Demek mechulul hal olan kimsenin namazı hakkında verdigin deliller ha verdigin delillerin ne anlama geldigini sen anlıyormusun bak ibni kudameden delil vermişsin ibni kudame namazı islam alameti olarak görüyor sende anlama geriligimi var bilader. senin vermiş oldugun kendine delil olarak getirdigin alimlerin sözleri hali bilinmeyen kişi hakkında olan görüş degildir bilakis hali bilinmeyen kişiler hakkındaki Alimlerin sözleri yukarda acıktır. Alimlerin ihtilaf etmiş oldugu konu Kafir olarak bilinen biridir senin getirmiş oldugun alimler arasındaki ihtilaf KAFİR olarak bilinen biri hakkındadır.
Kafir bir kimse diye başlayan alimlerin sözlerini kırparak bir kimse olarak olarak nakletmek ne ahlaka sıgar nede ilme bunu ebu ubeyde risalesinde orjınalıinde kafir bir kimse diye baslayan alimin sözünü bir kimse olarak nakletmiştir kafir yazısını koymamıştır. senin gibi yazdıgını anlamıyan ahmaklarda ordan kopy yapıp bilgiclik taslıyorlar Allah akıl fikir versin...
Yukarda ibni teymiyye bu konuda icma var diyor sen cıkmıssın zırvalıyorsun
Şimdi copy/pasteci kim göreceğiz, biz bu nakli türkçe risalelerden değil, asıllarından okuduk. Şimdi naklin orjinalinide koyacağım. Bakalım neyden bahsediyormuş.
Birincisi, bizlerde biliyoruz ki İbn Kudame namaza islam alameti diyor, ben bu nakli ihtilafı açıklamak için koydum. İbn kudame kendi mezhebinin görüşünden sonra diğer görüşleri sayıyor. Sen bunu anlayamamışsın, aslında sana hakaret etmeyeceğim ahlak geriliği olan arkadaşımız.
İkincisi, islam alameti meçhulul hal hakkındadır. Kafir bilinen bir kişinin namaz kılmasıyla MÜSLÜMANLIĞI konusu diyecek kadar cahilmisin sen? Kafir bir adam ne zaman namaz kılmak ile Müslüman olur? Senin islam bilgin bu kadar mı? Yani demek ki senin kafana göre bu alimler bir kişi kafir olsa sonra kalksa öğle namazını kılsa ama küfürden tevbe etmese Müslüman diyor öyle mi? Ne kadar islam bilgin var anladım şuan.
İslam ümmetinden bir kişi çıkıpta "KAFİR OLAN KİŞİ NAMAZ KILARSA MÜSLÜMAN OLUR" dememiştir, varsa bir nakil getir bizde görelim.
Kişi İslamdan neyle çıktıysa öndan tevbe ile girer. Eğer ki hulul itikadı ile kafir olduysa ondan tevbe ile islamına hükmedilir.
Bence abilerine söyle, sana boş boş şeyler pompalayacaklarına, açsınlar nakil yaptığın Muğni'de Ridde babını okutsunlar. Belki söylediklerinizin ne kadar saçma olduğunu anlar.
Kafir bir kimse diye başlayan alimlerin sözlerini kırparak bir kimse olarak olarak nakletmek ne ahlaka sıgar nede ilme bunu ebu ubeyde risalesinde orjınalıinde kafir bir kimse diye baslayan alimin sözünü bir kimse olarak nakletmiştir kafir yazısını koymamıştır. senin gibi yazdıgını anlamıyan ahmaklarda ordan kopy yapıp bilgiclik taslıyorlar Allah akıl fikir versin...
Üçüncüsü; İşte kıyametin alameti senin gibi cahillerin konuşması. Arapça bilmiyorsun, başında kafir varmış öyle mi bak nakli koyacağım bakalım başında kafir var mı yok mu? İftiranı ortaya çıkarıyorum, ama komik olan arapçanın cahili olduğun halde sallıyorsun. Bakalım biz direk anlamadan copy/paste mi yapmışız, senin gibi arapçanın cahili olarak kafadan sallayarak mı uydurmuşuz, yoksa aslından mı bulmuşuz.
Nakli koyuyorum, kafir varsa başında biri göstersin : فصل : قال أصحابنا : يحكم بإسلامه بالصلاة سواء كان في دار الحرب أو في دار الإسلام وسواء صلى جماعة أو فرادي فإن أقام بعد ذلك على الإسلام فلا كلام وإن لم يقم عليه فهو مرتد يجري عليه أحكام المرتدين وإن مات قبل ظهور ما ينافي الإسلام فهو مسلم يرثه ورثته المسلمون دون الكافرين وقال أبو حنيفة : إن صلى جماعة أو منفردا في المسجد كقولنا وإن صلى فرادى في غير المسجد لم يحكم بإسلامه وقال بعض الشافعية : لا يحكم بإسلامه بحال لأن الصلاة من فروع الإسلام فلم يصر مسلما بفعلها كالحج والصيام ولأن النبي صلى الله عليه و سلم قال : [ أمرت أن أقاتل الناس حتى يقولوا لا إله إلا الله فإذا قالوها عصموا مني دماءهم وأموالهم بحقها ] وقال بعضهم إن صلى في دار الإسلام فليس بمسلم لأنه قد يقصد الاستتار بالصلاة وإخفاء دينه وإن صلى في دار الحرب فهو مسلم لأنه لا تهمة في حقه
Baskı vs veriyorum :
[ المغني - ابن قدامة ]الكتاب : المغني في فقه الإمام أحمد بن حنبل الشيباني
المؤلف : عبد الله بن أحمد بن قدامة المقدسي أبو محمد
الناشر : دار الفكر - بيروت
الطبعة الأولى ، 1405
عدد الأجزاء : 10
ربط مع طبعة هجر
Şimdi kontrol edin darulfikr baskısı, başında kafir var mı yok mu diye, bakalım kim hilekar? Adam "fasıl" diyerek başlamış, arayın bakalım, bulan koysun kafir var mı yok mu buyrun.
Yukarda ibni teymiyye bu konuda icma var diyor sen cıkmıssın zırvalıyorsun
İbn Teymiyye'nin icma nakletmesi ne ifade eder? Bu hanbelilerin icması, bütün ümmet bu konuda ihtilafa düşmüş, icma nakledilse ne olur?
İcmanın şartlarını öğren, sonra konuşalım?
HODRİ MEYDAN CEVAP BEKLİYORUM