İ
Çevrimdışı
Sonra onları uyandırdık ki, iki zümreden hangisinin bekledikleri süreyi daha iyi hesap ettiğini bilelim.(Kehf,12)
İki hizb (zümre)" , İki kesim, iki fırka demektir.
Âyetin zahirinden anlaşıldığına göre, iki zümreden birisi, genç delikanlıların kendileridir
İkinci zümre ise, genç delikanlıların durumu iîe İlgili ta*rih kaydının bulunduğu ve genç delikanlıların, dönemlerinde uykudan uyandırıldıkları dönemdeki şehir halkıdır.
Müessirlerin çoğunluğunun görüşü budur.
(İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 10/548-549)
وَأَكْثَرُ الْمُفَسِّرِينَ عَلَى أَنَّ أَحَدَ الْحِزْبَيْنِ هُمْ أَصْحَابُ الْكَهْفِ ، وَالْحِزْبَ الثَّانِي هُمْ أَهْلُ الْمَدِينَةِ
Müfessirlerin ekserisi(çoğu) burada geçen Hizbeyn(iki zümre)'den birincisinin ''Eshabu'l Kehf(Mağara Eshabı)'' olduğunu , İkincisinin de ''Şehir Halkı'' olduğunu söylemişlerdir.
(Edvaül-beyan fi izahil Kuran bil Kuran, Şankiti,İlgili ayet tefsiri)
İki hizb (zümre)" , İki kesim, iki fırka demektir.
Âyetin zahirinden anlaşıldığına göre, iki zümreden birisi, genç delikanlıların kendileridir
İkinci zümre ise, genç delikanlıların durumu iîe İlgili ta*rih kaydının bulunduğu ve genç delikanlıların, dönemlerinde uykudan uyandırıldıkları dönemdeki şehir halkıdır.
Müessirlerin çoğunluğunun görüşü budur.
(İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 10/548-549)
وَأَكْثَرُ الْمُفَسِّرِينَ عَلَى أَنَّ أَحَدَ الْحِزْبَيْنِ هُمْ أَصْحَابُ الْكَهْفِ ، وَالْحِزْبَ الثَّانِي هُمْ أَهْلُ الْمَدِينَةِ
Müfessirlerin ekserisi(çoğu) burada geçen Hizbeyn(iki zümre)'den birincisinin ''Eshabu'l Kehf(Mağara Eshabı)'' olduğunu , İkincisinin de ''Şehir Halkı'' olduğunu söylemişlerdir.
(Edvaül-beyan fi izahil Kuran bil Kuran, Şankiti,İlgili ayet tefsiri)