Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Kandil Geceleri ve Bin Yıllık Yanılgı - Muhteşem Bir Kitap

laylay Çevrimdışı

laylay

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
hımm ısıtılıp ısıtılıp tekrar bu konular getiriliyor ne kadar enteresan...aslında denmesi lazım olan birşey var..o gecelerde ve günlerde yapılan ibadetlerde bir sorun yok..hatta şahsi olarak fazla fazla bile yaparsın o senle Allah arasında birşey...ancak o gecelere sünneti atfedip uygulama yapmak bidate giriuyor..galiba bazıları bu kısmı anlamıyorlar ve sürekli arıza çıkıyor
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kardeş insaf etmek lazım. İnsanlara kitap tavsiye ediyoruz lütfedip bakmıyorlar ve ısrarla cahilliklerinde diretiyorlar.


Daha ne yapalım ki. Hidayet Allah cc'dandır.
 
boran el muvahhid Çevrimdışı

boran el muvahhid

Üye
İslam-TR Üyesi
inşaAllah ben de bakayım kitaba.


çok merak ettim kandilin bid at olmadığını söyleyen alimler kimler.öyle ya her grubun kendine has alimi var.birinin alim dediğine bakalım başkası alim diyor mu?

ömer ibn hattab ın ''bu bir bid at ise ne güzel bid attir'' hadisi türünün tek örneğidir.onun gibi başka bir rivayet yoktur.
bu olayı dikkatle bak iyice düşün
Resulullah sav gece namazında arkasında cemaat olunmasından rahatsız olmuş ve sahabesine''bunun üzerinize farz olacağından korktum'' demiştir.
yani Ramazan ayında gece namazında arkasında neden cemaat toplamak istemediğinin açıklamasını yapmış.bu açıklamaya uygun olarak ömer ise Allahu Teala nın verdiği zekayı çok iyi kullanarak ''Resullah sav vefat etti.dolayısıyla tek imamın arkasında cemaatin toplanmasının farzlık hükmü artık gelmeyecektir'' diyerek bu hareketi uygulamıştır.

onun için eğer sende kandilin bid at olmadığını ispatlayacaksan ömer olayında olduğu gibi Resulullah sav in neden o hareketinden vazgeçtiği ve vazgeçtiği olayın sonradan nasıl iptal edecek hamlesi olduğunu anlatman gerekecek ki bunu asla yapamayacaksın.
dediklerimden birşey anlamadıysan anlamadım diye yaz tekrar anlatayım
ömer in olayını bid atlere örnek gösterenlere acayip kızıyorum.ve yukarıda sana denildiği gibi aklını naklin önüne geçirme.
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
zaten akhi bidaat'i hasene fitnesi ortadan kalksa hiç bir bidaat islenmicek Allah'in izniyle sadece bu fitneyi kaldirmak lazim aradan çunku her bidaat çikardiklari zaman bidaati hasene diyecekler
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
İnsanları bidat konusunda en çok yanılgıya düşüren :
1. yanılgı din adına yaparken “kuran okuyor , namaz kılıyor , dua ediyorum , kötü bir şey yapmıyorum” yanılgısıdır. "Yaparsam ne olur , ne kaybederim " savunmasıyla cahil cesur olur tavrıyla hareket edilmesidir. Halbuki bidat zaten kötü niyetle dinden uzaklaşmak , göze çirkin gelen amellerle yapılmaz.
2. yanılgı ise Bidat-ı hasene (güzel bidat) yanılgısıdır. Delil aldıkları ise ; Rasûlullah (s.a.v.) döneminde sekiz rekât olarak münferiden kılınan teravih namazın yirmi rekat olarak bir imamın arkasından kılınmasıdır :

Abdurrahman bin Abdi'l-Kâri (r.a.)'dan:
Bir gece Ömer'le (bir Ramazan gecesinde) mescide birlikte çıktık. İnsanlar dağınık bir şekilde namaz kılıyolardı kimisi kendi başına , kimisi de durmuş, bir grup da toplanmış onun arkasında namaz kılıyordu. Bunun üzerine Ömer dedi ki: "Bunları bir okuyucunun arkasında toplasam da onun arkasında toplu halde namaz kılsalar."
Bu işin üzerine durdu ve nihayet onları Ubeyy bin Kâ'b'ın arkasında onun imamlığında topladı. Sonra başka bir gece yine namaza çıktık, onları toplu halde adı geçen sahabinin arkasında namaz kılarken görünce : "Ne güzel bid'attır bu ! Ne var ki bunu kılıp da sonra gecenin son kısmında kalkıp bunu kılanların davranışları bundan daha iyidir. (Zira) cemaat (bu namazı) gecenin başında kılıyorlardı"
[Malik ve Buhari]
(Bu hadisi Malik [salât fî Ramadân no. 3, s. 114] ve Buhari [teravih I/3, II/252], Mâlik ani'z-Zührî an Urve b. ez-Zübeyr an Abdurrahman asl-ı senedi ile tahric ettiler)
(Muhammed Revvâs Kal'acî, Mevsüatu Fıkhı Umar b. e!Hattâb, Kuveyt 1984, s. 125).

Alimlerin çoğunluğuna göre , tasavvufçuların "bid'at-i hasene" kapsamına soktukları şeyler haddi zatında bid'at değildir. Onlara bid'at ismini vermek yanlıştır. Çünkü bu gibi şeylerin Kur'ân ve Sünnet'te dayanakları vardır. Bunlara sonradan çıkmış şeyler nazariyle bakılamaz.
Rasûlullah (s.a.v.), şu hadislerinde bid'atin tarifini yapmışlardır:
"Sonradan ortaya çıkan herşey bid'attir; her bid'at sapıklıktır ve her sapıklık insanı ateşe sürükler. "(Müslim, Cumua, 43; Ebû Davud, Sünnet 5; Nesâî, lydeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7).
Üstelik Rasulullah şöyle buyurmuştur :
“Sünnetime ve benden sonra raşid halifelerin sünnetine sımsıkı sarılın”.
( Tirmizî, İlim, 16; Ebu Dâvud, Sünne, 5; İbn Mâce, Mukaddime, 6)

Hz. Ömer (r.a) bu sözü insnaları teravih namazı için topladığı zaman söylemiştir. Teravih namazı ise bid'at değil sünnetin ta kendisidir. Rasulullah’ın teravih namazı kıldığı sahih hadislerle sabittir. Yani sonradan ortaya çıkmamıştır ! Bunun delili Aişe(r.a)nin rivayet ettiği olaydır:

"Rasulullah (s.a.v.) Ramazanda mescitte gece bir namaz kıldı. Sahabenin çoğu da onunla birlikte o namazı kıldı. İkinci gece yine aynı namazı kıldı. Bu kez O'na tabi olarak aynı namazı kılan cemaat daha fazla oldu. Üçüncü gece Hz. Muhammed (s.a.v.) mescit'e gitmedi. Orayı dolduran cemaat onu bekledi. Resulullah (s.a.v.) ancak sabah olunca mescide çıktı ve cemaata şöyle buyurdu:

"Sizin cemaatla teravih namazını kılmaya ne kadar arzulu olduğunuzu görüyorum. Benim çıkıp, size namazı kıldırmama engel olan bir husus da yoktu. Ancak ben size, teravih namazının farz olmasından korktuğum için çıkmadım" (Buharî, Teheccud, 57).
Ebû Hureyre (r.a)'nın naklettiği bir başka hadiste de Rasûlullah (s.a.v)'in Ramazan ayında, ashabtan bir grubu, Ubey b. Kab (r.a)'ın arkasında cemaatle namaz kılarken gördü ve "Doğru yapıyorlar, yaptıkları şey ne güzeldir" diyerek tasvip ettikleri haber verilmiştir (Ebû Dâvud, İkâmetu's-Salâ,190)

Peygamber (s.a.v.) , teravih namazını cemaatle kılmayı terketmesinin nedenini belirtmiştir. Hz. Ömer(r.a)i se ,bu gerekçenin ortadan kalktığını görünce (artık peygamber yoktu ve faraz kılınma durumu ortadan kalkmıştı) ,teravih namaznın tekrar cemaatle kılınmasını başlatmıştır. O halde Ömer (r.a)ın bu uygulaması ,bizzat nebi(s)in uygulamasına dayanmaktadır.

Hz. Ömer (r.a.)in bu uygulamasının bid'at olmadığı ortaya çıktığına göre , sözünde geçen "bidat" kelimesi ne demektir ?

Hz. Ömer(r.a)in bu ifadesindeki bidat kelimesiyle şer'i anlamı değil sözlük anlamı kastedilmiştir.
Sözlükte bid'at, geçmişte bir örneği olmaksızın yapılan şeydir. Teravihin cemaatle kılınması bir uygulama olarak Hz. Ebu bekir(r.a)in hilafeti döneminde ve Hz. Ömer(r.a)in hilafetini ilk dönemlerinde mevcut değildir. Bu sebeble sözlük anlamıyla bu yenilik(bidat) sayılabilir ; zira bunun geçmiş örneği yotkur.
Aynı meseleye şer'i açıdan bakıldığında -,durum farklıdır, zira bu uygulama peygamber(s.a.v.) in tatbikatında mevcuttur.

Şatıbi şöyle der;
"Bu itibarla bunu bidat olarak adlandıran kişinin (ki isimlendirme konusunda bir tartışma söz konusu değildir ) bundan dolayı şer'i bidat anlamında Ömer(r.a)in sözünün ifade ettiği mana ile istidlal etmesi caiz değildir. Zira bu kelimeyi asıl amacından saptırmakla olur."(i'tisam)

Bu konuda büyük imamların sözleri şöyledir :
İbni teymiyye şöyle der; Ömer(r.a)in bu güzel uygulamayı bid'at olarak adlandırması ,tamamen sözlük olarak bir adlandırmadır, şer'i değildir.
Bunun sebebi bid'at kelimesinin ,sözlük olarak geçmiş bir örneği olmaksızın yapılan her şeyi içermesidir. Şer'i olan bid'at ise hakkında şer'i bir delil olmaksızın yapılan uygulamadır.

İbn Kesir ,bid'atlerin iki türlü olduğunu söylemiştir:

1.Bid'at kavramı bazen şer'i anlamda kullanılır. Peygamber(s.a.v.)'in; "sonradan ortaya çıkarılan her yenilik bid'attir ve her bid'at sapıklıktır" ifadesi bunun örneğidir.

2.Bid'at bazende sözlük anlamında kullanılır. Hz. Ömer(r.a)ın insanları teravih için topladığı ve onların da buna devam etmesi üzerine söylediği "bu ne güzel bid'attir" sözü de bunun örneğidir.(ibni kesir tefsiri)

İmam Ebû Hanife'ye Hz. Ömer (r.a)'ın bu hususta yaptığı uygulama sorulunca, şöyle demiştir:
Teravih namazı hiç şüphesiz müekked bir sünnettir. Hz. Ömer, bu namazın cemaatle ve yirmi rekat kılınmasını şahsi bir ictihadı ile yapmadığı gibi, bir bid'at olarak da emretmemiştir. O, kendisinin bildiği şer'î bir esasa ve Hz. Muhammed (s.a.v.) 'in bir vasiyetine dayanarak böyle yapmıştır (et-Tahtavî, Haşiye, 334).


İmam-ı Rabbani, Mektubat isimli eserinde: “Bid’atın hasenesi olmaz. Hepsi mezmundur.” Dedikten sonra güzel bir misal verir. “Ulemadan bazıları namazda niyet için kalben dileyerek dille söylemeyi bidatı hasene diye anlatmışlardır. Halbuki Resulullah (sav) efendimizden, ashabı kiramdan, tabiini izamdan niyetin dille yapıldığına dair hiçbir şey anlatılmadığı gibi bu manada sahih ve zayıf bir rivayet dahi yoktur. O kadar ki, onlar ayağa kalkar kalkmaz (yani kametten sonra) ilk tekbiri almışlardır. Bu durumda niyeti dille söylemek bidat olur. Bunun içinde bidatı hasene demişlerdir. Ama bu manada bu fakir (İmam Rabbani) der ki: Bu bidat sünnet bir yana farzı dahi kaldırmaktadır. Şundan ki; insanların pek çoğu bu durumda niyet işinde yalnız dille olanı ile yetinecekler ve kalplerini hazır edemeyeceklerdir. İşte o zaman namazın farzlarından biri olan kalple niyet, tamamen bırakılacak, namaz dahi fesada girecektir
(İmam Rabbani- 186.mektup)
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Arkadaşlar bidat-i hasane ile alakalı sitemizde Talha hocanın 2 sohbeti var Hz.Ömer r.a'dan aktarılan kafanızda şüphe olan bu konuya da ayrıca değiniyor.İzlemenizi şiddetle tavsiye ederim.
 
U Çevrimdışı

unce

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bidat peygamberden sonra adet haline gelmiş olan herşeydir. Mesela Ömer Bin Hattab Sahihi Buhari’de bulunan bir rivayete göre mescide gittiğinde insanları teravih namazını tek başlarına kılarken görmüş ve onların bu namazı cemaatle kılmalırını sağlamıştır. Ardından bu ne güzel bir bidattır demiştir. Teravih namazı, önceleri herkesin tek başına kıldığı bir namaz idi. Hazreti Ömer bu namazı cemaatle kıldırmış ve bunu İslam dinine uygun bir davranış olarak görmüştür. Hiçbir sahabi O’na, ya Ömer sen bunu nasıl yaparsın. Dine nasıl yeni bir şey katarsın dememiş akisne O’nun “bu ne güzel bir bidattır” demesini uygun bulmuş ve teravihi cemaatle kılmıştır. Bu kıssa ile anlatmak istediğimiz şey bidat 2 dir iyi bidat kötü bidat.Bu kandiller laik düzende olan Türkiye de müslümanların islamla olan bir çeşit bağlantılarıdır. Çok görmeyelim.

ümmü seleme bence sen adını değiştir.. bilmeyen karderşlerimiz seni baya bişey biliyo sanacak.. yaw arkadaş bu kitabı eğer gerçekten müslümanların yanlışını ortaya çıkarıp onları bidatten kurtarmak istiyorsa bu çalışmasını ücretsiz dağıtıp herkese ulaşmasını sağlardı bi şekilde.. para da nesi oluyo bi işte arkadaş.. sen müslümansan ve müslümanların bundan faydalanmasını istiyorsan çalışmanı yap ortaya sun.. tabi senin için bunlar bedeva değil ücreti var ama sende bunu uygun yap daha ucuz yap herkes alsın faydalansın.. bugün zaten kitap alan yok ki sen bide tutmuş 15 tl demişsin.. bunda iyi şeyler görmüyorum karderler kusura bakmayın.. ayrıca emre arkadaşımızın dediği gibi o kadar seneler geçti mezheb imamları görmedi müctehidler görmedi din alimleri görmedi de bu adam tek başına gördü ölemi.. ha olmaz mı .. elbette olabilir ama bunu görebilen adam bunu herkes faydalansın diye ücretsiz dağıtır hatta öğrenmek isteyenlere para ile satmak şöyle dursun üstüne para verir.. durup düşünelim biraz.. seni takdir ediyorum emre90..
 
Muzzammil Çevrimdışı

Muzzammil

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Forumda cesitli konularda mesajlar birakiyorsunuz ama baktigimizda hepsi akildan soylenmis dayanagi vahiy olmayan sozler.
Burada kardesler ayet ve hadis getirmisler siz tutturmussunuz bir o ajani bu kitabi surekli ayni seyleri tekrarliyorsunuz.
RasulUllah s.a.w.s. teblig ederken sizin gibi yapmamisti, O, ayetler okurdu.
Ama siz savunmaya kalktiginiz Risale-i Nur'dan bile bihabersiniz ki okumus olsaniz o sahsin yazilarini getirirdiniz.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazim.
 
Tevhid yolunda Çevrimdışı

Tevhid yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum.
Kitabı en kısa sürede almayı düşünüyorum.
Peki bu kandil gecelerinde ibadet edersek,imanımıza kesin bir zarar gelir mi acaba?
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt