Şeyh, Almanya seçimlerine katılmaya cevaz verdiği için seçimleri fıkhi bir mesele olarak değerlendirdiğini söylemiştim eskiden ancak bu hatalı bir tespit oldu sanırım, eski görüşümden tövbe ediyorum, şeyhe iftira olmasın, oy meselesini nasıl değerlendirdiğini bilmiyorum. Ancak bu videoda seçimlere katılmaktan da mı bahsediyor yoksa ehvenu'ş şerreyn kaidesiyle sadece parlamentoya katılmaktan mı bahsediyor, açık değil. Oy vermeyi küfür görüyorsa Almanya seçimlerine nasıl cevaz veriyor, onu anlamadım, bu konuyu izah edebilen var mı acaba?
Almanyada oy verme ile alakalı videosu montaj olabilir.Bende kaç sene önce o videosuna denk gelmiştim ama ne kadar güvenilir bir video orası muamma.
Şeyh üstte attığım videoda maslahat ve ehvenü'ş şerreyn kaidelerini "sözde delil" alarak meclise girenlerin batıl bir iş yaptığını ve şirkin maslahat ve ehvenü'ş şerreyn ile iptal olmayacağını,bu niyetle meclise giren muhafazakar müşriklere reddiye yapmış.Zaten bizde hep bunu söylüyorduk.
Sizin dediğiniz mevzuya gelecek olursam
bizim referansımız Süleyman el Ulvan değil Kur'an ve sünnettir.Ki oy verme meselesinde bizim gibi düşünen alimlerde
azımsanmayacak kadar çok.
Mecliste Allah'ın hakimiyetini bir tarafa bırakıp kendi hevalarına göre yasa koyan milletvekillerinin hepsi müşriktir.
Milletvekilleri halkı temsilen oraya gidiyorlar.Tüm ülkeyi meclise koymak mümkün olmadığı için,milletvekilleri insanları temsil etmek maksadıyla orada bulunuyorlar.Oraya gelen bu milletvekilleri de halkın vekalet vermesiyle,halkın verdiği oylarla o koltuklara geliyorlar.Seçilen bu milletvekilleride Allah dışında teşri'(yasa koyma) yaparak açıkça Allah'a şirk koşmaktadır.
Şirk işlerken bir müşriğe yardım etmek,vekalet vermek,ona destek olmak da aynı hükme tabidir.Seçmenlerde bunu oy vererek yapıyor.Verdikleri oylarla o şahıslar mecliste kanun çıkarıp Allah'a şirk koşuyorlar.Ayrıca oy verenler bu fiilleriyle tağuttan beri olmadıklarını lisanı halleriyle göstermiş de olmaktadırlar.Çünkü tağutları inkar edip onlardan her türlü fiili olarak beri olmak gereklidir.
Ki üstte belirttiğim gibi şeyhin o videosunun montaj olduğu kanısındayım.Veya şeyh o fikrinden dönmüş de olabilir.Sonuçta hiç kimsenin fikirleri sürekli sabit kalmıyor.Hepimiz hayatımızda belli süreçlerden geçiyoruz belki de eski bir videosudur.
Ama bunlara bu kadar kafa yormaya gerek yok çünkü bizim ölçümüz Kur'an ve sünnettir kim ne derse desin ilk kaynağımız bunlardır.Aksini iddia eden bunlardan delil getirmelidir.
Ama yinede şeyhe hüsnü zanla yaklaşıyorum.Çünkü onlarca videosunu izlemiş biri olarak o şekil fetva verecek biri olduğunu düşünmüyorum.Sonuçta elde kesin bir şey yok video montaj da olabilir,olmayabilir de.Doğru olsa bile fikrindende dönmüş olabilir.Çünkü kendisiyle alakalı bilgilerimiz kısıtlı ve sosyal medya üzerinden paylaşılan videolardan ibaret.Video eğer doğruysa inşaAllah o fikrinden dönmüştür.Rabbim ona da bize de hidayet versin.
Ama dediğim gibi ölçümüz Süleyman el Ulvan değil Kur'an ve sünnettir.Oy mevzusunda aksini iddia eden herkesle de görüşmeye hazırız.