Es selamu aleykum,
1. Müekked sünnet olan revâtib namazları hiç bir sebebi yokken, tembellikten dolayı kılmamanın hükmü nedir? Kerahatsiz caiz mi, tenzihen mekruh mu, tahrimen mekruh mu? Bunun hükmü alimlere göre değişiyor mu yoksa bunda en azından kerahatin olduğunda ittifak var mıdır?
2. Teheccüd gibi müekked sünnetleri tembellikten dolayı kılmamanın hükmü nedir? Veya diğer müekked sünnetleri işlememenin hükmü nedir?
3. Müekked sünnetleri (sebepsiz) kılmayanın, terk edenin fasık olup şahitliğinin kabul olmadığı doğru mudur ve bu revatib namaz dışında diğer müekked sünnetler için de geçerli midir yoksa sadece revatib namazlarla mı sınırlıdır?
1. Müekked sünnet olan revâtib namazları hiç bir sebebi yokken, tembellikten dolayı kılmamanın hükmü nedir? Kerahatsiz caiz mi, tenzihen mekruh mu, tahrimen mekruh mu? Bunun hükmü alimlere göre değişiyor mu yoksa bunda en azından kerahatin olduğunda ittifak var mıdır?
2. Teheccüd gibi müekked sünnetleri tembellikten dolayı kılmamanın hükmü nedir? Veya diğer müekked sünnetleri işlememenin hükmü nedir?
3. Müekked sünnetleri (sebepsiz) kılmayanın, terk edenin fasık olup şahitliğinin kabul olmadığı doğru mudur ve bu revatib namaz dışında diğer müekked sünnetler için de geçerli midir yoksa sadece revatib namazlarla mı sınırlıdır?