Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Latincesinden Hadis Okuyup, Mezhepler Üstü Tavır Takınanlar...

M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum, maalesef bu forumda çok sık rastladığım sıkıntılardan birisi de mealinden Buhari-Müslim okuyup da; ilmi ekolleşmiş, eserleri, görüşleri onbinlerce Rabbani ilim adamı tarafından incelenmiş, Allah Teala'nın kalbine ilim nuru koyduğu, o ihlaslı, şerefli alimlerimizin ictihadlarını tenkit etme hastalığıdır. Bir mezhebe bağlanmak yerine, ''hadislerle amel ediyoruz'' sloganından bahsediyorum. Bunlara elbet ciltler dolusu ilmi cevaplar vermek mümkündür. Ben de ilim yok bu sebeple bu konuda bir şey diyemiyorum. Ama ben hadis ilminin zirvelerine, İbni Hacer'e, İmam Nevevi'ye ve onlardan önceki ulemaya baktığımda İmam Şafii'ye sadakat, O'nun ilmi mirasına hayranlık ve bu mirası gelecek nesillere taşımadaki heyecanı görüyorum. İhtimaldir ki İmam Nevevi de kendi istinbatlarıyla, ictihadlarıyla bir ekol oluştursa ümmet bu davranışını saygıyla karşılardı, ama öyle yapmadı. Şimdi çıktı mezhepleri birleştirelim derken bir mahalleden 40 farklı mezhep çıkarma hastalığı...
 
AbdulFettah Çevrimdışı

AbdulFettah

94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul.
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum, maalesef bu forumda çok sık rastladığım sıkıntılardan birisi de mealinden Buhari-Müslim okuyup da; ilmi ekolleşmiş, eserleri, görüşleri onbinlerce Rabbani ilim adamı tarafından incelenmiş, Allah Teala'nın kalbine ilim nuru koyduğu, o ihlaslı, şerefli alimlerimizin ictihadlarını tenkit etme hastalığıdır. Bir mezhebe bağlanmak yerine, ''hadislerle amel ediyoruz'' sloganından bahsediyorum. Bunlara elbet ciltler dolusu ilmi cevaplar vermek mümkündür. Ben de ilim yok bu sebeple bu konuda bir şey diyemiyorum. Ama ben hadis ilminin zirvelerine, İbni Hacer'e, İmam Nevevi'ye ve onlardan önceki ulemaya baktığımda İmam Şafii'ye sadakat, O'nun ilmi mirasına hayranlık ve bu mirası gelecek nesillere taşımadaki heyecanı görüyorum. İhtimaldir ki İmam Nevevi de kendi istinbatlarıyla, ictihadlarıyla bir ekol oluştursa ümmet bu davranışını saygıyla karşılardı, ama öyle yapmadı. Şimdi çıktı mezhepleri birleştirelim derken bir mahalleden 40 farklı mezhep çıkarma hastalığı...
Ahi sahih hadisler dururken zayıf hadislerle amel etmek pek iç açıcı gelmiyor bana bu hangi mezhep olursa olsun ben böyle düşünüyorum misal olarak hanefi mezhebinde kan abdesti bozar ancak çogunluk bozmaz diyor ve delil getirdiği hadisler önceki görüşte delil getirilen hadislerden daha sahih ve fazla, şimdi hangisine tabi olmalıyız, mezhep imamlarıda adeta şöyle diyor "benim mezhebim sahih hadislerdir" bende sahih hadislere tabii oluyorum, bunu yaparkende asla kendim içtihad edip hüküm koymuyorum sadece bu konuda o mezhebin görüşüne tabii oluyorum imam nevevi ve diger ulema belkide fitne çıkarmamak için böyle yapmış olabilirler, çünkü onların toplumdaki yeri ayrı mesela onlar yeni bir mezhep oluşturmaya kalksalardı yıllarca 4 imama tabi olan halk arasında fitne başgösterebilirdi. En doğrusunu Allah(c.c) bilir
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Güzel bir konu. Bunlarin temeli zahiriyeden etkilenmektir. Bir kac problem sunarlar ama say desen sayacaklari mevzu 3-5 bilemedin 10 taneyi gecmez.

- Kanin abdesti bozmasi
- Kadina normal temasla abdestin bozulmasi
- Ellerin göbekde ya da gögüsde baglanma mevzusu
- Allahin gökde olma mevzusu
- Namazda sesli amin deme mevzusu
- Zayif hadislerle amel etmeme mevzusu

bu mezhep konusunda, tüm türkiyede konusulan meselelerin %90 i bundan ibarettir. Sonra cikip mezhep imamlarinin arasinda kaf dagi kadar fark var, o zaman bizde buldugumuz hadisle amel ederiz mevzularini gündeme sokarlar.

Mezhep taasubu yapanlarin taasubu neyse bu kopy paste, ordan burdan cirak bile olmayan ilimsiz müsvette hocalarin bir kac yazi ve sohbetleriyle amel edenlerin taasubu mezheb taasubu yapanlardan 100 kat fazladir.

Bu saydigimiz mevzulari birebirde Allahin izniyle herkesle orta yolu bulup cözebiliriz ancak bu ilimcikli gecinenlerle yanlis bildikleri taasubu asla degistirip orta yolu bulamayiz cünkü adam kafada bitirmis, müctehid ya kendisi, bulur kendisi amel eder, cok cok sen de ona göre farkli müctehid olursun ve tek yolda birlesemezsin.

Meselenin özeti bu.

Allah bizleri mezhep taasubundan ve müctehidcilikden korusun.
 
Son düzenleme:
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Selamun aleykum, maalesef bu forumda çok sık rastladığım sıkıntılardan birisi de mealinden Buhari-Müslim okuyup da; ilmi ekolleşmiş, eserleri, görüşleri onbinlerce Rabbani ilim adamı tarafından incelenmiş, Allah Teala'nın kalbine ilim nuru koyduğu, o ihlaslı, şerefli alimlerimizin ictihadlarını tenkit etme hastalığıdır. Bir mezhebe bağlanmak yerine, ''hadislerle amel ediyoruz'' sloganından bahsediyorum. Bunlara elbet ciltler dolusu ilmi cevaplar vermek mümkündür. Ben de ilim yok bu sebeple bu konuda bir şey diyemiyorum. Ama ben hadis ilminin zirvelerine, İbni Hacer'e, İmam Nevevi'ye ve onlardan önceki ulemaya baktığımda İmam Şafii'ye sadakat, O'nun ilmi mirasına hayranlık ve bu mirası gelecek nesillere taşımadaki heyecanı görüyorum. İhtimaldir ki İmam Nevevi de kendi istinbatlarıyla, ictihadlarıyla bir ekol oluştursa ümmet bu davranışını saygıyla karşılardı, ama öyle yapmadı. Şimdi çıktı mezhepleri birleştirelim derken bir mahalleden 40 farklı mezhep çıkarma hastalığı...
Katiliyorum akhi 4 imamın ne dediğine bakmayıp bir de ilim sahibi olmadan hadislerden hukum çıkarmak sapiklik bence de. Fakat 4 imamin içerisinden sahih olduğunu düşündüğün delili kuvvetli olani almak gayet mantikli fakat yorucu bir iş :) ondan dolayi ben basima extra bir olay gelmedigi muddetce hanefi fikhina uyuyorum.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Katiliyorum akhi 4 imamın ne dediğine bakmayıp bir de ilim sahibi olmadan hadislerden hukum çıkarmak sapiklik bence de. Fakat 4 imamin içerisinden sahih olduğunu düşündüğün delili kuvvetli olani almak gayet mantikli fakat yorucu bir iş :) ondan dolayi ben basima extra bir olay gelmedigi muddetce hanefi fikhina uyuyorum.

kardeş zaten bizim 4 mezhep olarak bildiğimiz mezhepler tek bir kişinin ictihadı ile sınırlı değil ki. kendilerinden sonra kim bilir kaç on bin ilim adamı bu görüşleri incelemiştir, zayıf olanları ayırmıştır. en sağlam muhaddislerimizin bile takip ettiği bir ekol, mezhep, hoca vardır. onlardan daha fazla hadis bildiğimizi veya onlarda daha keskin bir basirete sahip olduğumuz iddia edebiliriz fakat bunu meleklere nasıl ispat ederiz bilemiyorum. kaldı ki şu zaman bunun zamanı mıdır? ümmet o kadar büyük sorunlarla cedelleşirken, paramparça olmuşken oturup yeni bir fıkıh sistemi, yeni usul kaideleri mi belirleyeceğiz. nureddn hocanın bir sözü vardı, ihtilafları ayrılıkları vs. kaldırıp insanları tek bir çizgide toplama gayreti de yeni bir ihtilaf ve ayrılık getirecektir diyor. hakikaten kim bu birlikteliği sağlama heyecanı ile yola .çıktıysa hem eli boş döndü hem de faydadan çok zarar verdi
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
Selamun aleykum, maalesef bu forumda çok sık rastladığım sıkıntılardan birisi de mealinden Buhari-Müslim okuyup da; ilmi ekolleşmiş, eserleri, görüşleri onbinlerce Rabbani ilim adamı tarafından incelenmiş, Allah Teala'nın kalbine ilim nuru koyduğu, o ihlaslı, şerefli alimlerimizin ictihadlarını tenkit etme hastalığıdır. Bir mezhebe bağlanmak yerine, ''hadislerle amel ediyoruz'' sloganından bahsediyorum. Bunlara elbet ciltler dolusu ilmi cevaplar vermek mümkündür. Ben de ilim yok bu sebeple bu konuda bir şey diyemiyorum. Ama ben hadis ilminin zirvelerine, İbni Hacer'e, İmam Nevevi'ye ve onlardan önceki ulemaya baktığımda İmam Şafii'ye sadakat, O'nun ilmi mirasına hayranlık ve bu mirası gelecek nesillere taşımadaki heyecanı görüyorum. İhtimaldir ki İmam Nevevi de kendi istinbatlarıyla, ictihadlarıyla bir ekol oluştursa ümmet bu davranışını saygıyla karşılardı, ama öyle yapmadı. Şimdi çıktı mezhepleri birleştirelim derken bir mahalleden 40 farklı mezhep çıkarma hastalığı...

İlmin yoksa eleştiremezsin, tenkid edemezsin.

Konulara bakman yarar sağlayacaktır;

https://www.islam-tr.org/konu/mezheplere-tabi-olmanin-olcusu.40883/

https://www.islam-tr.org/konu/ehl-i...nlama-ve-delil-olarak-kullanma-yontemi.41068/
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi

işte ilmim olmadığı için ilim ehlini takip ediyorum ya... Bakıyorum İmam Nevevi'ye, İbni Hacer'e, Aliyul Kâri'ye (Allah hepsine rahmetiyle muamele buyursun) hepsinin takip ettiği bir ekol, çizgi ve üstadlarına olan derin saygı var. Belki Hocaları kadar ilimleri var ama onları çiğnemeyi edep dışı görüyorlar. Şimdi yeni yetme 3-5 hadis okuyup mezhep üstü tavır sergileyen cahiller peyda oldu, dikkat çekmek istediğim husus budur. Allah Teala hadis ve fıkıh ilmini, ümmetimize asırlar önce çeşitli sebepler vesilesiyle tamamlattırdı. Artık bundan sonra yeni bir açılım yapmaya kalkmak taşları yerinden oynatmak demek olur. güncel meselelerde muasır alimlerin tâbi oldukları ilim zincirine uygun bir şekilde yeni ictihadlar yapması bundan müstesnadır.

Unutmamız gerekiyor ki isteyen istediği sapık görüşe bile Ayet ve hadislerden delil (kılıf) bulabilir. Bu sebeple mealcilik ve akla göre tefsir ne ise, ayet ve hadislere bakıp hissiyatına uygun görüşü alimlerin ictihadları arasından tercih etmek de odur. iki görüşten birini tercih edebilmek, iki pehlivandan hangisi daha güçlü buna karar verebilmek gibidir. İki pehlivandan daha güçlü olamayan veya en azından onların gücünü test edecek kadar kudreti olmayan kişi hangisinin güçlü olduğuna hisleriyle veya dış görünüşlerine bakarak karar verecektir. Bunun da isabetli bir tercih olma ihtimali ancak %50'dir. Peki bu pehlivanların sayısı 5'e, 6'ya hatta 10'a, 20'ye çıkarsa nasıl karar verecek?
Sanırım ulemanın telfik olarak tanımladığı mesele budur.
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
işte ilmim olmadığı için ilim ehlini takip ediyorum ya... Bakıyorum İmam Nevevi'ye, İbni Hacer'e, Aliyul Kâri'ye (Allah hepsine rahmetiyle muamele buyursun) hepsinin takip ettiği bir ekol, çizgi ve üstadlarına olan derin saygı var. Belki Hocaları kadar ilimleri var ama onları çiğnemeyi edep dışı görüyorlar. Şimdi yeni yetme 3-5 hadis okuyup mezhep üstü tavır sergileyen cahiller peyda oldu, dikkat çekmek istediğim husus budur. Allah Teala hadis ve fıkıh ilmini, ümmetimize asırlar önce çeşitli sebepler vesilesiyle tamamlattırdı. Artık bundan sonra yeni bir açılım yapmaya kalkmak taşları yerinden oynatmak demek olur. güncel meselelerde muasır alimlerin tâbi oldukları ilim zincirine uygun bir şekilde yeni ictihadlar yapması bundan müstesnadır.

Unutmamız gerekiyor ki isteyen istediği sapık görüşe bile Ayet ve hadislerden delil (kılıf) bulabilir. Bu sebeple mealcilik ve akla göre tefsir ne ise, ayet ve hadislere bakıp hissiyatına uygun görüşü alimlerin ictihadları arasından tercih etmek de odur. iki görüşten birini tercih edebilmek, iki pehlivandan hangisi daha güçlü buna karar verebilmek gibidir. İki pehlivandan daha güçlü olamayan veya en azından onların gücünü test edecek kadar kudreti olmayan kişi hangisinin güçlü olduğuna hisleriyle veya dış görünüşlerine bakarak karar verecektir. Bunun da isabetli bir tercih olma ihtimali ancak %50'dir. Peki bu pehlivanların sayısı 5'e, 6'ya hatta 10'a, 20'ye çıkarsa nasıl karar verecek?
Sanırım ulemanın telfik olarak tanımladığı mesele budur.

Hocam verdiğim konu linklerinden ikincisini bu konuyu okuduktan sonra açma ihtiyacı duydum ben üşenmedin Allah Rızası için açtım, İnşeallah sende üşenme Allah Rızası için konunun hepsini oku. İki konuda benim konumdur. İki konuda da muteber alimlerin görüşlerine ve nâslara -konularda zayıf hadis dahi bulamazsın çünkü yok- yer verdim. Zaten okuduktan daha iyi idrak edebilirsin İnşeallah bu konuyu. Selametle.
 
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ahi sahih hadisler dururken zayıf hadislerle amel etmek pek iç açıcı gelmiyor bana bu hangi mezhep olursa olsun ben böyle düşünüyorum misal olarak hanefi mezhebinde kan abdesti bozar ancak çogunluk bozmaz diyor ve delil getirdiği hadisler önceki görüşte delil getirilen hadislerden daha sahih ve fazla, şimdi hangisine tabi olmalıyız, mezhep imamlarıda adeta şöyle diyor "benim mezhebim sahih hadislerdir" bende sahih hadislere tabii oluyorum, bunu yaparkende asla kendim içtihad edip hüküm koymuyorum sadece bu konuda o mezhebin görüşüne tabii oluyorum imam nevevi ve diger ulema belkide fitne çıkarmamak için böyle yapmış olabilirler, çünkü onların toplumdaki yeri ayrı mesela onlar yeni bir mezhep oluşturmaya kalksalardı yıllarca 4 imama tabi olan halk arasında fitne başgösterebilirdi. En doğrusunu Allah(c.c) bilir

Hz. Peygamber (a.s.m.) efendimiz namaz kılarken mübarek alınlarına taş batar ve alınları kanar. Hz. Aişe (r.a.) validemiz taşı Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnından alarak yere atarlar. Peygamber (a.s.m.) efendimiz yeniden abdest alarak namazlarını kılarlar. Peygamber (a.s.m.) efendimiz yeniden abdest aldıklarına göre abdestleri bozulmuştur. Hanefi mezhebi imamı, İmam Azam Ebu Hanife hazretleri ile Şafii mezhebi imamı, İmam Şafii hazretleri abdesti bozan meseleleri ele alırken bu meseleyi değerlendirirler. İmam-ı Azam hazretleri, "Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnına batan taş kan çıkardığı için Resulullah (a.s.m.) efendimiz abdest almıştır" hükmüne varırken; Şafii hazretleri abdestin bozulmasını Hz. Aişe (r.a.) validemizin Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnına dokunmasına bağlamıştır. Böylece Hanefi mezhebinde az bir kan abdesti bozan sebeplerden biri olurken, Şafii mezhebinde kadının temasıyla abdestin bozulması kaide olarak benimsenmiştir. Görüldüğü gibi her iki hüküm de doğrudur ve haklı bir gerekçeye dayanmaktadır.
büyük imamların işine akıl sır ermez hele imamı azamınkine onun dehasındaki birine asla ermez peygamber efendimiz zamnında bile sahabeler ihtilaf ediyorduda sonra peygambere başvuruyordu.

Allah en doğrusunu bilir
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
Hz. Peygamber (a.s.m.) efendimiz namaz kılarken mübarek alınlarına taş batar ve alınları kanar. Hz. Aişe (r.a.) validemiz taşı Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnından alarak yere atarlar. Peygamber (a.s.m.) efendimiz yeniden abdest alarak namazlarını kılarlar. Peygamber (a.s.m.) efendimiz yeniden abdest aldıklarına göre abdestleri bozulmuştur. Hanefi mezhebi imamı, İmam Azam Ebu Hanife hazretleri ile Şafii mezhebi imamı, İmam Şafii hazretleri abdesti bozan meseleleri ele alırken bu meseleyi değerlendirirler. İmam-ı Azam hazretleri, "Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnına batan taş kan çıkardığı için Resulullah (a.s.m.) efendimiz abdest almıştır" hükmüne varırken; Şafii hazretleri abdestin bozulmasını Hz. Aişe (r.a.) validemizin Peygamber (a.s.m.) efendimizin alnına dokunmasına bağlamıştır. Böylece Hanefi mezhebinde az bir kan abdesti bozan sebeplerden biri olurken, Şafii mezhebinde kadının temasıyla abdestin bozulması kaide olarak benimsenmiştir. Görüldüğü gibi her iki hüküm de doğrudur ve haklı bir gerekçeye dayanmaktadır.
büyük imamların işine akıl sır ermez hele imamı azamınkine onun dehasındaki birine asla ermez peygamber efendimiz zamnında bile sahabeler ihtilaf ediyorduda sonra peygambere başvuruyordu.

Allah en doğrusunu bilir

Mahlukların işine akıl sır erer/hikmetinden de sual olunur -tabii orada hikmet varsa-. İmamların her insan gibi hata yapma payları vardır, onlar da bizler gibi masum ve mafhuz değillerdir. İbni Teymiyye rahimehullah'ın sırf bu meseleyi ele alan bir eseri vardır. Kendisine hadis ulaşmamamıştır, fetvayı verirken bir takım nâslar unutmuştur vesaire. Zaten dikkat edersen Selefi diye kötülenen, yeri geldiğinde Mezhepsiz denilerek hakarete uğrayan şahsiyetler dört mezhebin dışına çıkmamıştır. Tıpkı İbni Teymeyye rahimehullah gibi. Siz asıl Kur'an ve Sahih Sünnet'e tabi olmayan rafizileri eleştirin. Hala onlardan kafirliği ittifak edilmiş kimselere kafir demiyenleri eleştirin. Selametle.
 
Aziz Tutal Çevrimdışı

Aziz Tutal

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mahlukların işine akıl sır erer/hikmetinden de sual olunur -tabii orada hikmet varsa-. İmamların her insan gibi hata yapma payları vardır, onlar da bizler gibi masum ve mafhuz değillerdir. İbni Teymiyye rahimehullah'ın sırf bu meseleyi ele alan bir eseri vardır. Kendisine hadis ulaşmamamıştır, fetvayı verirken bir takım nâslar unutmuştur vesaire. Zaten dikkat edersen Selefi diye kötülenen, yeri geldiğinde Mezhepsiz denilerek hakarete uğrayan şahsiyetler dört mezhebin dışına çıkmamıştır. Tıpkı İbni Teymeyye rahimehullah gibi. Siz asıl Kur'an ve Sahih Sünnet'e tabi olmayan rafizileri eleştirin. Hala onlardan kafirliği ittifak edilmiş kimselere kafir demiyenleri eleştirin. Selametle.

ben sizi eleştirmiyorum bir öneride bulunuyorum bi mezhebe uymak daha faziletlidir çünkü verdiği fetvalar birbirine bağlantılıdır
 
S Çevrimdışı

Seyyid Talha bin Asım

Sen neden korkuyorsun ölmek varken kaderde?!.
Banned
Üst Ana Sayfa Alt