BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
yazdıklarım
Muhammed Ebu Said El- Yarbuzi nin hadislerle ve izahlarıyla derlediği ''kitap ve sünnete göre namaz'' risalesindendir.
bilmeyenler inşaAllah amel etsin diye, bilenler de bu rivayetlerde hata var mıdır inşaAllah göstersinler diyedir.
RUKU'DAN KALKTIKTAN SONRA ELLERİ TEKRAR GÖĞSÜN ÜZERİNE KOYMA BABI
Vail İbnu Hucr ra şöyle dedi: Resulullah sav i namaz için tekbir aldığı vakit, ellerini kulakları hizasına kadar kaldırdığını ve sonra ruku'ya giderken ve sonra semiAllahu limen hamideh deyip rukudan kalkarken de aynı şeyi yaptığını ve kıyamda da sağ eli sol elini tuttuğunu gördüm.
(bu hadisi Ahmed(4/318) hasen bir senedle rivayet etmiştir)
İZAH
bu hadis i şerif, Resulullah sav in ''iftitah'' tekbirinden ve ''ruku'dan'' sonraki ''kıyam'' halinde ellerini göğsünün üzerine bağladığını ifade ediyor.zira göğsün üzerine el koyma, ''iftitah'' tekbirinden sonraki kıyama has olsaydı, hemen iftitah tekbirinden sonra ellerini göğsünün üzerine bağladı diye ifade etmesi gerekirdi.iftitah tekbirinden sonra zikretmeyip, ruku'dan sonra bu hareketi tek isim altında, ruku'dan kalktıktan sonra ''kıyam'da'' sağı ile solunu tuttuğunu gördüm demesi, çok sarih bir ifade'i kelamdır.
Zira asıl olanda budur.hem rukudan kalktıktan sonra eller salıverilecek diye zayıfda olsa tek bir rivayet mevcud değildir.Resulullah sav den gelen hadislerden cemi'si namazda kıyam halinde ellerin göğsün üzerine konulacağına delalet ediyor.
SECDEYE GİDERKEN ELLERİN OMUZLAR HİZASINA KADAR KALDIRILABİLECEĞİ BABI
Malik ibnu huveyris ra den:O, nebi sav in namazında, ruku ettiğinde, başını ruku'dan kaldırdığında ve secde ettiğinde ellerini kulakları hizasına kadar kaldırdığını görmüş.
(bu hadisi nesai (1085) ve dare kutni() sahih bir senedle rivayet etmişlerdir)
İZAH
kıyamdan secdeye giderken,secdeden kalkarken tekrar secdeye giderken, birinci ve üçüncü re'katlardan kıyama kalkarken elleri tekbirle kaldırma hareketi Resulullah sav den sabit olan bir ameldir.70 numaralı ibnu umer hadisiyle aralarında tenakuz varmış gibi görünmesine rağmen, ibnu umer dahil on tane sahabeden naklolunmuştur.bu rivayet mütenakız değil bilakis ibnu umer'in rivayetinin ziyadesidir.hadis ilmin'de ma'lum olduğu üzere sika nın ziyadesi makbul'dur.
SECDEDEN KALKARKEN ELLERİN OMUZLAR HİZASINA KADAR KALDIRILACAĞI BABI
vail ibnu hucr ra den: Resulullah sav ile beraber namaz kıldım.Resulullah sav (namaza başlarken) tekbir aldığı vakit ellerini (omuzları hizasına kadar) kaldırdı ve başını secdeden kaldırdığı vakitte ellerini (omuzları hizasına kadar) kaldırdı.
(bu hadisi ebu davud(723) ve ahmed (3/436) sahih bir senedle rivayet etmiştir)
yazdıklarım
Muhammed Ebu Said El- Yarbuzi nin hadislerle ve izahlarıyla derlediği ''kitap ve sünnete göre namaz'' risalesindendir.
bilmeyenler inşaAllah amel etsin diye, bilenler de bu rivayetlerde hata var mıdır inşaAllah göstersinler diyedir.
RUKU'DAN KALKTIKTAN SONRA ELLERİ TEKRAR GÖĞSÜN ÜZERİNE KOYMA BABI
Vail İbnu Hucr ra şöyle dedi: Resulullah sav i namaz için tekbir aldığı vakit, ellerini kulakları hizasına kadar kaldırdığını ve sonra ruku'ya giderken ve sonra semiAllahu limen hamideh deyip rukudan kalkarken de aynı şeyi yaptığını ve kıyamda da sağ eli sol elini tuttuğunu gördüm.
(bu hadisi Ahmed(4/318) hasen bir senedle rivayet etmiştir)
İZAH
bu hadis i şerif, Resulullah sav in ''iftitah'' tekbirinden ve ''ruku'dan'' sonraki ''kıyam'' halinde ellerini göğsünün üzerine bağladığını ifade ediyor.zira göğsün üzerine el koyma, ''iftitah'' tekbirinden sonraki kıyama has olsaydı, hemen iftitah tekbirinden sonra ellerini göğsünün üzerine bağladı diye ifade etmesi gerekirdi.iftitah tekbirinden sonra zikretmeyip, ruku'dan sonra bu hareketi tek isim altında, ruku'dan kalktıktan sonra ''kıyam'da'' sağı ile solunu tuttuğunu gördüm demesi, çok sarih bir ifade'i kelamdır.
Zira asıl olanda budur.hem rukudan kalktıktan sonra eller salıverilecek diye zayıfda olsa tek bir rivayet mevcud değildir.Resulullah sav den gelen hadislerden cemi'si namazda kıyam halinde ellerin göğsün üzerine konulacağına delalet ediyor.
SECDEYE GİDERKEN ELLERİN OMUZLAR HİZASINA KADAR KALDIRILABİLECEĞİ BABI
Malik ibnu huveyris ra den:O, nebi sav in namazında, ruku ettiğinde, başını ruku'dan kaldırdığında ve secde ettiğinde ellerini kulakları hizasına kadar kaldırdığını görmüş.
(bu hadisi nesai (1085) ve dare kutni() sahih bir senedle rivayet etmişlerdir)
İZAH
kıyamdan secdeye giderken,secdeden kalkarken tekrar secdeye giderken, birinci ve üçüncü re'katlardan kıyama kalkarken elleri tekbirle kaldırma hareketi Resulullah sav den sabit olan bir ameldir.70 numaralı ibnu umer hadisiyle aralarında tenakuz varmış gibi görünmesine rağmen, ibnu umer dahil on tane sahabeden naklolunmuştur.bu rivayet mütenakız değil bilakis ibnu umer'in rivayetinin ziyadesidir.hadis ilmin'de ma'lum olduğu üzere sika nın ziyadesi makbul'dur.
SECDEDEN KALKARKEN ELLERİN OMUZLAR HİZASINA KADAR KALDIRILACAĞI BABI
vail ibnu hucr ra den: Resulullah sav ile beraber namaz kıldım.Resulullah sav (namaza başlarken) tekbir aldığı vakit ellerini (omuzları hizasına kadar) kaldırdı ve başını secdeden kaldırdığı vakitte ellerini (omuzları hizasına kadar) kaldırdı.
(bu hadisi ebu davud(723) ve ahmed (3/436) sahih bir senedle rivayet etmiştir)