Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Mustafa İslamoğlu’nun “İstinca Hadisini” Çarpıtması Üzerine

مُوَحِّد Çevrimdışı

مُوَحِّد

الحمد لله على كل حال سوى الكفر والضلال
Moderatör

Bismillahirrahmanirrahim. Hamd Allah Teâlâ’ya mahsustur.

Geçen günlerde Ayasofya Camii hakkındaki açıklamalarıyla gündeme gelen bu şahsın geçtiğimiz gün bir videosuna denk geldim ve hadis-i şerif üzerinden söylediği sözler sebebiyle her ne kadar kanım çekilse de naçizane bu birkaç satırı yazmaya niyetlendim. Fakat yazarken öyle ağır iftiralarda bulunmuş olduğunu fark ettim ki neye ve kime nasıl iftira attığını anlatmakta zorluk çektim. Yazıma Allah’ın adıyla başlıyorum;

Öncelikle şunu belirtmekte fayda var ki çirkin iftiralarına daha videonun başlığından itibaren başlamış, içeriğinde ise devam etmiştir. Bunun dışında ya en iyi ihtimalle hadisin nasıl ve nerede geçtiğini bilmeyen cahil, veya birbirinden farklı mana ve yerlerdeki hadisleri birbirine katarak sanki birlikte tek hadismiş gibi aldatan bir mudellistir. İkinci ihtimal çok kötüdür ki bu durumda Ehli Sünnetin en muteber eserlerindeki rivayetlerde -haşa- tevhidi öğretirken hadiste taharetlenmeyi anlatıyor diye anlatıp İmamların şahıs ve kitablarının güvenirliğini lekelemiş ve akabinde bilinçaltı mesajlarıyla hadislerin aslında kabul edilemez oluşunu anlatmış olur. Şöyle ki; videoda nakletmiş olduğu hadis-i şerif bir bütün halde Buhari veya Muslim’de geçmemektedir. Buhari, Müslim ve diğer muteber eserlerde “Allah tektir, teki sever” varyantında hadisler mevcuddur. Örneğin;


حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، قَالَ حَفِظْنَاهُ مِنْ أَبِي الزِّنَادِ عَنِ الأَعْرَجِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، رِوَايَةً قَالَ ‏ "‏ لِلَّهِ تِسْعَةٌ وَتِسْعُونَ اسْمًا، مِائَةٌ إِلاَّ وَاحِدًا، لاَ يَحْفَظُهَا أَحَدٌ إِلاَّ دَخَلَ الْجَنَّةَ، وَهْوَ وَتْرٌ يُحِبُّ الْوَتْرَ ‏"‏‏.
“… Ebu Hurayra’den nakledildiğine göre Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: ‘Allah’ın yüzden bir eksik olmak üzere 99 ismi vardır. Kim onları ezberlerse muhakkak cennete girer. Biliniz ki Allah tektir, teki sever.’ ” [Buhari, hadis no: 6410]

إن ‌الله ‌تعالى ‌وتر ‌يحب ‌الوتر فأوتروا يا أهل القرآن
“… Muhakkak ki Allah Teâlâ tektir, teki sever. Öyleyse ey Kuran ehli, -tek rekatlı olan- vitir namazını kılınız.” [Ebu Davud, hadis no: 1416; İbn-i Mace, hadis no: 1169; Tirmizi, hadis no: 453; Nesâi, hadis no: 3/ 228,229]

Fakat onun iddia ettiği gibi ne Buhari ne de Müslim’in sahihinde "Allah tektir, teki sever. Sizden biri taş ile temizlendiğinde..." diye ifade geçmemektedir. Kullanmış olduğu bu ifadenin benzeri Ahmed bin Hanbel’in Müsned adlı eserinde geçmektedir. Orada geçen rivayet şöyledir:

29416



"... Ebu Hurayra’den merfu bir şekilde -nakledilmiştir ki:- Sizden biri taş ile istinca yapacağı zaman tek sayıda taş kullansın. Muhakkak ki Allah tektir, teki sever.”
[Ahmed bin Hanbel, hadis no: 7345, bknz: Müsned-i Hamîdî, hadis no: 987]


29417
Hadis-i şerifin tahkiki üzerine konuşmak gerekir ise “Dîvânu’s- Sünne” isimli eserde hadisin isnadının orada geçen râvilerin, İmam Buhari ve Müslim (r.anhuma)’in şartlarına uyan sika kimseler olduğu (bu sebeble isnadının sahih olduğu) söylenmiş ancak ihtiyaç giderildikten sonra tek sayılı taş ile temizliği yapmanın emredilip devamında Allah resulü (s.a.v.)’nün “ فَإِنَّ اللهَ وِتْرٌ يُحِبُّ الْوِتْرَ(Muhakkak ki Allah Teâlâ tektir, teki sever.) sözünün bulunduğu bu rivayetin mahfuz olmadığı söylenmiş ve ayriyeten bu hadisi İbn-i Uyeyne’den rivayet eden diğer sika râvilerin de bu son ifadeyi zikretmedikleri açıklanmıştır.

Hadisin metni üzerinden “Tevhidi benzeteceğin şey tuvaletin içine bırakacağın necaset mi?!” diyerek hadisin mefhumunu çarpıtmaktadır. Oysa ki bu ve benzeri hadislerin bize öğrettiği -haşa- “Allah Teâlâ tek olduğu için sizde şu kadar adet taş kullanın!” değil, “Allah zatında tektir, parçalara ayrılmayı veya bölünmeyi kabul etmez. Aynı şekilde sıfatlarında da tektir, bir eşi ve benzeri bulunmaz. Fiillerinde de tektir, bir ortağı veya yardımcısı bulunmaz.
[en-Nihaye, İbn Esîr, 5/147] Bunların yanı sıra zâtı celileleri tek olanı sevdiği için her işinizde tek sayılara özen gösterin öyle ki ihtiyacınızı giderdiğinizde kullanacağınız taşlara varıncaya kadar… ”

Buhari ve Muslim kaynaklarında geçen konuyla bağlantılı hadisler ise şunlardır:


َحَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، وَعَمْرٌو النَّاقِدُ، وَمُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ نُمَيْرٍ، جَمِيعًا عَنِ ابْنِ عُيَيْنَةَ، - قَالَ قُتَيْبَةُ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، - عَنْ أَبِي الزِّنَادِ، عَنِ الأَعْرَجِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، يَبْلُغُ بِهِ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ إِذَا اسْتَجْمَرَ أَحَدُكُمْ فَلْيَسْتَجْمِرْ وِتْرًا وَإِذَا تَوَضَّأَ أَحَدُكُمْ فَلْيَجْعَلْ فِي أَنْفِهِ مَاءً ثُمَّ لْيَنْتَثِرْ

“… Ebu Hurayra, Nebi (s.a.v.)’den şunu rivayet etmiştir: ‘Sizden biri taş ile istinca yapacağı zaman -bunu- tek (sayılı taş kullanarak) yapsın. Sizden biri abdest alacağı zaman burnuna suyu götürsün sonrasında da sümkürsün.’ “ [Muslim, Taharet, 8]

حَدَّثَنَا عَبْدَانُ، قَالَ أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ، قَالَ أَخْبَرَنَا يُونُسُ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو إِدْرِيسَ، أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم أَنَّهُ قَالَ ‏ "‏ مَنْ تَوَضَّأَ فَلْيَسْتَنْثِرْ، وَمَنِ اسْتَجْمَرَ فَلْيُوتِرْ ‏"‏‏
"… Ebu Hurayra, Muhammed (s.a.v.)’den şunu rivayet etmiştir: ‘Abdest alan kimse sümkürsün, taş ile istinca yapan kimse tek sayıda taş kullansın.’ " [Buhari, Taharet, 25]

Sonuç olarak, ya bu şahıs hadislerin nerede ve nasıl geçtiğini bilmiyor ve bunun üzerinden hadis ve Ehli Sünnet ekolüne laf atıyor veyahut çekinmeden İmam Buhari ve Müslim’in kitap ve şahıslarına yaptığı tenkitler sonucu hadislere dil uzatabilme cüretini kendinde bulabiliyor. İlk ihtimal göz önünde bulundurulacak olsa dahi manayı anlayamadığı gibi bir de bu hadislerin üzerinden başlığında olduğu gibi bu korkunç iftiraya imza attığından ötürü olayın hangi tarafından bakarsak bakalım bu söylemlerinin tutulur bir yanını bulamamaktayız. Bunun dışında az önce bahsettiğimiz gibi videonun başlığında Müslümanlara teslis kültürünün yani üçleme şirk kültürünün hadis-i şerifler vasıtasıyla geçtiğini söylemesi ne kadar hakikat penceresinden uzaklaşmış olduğunu açık bir şekilde göstermektedir. Biz ise bu müfteri kişiye Allah Teâlâ’dan hidayet dilemekten öte diyecek söz bulamamaktayız. Hasbunallahu ve ni’mel vekil.


20.05.2022 | Cuma

موحد - Muvahhid
 
Üst Ana Sayfa Alt