Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Küfre Rıza Küfür, Zulme Rıza Zulümdür Sözü Doğru mudur ?

Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللّهِ يُكَفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُواْ مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ إِنَّ اللّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا
"O size kitabda, Allah'ın âyetlerine küfredildiğini ve alaya alındığını işittiğinizde, onlar başka bir konuya geçinceye kadar yanlarında oturmayın. Yoksa siz de onlar gibi olursunuz. " diye bildirdi. Doğrusu Allah, munafıkların ve kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacaktır." (Nisa 140)

İlim erbabı şöyle demiştir: Bu, küfre radı olan kimsenin kâfir olacağına ve yine, dinî yönden hoş olmayan bir munkeri görüb de ona razı olan ve o münkeratı yapanların arasına karışan, bilfiil o munkeri yapmasa bile, günah bakımından yapanlardan bir farkı olmadığına delalet eder. Bunun delili ise, Cenâb-ı Hakk'ın bu buyruğunda, kelimesini zikretmiş olmasıdır. Bu, oturan kimsenin orada oturmaya razı olması halinde böyledir. Ama, onların sözlerine (içten) kızıb da, korkarak ve takiyye yaparak oturması halinde ise, durum böyle değildir. İşte bu incelikten dolayı biz diyoruz ki, yahudilerle oturub kalkan ve Kur'ân'ı ve Rasûlullah'ı tâ'n edib eleştiren o munafıklarda, tıpkı o yahudiler gibi kâfirdirler. Ama Medine'de bulunub da daha önce Mekke'de iken Kur'ân'ı ta'n eden kâfirlerle oturub kalkmış olan müslümanlar ise, imanları üzere devam etmişlerdir... Bu iki mesele arasındaki fark şudur:
Munafıklar yahudilerle, kendi irade ve arzularıyla oturub kalkıyorlardı... Ama müslümanlar ise, zarurate binaen kâfirlerle birlikte bulunuyor, oturup kalkıyorlardı...

Sonra Cenâb-ı Hak, munafıkların, küfür bakımından kâfirler gibi olduklarını tahkik ifâde eden edatla belirterek, "Allah muhakkak ki munafıkları da, kâfirleri de cehennemde toptan bir araya getirecek olandır" buyurmuştur.

O, "Onlar, bu dünyada Allah'ın âyetleriyle istihza etmek hususunda bir araya geldikleri gibi, kıyamet gününde de, cehennemin azabında bir araya toplanacaklar, bir araya geleceklerdir" manasını kastetmiştir.

Cenâb-ı Hak, bu ifadede, esasen tenvinle olmak üzere, demek istemiştir. Çünkü bu cem işi, Allah'ın onları bir araya getirib cem etmesinden sonra olacaktır. Ancak ne var ki tenvin, lafızda bir hafiflik olsun diye hazfedilmiştir. Ama hakikatte (mana bakımından) bu kelimede tenvin murad edilmiştir ve vardır.

Küfre rıda hali zarurat durumlarında kufur olmayabilirler. Bilhassa küfrün güçlü olduğu Dar'ul Harb ülkelerinde gündeme gelir. Gerçi bu durumda da kişi kâfirin İslama küfründen radı olamaz, ama en azından şu hadisle amel ederek rıda durumundan uzak durmalıdır.
Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur :
"Sizden kim bir kötülük görürse eliyle düzeltsin, buna gücü yetmezse diliyle düzeltsin, buna da gücü yetmezse kalben bu kötülüğe iştirak etmesin. Bu sonuncusu imanın en zayıf mertebesidir."
(Muslim, İman, 78)


Silinen Konu
 
Üst Ana Sayfa Alt