Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Örtü Olmadan Cinsel Uzvuna Dokunursam Abdestim Bozulur mu ?

I Çevrimdışı

islami bilgiler

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Büsre Bintü Saffan (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "ResululIa h (aleyhissa lâtu vesselâm) buyurdula r ki: "Zekerine değen abdest almadıkça namaz kılmasın.''

Ebu Hureyre r.a.’den;Rasululla h sallallah u aleyhi ve sellem buyurdu ki; “Birinizin eli arada bir örtü olmadan cinsel uzvuna dokunursa abdest alsın.”

Tirmizi(82, 83, 84) Darimi(1/184) Muvatta(1/42) Ebu Dâvud(181) Nesâi(1/216) el İrva(116) sahihtir.
İbni Hibban sahih senetle rivayet etti. Bkz.: Elbani Sahiha(1235)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
1. görüş ile 3. görüş sahibleri aynı ifadededir.
1. görüş sahibleri (hanefi) "şehvetle dokununca abdest bozulmaz" diye bir ifadeleri yoktur. Yani onlarda 3 görüş sahibleri gibi düşünmektedirler. Abdestin bozulmamasını şehvete bağlamaktadırlar. Şehvetle dokunmadan dolayı Mezi gelirse abdest alınır inancındadırlar.


Cumhura göre, aracısız (örtüsüz) şehvetli, şehvetsiz dokununca abdest bozulur.
Busra Bintu Saffan (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Zekerine değen abdest almadıkça namaz kılmasın.''

Ebu Hurayra (r.anh)’den; Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) buyurdu ki;
Birinizin eli arada bir örtü olmadan cinsel uzvuna dokunursa abdest alsın.”
(Tirmizi, 82, 83, 84; Darimi, 1/184; Muvatta, 1/42; Ebu Dâvud, 181; Nesâi 1/216; el İrva, 116 sahihtir.
İbni Hibban sahih senetle rivayet etti. Elbani Sahiha, 1235)


Hanefi'lere göre ise; cinsel uzva örtü olmadan (şehvetsiz) dokunmadan dolayı abdest bozulmaz. Abdestin bozulması Şehvetli dokunma şartına kayıtlanmıştır.

Talk İbnu Ali (radıyallahu anh) anlatıyor:
"Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın yanına geldik. (Biz huzurlarında iken) bir adam geldi. Sanki o bir bedevi idi.
"
Ey Allah'ın Rasulu! dedi, kişi abdest aldıktan sonra zekerine değerse ne gerekir (abdesti bozulur mu, bozulmaz mı?) ''
Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) şu cevabı verdi: "
O, kendisinden bir parça değil midir?"
(Ebu Dâvud, Tahârat 71, 182, 183; Tirmizi, Tahârat 62, 85; Nesâi, Tahârat 120, 1,101. Bu metin Tirmizi'nindir.)






***********

Zina Ettiği Kadının Anası Ve Kızları :

Bir kadınla zina eden erkeğe o kadının ana ve nenesi, kızı ve evlâdının kızları haram olur, yani bunlarla artık nikâhlanması yasaktır. Bunun gibi, zina ettiği kadın da onun yani zina eden erkeğin babasına, dedesine, oğullarına ve torunlarına haramdır, bunlarla nikâhlanması yasaklanmıştır.
[Fethu'l-Kadîr - Kemal îbn Humam]


Şafiî Mezhebine göre, zina hurmet-i musahereti gerektirmez. Şubheli cinsel yaklaşma ise gerektirir.
Hanbelî Mezhebine göre, hem zina, hem şubheli cinsel temas hurmeti musahereti gerektirir. Böylece Hanbeli Mezhebi bu konuda Hanefî mezhebiyle birleşmektedir.
Maliki Mezhebi ise bu konuda Şafiî Mezhebiyle aynı görüştedir.
[Kitabu'1-Fıkh Ala'l-Mezahibi'l-Arbaa : 4/63-67]


Yine Hanefî fukahasma göre, kadına şehvetle dokunmak, onu yine aynı duygu ile öpmek ve yine aynı duyguyla tenasul cihazına bakmak da kadının anasını haram kılar. Yani kadına bu tür dokunmalar ve bakmalar hürmet-i musahereti gerektirir.
[Ez-Zahîre - Burhanettin Mahmut]


Tenin tene şehvetle dokunması ve kadınla yine bu duyguyla kucaklaşmak da aynı hükmün kapsamına girer. Şafiî mezhebine göre, bu ve benzeri şeyler günahsa da hurmet-i musahereti gerektirmez.
Kadının erkeğin tenasul aletine şehvetle bakması veya aynı duyguyla tutup okşaması, yine Hanefî mezhebine göre belirtilen hürmet gerektirir.
[EI-Cevheretu'n-Neyyire - Fetavâ-yi Hindiyye]


Tabii şehvetsiz dokunmak veya böyle bir duygu taşımadan bakmak hürmet-i müsahereti gerektirmez. Sahih olan da budur.
[Fetavâ-yi Kaadıhan.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/443-444. ]
Tenasul Cihazına Şehvetle Bakmanın Ölçü Ve Anlamı :
Ayakta duranın değil de dizlerini dikerek oturan kadının tenasu cihazına şehvetle bakıldığı takdirde hurmet-i musahereti gerektirdiği kabul edilir. Fetva buna göredir.
[El-Bedayi" – Kasanı]


Aynı şekilde oturan tadının tenasül cihazına cam arkasından veya çok ince bir örtü arkasından bakmak ta böyledir. Ayna veya suya akseden cenasül cihazma bakmak bu hüküm dışındadır, yani hürmeti gerektirmez. Ancak bu tür davranışlar büyük günahlardandır.
[Fetavâ-yi Kaadıhan] Sahih olan görüş de budur.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/444]


Öz Kızının Tenasul Cihazına Bakarsa :

Adam öz kızının belirtilen ölçü ve anlamda tenasul cihazına bakarsa, anası kendisine artık haram olur. Aynı zamanda büyük günahlardan en çirkinini işlemiş sayılır.
Gece karısı olduğunu sanarak kızını şehvetle çimdiklerse, kız da iştiha çağında bulunuyorsa, artık bu durumda kızın anası ona ebediyen haram olur. Bunun için karı kocanın yatak odası daima ayn olmalı çocuklarla aynı odada yatmamaları gerekir. [Fethu'l-Kadîr - Kemal îbn Humam]


Saçlarını da baş kısmına gelen yerine dokunarak şehvetle okşamak da böyledir.

Hatırlatma :
İslâm fıkhında ilk bakışta lüzumsuz gibi görünen veya utandırıcı bir anlam taşıdığı kabul edilen meselelere sık sık yer verilmesi, mu'minleri dinî konularda yeterince aydınlatmaya yöneliktir.
Bazen olmayacak meseleler üzerinde durularak açıklamalar yapılır, ona göre hükümler sergilenir. Bu da olmaz olmaz ya olursa, nasıl bir hüküm verilir? düşüncesine dayanmaktadır, Allah ve Peygamberi hakkı söylemekten çekinmez.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/444]


Kadının Üzerindeki Elbiseye Şehvetle Dokunmak :

Kadının üzerindeki elbise çok ince olur da erkek elini dokundurduğunda vücudun ısısını hissederse, o takdirde şehvetle dokunan bu el hurmet-i musahereti gerektirir. Elbise kalın olur da vücudun ısısı hissedilmezse, sadece günahkâr olur.
[Ez-Zahire Burhanettin Mahmut ; Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Dübürden Cinsel Temas Hürmeti Gerektirmez :
Kadına dübürden cinsel yaklaşmada bulunmak, büyük günahların yine en çirkinlerindense de hurmet-i musahereti gerektirmez. En sahih görüş ve ictihad da budur.
[Et-Tebyîn - Zeylai - El~Muhit - Radıyûddin Serahsi.]
Fetva da buna göredir.


Ölü ile de cinsel yaklaşmada bulunmak büyük günahlardan biridir, ne var ki böyle bir temas hürmet-i müsaherete yol açmaz. Çünkü bu konuda cinsel yaklaşmadan veya şehvetle dokunmaktan maksad, dirinin diriyle munasebette bulunması veya şehvetle dokunması demektir.
[Fetava-yi Kaadıhan - Fetava-yi Hindiyye.
Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]
Evlendikten Sonra Hurmet-i Musahereti İkrar Ederse :


Adam evlendikten sonra karısına, «senin annenle de cinsel temasta bulundum veya şehvetle onu tutup öptüm» derse, ayrılmalarına derhal karar verilir ve karı kocalık hükmü sona erer. Adam hâkimin huzurunda bunu inkâr da etse, yalan söyledim dese, yine hâkim tefrika karar verir.
Süt emme meselesi böyle değildir. Adam bir kadını göstererek «bu benim süt anamdır der, sonra onunla evlenmek isterken ben yanılmışım, o benim süt anam değildir, diye sözünü tashih ederse, o takdirde o kadınla evlenebilir. Çünkü süt emme konusunda insan yanılabiilr. Ama bir kadınla cinsel temasta bulunmaktan dolayı yanılma söz konusu değildir.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445]


Adam, «Şehvetle Dokunmadım Veya Şehvetle Bakmadım» Diye Îddia Ederse :

Kayınvalidesine veya başka bir kadına dokunur, öper veya tenasul cihazına bakar, sonra da ben böyle yaptım ama şehvetle değil, derse, öpme konusunda bu iddiası muteber sayılmaz. Dokunma ve bakma hususunda iddiasının aksi sabit olmadıkça, muteber sayılır.
[El-Muhit - Radıyûddin Serahsî]


Elle dokunma tenasül cihazına olursa, fukahanın çoğuna göre, ihvetle dokunmadım, diye ortaya koyduğu iddiaya iltifat edilmez - çünkü oraya herhalde şehvetle dokunulur. Kadının yanağını, dudak- ve başını öpen kimsenin «şehvetle öpmedim», demesi "kabul edilir mi, edilmez mi?
Hidâye sahibi Merğinani, kabul edilmez, demiştir. Bakkalî ise, «tenasül aleti münteşir vaziyette ise, kabul edilmez. leğilse kabul edilir», demiştir.
[El-Muhit - Radıyüddin Serahsî]


Kadının göğsünü de tutmak hurmet-i musahereti gerektirir. Bu adam isterse, «şehvetle tutmadım» desin.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/445-446]

Sarhoşun, Karısı Sanarak Kızıyla Cinsel Yaklaşmaya Yeltenmesi :

Sarhoş adam eve gelip karısı sanarak kırma şehvetle sarılıp öper ve cinsel temasta bulunmak ister, kızı da kön'or; tartmak suretiyle tabasının menfur tecavüzünü önlerse, kızın anası ona ebediyen haram olur.
[Tatarhaniyye - Fetâvâ-yi Hindiyye]


İslâm bununla da evin erkeğinin sarhoş bir vaziyette eve girme-nesini, namuslu bir aile reisine yakışan ölçü ve davranışlar içinde bulunmasnı sağlamayı amaçlamıştır. Aksine hareket edenleri de belirtilen şekilde maddî ve manevî cezalara çarptırmayı emretmiştir.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]

Zevcen Anasına Ne Yaptın? Sorusuna Verilen Cevap :


Biri diğerine «Zevcen anasına ne yaptın?» diye sorunca, o da Onunla cinsel temasta bulundum...» derse, hürmet-i müsaheret sabit olur, böylece- karısı kendisine ebediyen haram olur.
[El-Muhit - Radıyuddin Serahsî.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]

Evlendiği Kızın Bakire Olmadığını Anlayınca Ona Bunu Kim Yaptı Diye Sorması :
Evlendiği kızın bakire olmadığını görünce, «Kim senin bekâretini bozdu?» diye sorar, o da «senin baban...» diye cevab verirse, bu durumda koca olacak adam karısının bu iddiasını doğrularsa, kadın boş düşer ve mehir de gerekmez. Yalanlarsa, o takdirde boş düşmez ve karı koca ilişkileri devam eder.[Fetâvâ-yi Hindiyye : 1/276.
Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/446]

Kadın, Kocasının Oğlunun Kendisine Şehvetle Dokunduğunu Îddia Ederse :

Bu durumda kadın tasdik edilmez, bu hususta asıl kabule uygun olan söz, adamın oğlunun sözüdür. Oğlu bunu kabul ederse, o takdirde kadın kocasına haram olur.
[Siracu'l-Vehlmc – Halvani.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]

Babasının Karısını Şehvetle Öperse :

Adam, babasının karısını şehvetle öper veya baba, oğlunun karısını şehvetle öperse, bu durumda kadının iddiası yeterli değildir. Adamın bunu itiraf etmesi gerekir. İtiraf ettiği takdirde hurmet-i musaheret gerekir. Bu nedenle babanın ayrıldığı kadına mehir vermesi vâcib olur.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]

Hürmet-İ Müsaheret Gerektikten Sonra Adam Yine Eski Karısıyla Cinsel Yaklaşmada Bulunursa :


İmam Muhaınmed'e göre, nikâh, hürmet-i müsahere ile kalkmaz, belki fâsid olur, hükümsüz kalır. Bu bakımdan hürmet-i müsahere gerektiği halde adam eski karısıyla cinsel yaklaşmada bulunursa, zina sayılır, ama had gerekmez. Bu da tefrikten önce olursa böyledir. Tefrikten sonra had gerekir.
[ Ez-Zahîre - Burhanettin Mahmut. El-Muhit - Radıyüddin Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.
Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]


Anasını Baba, Kızını Da Oğlu Alabilir Mi?

Bir yanda ana ile kızı, diğer yanda baba ile oğlu. Daha önce aralarında sıhriyyet bulunmadığı için baba olan adam kadınla, oğlu da o kadının kızıyla evlenebileceği gibi, bunun aksi de caizdir. Yani baba kız ile oğlu da o kızın anasıyla evlenebilir.
[El-Muhit - Radıyüddin Serahsi - Fetâvâ-yi Hindiyye.

Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447]

SÜT EMME SEBEBİYLE NİKÂHI HARAM OLAN KADINLAR:

Neseb cihetiyle haram olanlar redâ' (süt emzirme) cihetiyle de haramdır. Neseb cihetiyle haram olanlar : Ana, kız, kız kardeş, halâ, teyze, erkek kardeşin kızları, kız kardeşin kızlarıdır.
Kur'ân'da bu konu şöyle açıklanmıştır :
«Analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halâlarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kızkardeş kızları, sizi emziren süt analarınız, süt kardeşleriniz, karılarınızın anaları, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz karılarızdan (doğma) yanınızda beslediğiniz üvey kızlarınız, -analarıyla gerdeğe girmemişseniz onlarla evlenmenizde bir sakınca yoktur. Öz oğullarınızın kanlarıyla ve iki kız kardeşi nikâhınız altında birleştirmek suretiyle evlenmeniz haram kılınmıştır..[Nisa Sûresi, Âyet : 23]

Bu kaide ve ölçüye göre : Süt emziren kadın ana yerine geçsr ve kendisinden süt emen çocuğa haram olur. O halde oğula neseb cihetiyle haram olanlar süt emme cihetiyle de haramdır; bunu özetliyecek olursak şöyle bir sıralama yapabiliriz :
1. Süt emziren kadın, (süt emen çocuğun anası sayılır).
2. Süt emziren kadının anası, (süt emen çocuğun nenesi sayılır).
3. Süt emziren kadının kocasının anası, (burada ki kocadan maksad," sütün meydana gelmesine sebeb olan adamdır).
4. Süt emziren kadının kız kardeşi, (çünkü bu, süt emen çocuğun teyzesi sayılır).
5. Süt emziren kadının kız ve erkek çocuklarının kızları, (çünkü bunlar teyze ve halâlarının çocukları sayılır).
6. Süt kızkardeş. Bu ister ana baba bir, ister ana bir, isterse baba bir kızkardeş olsun farketmez.
Süt emme ve emzirme konusunu özel bahsinde açıklayacağımızdan burada teferruata geçmeyi gerekli
görmüyoruz.
[Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 2/447-448]


alimlerin görüşü Kuran ve sünnette muhalif , aksi bir hüküm olmadığı sürece delil olabilir. Çünkü o gerçek alim (muctehid) ise mutlaka sahih bir delilden o hükmü çıkarmak için azami gayret sarfetmiş ve aldığı delilleri de sunar. Eğer biz delilleri göremiyor veya ulaşamamış isek , bunu kendilerinden sorup öğrenmeye çalışmamız mukallidler için gereklidir.
Alimin ehli sünnet olup olmaması , tağuta ve küfri düzenlere karşı tavrı önemli olmakla birlikte, Gerekli olan fıkıh , kuran sünnet , arabca , tefsir , vs. ilimlerine vakıf olması aranan şartlardan olmalıdır .


Hadis No : 3716 Ravi: İbnu Abbas,
Rasulullah (s.a.v.) zamanında bir adam yaralanmış, sonra da ihtilam olmuştu. Kendisine yıkanması emredildi. Adam yıkandı ve öldü.
Onun haberi Rasulullah (s.a.v.)'a ulaşmıştı. (Öfke ile) şunları söyledi:
"Onu öldürmüşler, Allah da onların canını alsın! Madem bilmiyorlardı, niye sormadılar? Bilgisizliğin şifası sualdir. Ona, teyemmüm yeterliydi. Yarasına bir bez sarılmalı ve üzerinden meshedilmeli, sonra da bedeninin geri kalan kısmı yıkanmalıydı."
Ebu Davud, Taharet 127, (337); İbnu Mace, Taharet 93, (572)

Fakat onlardan ilimde derinleşmiş olanlar ve iman edenler, sana indirilene ve senden önce indirilenlere iman ederler. Onlar, namazı kılan, zekatı veren, Allah'a ve ahiret gününe iman edenlerdir. İşte onlara büyük bir mükafat vereceğiz. (Nisa 162)

Cinsel Organa El Sürmek, Abdesti Bozar mı?

https://www.islam-tr.org/konu/cinsel-organa-el-surmek-abdesti-bozar-mi.8205/
 
Üst Ana Sayfa Alt