Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.) oruçlu iken beni sever ve okşardı. O sizden kendisine en güvenen kimse idi.” (İbn Mâce, Sıyam: 19; Ebû Dâvûd, Sıyam: 33)
- Yine Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.) oruçlu iken hanımlarını öper ve onlarla sevişirdi. Çünkü o şehvetine en çok güvenen, hâkim olandı.” (İbn Mâce, Sıyam: 19; Ebû Dâvûd, Sıyam: 33)
Tirmîzî: Bu hadis hasen sahihtir. Ebû Meysere’nin ismi Amr b. Şurahbil’dir. Hadiste geçen “li irbihi” kelimesin manası kendisine ve şehvetine demektir.
******
GENÇ ORUÇLUNUN HANIMINI ÖPMESİ PEK UYGUN DEĞİLDİR.
2387 ) Ebu Hurayra (r.a.) den rivayete göre, bir adam Rasulullah (s.a.v.)'e oruçlunun hanımıyla oynaşmasının hükmünü sordu.
Rasulullah (s.a.v.) ona izin verdi.
Sonra bir başkası aynı şeyi ona sordu. Ona da yasakladı.
O, zaman kendisine izin verdiği kimse ihtiyardı, yasakladığı ise gençti.
(İbn Mace, Siyam 20; Musned , II - 185)
- Yine Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.) oruçlu iken hanımlarını öper ve onlarla sevişirdi. Çünkü o şehvetine en çok güvenen, hâkim olandı.” (İbn Mâce, Sıyam: 19; Ebû Dâvûd, Sıyam: 33)
Tirmîzî: Bu hadis hasen sahihtir. Ebû Meysere’nin ismi Amr b. Şurahbil’dir. Hadiste geçen “li irbihi” kelimesin manası kendisine ve şehvetine demektir.
******
GENÇ ORUÇLUNUN HANIMINI ÖPMESİ PEK UYGUN DEĞİLDİR.
2387 ) Ebu Hurayra (r.a.) den rivayete göre, bir adam Rasulullah (s.a.v.)'e oruçlunun hanımıyla oynaşmasının hükmünü sordu.
Rasulullah (s.a.v.) ona izin verdi.
Sonra bir başkası aynı şeyi ona sordu. Ona da yasakladı.
O, zaman kendisine izin verdiği kimse ihtiyardı, yasakladığı ise gençti.
(İbn Mace, Siyam 20; Musned , II - 185)