Esselamu aleykum. Hocam aşağıdaki görüş hakkında bizi bilgilendirir misiniz? Söz Şa’râvî’ye ait yazıyor. İmam Ahmed gerçekten bu görüşte miydi?
İmam Ahmed bin Hanbel (r.a.), Mezarlığa vardığınız zaman Fatiha-i şerifeyi, Kuleûzü sûreleri ile İhlas sûresini okuyarak bu sürelerin sevabını mezarlıkta yatan ahalinin ruhlarına bağışlayınız. Zira bu sevap onlara ulaşır, derdi.
İmam Ahmed (r.a.), önceleri hayattakilerin (bağışladıkları) sevapların ölülere ulaşmasını kabul etmez (bunu) reddederdi. Nihayet bazı güvenilir kişiler Ömer bin Hattab'ın (r.a.) defnedildiği zaman başucunda Fatiha-i serife ile el-Bakara sûresinin son âyetlerinin okunmasını vasiyet ettiğini kendisine haber verince İmam Ahmed bu içtihadından dönmüştür.
İmam Ahmed bin Hanbel (r.a.), Mezarlığa vardığınız zaman Fatiha-i şerifeyi, Kuleûzü sûreleri ile İhlas sûresini okuyarak bu sürelerin sevabını mezarlıkta yatan ahalinin ruhlarına bağışlayınız. Zira bu sevap onlara ulaşır, derdi.
İmam Ahmed (r.a.), önceleri hayattakilerin (bağışladıkları) sevapların ölülere ulaşmasını kabul etmez (bunu) reddederdi. Nihayet bazı güvenilir kişiler Ömer bin Hattab'ın (r.a.) defnedildiği zaman başucunda Fatiha-i serife ile el-Bakara sûresinin son âyetlerinin okunmasını vasiyet ettiğini kendisine haber verince İmam Ahmed bu içtihadından dönmüştür.