Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Itikadda Selefi Amelde Hanefi Olmak

halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir seye haram diyebimek icin onun delalet ettigi bir nas ortaya koyman gerekir ayrica delaleti ve subuti kati olan bir nas olmasi gerekir. Fikih usulunun temel bilgilerindendir bu. Bende 4 mezhebin takip edilmesi taraftariyim ama Haram demek icmaya uygun dusmez. Tabii bizim gibi muptedilerin mezhep ekollerini takip etmesi cok onemli ve gereklidir.
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
E Çevrimdışı

ENSARİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hem İmam-ı Azam'a tabi olup hemde başka bir akide aramakda ne demek oluyor..selef demek zaten selefin izinden giden demek..selefde doğru olduğuna göre,İmam-ı AZAMDA onların yolunu göstediğinden bence, ben selefiyim sen değilsin gibi tartışmalarda yanlıştır..
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bir seye haram diyebimek icin onun delalet ettigi bir nas ortaya koyman gerekir ayrica delaleti ve subuti kati olan bir nas olmasi gerekir. Fikih usulunun temel bilgilerindendir bu. Bende 4 mezhebin takip edilmesi taraftariyim ama Haram demek icmaya uygun dusmez. Tabii bizim gibi muptedilerin mezhep ekollerini takip etmesi cok onemli ve gereklidir.

Kardes sen gonderdigim yazilari tam incelemedin galiba, yazida hanefisinden safisine bircok fakihin telfike acikca haram dedigini kaynaklariyla belirtiyor.
tabi ki aslolan haram-helal sinirinda konusurken nass olmasidir, aama ayet ve hadislere kiyasen fakihler bu hukmu vermis olamaz mi? Bugun sigaraya haram diiyen bir cok alim hangi ayet ve hadise dayaniyor acaba?

Ama illede bir nas diyorsan sunu soyleyeyim peygamber as in kendisinde ilim olmadan fetva verenin isabet etsede gunahkar olacagina dair hadisleri yok mu? Telfik yapan kisi mezhepler arasinda tercih yapmak muctehidler ustu bir konuma kendini koymus olmuyor mu? Bununla ilgili selef alimlerinin sidddetli sakindirmalarini dariminin mukaddimesinden bir oku istersen sonra tekrar dusun derim...
 
T Çevrimdışı

Tarık Yıldız

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hem İmam-ı Azam'a tabi olup hemde başka bir akide aramakda ne demek oluyor..selef demek zaten selefin izinden giden demek..selefde doğru olduğuna göre,İmam-ı AZAMDA onların yolunu göstediğinden bence, ben selefiyim sen değilsin gibi tartışmalarda yanlıştır..

Evet Ensari kardeşim ama bugün Hanefiyim diyen pek çok kişide maalesef akide kaynağı olarak Ebu Hanife'nin akidesini nedense baz almıyor.Linkini verdiğim konuya bakarsan orada İmam Ebu Hanife'nin kendine ait eserler ile akidesi açıklanmış ama bugünkü bir kısım hanefi geçinenler onların tersini iddaa etmekte baya ısrarcılar niyeyse.Birde işin komik yanı oradaki şeyleri söyleyenlere sapık diyorlar.
 
E Çevrimdışı

ENSARİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
şu anda hak olan 4 mezhep bunun dışında akide aramak,veya bir mezhebin içtihad farkllığından işine geleni ben ondanda alırım bundanda alırım diyede bir husus yoktur,zira öyle dersen 5.mezhep veya mezhepsizliğin önünü açarsın..zira her sapık fırkanında içinde doğru olan kısımlarıda vardır,o halde ben ondanda alırım demeye başlarsın ve sonun Allah korusun ebedi felaket olur.Ehl-i Sünnet olan bu 4 mezhep imamından birine tabi olmak ameldede o şekilde takip etmek..onların aralarında olan küçük farklarınada imanda akide gibi bakmamak..4 mezhep aralarındaki farklılıklar imanda değil,amelde farklılıklardır..
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kardeşler, uyanık olalım buguünkü akide tartışmalarının temelinde suud-amerikanların başlattğı kralcı-vehhabilerden başka kimse yoktur.
bunlar 200 yıl önce sözde maturidi-eşari akidesi selef akidesine muhalifmiş gibi bir akım başlattılar. işin arka planında ise ingilizler vardı.. şöyle ki; suudlar durup dururken meşru halifeye karşı ayaklanamazlardı bir sebep lazımdı bu hainlere.. bu yüzden sözde kendilerinin selef akidesine ve menhecine bağlı olduklarını osmanlının da selef akidesini terkedip sözde sonu şirke varan maturidi akidesini benimsediğini yaydılar. ee önce tekfir edeceksin ki sonra onlarla savaşmak helal olacak.. tabi sonunda iş ingilizlerle bir olup islam halifesiyle ve müslümanlarla savaşmaya kadar geldi... hilafet devleti mezhep olarak hanefiliği akaidde de imam maturinin esaslarını benimsediği için özellikle bu ikisine bilinçli olarak bir linç girişimi başlatıldı... bugünde durum farklı değil.. sanki maturidilik selef akidesinden farklı bir şeymiş gibi müslüman gençleri suni tartışmalarla yormak istiyorlar... ama bu arada onlar(ingilizler ve ruh ikizleri olan suud-amerikanlar) arkadan malı götürüyor... müslüman kardeşlerimiz dünyanın her yerinde zulüm görürken biz bunlarla günlerimizi geçirirsek Allah cc bunun hesabını sormayacak mı bize???
imam maturidi hicri 237 de doğduğu rivayet edilmiştir.. Allah aşkına o sanki selef asrında doğmamış da biz mi doğmuşuz.. Onun anlayamadığı selefi biz mi anlayacağız, imam ahmedlerin muhaddislerin fakihlerin asrında yetişen bu alimin mi haşa akidesi bozuk??? kaç alim imam maturidiyi akidesi bozuk olmakla itham etmiş? kim o nu cerh etmiş bana söyleyin?? onun eserlerini okudunuz mu? mesela te'vilatı ehlis sünne isimli tefsir kitabına bir bakın Allah aşkına.. Selef-i salihin asrının kokusunu buram buram alırsınız...
Allah rızası kafirlerin ve onların kutsal topraklardaki beslemelerinin oyununa gelmeyelim... bu tartışma ya bakın aslı 150-200 yıldan öteye gitmez.. yani ümmetin topraklarının iyiden iyide işgal edilmeye başladığı yıllar.. önce akide tartşmalarıyla birbirlerine düşürdüler milleti sonra mezhepler tartışılır oldu en son da işte hadisleri inkar projesi.. bunlar hepsi bir fikri sömürünün ayaklarıydı... hala farkına varmayacak mıyız Allah için?
 
Üst Ana Sayfa Alt