TEVHİD EHLİ OLUP DA AKLINDA SORU İŞARETİ OLANLAR NEFSİ BİR HAREKET OLARAK GÖRDÜKLERİ ÇOK EŞLİLİĞE ASIL NEFSİ YAKLAŞANLARDIR.
Tevhid bilincinde olan bir hanım dindar olarak nitelendirilen ama İslam adına şirk içinde yaşadığının farkında olmayan bekar bir erkekle evlenmektense tevhidi özümsemiş evli bir erkeğin 2. hanımı olmayı göze alarak nefsinin imtihana tabi tutulacağı saliha bir tavır sergilemiş olur. Çok eşlilik Kur'an'da tavsiye edilmemiş sadece bir ruhsat olarak sunulmuş, farz değil, bütün sünnetleri uyguladık mı ki, siz peygamber misiniz, onlar o zamanda ve o coğrafyada yaşayanlara ait düzenlemelerdi diyerek laik ve feminist bacılara hacılara hocalara yaranma gayretine girmektense peygamberlerin ve saliha eşlerinin (acaba o zaman insan fıtratında kıskanma duygusu ve adalet bilinci yok muydu?) çok eşlilik üzerine kurulu aile düzenlerini incelemeleri daha hayırlı olur. Kadına ağır gelen eşini bir başka kadınla paylaşma duygusu Allahualem peygamber eşlerinde olmadı mı? Ki peygamberler hanımlarından evlenmek için izin istemediler. O kadınlar evi terk ederim, sana evlatlarını göstermem, ya o ya ben, hakkımı helal etmem diyerek mi saliha eş oldular, eşlerini kendi eliyle evlendiren hanımlar için ne gurursuzmuş diye düşünen zihniyeti Allah ıslah etsin. İslam şerefli bir dindir, kusuru yoktur, ılımlı müslüman kompleksine bürünüp dinimizin müşriklerce eleştirilen hükümlerine onların hoşgörüsünü kazanma amacıyla makyaj ve montaj yapmak mümine yakışmaz. Allah'ın emirlerini, yasaklarını, izinlerini nefsimize kabul ettiremiyorsak imanımızı gözden geçirelim. Elbette nefis kıskançlığa meyillidir. Ama Allah (C.C.) bir konuda hüküm vermişse, O'nun onayı alınmışsa çıkılan yol O'nun emir ve yasaklarına uyulduğu taktirde emniyetlidir. Başa gelen zor durumlar artık nefsten kaynaklanmıştır. Bir hanım Nisa suresi 128. ayetinden habersizse, haberdar olsa bile iman edememişse eşinin evlenme isteğine razı olamaz ve bu ayetin müjdesinden mahrum olur. Kadınlar kıskançlıklarını yenmenin erkek de adaletle davranmanın ve herkesin asıl sevginin Allah'a olması gerektiğini göstereceği mümin ve mümine olmanın imtihanı zordur ama Allah'ın adaleti sonsuzdur. Bu durumu göze almayı nefislerine yediremeyenler Allah adına hüküm vermekten uzak dursunlar. Allah İslam'ın izzeti adına hanımlarının hakkını koruyan, islam nüfusunu çoğaltmak ve mücahid evlatlar yetiştirmek niyetiyle evlenme bilincinde olan hanımları Allah adına sahiplenip koruma niyetiyle nikahlayan ve bunları yaparken de rızk ve gelecek kaygısı gütmeyen bütün müvahhid kardeşlerimizden razı olsun. Allah'ın selameti, rahmeti ve bereketi onların Allah'ın izniyle kurdukları muvahhid ailelerin üzerine olsun.
İtaatimiz Allah'adır.