Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Rasulullah (sav)'in Kabri İslâm'a Aykırı mı?

I Çevrimdışı

islamicworld

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Kabrinde kubbe var, bu direk mezarın üstünde değilse caiz mi?
Değilse kim yaptırdı bunu, ne zamandan beri bu bidatçılık?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kabrinde kubbe var, bu direk mezarın üstünde değilse caiz mi?
Değilse kim yaptırdı bunu, ne zamandan beri bu bidatçılık?

Peygamber (s.a.v.)in kabrinin üzerine kubbe yapılmış olması; bunu sebeb olarak gösteren kimseler için, evliya ve salihlerin kabirlerinin üzerine de bina yapılması hususunda delil olmaz. Çünkü Peygamber (s.a.v.)'in kabrinin üzerine kubbe yapılması onun vasiyeti değildi, ne sahabe (r.anhum)'nin, ne tabiin ne de peygamber (s.a.v.)'in iyiliğine şahidlik yaptığı ilk dönem örnek imamlarından birisinin yaptığı bir iş de olmadı. Zira bu bid'at ehli kimselerin işidir.
Peygamber (s.a.v.)'in şöyle buyurduğu sabit olmuştur: "
Kim bizim dinimizde olmayan bir şeyi ortaya çıkarırsa, o merduttur, makbul değildir."

Ali (r.anh)'ın Ebû Heyyac'a şöyle dediği sabit olmuştur: "Seni, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in beni görevlendirdiği bir işi yapmakla görevlendireyim mi? Nerede canlı sûreti bulursan yok et, yüksek kabirleri de yerle bir et!" dedi."

Bu hadisi Muslim rivayet etti. Peygamber (s.a.v.)'in kabri üzerine kubbe yapılmasını istemesi söz konusu değilse, önderlik yapan imamlardan da sabit olmamışsa aksine peygamberden (s.a.v.) bunu ibtal eden bir rivayet varsa; bir müslümanın peygamber (s.a.v.)'in kabri üzerine bidat ehlinin kubbe yapmış olmasına sarılması yakışmaz.


Ebu Davud ile İbn-i Mace de şöyle rivayet ederler:
"Rasulullah (s.a.v.) Ensarlı bir adamın kapısının önünde bulunan bir yapının yanından geçerken : Bu nedir? buyurdu.
Dediler ki: Falan kimsenin yaptığı bir kubbedir.
Bunun üzerine Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Bu şekilde olan her şey sahibi üzerine bir vebaldir.
Bu haber Ensarlı olan bu kişiye ulaştığında hemen onu yıktı.
Rasulullah (s.a.v.) öğle vaktinden sonra yine oradan geçerken o yerin durumunu sordu.
Onlar da: O kişiye haber verilir verilmez hemen orayı yıktığını kendisine haber verdiler.
Bunun üzerine: Allah ona rahmet etsin, Allah ona rahmet etsin diye dua etti."

İbni Ebi'd-Dunya'nın Amır b. Ammar'dan merfu olarak yapmış olduğu rivayeti de şöyledir:
"Bir kimse binasını yedi zir'adan (arşından) fazla yükseklikte yaptığında: "Ey fasıkların en fasıkı, bununla nereye gidiyorsun" diye nida olunur."



Rasulullah, Aişe (r.anha)'nın odasının zeminine defn olunmuştur.
Sufyan et-Temmar şöyle demiştir: "Peygamber (a.s.)'in kabrini deve hörgücü gibi tümsek vaziyette gördüm."
(Buhari Sahihinde rivayet etmiştir. -Neylu'l-Evtâr, IV, 82)

Şafiî'lere göre kabri dümdüz yapmak, tümsek yapmaktan daha iyidir. Nitekim Peygamber (a.s.) ile Ebu Bekr ile Ömer'in kabirleri böyle yapılmıştır. (Ebu Dâvud, sahih)
İmam Şafii: “Ben bir kabrin, basılmaması ve üzerinde oturulmaması için kabir olduğu bilinecek miktardan daha fazla yükseltilmesini mekruh görüyorum” demiştir. (Tirmizi, Cenaiz, 56)

İmam Şafii’nin rivayet ettiğine göre, Câbir: “Peygamber efendimizin kabrinin yüksekliği bir karış olduğunu” belirtmiştir. (V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 2/523)

Kasım b. Muhammed şöyle demiştir: "Aişe'ye dedim ki: "Anacığım! Peygamber (a.s.) ile iki arkadaşının kabirlerini açıp bana gösterir misin?"
O da bana üç kabri açıp gösterdi. Yüksek değil, yere bitişik de değil, kırmızımsı toprak ve çakıl taşları ile düzeltilmişti." (Ebu Dâvud rivayet etmiştir. Neylu'l-Evtâr, IV, 82)

Hanefiîler'e göre: Bu bâbda Rasûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in sünnetinde görülmeyen her şey mekruhtur. Kabristanda meşru olan yalnız ziyaret, duâ ve Kur'ân-ı Kerim okumaktır.
Nevevi, kabir üzerine bina yapma hususunda şunları söylemektedir: «Kabir üzerine bina yapmaya gelince: Eğer o yer, bina yapanın milkinde ise bu iş mekruhtur. Umûma âit kabristanda ise kabrin üzerine bina yapmak haramdır. Buna îmam Şâfii ile sâir ulemâmiz tasrih etmişlerdir. Şafiî (El - Umm) adlı eserinde söyle diyor:
Mekke'de hükümdarlarin kabir üzerine yapılan binların yıkılmasını emrettiklerini gördüm. Hadis-i şerifte 'Düzeltmediğin hiç bir yüksek kabir bırakmayasın' buyurulması da yıkma meselesi te'yid eder.

Rasûlullah (s.a.v.) Efendimiz: "Cenâb-ı Hak, peygamberlerin ruhunu, onların defnedilmesini istediği yerde kabzeder," buyurmuştu. (İbn Hişâm, 4/314; İbn Kesîr, el-Bidâye ve'n-Nihâye, 5/266)
Bu sebeble Rasûlullah (s.a.v.)'in kabri, Âişe'nin odasında, üzerinde son nefesini verdiği döşeğin serildiği yerde, Ensâr'dan Ebû Talha tarafından kazıldı. Salıyı Çarşambaya bağlayan gece yarısı defnedildi. (2/3 Rabiu'l-evvel 11 Hicri - 28/29 Mayıs 632 Miladi) Mubârak maaşını, kabri saâdete Ali, Fazl, Usâme ve Avf oğlu Abdurrahman indirdiler.
Âişe: -
Biz Rasûlullah (s.a.v.)'in defnedilğini, çarşamba gecesi gece yarısı duyduğumuz kürek seslerinden anladık, demiştir. (İbn Hişâm, 4/314)


İlgili Konu:

İslam'a Göre Kabir - Mezarın Şekli Nedir? Türbe Yapmak Câiz mi?

http://www.islam-tr.org/konu/islama-gore-kabir-mezarin-sekli-nedir-turbe-yapmak-caiz-mi.28068/
 
Üst Ana Sayfa Alt