Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü İslam'a Göre Seçim İçin Oy Vermenin Hükmü Nedir?

W Çevrimdışı

welat_elruha

Üye
İslam-TR Üyesi
oy vermek hakkında kur'anda ve sünnet'de kesin bir hüküm var mıdır.yani oy vermek şirktir diye açıkça bir hadis falan var mıdır?.peygamberimiz böyle bir şey söylemiş midir? şeriat devletintede seçim olsa yine oy vermek şirk midir diyecekler acaba? o zamanda şeriat olmasına rağmen oy vermek şirktir demek ne kadar mantıklı?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
fırat erişen;288768' Alıntı:
oy vermek hakkında kur'anda ve sünnet'de kesin bir hüküm var mıdır.yani oy vermek şirktir diye açıkça bir hadis falan var mıdır?.peygamberimiz böyle bir şey söylemiş midir? şeriat devletintede seçim olsa yine oy vermek şirk midir diyecekler acaba? o zamanda şeriat olmasına rağmen oy vermek şirktir demek ne kadar mantıklı?

"Oy kullanmak" aslen şirk olmayan amellerdendir. Fakat oyun kullanıldığı amaca göre mahiyeti (mubah, şirk-kufur) değişiklik arzedebilir. Demokratik usulde halkın topyekun seçimlere katılarak oy kullanma şekli câiz değildir, şirktir!
İslam'da uygulama Raşid halifelerin seçilme şekillerinde uygulanan usullerle sınırlıdır.


İslam devletinin halifeyi tayin (seçme) usulu bellidir. Bu da "ehl-i hal ve'l akd" şû'ra meclisidir. Komple muslumanlara seçim daveti yapılmaz, oylamaya sunulmaz. Fakat seçildikten sonra; halka seçilen kişi sunulur ve onayı alınabilir. Bu da Ebubekir (r.anh)'ın kendinden sonrası için Ömer (r.anh)'ı seçtiğini halka sunup (gösterip övüp) tasdiklerini arzulamış, itaatlerini istemiştir.
Günümüzdeki gibi sandık kurulmaz. Bugün mucahidlerin tamamının biat (emirleri aracılığıyla) ettiği Molla Muhammed Ömer (Allah kendisini korusun) de bunun gibidir.

Sahabe-i Kiram, Halifelerin başa getirilmelerinde üç yol tâkib etmişlerdir.

Her Halifenin başa getiriliş şekli, diğerlerinden değişik olmuştur.

Birinci yol:
Seçim usuludur. Ebubekir Es Sıddık (r.anh) bu yolla Halife olmuştur. Seçim, müslümanlar arasında doğrudan yapılmış ve Benî Saide Sakifesinde derhal uygulanmıştır.

İkinci yol:
Veliahd tayin etme yoludur. Ömer (r.anh) bu yolla Halife olmuştur. Ebubekir (r.anh), Ömer (r.anh)'i seçmiş kendisinden sonra onu Halife tayin etmiş ve müslümanlardan biad almıştır.

Üçüncü yol:
Başta bulunan Halifenin bir heyet seçip seçilen heyetin, aralarından birini tayin edip müslümânların biadına arzetmeleri yoludur. Bu yol, yaralanıp ölüm haline geldiğinde Ömer (r.anh)'ın baş vurduğu yoldur. Ömer, Hilafet meselesini altı kişiden oluşan bir heyete bıraktı. Bunlar, ittifak ettikten sonra aralarından birini Halife seçip, biad etmeleri için müslümanlara arz edeceklerdi. Seçilen bu altı kişi, aralarından Osman (r.anh)'ı Halife seçtiler ve biad için müslümaniara aday gösterdiler. Müslümanlar da biat ettiler. Biat edenlerin arasında Mikdad bin El Esved gibi ihtilafları önlemek için, istemeyerek biad edenler de bulunuyordu. Böylece Osman (r.anh) Hilafete getirildi. (İslam'da Siyasî ve İtikadî Mezhebler Tarihî, Prof. Muhammed Ebu Zehra, Hisar Yayınevi: 1/31 - 32)

Bazıları da dördüncü bir yol olarak, Ali (r.anh)'ın, Osman (r.anh) şehid edilmesinden sonra olaya halife olmasına -başa gelme şekline- (getirilmesi) "el koymak" da demişlerdir.



Halifelerin Başa Getirilme Şekilleri :


SEÇİMLERDE OY KULLANMAK - CAHİLİYYE DÜZENLERİNE İŞTİRAK ETMEK (kitap)
 
Üst Ana Sayfa Alt