İ
Çevrimdışı
Kim bütün geceyi ibadet etmiş gibi geçirmek istemez !!!!
Allah için !!!! Mescidlere yürüyün.
Biliniyor olsa da uzun zamandır hatırlatmak, önemini vurgulamak istediğim bir şey vardı. Bugün sahabenin (Allah onlardan razı olsun) ameline benzer, yakın bir amelimiz maalesef yok ; kıblemizin bir olması dışında.İbadet noktasında bir namazımız var.Allah için gelin mescitlere yapılan çağrıya icabet edelim.Allah Rasulu a.s mescidi önerdiği gibi, ona yapılan çağrıya icabet edilmemesini kınamıştır.Bir hayır başka hayra çağırır ;sabah namazını camide kılan yatsıyı kılmak ister,sabah ile yatsıyı kılan gece namazına kalkmak ister.Gece namazı kılan ,oruç tutmak ister;oruc tutan Allah’ı zikretmek ister.Allah’ı zikredenin yakini artar.Gelin bu çağrıya hastalık,İslami ders vb. durumlar dışında aksatmayalım.Müslüman değerli bir ameli kaçırmış olmasın.Bunu kendimize mecbur kılalım ; yapılan çağrıya icabet alışkanlık haline getirdiğimiz bir amelimiz olsun.İslam tr de olsa bizi tutan Allah’ın çağrısından daha değerli olmasın.
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Peygambersallallahu aleyhi ve sellemşöyle buyurdu:
“Başka bir gölgenin bulunmadığı Kıyamet gününde Allah Teâlâ, yedi insanı, arşının gölgesinde barındıracaktır:
Âdil devlet başkanı,
Rabbına kulluk ederek temiz bir hayat içinde serpilip büyüyen genç,
Kalbi mescidlere bağlı müslüman,
Birbirlerini Allah için sevip buluşmaları da ayrılmaları da Allah için olan iki insan,
Güzel ve mevki sahibi bir kadının beraber olma isteğine “Ben Allah’tan korkarım” diye yaklaşmayan yiğit,
Sağ elinin verdiğini sol elinin bilemeyeceği kadar gizli sadaka veren kimse,
Tenhâda Allah’ı anıp göz yaşı döken kişi. ”
Buhâri, Ezan 36, Zekât 16, Rikak 24, Hudûd 19; Müslim, Zekât 91. Ayrıca bk. Tirmizî, Zühd 53; Nesâî, Kudât 2
__________
Her kim, ezanı işitir de ona icâbet edip mescide gelmezse, onun namazı yoktur. Ancak özür sahibi olan bundan müstesnâdır. İbn-i Mâce, Dârekutnî, İbn-i Hibbân ve Hâkim sahih bir senedle rivâyet etmişlerdir…
Nitekim İbn-i Abbas’a -Allah ondan ve babasından râzı olsun- hadiste geçen özür hakkında sorulduğunda o şöyle demiştir.:
“Düşman korkusu veya hastalıktır”
___________
Ebu Hureyre r.a şöyle dedi : Nebi s.a.v’e gözleri görmeyen bir adam gelerek : Ya Resulallah, beni mescide kadar götürecek bir yardımcım yoktur, dedi ve Resulullah s.a.v den namazları evinde kılması için ruhsat istedi. Resulullah s.a.v de ona ruhsat verdi. 0 kimse gitmek için arkasını dönünce, onu çağırdı ve : Namaz için ezanı işitiyor musun ? buyurdu. 0 kimse evet dedi. Bunun üzerine Resulullah s.a.v : Öyleyse ezana icabet et, buyurdu.
Müslim : 6531255 Ebu Avane 2/6 Nesei 849 Beyhaki 3/57 Albani 487-el-İrva
____________
Ebû Hüreyre radıyallahu anh'den rivâyet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"İnsanlar ezan okumanın ve namazda birinci safta bulunmanın ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, sonra bunları yapabilmek için kur'a çekmek zorunda kalsalardı kur'a çekerlerdi. Şayet camide cemaate erken yetişmenin ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, birbirleriyle yarışa girerlerdi. Eğer yatsı namazı ile sabah namazındaki fazileti bilselerdi, emekleyerek ve sürünerek de olsa bu iki namaza gelirlerdi."
Buhârî, Ezân 9, 32, Şehâdât 30; Müslim, Salât 129. Ayrıca bk. Tirmizî, Mevâkît 52; Nesâî, Mevâkît 22, Ezân 31
___________
Ebû Hüreyre radıyallanu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullahsallallahu aleyhi ve sellem:
“Allah Teâlâ’nın hataları bağışlamasına ve dereceleri yükseltmesine vesile olan iyilik ve hayırları size açıklayayım mı?” diye sordu.
Ashâb–ı kirâm:
– Evet, (açıkla) ey Allah’ın Resûlü! dediler. Hz. Peygamber:
–“Meşakkatli de olsa abdesti tam almak, mescidlere doğru adımları çoğaltmak, namazdan sonra gelecek namazı beklemek. . . İşte sizin ribâtınız (hudut gözcülüğünüz)” buyurdu.
Müslim, Tahâret 41. Ayrıca bk. Tirmizî, Tahâret 39; Nesâî, Tahâret 180; İbni Mâce, Tahâret 49, Mesâcid 14, Cihâd 41
_____________
Osman İbni Affân radıyallahu anh şöyle dedi:
- Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'i:
"Yatsı namazını cemaatle kılan kimse, gece yarısına kadar namaz kılmış gibidir. Sabah namazını cemaatle kılan kimse ise bütün gece namaz kılmış gibidir".
Müslim, Mesâcid 260
Tirmizî'nin Sünen'deki rivayeti şöyledir:
Osman İbni Affân radıyallahu anh 'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"Yatsı namazında cemaatte bulunan kimseye, gecenin yarısına kadar namaz kılmış gibi sevap vardır. Yatsı ve sabah namazlarında cemaatte bulunan kimseye ise, bütün gece namaz kılmış gibi sevap vardır."
Tirmizî, Salât 165.Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Salât 47
_____________
Devamı (...)
Allah için !!!! Mescidlere yürüyün.
Biliniyor olsa da uzun zamandır hatırlatmak, önemini vurgulamak istediğim bir şey vardı. Bugün sahabenin (Allah onlardan razı olsun) ameline benzer, yakın bir amelimiz maalesef yok ; kıblemizin bir olması dışında.İbadet noktasında bir namazımız var.Allah için gelin mescitlere yapılan çağrıya icabet edelim.Allah Rasulu a.s mescidi önerdiği gibi, ona yapılan çağrıya icabet edilmemesini kınamıştır.Bir hayır başka hayra çağırır ;sabah namazını camide kılan yatsıyı kılmak ister,sabah ile yatsıyı kılan gece namazına kalkmak ister.Gece namazı kılan ,oruç tutmak ister;oruc tutan Allah’ı zikretmek ister.Allah’ı zikredenin yakini artar.Gelin bu çağrıya hastalık,İslami ders vb. durumlar dışında aksatmayalım.Müslüman değerli bir ameli kaçırmış olmasın.Bunu kendimize mecbur kılalım ; yapılan çağrıya icabet alışkanlık haline getirdiğimiz bir amelimiz olsun.İslam tr de olsa bizi tutan Allah’ın çağrısından daha değerli olmasın.
Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Peygambersallallahu aleyhi ve sellemşöyle buyurdu:
“Başka bir gölgenin bulunmadığı Kıyamet gününde Allah Teâlâ, yedi insanı, arşının gölgesinde barındıracaktır:
Âdil devlet başkanı,
Rabbına kulluk ederek temiz bir hayat içinde serpilip büyüyen genç,
Kalbi mescidlere bağlı müslüman,
Birbirlerini Allah için sevip buluşmaları da ayrılmaları da Allah için olan iki insan,
Güzel ve mevki sahibi bir kadının beraber olma isteğine “Ben Allah’tan korkarım” diye yaklaşmayan yiğit,
Sağ elinin verdiğini sol elinin bilemeyeceği kadar gizli sadaka veren kimse,
Tenhâda Allah’ı anıp göz yaşı döken kişi. ”
Buhâri, Ezan 36, Zekât 16, Rikak 24, Hudûd 19; Müslim, Zekât 91. Ayrıca bk. Tirmizî, Zühd 53; Nesâî, Kudât 2
__________
Her kim, ezanı işitir de ona icâbet edip mescide gelmezse, onun namazı yoktur. Ancak özür sahibi olan bundan müstesnâdır. İbn-i Mâce, Dârekutnî, İbn-i Hibbân ve Hâkim sahih bir senedle rivâyet etmişlerdir…
Nitekim İbn-i Abbas’a -Allah ondan ve babasından râzı olsun- hadiste geçen özür hakkında sorulduğunda o şöyle demiştir.:
“Düşman korkusu veya hastalıktır”
___________
Ebu Hureyre r.a şöyle dedi : Nebi s.a.v’e gözleri görmeyen bir adam gelerek : Ya Resulallah, beni mescide kadar götürecek bir yardımcım yoktur, dedi ve Resulullah s.a.v den namazları evinde kılması için ruhsat istedi. Resulullah s.a.v de ona ruhsat verdi. 0 kimse gitmek için arkasını dönünce, onu çağırdı ve : Namaz için ezanı işitiyor musun ? buyurdu. 0 kimse evet dedi. Bunun üzerine Resulullah s.a.v : Öyleyse ezana icabet et, buyurdu.
Müslim : 6531255 Ebu Avane 2/6 Nesei 849 Beyhaki 3/57 Albani 487-el-İrva
____________
Ebû Hüreyre radıyallahu anh'den rivâyet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"İnsanlar ezan okumanın ve namazda birinci safta bulunmanın ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, sonra bunları yapabilmek için kur'a çekmek zorunda kalsalardı kur'a çekerlerdi. Şayet camide cemaate erken yetişmenin ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, birbirleriyle yarışa girerlerdi. Eğer yatsı namazı ile sabah namazındaki fazileti bilselerdi, emekleyerek ve sürünerek de olsa bu iki namaza gelirlerdi."
Buhârî, Ezân 9, 32, Şehâdât 30; Müslim, Salât 129. Ayrıca bk. Tirmizî, Mevâkît 52; Nesâî, Mevâkît 22, Ezân 31
___________
Ebû Hüreyre radıyallanu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullahsallallahu aleyhi ve sellem:
“Allah Teâlâ’nın hataları bağışlamasına ve dereceleri yükseltmesine vesile olan iyilik ve hayırları size açıklayayım mı?” diye sordu.
Ashâb–ı kirâm:
– Evet, (açıkla) ey Allah’ın Resûlü! dediler. Hz. Peygamber:
–“Meşakkatli de olsa abdesti tam almak, mescidlere doğru adımları çoğaltmak, namazdan sonra gelecek namazı beklemek. . . İşte sizin ribâtınız (hudut gözcülüğünüz)” buyurdu.
Müslim, Tahâret 41. Ayrıca bk. Tirmizî, Tahâret 39; Nesâî, Tahâret 180; İbni Mâce, Tahâret 49, Mesâcid 14, Cihâd 41
_____________
Osman İbni Affân radıyallahu anh şöyle dedi:
- Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'i:
"Yatsı namazını cemaatle kılan kimse, gece yarısına kadar namaz kılmış gibidir. Sabah namazını cemaatle kılan kimse ise bütün gece namaz kılmış gibidir".
Müslim, Mesâcid 260
Tirmizî'nin Sünen'deki rivayeti şöyledir:
Osman İbni Affân radıyallahu anh 'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"Yatsı namazında cemaatte bulunan kimseye, gecenin yarısına kadar namaz kılmış gibi sevap vardır. Yatsı ve sabah namazlarında cemaatte bulunan kimseye ise, bütün gece namaz kılmış gibi sevap vardır."
Tirmizî, Salât 165.Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Salât 47
_____________
Devamı (...)