenâiz, bab 31, Hadis no: 1526; Ahmed b. Hanbel V- 78, 92, 94, 97)
Bu hadisi Câbir b. Semûre rivâyet etmiştir. Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in bu gibi cinayetlerden men etmek için o kimsenin cenaze namazını kılmadığı; fakat ashabına: "Arkadaşınızın cenaze namazını kılın." buyurduğu da rivayet olunmuştur.
Câbir b. Semûre hadîsini Ebû Dâvûd, Tirmizî, Nesâî ve îbni Mâce tahrîc etmişlerdir.
Buhârî'nin "Cenaze" bahsinde Sabit İbni Dahhâk (Radiyallahu anh)'dan tahrîc ettiği bir hadiste Rasûlullah ﷺ : «Her kim kasten İslâm'dan gayri bir dînin sâliki olmak üzere yemin ederse, o kimse dediği gibidir. Ve her kim kendini bir demirle öldürürse, cehennem ateşinde onunla azâb görür.» buyurmuşlardır.
Ayni, hadîsi îmam Muslim de «Eymân» bahsinde tahrîc etmiştir.
Meşâkıs: Mişkas'ın cem'idir. Geniş okluk manasınadır
Ömer b. Abdulaziz ile İmam-ı Evzâî intihar eden bir kimsenin cenaze namazının kılınmadığına hükmetmişlerdir.
İmam Ebû Hanife ile İmam Mâlik, Şafiî ve Cumhur ulema ise, "intihar eden bir kimsenin cenaze namazı kılınır." demişlerdir.
İmam Ahmed'e göre, intihar eden kimsenin cenaze namazını devlet reisi kılmaz, fakat başkaları kılar. Rasûl-u Zîşan Efendimiz, intihar eden adama bir ceza olarak ve başkalarını da intihardan men etmek için, onun namazını kılmamıştır. Nitekim halka bir ibret teşkil etmesi için Rasûl-u Ekram'ın bir borçlunun cenaze namazını kılmadığı, fakat başkalarının kılmasına da mani olmadığı Nesaî'nin Sunen' inde rivayet edilmiştir.
Dârakutnî'nin muteaddit yollardan rivayet ettiğine göre, Rasûlu Zîşan Efendimiz "La ilahe illAllah diyen herkesin arkasında namaz kılınız ve la ilahe illAllah diyen herkesin cenaze namazını kılınız" buyurmuştur.
İntihar edenin cenaze namazı kıınır mı?
مَرِضَ رَجُلٌ فَصِيحَ عَلَيْهِ فَجَاءَ جَارُهُ إِلَى النبي صلى الله عليه وسلم فَقَالَ لَهُ: إِنَّهُ قَدْ مَاتَ، قَالَ: وَمَا يُدْرِيكَ، قَالَ: أَنَا رَأَيْتُهُ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم: إِنَّهُ لَمْ يَمُتْ، قَالَ: فَرَجَعَ فَصِيحَ عَلَيْهِ فَجَاءَ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ: إِنَّهُ قَدْ مَاتَ، فَقَالَ النَّبِي صلى الله عليه وسلم: إِنَّهُ لَمْ يَمُتْ، قال: فَرَجَعَ فَصِيحَ عَلَيْهِ فَقَالَتِ امْرَأَتُهُ: انْطَلِقْ إِلَى رَسُولِ اللَّه صلى الله عليه وسلم فَأَخْبِرْهُ، فَقَالَ الرَّجُلُ: اللَّهُمَّ الْعَنْهُ قَال: ثُمَّ انْطَلَقَ الرَّجُلُ فَرَآهُ قَدْ نَحَرَ نَفْسَهُ بِمِشْقَصٍ مَعَهُ، فَانْطَلَقَ إِلَى رسول الله صلى الله عليه وسلم فَأَخْبَرَهُ أَنَّهُ قَدْ مَاتَ قَالَ: وَمَا يُدْرِيكَ، قَالَ: رَأَيْتُهُ يَنْحَرُ نَفْسَهُ بِمَشَقِصَ مَعَهُ، قَالَ: أَنْتَ رَأَيْتَهُ؟ قَالَ: نَعَمْ، قَالَ: إِذًا لاَ أُصَلِّيَ عَلَيْهِ» (قال الشيخ الألباني إسناده صحيح على شرط مسلم)،أحكام الجنائز 85.
فهذا الحديث يدل على أن النبي صلى الله عليه وسلم لم يصل على ذلك الرجل زجراً لغيره من الناس، ولكن الصحابةصلوا عليه
Câbir b. Semure dedi ki:فهذا الحديث يدل على أن النبي صلى الله عليه وسلم لم يصل على ذلك الرجل زجراً لغيره من الناس، ولكن الصحابةصلوا عليه
Bir adam hastalanmıştı. Bir süre sonra onun hakkında feryad-u figan yükselmeye başladı.
Bunun üzerine (o hastanın) komşusu, Rasûlullah ﷺ'a gelip: (Ey Allah'ın Rasûlu) O (adam) öldü, dedi.
(Peygamber de): "Ne biliyorsun?" dedi.
(O kimse de); Ben onu (ölmüş halde) gördüm, dedi.
Rasûlullah ﷺ de: "O kimse ölmedi" dedi.
(Adam da) döndü (gitti). Derken (hastanın evinden tekrar) onun için feryad-u figanlar yükseldi.
Bunun üzerine (hastanın komşusu tekrar) Rasûlullah ﷺ'e geldi ve: Ey Allah'ın Rasûlu o kimse gerçekten öldü, dedi.
Peygamber (s.a.v.) de: "O ölmedi" buyurdu.
(Adam tekrar) döndü (gitti. Fakat evden yine) o kimse için ağlanıp sızlandığı işitilmeye başlandı.
O sırada (hastanın) karısı (dışarı çıkıp o adama) Rasûlullah (s.a.v.)'e git ve (komşunun intihar ettiğini) kendisine haber ver dedi;
(o adam da): Ey Allah'ım, sen ona lânet et! dedi.
Sonra (bu) adam gitti ve o kimseyi yanındaki mızrak demiri ile kendisini öldürmüş halde gördü.
Ve hemen Peygamber (s.a.v.)'e varıp onun öldüğünü kendisine bildirdi.
(Rasûl-u Zîşan Efendimiz) "Ne biliyorsun?" (dedi)
O da: Onu yanındaki mızrak demiriyle kendini öldürmüş halde gördüm, cevabını verdi.
(Rasûl-i Zîşan Efendimiz tekrar) : "Sen onu gördün mü?" diye sordu.
(o adam da): Evet, cevabını verdi.
(Bunun üzerine Peygamber Efendimiz): "Öyleyse ben onun namazını kılmam!" buyurdu.
(Ebu Davud, Cenâiz, Bab 46 - 47, Hadis no: 3185; Muslim, cenâiz, Bab 37, hadis no: 107; Nesaî, cenâiz, Bab 68, Hadis no: 1938; Tirmizî, cenâiz 69; İbn Mace, cenâiz, bab 31, Hadis no: 1526; Ahmed b. Hanbel V- 78, 92, 94, 97)
Bu hadisi Câbir b. Semûre rivâyet etmiştir. Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in bu gibi cinayetlerden men etmek için o kimsenin cenaze namazını kılmadığı; fakat ashabına: "Arkadaşınızın cenaze namazını kılın." buyurduğu da rivayet olunmuştur.
Câbir b. Semûre hadîsini Ebû Dâvûd, Tirmizî, Nesâî ve îbni Mâce tahrîc etmişlerdir.
Buhârî'nin "Cenaze" bahsinde Sabit İbni Dahhâk (Radiyallahu anh)'dan tahrîc ettiği bir hadiste Rasûlullah ﷺ : «Her kim kasten İslâm'dan gayri bir dînin sâliki olmak üzere yemin ederse, o kimse dediği gibidir. Ve her kim kendini bir demirle öldürürse, cehennem ateşinde onunla azâb görür.» buyurmuşlardır.
Ayni, hadîsi îmam Muslim de «Eymân» bahsinde tahrîc etmiştir.
Meşâkıs: Mişkas'ın cem'idir. Geniş okluk manasınadır
Ömer b. Abdulaziz ile İmam-ı Evzâî intihar eden bir kimsenin cenaze namazının kılınmadığına hükmetmişlerdir.
İmam Ebû Hanife ile İmam Mâlik, Şafiî ve Cumhur ulema ise, "intihar eden bir kimsenin cenaze namazı kılınır." demişlerdir.
İmam Ahmed'e göre, intihar eden kimsenin cenaze namazını devlet reisi kılmaz, fakat başkaları kılar. Rasûl-u Zîşan Efendimiz, intihar eden adama bir ceza olarak ve başkalarını da intihardan men etmek için, onun namazını kılmamıştır. Nitekim halka bir ibret teşkil etmesi için Rasûl-u Ekram'ın bir borçlunun cenaze namazını kılmadığı, fakat başkalarının kılmasına da mani olmadığı Nesaî'nin Sunen' inde rivayet edilmiştir.
Dârakutnî'nin muteaddit yollardan rivayet ettiğine göre, Rasûlu Zîşan Efendimiz "La ilahe illAllah diyen herkesin arkasında namaz kılınız ve la ilahe illAllah diyen herkesin cenaze namazını kılınız" buyurmuştur.
Çözüldü - İntihar Eden Müslüman Cennete Girebilir mi?
Selamun aleykum ve rahmetullah ; İntiharı düşünüp, sonunda dayanamayıp intihar eden ama tevhid ehli olan bir müslüman, cehennemde ebedi mi kalır ? Cennete giremez mi?
islam-tr.org