Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Isra Ve Miraç Gecesini Kutlamanın Hükmü

eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
hzc5yf4vp86id4dzg.jpg


Mirac olayının gerçekleştiği Receb ayının 27. gecesidir .
Tasavvuf kültürünün ağırlıkta olduğu Osmanlı gibi ülkelerde kadir gecesinden sonra en kutsal gece sayılmış ve bu gecenin ibadetle ihyası gelenekleşmiştir. Osmanlılar döneminde, camiler kandillerle donatıldığı için Mirac kandili olarak anılan geceyi izleyen gün, cami ve tekkelerde Mirac olayını anlatan ve Miraciye adı verilen şiirlerin okunması, dinleyenlere süt ikram edilmesi de bir gelenekti.

Sünnet ve Bid'atler kitabının yazarı Şukayri (rh) receb ayındaki bid'atler bölümünde şunları söyler:
"Mi'rac kıssasını okuyup receb ayının yirmi yedinci gecesini kutlamak ve bazı insanların bu geceye has bazı zikir ve ibadette bulunmaları bid'attır.
Receb, Şa'ban ve Ramadan aylarında okunan -gayrı sabît- dualar bid'at ve uydurmadır, şayet bunlarda bir hayır olmuş olsaydı bizden öncekiler bunda bizleri geçerlerdi. İsra, Mi'rac ve mezkur ayın ihyasına dair hiç bir delil kaim olmamıştır."
(Şukayri, Es-Sunenu ve 'l-Mubtede 'at s, 143)

Şeyhu'l-İslam İbn Teymiyye'de Receb ayının yirmi yedinci gecesi ile ilgili olan namaz hakkında şöyle der:
"Muteber alimlerin belirttiği gibi; İslam alimlerin ittifakıyla bu, (namaz) meşru değildir. Bu ancak cahil ve bid'atçı kimseden sudur eder."
(Şukayri, Es-Sunenu ve 'l-Mubtede 'at s, 143)
Bu gecede de mevlid okumak adet halini almıştır. Böylelikle bir bid'ata diğer bir bid'at eklenmiş katmerlenmiştir .


Huzeyfe b. el-Yamân'ın rivâyet ettiği bir hadis-i şerifte:
"ALLAH bid'at sahibinin orucunu, namazını, sadakasını, haccını, umresini, cihadını, sarfını (maddi yardımını), şehadetini kabul etmez. O, kılın yağdan çıktığı gibi İslâm'dan çıkar. "
(İbn Mace, Mukaddime, 7/49).

Bu ikaz karşısında müslümanların dikkatli davranacakları ve bid'atın ne olduğunu araştıracakları muhakkaktır.
Abdullah b. Abbâs (r.a.)'dan rivâyet edilen bir hadiste şöyle buyrulur:
"ALLAH, bid'at sahibinin amelini, bid'atından vazgeçinceye kadar kabul etmez."
(İbn Mâce, Mukaddime, /50).

İmam-ı Rabbani, Mektubat isimli eserinde:
Bid’atın hasenesi olmaz. Hepsi mezmundur.” Dedikten sonra güzel bir misal verir.
Ulemadan bazıları namazda niyet için kalben dileyerek dille söylemeyi bidatı hasene diye anlatmışlardır. Halbuki Resulullah (s.a.v.) efendimizden, ashabı kiramdan, tabiini izamdan niyetin dille yapıldığına dair hiçbir şey anlatılmadığı gibi bu manada sahih ve zayıf bir rivayet dahi yoktur. O kadar ki, onlar ayağa kalkar kalkmaz (yani kametten sonra) ilk tekbiri almışlardır. Bu durumda niyeti dille söylemek bidat olur. Bunun içinde bidatı hasene demişlerdir. Ama bu manada bu fakir (İmam Rabbani) der ki: Bu bidat sünnet bir yana farzı dahi kaldırmaktadır. Şundan ki; insanların pek çoğu bu durumda niyet işinde yalnız dille olanı ile yetinecekler ve kalplerini hazır edemeyeceklerdir. İşte o zaman namazın farzlarından biri olan kalple niyet, tamamen bırakılacak, namaz dahi fesada girecektir
(İmam Rabbani- 186.mektup)
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
A Çevrimdışı

amel

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İmam-ı Rabbani, Mektubat isimli eserinde:
Bid’atın hasenesi olmaz. Hepsi mezmundur.” Dedikten sonra güzel bir misal verir.
Ulemadan bazıları namazda niyet için kalben dileyerek dille söylemeyi bidatı hasene diye anlatmışlardır. Halbuki Resulullah (s.a.v.) efendimizden, ashabı kiramdan, tabiini izamdan niyetin dille yapıldığına dair hiçbir şey anlatılmadığı gibi bu manada sahih ve zayıf bir rivayet dahi yoktur. O kadar ki, onlar ayağa kalkar kalkmaz (yani kametten sonra) ilk tekbiri almışlardır. Bu durumda niyeti dille söylemek bidat olur. Bunun içinde bidatı hasene demişlerdir. Ama bu manada bu fakir (İmam Rabbani) der ki: Bu bidat sünnet bir yana farzı dahi kaldırmaktadır. Şundan ki; insanların pek çoğu bu durumda niyet işinde yalnız dille olanı ile yetinecekler ve kalplerini hazır edemeyeceklerdir. İşte o zaman namazın farzlarından biri olan kalple niyet, tamamen bırakılacak, namaz dahi fesada girecektir
(İmam Rabbani- 186.mektup)
Burası akhi. Tam anlamadım anlatılanı.
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
hzc5yf4vp86id4dzg.jpg


Mirac olayının gerçekleştiği Receb ayının 27. gecesidir .
Tasavvuf kültürünün ağırlıkta olduğu Osmanlı gibi ülkelerde kadir gecesinden sonra en kutsal gece sayılmış ve bu gecenin ibadetle ihyası gelenekleşmiştir. Osmanlılar döneminde, camiler kandillerle donatıldığı için Mirac kandili olarak anılan geceyi izleyen gün, cami ve tekkelerde Mirac olayını anlatan ve Miraciye adı verilen şiirlerin okunması, dinleyenlere süt ikram edilmesi de bir gelenekti.

Sünnet ve Bid'atler kitabının yazarı Şukayri (rh) receb ayındaki bid'atler bölümünde şunları söyler:
"Mi'rac kıssasını okuyup receb ayının yirmi yedinci gecesini kutlamak ve bazı insanların bu geceye has bazı zikir ve ibadette bulunmaları bid'attır.
Receb, Şa'ban ve Ramadan aylarında okunan -gayrı sabît- dualar bid'at ve uydurmadır, şayet bunlarda bir hayır olmuş olsaydı bizden öncekiler bunda bizleri geçerlerdi. İsra, Mi'rac ve mezkur ayın ihyasına dair hiç bir delil kaim olmamıştır."
(Şukayri, Es-Sunenu ve 'l-Mubtede 'at s, 143)

Şeyhu'l-İslam İbn Teymiyye'de Receb ayının yirmi yedinci gecesi ile ilgili olan namaz hakkında şöyle der:
"Muteber alimlerin belirttiği gibi; İslam alimlerin ittifakıyla bu, (namaz) meşru değildir. Bu ancak cahil ve bid'atçı kimseden sudur eder."
(Şukayri, Es-Sunenu ve 'l-Mubtede 'at s, 143)
Bu gecede de mevlid okumak adet halini almıştır. Böylelikle bir bid'ata diğer bir bid'at eklenmiş katmerlenmiştir .

Huzeyfe b. el-Yamân'ın rivâyet ettiği bir hadis-i şerifte:
"ALLAH bid'at sahibinin orucunu, namazını, sadakasını, haccını, umresini, cihadını, sarfını (maddi yardımını), şehadetini kabul etmez. O, kılın yağdan çıktığı gibi İslâm'dan çıkar. "
(İbn Mace, Mukaddime, 7/49).

Bu ikaz karşısında müslümanların dikkatli davranacakları ve bid'atın ne olduğunu araştıracakları muhakkaktır.
Abdullah b. Abbâs (r.a.)'dan rivâyet edilen bir hadiste şöyle buyrulur:
"ALLAH, bid'at sahibinin amelini, bid'atından vazgeçinceye kadar kabul etmez."
(İbn Mâce, Mukaddime, /50).

İmam-ı Rabbani, Mektubat isimli eserinde:
Bid’atın hasenesi olmaz. Hepsi mezmundur.” Dedikten sonra güzel bir misal verir.
Ulemadan bazıları namazda niyet için kalben dileyerek dille söylemeyi bidatı hasene diye anlatmışlardır. Halbuki Resulullah (s.a.v.) efendimizden, ashabı kiramdan, tabiini izamdan niyetin dille yapıldığına dair hiçbir şey anlatılmadığı gibi bu manada sahih ve zayıf bir rivayet dahi yoktur. O kadar ki, onlar ayağa kalkar kalkmaz (yani kametten sonra) ilk tekbiri almışlardır. Bu durumda niyeti dille söylemek bidat olur. Bunun içinde bidatı hasene demişlerdir. Ama bu manada bu fakir (İmam Rabbani) der ki: Bu bidat sünnet bir yana farzı dahi kaldırmaktadır. Şundan ki; insanların pek çoğu bu durumda niyet işinde yalnız dille olanı ile yetinecekler ve kalplerini hazır edemeyeceklerdir. İşte o zaman namazın farzlarından biri olan kalple niyet, tamamen bırakılacak, namaz dahi fesada girecektir
(İmam Rabbani- 186.mektup)
Allah svt razı olsun bu hatırlatma için, inşaAllah çevremizle paylaşıp bu bidatları kaldırabilme savaşı verelim...
 
A Çevrimdışı

azzam

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum,
Bende 2 yeri anlamadım.
1. Kadir gecesi de bidat mıdır?
2. Niyeti dilimizle değil kalbimizle mi söyleyeceğiz?
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Burası akhi. Tam anlamadım anlatılanı.

sofi değilsinya ondan anlamamışsındır :)

bidat'lar konusunda sofilere bol bol hadis getirmişimdir anlamamışlardır. herne hikmetse rabbaninin bu sözünü söylediğimde duraksıyorlar
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
İmam-ı Rabbani, Mektubat isimli eserinde:

Bid’atın hasenesi olmaz. Hepsi mezmundur.” Dedikten sonra güzel bir misal verir.
Ulemadan bazıları namazda niyet için kalben dileyerek dille söylemeyi bidatı hasene diye anlatmışlardır. Halbuki Resulullah(s.a.v.) efendimizden, ashabı kiramdan, tabiini izamdan niyetin dille yapıldığına dair hiçbir şey anlatılmadığı gibi bu manada sahih ve zayıf bir rivayet dahi yoktur. O kadar ki, onlar ayağa kalkar kalkmaz(yani kametten sonra)ilk tekbiri almışlardır. Bu durumda niyeti dille söylemek bidat olur. Bunun içinde bidatı hasene demişlerdir. Ama bu manada bu fakir(İmam Rabbani) der ki: Bu bidat sünnet bir yana farzı dahi kaldırmaktadır. Şundan ki; insanların pek çoğu bu durumda niyet işinde yalnız dille olanı ile yetinecekler ve kalplerini hazır edemeyeceklerdir. İşte o zaman namazın farzlarından biri olan kalple niyet, tamamen bırakılacak, namaz dahi fesada girecektir
(İmam Rabbani- 186.mektup)

akhi bidatlara karşı hüsnü zan beslenilmez dedikten sonra Namaza dille niyet etmenin Resulullah(s.a.v.) efendimizden, ashabı kiramdan, tabiini izamdan niyetin dille yapıldığına dair hiçbir şey anlatılmadığı gibi bu manada sahih ve zayıf bir rivayet dahi yoktur. O kadar ki, onlar ayağa kalkar kalkmaz(yani kametten sonra)ilk tekbiri almışlardır. insanların pek çoğu bu durumda niyet işinde yalnız dille olanı ile yetinecekler ve kalplerini hazır edemeyeceklerdir. İşte o zaman namazın farzlarından biri olan kalple niyet, tamamen bırakılacak, namaz dahi fesada girecektir

ayrıca akhi bir hadisi şerifte

"Peygamberlerinden sonra dinlerinde bid’at uyduran her ümmet, sünnetten de o bid’at kadar bir sünneti zayi etmiş olur." (Et-Tergîb ve’t-Terhîb Trc, I/109)

yani her bidat bir sünneti yok eder
 
metin öztürk Çevrimdışı

metin öztürk

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Övdün mü yerdin mi anlamdım. akhiler ALLAH sizden razı olsun.

senlik bişey yok akhi
rabbani tasavvufcu olduğundan bizim dilimizle konuşmaz, adamları anlamak için tasavvufa girip hafifden sıyrık olmak gerekiyor
 
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
İSRA; Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in geceleyin Mekke’den Kudüs'e yürütülmesidir.

MİRAC; Kudüs'ten yedi kat göğün üzerine çıkarılmasıdır.

İsra ve Mirac haktır, ayetler ve hadislerle sabittir.

📚 Allah’u Teâlâ, İSRA OLAYI ile ilgili şöyle buyurur:
“Kulunu bir gecede ayetlerimizi göstermek için Mescid’i Haram’dan etrafını bereketli kıldığımız Mescid’i Aksa’ya yürüten Allah ne mübarektir. Muhakkak ki o çok iyi işiten ve görendir.”
(İsra suresi 1)

📚 MİRAC OLAYI ile ilgili ayette şöyle buyur:
“…Kuluna vahyedeceği şeyi vahyetti. Kalp gördüğü şeyi yalanlamadı. Onun gördüğü şey hakkında onunla tartışıyor musunuz? Yemin olsun ki onu (Cebrail’i) bir kez daha görmüştü. Sidretü’l Münteha’nın yanında, Cennetü’l Me’va da onun yanındadır...”
(Necm Suresi 10-15)

📚 Mirac, İsra'dan sonra mahlûkatın bilgilerinin orada son bulduğu bir seviye olup göklerin tabakalarına çıkma ve Mekke’ye dönme işidir.

📚 Muhakkak ki, İsra ve Mirac hadiseleri ne hayal ne de uyku olmayıp Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in HEM BEDENİ HEM DE RUHU ile olmuştur.

❗❗❗ Böyle olmasaydı, meydan okuma ve mucize anlamı olmazdı. ❗❗❗

📚 Bu konunun ispatı hususunda kitap ve sünnetin nasları TEVATÜR derecesindedir.
(Bu konuda kapsamlı bilgi için Sahihi Müslim 1. cilt 162 nolu hadise müracaat edilmelidir.)

📚 İsra ve Mirac olayları Müslümanların GAYBA İMANINI pekiştirir ve onları bu konuda terbiye eder.

Mirac da gerçekleşen olaylar:
1⃣ Peygamberimizin diğer peygamberler ile karşılaşması
(Müslim 163)

2⃣ Beş vakit namazın emredilmesi.
(Müslim 162)

3⃣ Bakara suresinin son ayetlerinin yani Amerrasülü'nün vahyedilmesi.
(Müslim 173)

4⃣ Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in Cennete girmesi ve Kevser ırmağını görmesi.
(Buhari 7517)

5⃣ Kalemlerin gıcırtısını ve meleklerin yazma sesini işitmesi.
(Buhari 3164)

6⃣ Gıybet yapan kimselere ve söyledikleri ile amel etmeyenlere verilen cezayı görmesi.
(Ahmed 3/224)
(Sahihi Cami’is Sağir 128)

7⃣ Cennet ve Cehennem ehli kimseleri görmesi.
(Buhari 3164)

8⃣ Her gün 70.000 meleğin namaz kıldığı Beytül Mamur'u görmesi
(Buhari 3887)

BUNA GÖRE:
📌 Bunların hepsine iman eder ve teslim oluruz.
📌 Bu günün gündüzü ve gecesi ile ilgili yapılacak özel bir ibadet; oruç, namaz, zikir vb. ibadetler sahih hadislerde gelmemiştir. Dolayısıyla her zamanki ibadetlerimizi yaparız.
📌 Bu geceyi, ne peygamberimiz (s.a.v.) ne sahabeleri ne de büyük imamlarımız kutlamamışlar ve özel bir gece olarak değerlendirmemişlerdir.
📌 Araştırmacı alimlere göre İsra ve Miraç hadislerinin tam olarak hangi tarihte gerçekleştiği sabit değildir.
📌 Rabbimiz bizlere rızasına uygun ve Rasulü sallallahu aleyhi ve sellem’in sünnetine uygun amel işlemeyi ve sünnete sımsıkı yapışmayı nasip etsin.
 
A Çevrimdışı

Abusubaida

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Regaip kandili bida olduğunu biliyordumda miraç gecesi bida oldigunu ilk defa duydum. Lütfen daha fazla anlatirmisin akhi
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
 
Üst Ana Sayfa Alt