M
Çevrimdışı
bekleyelim bakalım Abu ibrahim hoca nasıl bir cevap verecek kardeşimiz hadis ilimin guzel biliyor inşallah bizi aydınlatır
ebu ibraheem hanefileri, maturidileri ve sufileri tekfir ediyormusun? Eğer hepsini tekfir etmiyor bir veya birkaçını tekfir ediyorsan hangileridir yazınız? Fatih sultan Mehmed ve diğer padişahlardan kafir olanları hangileridir? Kafir olduklarına delillerin nelerdir?
İstanbulu ilk defa 22 yaşında fetihde gören Edirne doğumlu Fatih Sultan Mehmed, nasıl istanbullu oluyor? onu da anlayamadık ya
Suud hükümeti - devletinin İslama göre hükmü nedir? Sen Tağut suud Kralları hakkında ne diyorsun? Türkiyedeki Suudcu Telefiler hakkında neler düşünüyorsun?
Halifenin Kurayştan olması emir kipi ile mi gelmiştir yoksa istek , tavsiye kipi ile mi gelmiştir delillendiriniz.
Şu hadisi şerh edermisiniz?
“Ey insanlar!Allah’tan korkun, içinizde Allah’ın kitabını ayakta tuttukça burnu kesik habeşli bir kölede başınıza emir olsa, dinleyin ve itaat edin.”
(Hadis sahihtir Muslim kitabül imare de tahric etti Ebu Davud Menasik’te tahriç etti,Tirmizi Camiin’de: 1706 rakamıyla tahric etti ve dedi ki:
Hadis hasen sahihtir, Nesai Bey’a ve Menasik’te, ibni Mace Cihad kitabında tahriç etti)
İstanbul Feth olunmuştur. Mehdi zamanında bir daha feth olunacaktır. Eğer fatih sultan Mehmede Kafir diyorsanız, Ve Fethedilmiş istanbılda yuzyıllarca idare eden padişahları da tekfir ediyor ve hilafeti gecerli kabul edenleri de tekfir ediyor fakat siz Osmanlıyı tanımıyor kabul etmiyorsanız Sizin için istanbul feth edilmemiştir.
Biz rasulullah s.a.v. in hadiste buyurduğu "İstanbul mutlaka feth olunacaktır " hadisinin ilk defa feth için söylemiş olabileceğine inanıyoruz. İkinci defa fet edilecek bir yer için, hiç feth edilmemişken "mutlaka feth olunacaktır" demez "mutlaka iki kez istanbul feth olunacaktır derdi. Bundan dolayı o hadise fatih sultan Mehmed uymaktadır.
Mehdi (a.s.) ise İkinci kere İstanbulu Feth edecektir. Üstelik İstanbul değil Dünyayı da feth edecektir. Bu hadisler birbirlerinden farklı zamanlardaki farklı şekildeki fetihlerle alakalıdır. Muvahhid olmak için; illa geçmişine her halukarda sövmek gerekmez.
Bu konuyu kapatıyorum
ŞERİAT, HALİFE OLMAK İÇİN BELLİ BİR KİŞİYİ TAYİN ETMEK
sapık fırkaları tekfir ettiğimizi nereden çıkardınız? Hanefi, maturidi ve sufi sapık birer fırkadır. bazılarında bu üç sapıklık bir arada bulunur. Osmanlı halifeliğinin geçersiz olduğunu osmanlının alimleri de biliyordu. hanefi mezhebinde cuma namazının geçerli olması şart olduğu için ve osmanlıları geçerli halife görmedikleri için zuhr-u ahir namazını uydurdular.Abu İbrahim kardeş fakat hadiste Halife demiyor komutan diyor :
"Istanbul mutlaka fethedilecektir. Onu fetheden komutan ne güzel komutan, onu fetheden ordu ne güzel ordudur.�
Abu_ibrahim;189801' Alıntı:sapık fırkaları tekfir ettiğimizi nereden çıkardınız? Hanefi, maturidi ve sufi sapık birer fırkadır. bazılarında bu üç sapıklık bir arada bulunur. Osmanlı halifeliğinin geçersiz olduğunu osmanlının alimleri de biliyordu. hanefi mezhebinde cuma namazının geçerli olması şart olduğu için ve Osmanlı'ları geçerli halife görmedikleri için zuhr-u ahir namazını uydurdular.
Hadiste sultan dememesi, komutan demesi de fark etmez. zira o sırada sultan mehmedin halife olmadığını söylemekteki kastımız, onun ve ordularının islamı temsil etmiyor oluşlarıdır.
haricilerle mutezile dışında bütün müslümanlar, müminlerinin emirinin ancak kureyşten olabileceği, başka olamayacağı hususunda ittifak etmişlerdir.Halifenin Kurayştan olması emir kipi ile mi gelmiştir yoksa istek , tavsiye kipi ile mi gelmiştir delillendiriniz.
Abu Ibrahim ,....nitekim osmanlı zamanında Allahın indirdikleri değil, hanefi-maturidi-sufi akidesi hakim olmuştur....
Konuyu ibretle takip ediyorum.
Osmanlının islam olmaması,
ebu hanife ve maturidinin sapık olması.
Zaten bu hakta deliler varharicilerle mutezile dışında bütün müslümanlar, müminlerinin emirinin ancak kureyşten olabileceği, başka olamayacağı hususunda ittifak etmişlerdir.
kardeş siz qaliba konuyu doğru anlamadınız hanafecilik matrudulik sufilik abu ibrahim kardeşim bu fırkanın bidat bir fırka olduğun anlatmaya calışıyor ben öyle zann ediyorum zaten adam kendisi selefi akidesinden olan birisi alime dil uzatmiyor zaten dini firka firka bölmek kuran ayetinde haram olduğunu bildiriyor
sapık fırkaları tekfir ettiğimizi nereden çıkardınız? Hanefi, maturidi ve sufi sapık birer fırkadır. bazılarında bu üç sapıklık bir arada bulunur. Osmanlı halifeliğinin geçersiz olduğunu osmanlının alimleri de biliyordu. hanefi mezhebinde cuma namazının geçerli olması şart olduğu için ve osmanlıları geçerli halife görmedikleri için zuhr-u ahir namazını uydurdular.
"...ne güzel komutandır" hadisi zayıftır. zayıf hadis sahih hadisle cem edilmeye kalkışılmaz. Buhari ve Muslim'in rivayetlerinde Mehdi'nin adının geçmemiş olması, diğer bazı hadis kitaplarında bu ismin zikredilmesine çelişik değil, ziyade bir bilgi sözkonusudur.
yukarıda hilafetle ilgili yazı geçmiş. daha önce halifenin kureyşten olması hakkında soruya geniş cevap vermiştim. oraya bakınız. bu yorumlar muasır mutezile Hizbut tahririn tahriflerine benziyor.
Hadiste sultan dememesi, komutan demesi de fark etmez. zira o sırada sultan mehmedin halife olmadığını söylemekteki kastımız, onun ve ordularının islamı temsil etmiyor oluşlarıdır.
" لتفتحن القسطنطينية ، و لنعم الأمير أميرها ، و لنعم الجيش ذلك الجيش " .Zayıf dediğin hadisin, zayıf olma sebeblerini delillendiriniz.
Bu hadise ilk defa zayıftır diyen kimdir?!
sultan mehmed'in istanbullu olduğunu söylemedim. bu soru neden onu da anlamadım.İstanbulu ilk defa 22 yaşında fetihde gören Edirne doğumlu Fatih Sultan Mehmed, nasıl istanbullu oluyor? onu da anlayamadık ya
Halifenin Kurayştan olması emir kipi ile mi gelmiştir yoksa istek , tavsiye kipi ile mi gelmiştir delillendiriniz.
Şu hadisi şerh edermisiniz?
“Ey insanlar!Allah’tan korkun, içinizde Allah’ın kitabını ayakta tuttukça burnu kesik habeşli bir kölede başınıza emir olsa, dinleyin ve itaat edin.”
(Hadis sahihtir Muslim kitabül imare de tahric etti Ebu Davud Menasik’te tahriç etti,Tirmizi Camiin’de: 1706 rakamıyla tahric etti ve dedi ki:
Hadis hasen sahihtir, Nesai Bey’a ve Menasik’te, ibni Mace Cihad kitabında tahriç etti)
İstanbulun fethedileceği hadisi hakkında :
"Zayıf dediğin hadisin, zayıf olma sebeblerini delillendiriniz."
Bu soruma Elbaninin açıklamasını yazmışsın.
Bu hadise ilk defa zayıftır diyen kimdir?!
Bu sorumun cevabını yazın.
Suud hükümeti - devletinin İslama göre hükmü nedir? Sen Tağut suud Kralları hakkında ne diyorsun? Türkiyedeki Suudcu Telefiler hakkında neler düşünüyorsun?
Osmanlı alimlerinden, Osmanlının Sapık ve Hilafetin geçersiz olduğunu bildiğini iddia ettiğiniz alimler kimlerdir? İsimlerini sayınız ki İftiracı denmeyesiniz. Ve bu alimlerin "osmanlı hilafeti geçerdiz ve sapık itikatte oldukları için zuhri ahir namazınu uyduruyoruz" dediklerini hangi kitaplarında okudu iseniz buraya belgeleyiniz!
Fatihin ve ordularınun İslamı temsil etmediğinizi yazmışsınız. Bu iddianız aşağıdaki soruma cevab vermenizi gerektirmektedir.
İstanbulun Fetih edildiği yılda İslamı temsil eden komutan ve ordular kimlerdir?
Fatih sultan Mehmed ve orduları Kafirleri mi temsil ediyorlardı?
Hilafet kurayştandır gibi hadisler sahihtir. Fakat Arab diline hakim alimlerin dediği gibi tavsiye kipiyle söylenmiştir. Yani Halife olma vasfına haiz Kurayştan biri var iken başka bir kavimden olan Halife olamaz. Fakat Kurayştan bu vasıflara sahib alim yok iken ummet emirsiz kalsın denemez.Abu_ibrahim;189936' Alıntı:"
Soruna gelince,halifenin kureyşli olması şartı üzerinde Ehli sünnetin icmaı hasıl olmuştur. bu konuda gelen hadisler haber sigasında emirdir. bazı hadislerde de bunun emredildiği açıkça belirtilmiştir.
Yukarıda işaret edilen yedi şartın dışında Halife’nin belirlenmesinde etken olacak herhangi başka bir şartın bulunduğuna dair bir delile rastlanmamıştır. Şer'an Müslümanlardan istenen Halife adayının Halife olabilmek için bu yedi şartı taşımasıdır. Bu aşamadan sonra Halife adaylarından en efdal olanın seçilmesi istenir. Seçilen kişinin Halifeliği ise ancak kendisinde in'ikad (sözleşme) şartları var ise kesinleşir. Seçilen kişide sözleşme şartları dışında efdaliyet şartlarının da bulunması tercih sebebidir. Ancak efdaliyet şartlarının eksikliği Halifeliği düşürmez.
Halifenin birden fazla olması, halife varken başka halifenin çıkmasıyla ilgili değildir. Zaten onun (2.nin) öldürülmesi hakkında sahih hadis vardır. Bahsi geçen halifeler adaylardır. Bu mesela Osman (r.anh) seçilmesindeki adaylar gibi.İbn Teymiyye;189968' Alıntı:Altı çizili yeri, Halifeleriniz çok olacak ve ilkine tabi olun, diğerlerini öldürün..(..) hadisi, yukarıda altı çizili yer ile benzeşmiyor. Altı çizili yerde halife adaylığına teşvik veya sorunsuz bir durum imajı verir iken, Allah rasulu s.a.v'in hadisi ise ihtilafı kesip atmaktadır. O da : ilkine tabi olun, diğerlerinin boynunu vurun..
eğer islam şahsiyeti adlı kitapta, halife olacak kişi için şart olan yedi (7) maddenin kaynağı var ise alabilir miyiz? yok eğer nebhaninin kendi sözü ise, bize de düşen şudur: alimlerin sözleri delil değil, delillendirilmeye muhtaçtır...