Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Kapatılan Konular Hakkında!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
es selamu aleykum

Namaz İslam ALAMETİDİR inkar eden sapık bir bidatçıdır!!!!
Başlıklı konunun kapatılması beni acıklama yapmak için bu konuyu acmaya mecbur etti evimde pc olmadıgı için cafeden girmek zorundayım her nedense bu konudaki deliller gayet acık olmasına ragmen deliller görmezlikten geliniyor ve iftiracılıkla suclandım ve cevap hakkımı konu kapandıgı için kullanamadım.
site yöneticilerinden ricam konu acılsın inşallah
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeşim namza gerek yok bir kişi ben müslümanım dese o müslüman olarak adlandırılır lakin dedikten sonra kalkıp ölüden medet umarsa müşrik olduğu açığa çıkar şimdi benim tanıdığım nekadar tarikatcı nekadar nurcu varsa hepsi namz kılıyor ve hemen hemen hepsi de ya ölülerden medet umuyor ya oy kullanıyor ya partici ya şucu ya bucu şimdi namaz islam alemetidir demek le ben müslümanım demek arasında fark yok bu bağlam da ikisi de islam alemetidir yanlız ben şimdi etrafıma baktığım zaman yukarı da yazdığım durum var hatta dünyada en çok nefret ettiğim insan ladin Allah cc rahmet etsin diyenler de namaz kılıyor şuan itibariyle bidatciler de namaz kılıyır müşrikler de namaz kılıyor ozaman bu insanların hükmü müslüman olur mu benim görüşüm namaz kılmak yeterli değildir
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kardes yukardaki konu baslıgı olan yazdıda zaten senin anlattıkların yazıyor hali bilinmeyen kim oldugu bilinmeyen bir adam namaz kılsa yada islamın diger muteber alametlerinden birini yerine getirse biz zahiren o adama musluman demek zorundayız ancak bir adamın şirkini kufrunu biliyorsak bu adam islamın hangi alametini gösterse biz onu muteber görmeyiz taki şirkinden kufrunden beri olana kadar.

Mesele alimlerin ittifak ettikleri konu hali bilinmeyen bir adamın islam alametlerinden biri olan namaz kılması ile ona hukmu islam verilecegidir. Alimlerin ihtilaf ettikelri konu ise asli kafir olarak bilinen bir kişinin namaz kılması ile ona islam hukmu verilip verilmeyecegi hakkındadır.

GEZENLER HANZALA VE UBEYDE GİBİ BAZI CAHİLLERİN ALİM SANDIGI İNSANLARIN BU KONUDA BÜYÜK SAPTIRMALARI VARDIR. ASLİ KAFİRİN KILDIGI NAMAZ HAKKINDAKİ ALİMLERİN İHTİLAFINI ALIP SANKİ ALİMLER MECHUL HAL OLAN YANİ KÜFRÜ ŞİRKİ BİLİNMEYEN BİR İNSAN HAKKINDA İMİŞ GİBİ LANSE ETMELERİDİR.
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ASLİ KAFİRİN KILDIGI NAMAZ HAKKINDAKİ ALİMLERİN İHTİLAFINI ALIP SANKİ ALİMLER MECHUL HAL OLAN YANİ KÜFRÜ ŞİRKİ BİLİNMEYEN BİR İNSAN HAKKINDA İMİŞ GİBİ LANSE ETMELERİDİR.
ahi bu şu mu demek alimler asli kafir olan biri namaz kıldığı zaman ona müslüman mı kafir mi demede ihtilaf etmiştir ama bu saydıkların ihtiafın sanki cahaletinden şirke giren ama namaz kılan kişelere mi atfetmişler

ahai inşallah Allah cc izniile hanzala hocanın hemen hemen bütün derslerini dinledim ve görüşlerini biliyorum sizin onu suçladığınız yeri anlamaya çalışıyorum gerçekten öyle mi değil mi görüş belirteceğim
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Aynen ole ahi arkadaslarin getirdigi deliller almlerin asli kafirin namazi ile alakali kimi dmis tek namaz kimasi yetmez kimi demis iki sehadet kelimesi soyletilir bu tur ihtilaflar var ama bu ohtilaflari alip kafir oldugu bilinmeyen insanlara getiriyorlar
 
İZZETLİ Çevrimdışı

İZZETLİ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
ahi oy veren aslı kafirmidir yoksa ihtiliflımıdır bunu da cevaplarmısın
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
es selamu aleykum

Namaz İslam ALAMETİDİR inkar eden sapık bir bidatçıdır!!!!


Başlıklı konunun kapatılması beni acıklama yapmak için bu konuyu acmaya mecbur etti evimde pc olmadıgı için cafeden girmek zorundayım her nedense bu konudaki deliller gayet acık olmasına ragmen deliller görmezlikten geliniyor ve iftiracılıkla suclandım ve cevap hakkımı konu kapandıgı için kullanamadım.
site yöneticilerinden ricam konu acılsın inşallah
Tek cevab yaz, yazın hazır olunca mesajla haber ver açıp , kapanacak inşeallah
 
Lalekai Çevrimdışı

Lalekai

Üyeliği İptal Edildi
Banned
GEZENLER HANZALA VE UBEYDE GİBİ BAZI CAHİLLERİN ALİM SANDIGI İNSANLARIN BU KONUDA BÜYÜK SAPTIRMALARI VARDIR. ASLİ KAFİRİN KILDIGI NAMAZ HAKKINDAKİ ALİMLERİN İHTİLAFINI ALIP SANKİ ALİMLER MECHUL HAL OLAN YANİ KÜFRÜ ŞİRKİ BİLİNMEYEN BİR İNSAN HAKKINDA İMİŞ GİBİ LANSE ETMELERİDİR.

Arkadaşım sen gerçekten okuduğunu anlamıyorsun yada anlamak istemiyorsun! Ahmed bin Hanbel rahimehullah'a tek bir kişiyi mi soruyorlar yoksa bidatlerin ve bidatcilerin yayıldığı bir beldede herhangi birisinin arkasında namaz kılmayımı soruyorlar.İmam ahmed falanca filanca itikadi bidatcidir arkasında namaz kılmamamı diyor yoksa müslümanların ve itikadi bidatcilerin karışık bulunduğu bir beldede akidesini bildiğinin arkasında mı namaz kıl diyor?Azıcık adeletli ol Yahu!

Hem Allah azze ve celle hemde o konuyu okuyan adelet sahabi kişiler kimin cahil olup olmadığını anladılar.Sen kişilere nakilleri kırpmak ile suçladın fakat sana orjinal olarak arapça metni ile konuldu.
 
E Çevrimdışı

Et Tevhid vel Cihad

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
​Daşdemir ve lalekai ye yarım kalan sözüm







Bazı Şafîiler dediler ki; "Hiçbir halde (namaz kılmasına rağmen) İslamına hükmedilmez. Çünkü namaz İslamın furûndandır. Hac ve oruç gibi İslamın furûndan olan diğerleri gibi bu namazla da kişinin Müslümanlığına hükmedilmez. Çünkü Nebi sallahu aleyhi ve sellem dedi ki; "İnsanlarla Lailaheillallah diyinceye kadar savaşmakla emrolundum. Eğer bunu söylerlerse benden mallarını ve kanlarını korurlar."


yukardaki delil olarak öne sürdügün ve selefininde halkların hukumleri (11. sayfa) isimli risalesinde bulunan ve senin aynen kopy ettigin yazı Mevsuatul Kuveytiyede islam babında 1/1380. da gecmektedir ama yukardaki yazıldıgı gibi degildir.


bak selefin nasıl bir cımbızlama yapıyor ve anlam bozuluyor al oku:


Şafilerden bir kısmının sadece namaz ile bir KAFİRİN Müslümanlıgına hükmedilmez. Çünkü namaz İslamın Furuundandır. Hac etmek oruc tutmak gibi sadece namaz kılmak la kişi Müslüman olmaz.
Çünkü Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem İnsanlarla La ilehe illallah deyinceye kadar savaşmakla emrolundum.. demiştir... Mevsuatul Kuveytiyede islam babında 1/1380.


Bak şimdi selefinin nasıl saptırdıgını iyi gör en başta yayınlamıs oldugu8m risalerde mechul hal olan insanların namaz meselesidir ve delilleride gayet acıktır. Senin SELEFİNİN getirmiş oldugfu sözde deliller Mechul hal olan KİMSE HAKKINDA DEGİLDİR.


Kafir oldugu bilinen birinin namaz kılması ile ona verilecek hukümde Alimlerin ihtilaflarınıı alıp mechul hal olan bir kimsenin namaz kılması ile verilecek hukme getiriyorsunuz velevki senin getirmiş oldugun deliller mechul hal olan kimseye olsa idi en basta benim zikretmiş oldugum alimlerin bu konudaki sözleri çelişki olurdu.


Şimdi beni iftiracılıkla suclayan zevatlar ebu ubeydenin alimlelerin sözlerini naklederken Kafir kelimesini niçin kullanmadıgını acıklayıversinler4 bakalım.


Bak şimdi öle arabca bilmek insanı alim yapmıyor senin arabcan yok dedigin kişi arabca ingilizce almanca ve birazda fransızca biliyor arabca bilmekle alim olunsaydı tüm arablar alim olurdu


Sen önce hocana bir sor hocam de bu bizim deliller kafir kişinin namazı hakkındaki alimlerin ihtilaf ettikleri konularmıdır diye sonra gel sagda solda konus.


Lalekai ! Senin ahmet bin hambelden getirmiş oldugun delil konumuzla alakası yok ahmet bin hambel namaz kılma demiş ama namaz sahih olmaz dememiştir en baştaki risalede bu konu ilke alakalı yazı vardı ama siz sadece başlıga baktınız ve size ters geldi okuma gayreti içerssine bile girmediniz..


-İmamı bid’atçı veya facir olup, başka bir yerde kılınmayan Cuma namazı gibi- Şayet namazı bid’atçı yahut facir olan bir imamdan başkasının arkasında kılma imkanı yoksa, Ehli Sünnet vel Cemaat’in tamamına göre namaz bu bid’atçı ve facir olan kimsenin arkasında kılınır. Bu; Şafii’nin, Ebu Hanife’nin, Ahmed b. Hanbel’in ve Ehli Sünnet’in diğer imamlarının hiç ihtilafsız kabul ettikleri görüştür. Ancak bid’atlar çoğaldığında bazıları daha iyi olanı tercih etme noktasında, tanıdıkları kimseden başkasının arkasında namaz kılmamayı uygun görürlerdi. Nitakim Ahmed de kendisine sorulduğunda böyle cevap verdiği naklolunmuştur. Ancak O, durumu bilinen kimseden başkasının arkasında namaz sahih olma dememiştir.” (Dr. Fadl el-Mısri, a.g.e., s.302-303’den naklen; İbni Teymiyye, a.g.e.: 3/175 (3/280))


Akıl sahibleri için bu kadar delil ve acıklama yeterlidir inşallah...
 
D Çevrimdışı

Daşdemir

Üyeliği İptal Edildi
Banned
BİZİM YAPTIĞIMIZ NAKİL EL MUĞNİ'DE! MEVSUATUL KUVEYTİYYE ANSİKLOPEDİSİNDE Mİ?

Bak Muğni, darulfikr baskısından veriyorum risalede geçen nakli İbn Kudame ne demiş :

فصل : قال أصحابنا : يحكم بإسلامه بالصلاة سواء كان في دار الحرب أو في دار الإسلام وسواء صلى جماعة أو فرادي فإن أقام بعد ذلك على الإسلام فلا كلام وإن لم يقم عليه فهو مرتد يجري عليه أحكام المرتدين وإن مات قبل ظهور ما ينافي الإسلام فهو مسلم يرثه ورثته المسلمون دون الكافرين وقال أبو حنيفة : إن صلى جماعة أو منفردا في المسجد كقولنا وإن صلى فرادى في غير المسجد لم يحكم بإسلامه وقال بعض الشافعية : لا يحكم بإسلامه بحال لأن الصلاة من فروع الإسلام فلم يصر مسلما بفعلها كالحج والصيام ولأن النبي صلى الله عليه و سلم قال : [ أمرت أن أقاتل الناس حتى يقولوا لا إله إلا الله فإذا قالوها عصموا مني دماءهم وأموالهم بحقها ] وقال بعضهم إن صلى في دار الإسلام فليس بمسلم لأنه قد يقصد الاستتار بالصلاة وإخفاء دينه وإن صلى في دار الحرب فهو مسلم لأنه لا تهمة في حقه

Bak hile yaptığın ortada, zikrettiğin risalede, naklin kaynağı ne yazıyor : EL MUGNİ 2/35

Sen ise Mevsuatul Kuveytiyye ansiklopedisini delil getiriyorsun. Biz sana İBN KUDAME'NİN SÖZÜNÜ KİTABINDAN ASLINDAN NAKLETTİK.

SENDEN RİCA EDİYORUM, GÖSTERİR MİSİN RİVAYETİN NERESİNDEN "KAFİR" İFADESİ KIRPILMIŞ??? Muğni ile Mevsuatul kuveytiyye arasında ki farkı anlayabiliyor musun? İkiside farklı kitaplar.

SEN BAŞKA KONULARA DALMADAN SÖYLER MİSİN, RİSALEDE KONULAN YAZIDA MUĞNİ'DEN KONULMUŞ , BENDE BURAYA MUĞNİ'DEN KOYDUM.

SEN BİZE GELİP FARKLI KİTABI KONUŞUYORSUN. MUĞNİ İLE MEVSUATUL KUVEYTİYYE ARASINDAKİ FARKI, İKİ FARKLI KİTAP OLDUĞUNU ANLAMADIN MI?

BAK NAKİLDE NE YAZIYOR : المغني - ابن قدامة ]الكتاب : المغني في فقه الإمام أحمد بن حنبل الشيباني
المؤلف : أبو محمد عبد الله بن أحمد بن قدامة المقدسي = Müellif = "Ebu Muhammed" Abdullah bin Muhammed İbn Kudame el-Makdisi
الناشر : دار الفكر - بيروت = Neşir = Darulfikr - Beyrut
الطبعة الأولى ، 1405
عدد الأجزاء : 10
ربط مع طبعة هجر

KİTAP İSMİ NEYMİŞ??? EL MUĞNİ - İBN KUDAME - KİTABIN TAM İSMİ : EL MUĞNİ Fİ FIKHUL İMAM AHMED BİN HANBEL EŞ ŞEYBANİ!

ANLATABİLDİM Mİ??? BİZ MUĞNİDEN KONUŞUYORUZ NAKLİMİZİ KOYUYORUZ, RİSALEDEDE MUĞNİDEN KONULMUŞ, İBN KUDAME BUNU SÖYLÜYOR.

AMA SEN BİZE MUĞNİ'DE Kİ NAKİLDE TAHRİF YAPIYORSUNUZ DİYİP MEVSUATUL KUVEYTİYYE'DEN KONUŞUYORSUN???

İKİSİ FARKLI KİTAP. RİSALEDE Kİ NAKİLDE EL MUĞNİ'DEN YAPILMIŞ! BİZ BU NAKLİ MEVSUATUL KUVEYTİYYE'DEN YAPMADIK Kİ?

EL MUĞNİDEN YAPILAN NAKİLDE ORTADA, HANGİ KAFİR İFADESİ ÇIKARILMIŞ BİR ZİKREDERSEN ÇOK SEVİNECEĞİZ.

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt