Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Sapık Mustafa İ. : "Afganistan'da 3000 yıllık Heykeli / Putu Yıkan Ahmak Taliban!"

J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
...Mali'de ne oluyor derseniz, Vehhabi medreslerinden yetişme Ensar örgütü ülkede terör estiriyor.. Timbuki'deki asırlardır büyük bir titizlikle korunan İslam medeniyetine ait eserlerden ulaşabildiklerinin tümünü yok ettiler.. Tıpkı Mekke ve Medine'de yaptıkları gibi.. Bu eserleri savunanları müşrik kabul ettikleri için erkeklerini acımasızca öldürüp, kadınlarını cariye diye alıp götürdüler.. Kaçıp kurtulanlar Moritanya'ya sığındılar..

Türbeleri yerle bir ederken Sufi geleneğine bağlı ne kadar dergâh, vakıf eseri, medrese varsa yerlebir ediyorlar.. Bu grublar, Sufileri ve Şiileri müşrik kabul ediyorlar.

Ne BM, ne de İslam Konferansı'nın bu konuda pek bir tepkisi olmadı.. Aslında bu iş biraz eşelenecek olursa bu cinayetin arkasında azmettirici olarak birçok Suudi yetkili bulunabilir.. Suudi kaynakların dağıttıkları kitaplarda bu tür eylemlere azmettirici birçok ifadeler bulunmaktadır.

1327 yılında yapılan Djingareyber Camii'nin içindeki altı yüz yıllık Şeyh Mahmud Türbesi tekbirler eşliğinde kazmalarla yıkıldı.

Düşünüyorum da bunlar İstanbul'a gelseler, Konya'ya, Bursa'ya gitseler ne yapacaklar. Herhalde Eyyüb Sultan ve Mevlana türbesinin önünde günlerce adam keserler..(Abdurrahman Dilipak)

Abdurrahman Dilipak / Mali'de neler oluyor? - En Doğru ve Güncel Haber

Mali deki türbelerin yıkılması ile ilgili de bir tane olumlu yazı okumadım.Bu konuda yazı yazanlardan biri de çıkıp iyi yapıyorlar şeriatı uyguluyorlar demedi
 
T Çevrimdışı

Tek_Bir

Üye
İslam-TR Üyesi
Süleyman peygamberin de heykelleri vardı, putperest miydi?

Peki Suleyman aleyhisselam'ın cinlere yaptırdığı heykeller canlı suret biçiminde heykeller miydi? Daha da önemlisi Allah'tan gayrı ilah edinilmek yada Allah'a yaklaşmak üzere vesile edinilmek için mi yaptırılmıştı? Sen de bunları sahih kaynaklardan cevapla. Diğer taraftan o putu yıkan kardeşlerin de ellerine kollarına sağlık, Allah hepsinden razı olsun, Allah'ın laneti de ahmakların üzerine olsun
 
C Çevrimdışı

cenk.12

Üye
İslam-TR Üyesi
bir şey paylaşim sizlerle ahiler bu adamın sohbetine giden bir çogu sünni özelikle istanbul halkalı tarafından giden azeri lerde var şunu demek istiyom bu adam sunni ama sonradan şii grup geçmiştir humeni döneminde iran yer alan ve sobetlerine giderek humeniden etkilenerek şii mezhebine geçmiştir ve iran şii moları tarafından inanılmaz bir destek görüyor bu adam bir evi var adamın şimdini parasıyla eski tl göre söylüyom 7 triyon yapıryor
bilgi eski yanındaki görevliden ögrenmiştim ceva evinde aklıma gelmişken yazim dedim
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
Peki Suleyman aleyhisselam'ın cinlere yaptırdığı heykeller canlı suret biçiminde heykeller miydi? Daha da önemlisi Allah'tan gayrı ilah edinilmek yada Allah'a yaklaşmak üzere vesile edinilmek için mi yaptırılmıştı? Sen de bunları sahih kaynaklardan cevapla. Diğer taraftan o putu yıkan kardeşlerin de ellerine kollarına sağlık, Allah hepsinden razı olsun, Allah'ın laneti de ahmakların üzerine olsun

Süleyman peygamberin yaptırdığı heykellerin ne surette olduklarını araştırdım ancak herhangi bir bilgiye rastlayamadım.

Allah'tan gayrı ilah ve/ya Allah'a yaklaşmak amaçlı yapılan bir heykel canlı suretinde olmasa bile karşıyım ancak sadece ve sadece sanat, süs eşyası amaçlı yapılan heykele de put muamelesi yapılmaması gerektiğini düşünüyorum. Ve bildiğim kadarıyla, peygamberimizin eşi Aişe'nin canlı suretinde oyuncakları vardı.
 
M Çevrimdışı

mustafa_mardin

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
buda heykelleri çocukların oyuncağı veya arabistanda bazı kavşaklarda yol tarif etme amaçlı yapılan büyük boyutlu gemi pergel maketleri gibi bir şey değil.

buda heykellerinin konumu çok farklı. putların sanatsal görkemi olur yada olmaz. her sanatsal eser tapınma amacıyla yapılmış olmayabilir.

ama afganistanda yıkılan buda heykelleri sanatsal amaçla yapılmış birer görsel eser değildi.

budistlerin uzun zaman önce o coğrafyada ibadet ettikleri putları idi. islam bölgeye hakim olunca budistler gitti putları geride kaldı. yıkılmaları dinen farz cinsindendi.
 
Zuhri Çevrimdışı

Zuhri

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
buda heykellerinin konumu çok farklı. putların sanatsal görkemi olur yada olmaz. her sanatsal eser tapınma amacıyla yapılmış olmayabilir.

ama afganistanda yıkılan buda heykelleri sanatsal amaçla yapılmış birer görsel eser değildi.

budistlerin uzun zaman önce o coğrafyada ibadet ettikleri putları idi. islam bölgeye hakim olunca budistler gitti putları geride kaldı. yıkılmaları dinen farz cinsindendi.

İnsanlar her şeye yapılış,yaratılış amacına uygun olarak baksaydı problem kalmazdı zaten, birisi çıkar sanatsal gaye ile heykel yapar diğeri çıkar heykele tapar, elhamdulillah İslam kötüye giden yolları da kapatmış.
 
E Çevrimdışı

ehlieser

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
...Mali'de ne oluyor derseniz, Vehhabi medreslerinden yetişme Ensar örgütü ülkede terör estiriyor.. Timbuki'deki asırlardır büyük bir titizlikle korunan İslam medeniyetine ait eserlerden ulaşabildiklerinin tümünü yok ettiler.. Tıpkı Mekke ve Medine'de yaptıkları gibi.. Bu eserleri savunanları müşrik kabul ettikleri için erkeklerini acımasızca öldürüp, kadınlarını cariye diye alıp götürdüler.. Kaçıp kurtulanlar Moritanya'ya sığındılar..

Türbeleri yerle bir ederken Sufi geleneğine bağlı ne kadar dergâh, vakıf eseri, medrese varsa yerlebir ediyorlar.. Bu grublar, Sufileri ve Şiileri müşrik kabul ediyorlar.

Ne BM, ne de İslam Konferansı'nın bu konuda pek bir tepkisi olmadı.. Aslında bu iş biraz eşelenecek olursa bu cinayetin arkasında azmettirici olarak birçok Suudi yetkili bulunabilir.. Suudi kaynakların dağıttıkları kitaplarda bu tür eylemlere azmettirici birçok ifadeler bulunmaktadır.

1327 yılında yapılan Djingareyber Camii'nin içindeki altı yüz yıllık Şeyh Mahmud Türbesi tekbirler eşliğinde kazmalarla yıkıldı.

Düşünüyorum da bunlar İstanbul'a gelseler, Konya'ya, Bursa'ya gitseler ne yapacaklar. Herhalde Eyyüb Sultan ve Mevlana türbesinin önünde günlerce adam keserler..(Abdurrahman Dilipak)

Abdurrahman Dilipak / Mali'de neler oluyor? - En Doğru ve Güncel Haber

Mali deki türbelerin yıkılması ile ilgili de bir tane olumlu yazı okumadım.Bu konuda yazı yazanlardan biri de çıkıp iyi yapıyorlar şeriatı uyguluyorlar demedi

Dediler ki: "Sakın ilahlarınızı bırakmayın, ne Vedd'i, ne Suva'ı ve ne de Yeğus'u, Yeûk'u ve Nesr'i." Nuh/23
Adamların ilahını yıkıyorsun neden hoş karşılasınlar ki?
 
E Çevrimdışı

ehlieser

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Süleyman peygamberin de heykelleri vardı, putperest miydi?

Süleyman aleyhisselam'ın heykeli tapınılan bir putmuydu yahut bir suret miydi?
Velev ki bir canlının sureti olsa bile şeriatimiz ne Musa aleyhisselam şeriatidir, Ne İsa aleyhisselam!
Hepsinin şeriatini nesheden Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem'in şeriatine bakarız biz.

Bu neshedici son şeriat bize, canlı sureti yapmayı haram kılmıştır ve bunda şek ve şüphe yoktur!
Biz suret yapanada ona tapıyor demiyoruz!
 
ي Çevrimdışı

يَعْقِلُونَ

Üye
İslam-TR Üyesi
buda heykelleri çocukların oyuncağı veya arabistanda bazı kavşaklarda yol tarif etme amaçlı yapılan büyük boyutlu gemi pergel maketleri gibi bir şey değil.

buda heykellerinin konumu çok farklı. putların sanatsal görkemi olur yada olmaz. her sanatsal eser tapınma amacıyla yapılmış olmayabilir.

ama afganistanda yıkılan buda heykelleri sanatsal amaçla yapılmış birer görsel eser değildi.

budistlerin uzun zaman önce o coğrafyada ibadet ettikleri putları idi. islam bölgeye hakim olunca budistler gitti putları geride kaldı. yıkılmaları dinen farz cinsindendi.

Buda heykelleri birer put iseler, yıkılabilirler tabi ancak sadece birer sanat eseri, süs eşyası iseler yıkılmalarına gerek yok diye düşünüyorum.
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
m. Pavlusoğlu denen zındık... sen kim.. taliban olmak kim...o şeref ancak dilediği kullarına nasip olur... O Ahmak dediği müslümanlar hayatını ortaya koyarak böylelerinin karılarının kızlarının namusu için, Allahın dini için ümmet için savaşıyor, bunlar gelmiş burda koltuklarına yaslanmış müşteşriklerin kuklalığını yapıyor... akıllı geçinen niceleri de hoca diye şu adamın peşinden gidiyor... yuh olsun !!!
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İslam-tr Sakini
İslam-TR Üyesi
Buda heykelleri birer put iseler, yıkılabilirler tabi ancak sadece birer sanat eseri, süs eşyası iseler yıkılmalarına gerek yok diye düşünüyorum.
put olan yıkılacaktır, ki dinimizde bildiğim kadarıyla bazı istisnalar dışında heykel haramdır. gayri müslimler sanat eseri olarak kendileri için islam toprağında bunlardan edinirlerse kendilerine bir şey yapılmaz belki ama alenen koca koca heykellerin islam toprağında varlığı putları devirmek için gelen dine terstir.
 
J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Metindeki temâsil kelimesi. Arapçada insan, hayvan, ağaç, çiçek, nehir veya herhangi bir cansız varlık olsun tabii bir varlığın benzerinin taklit edilmesi anlamına gelen timsal kelimesinin çoğuludur. "Timsal, Allah tarafından yaratılan bir şeye benzemesi için yapılan bütün sûni şeylerin ismidir." (Lisanü'l-Arab) "Timsal; canlı olsun, cansız olsun bir varlığa benzemesi için yapılan bütün resimlerdir." (Tefsir, el-Keşşaf) Bunlara dayanarak Kur'an'daki bu ifadenin, Hz. Süleyman (a.s) için yapılan "heykeller"in insan ve hayvan heykelleri veya resimleri anlamına gelmediğini söylebiliriz. Bunlar Hz. Süleyman'ın (a.s) binalarını ve eserlerini süslediği manzara resimleri, çiçekli düzenlemeler veya başka tür dekorasyonlar da olabilir(Mevdudi)

İmam Razi Temasil kelimesini i nakışlar olarak tefsir etmiş.Kurtubi de Mevdudi gibi temasil kelimesinin cansız nesneleri de kapsadığını söylemiş.

Hz Musa nın şeriatında heykel yapmak haramdır.

"Kendin için oyma put, yukarda göklerde olanın, yahut aşağıda yerde olanın, yahut yerin altında sularda olanın hiç suretini yapmayacaksın" (Çıkış, 20:4)


bu bahsedilen şeyler ankara büyükşehir belediyesinin heykeller yerine yaptırdığı çaydanlık fincan gibi bir şeyler olabilir
 
F Çevrimdışı

FatmaNeşe

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Cok komik bir durum, türkiye deki atatürk vb. heykelleri düsünüyorumda........bu durumda yabanci memleketlerdeki putlarin ve heykellerin yikilip yikilmamasi hususunda kafa yormak biraz acaip degilmi?
 
VeraŞehadet Çevrimdışı

VeraŞehadet

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
SubhanAllah ne diyor bu adam ya.. Selefi olmak Taliban olmaksa yok ben almıyım mış :D sen onların tırnağı olamazsın yaw..
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Suleyman Aleyhisselamın Şeriatında Heykel Yapmak Mubah mıydı?


«Onlar, ona mihrablar, timsaller (heykeller) ve havuzlar gibi çanaklar ve sâbit kazanlardan her ne isterse yaparlardı. Çalışın ey Davud hanedanı, şükür için çalışın. Ama kullarım içinde şükreden azdır.» (Se'be 13) âyetinin zahiri, Suleyman aleyhisselamın şeriatında helkelin mubah olduğuna ve heykel yapmanın helal olduğuna delalet eder. Allahu taalanın Kur'anda saydığı Suleyman aleyhisselama verilen imtiyazlar —ki cinleri ona musahhar kılması, cinlerin ona karalardan, heykellerden, büyük çanaklardan, sabit kazanlardan ne dilerse yapması— heykellerin yapılmasına sarahaten delalet eder, bunların yapılması hususunda Allahu taalanın izni olduğunu gösterir.
Bu âyeti kerimenin ihtiva ettiği hükümler hususunda alimlerin görüşlerini aşağıya alıyoruz:

1- Kur'an-ı Kerim'in işaret ettiği heykeller; Suleyman aleyhisselamm şeriatında mubah ise de bu hüküm İslam şeriatında neshedilmiştir. Bilinen bir hakikattir ki, bizden evvelki şeriatların şeriatımız tarafından neshedilmeyen hükümleri bizim için de geçerlidir. Fakat heykellerin yapılması hususunda neshedici ve haram kılıcı âyetler mevcuttur.

2- Suleyman aleyhisselam zamanındaki heykeller hayvan, kuş ve insan gibi canlıların heykelleri değildir. Tabiat manzaralarının, bir ormanın, bir ağacın kabartma siydi. Şöyle olunca da Suleyman aleyhisselamın şeriatı bizim şeriatımıza muvafık olmaktadır.


"Yüce ALLAH şöyle buyurdu; Yarattıklarım gibi yaratmaya kalkışanlardan daha zalim kim vardır? Eğer onlar yaratıcı iseler bir zerre veya bir arpa tanesi yaratsınlar."
(Buhari tevhid 56, Ahmed b. Hanbel, II. 232.)
mealindeki hadis-i şerifler, resim ve heykelin haram kılınmasındaki illetin, ALLAH (c.c.)'ın yarattıklarına benzetmek olduğuna delildirler. (Ahkam Tevsiri, II, 344, 345)


Bu yasaktaki hikmet ise, insanları putperestlikten uzaklaştırmak, itikadı şirkten ve puta tapıcılıktan korumaktır. Zira bütün putperest milletlere putperestlik resim ve heykel yoluyla girmiştir. Buna Ummu Seleme (r.anha) ve Ummu Habibe (r.anha) hadisi -delalet eder ki o hadiste Rasulullah (s.a.v.), «Kıyamet günü onlar Allah (cc)'ın yarattıklarının en şerlisidirler.» buyurmuştur.
Nuh kavminin ibadet ettiği Ved, Suvâ, Yeğûs, Ye'uk ve Nesr ismindeki putlar —bunlar Kur'anda zikredilmektedir— Nuh kavminden salih kişile*rin isimleriydi, öldükleri zaman kavimleri onları ve yaptıklarını hatırlamak , için birer heykellerini diktiler. Aradan zaman geçince de onlara tapınmaya başladılar.
Sa'lebi, «Sakın taptıklarınızı bırakmayın. Hele Ved»den, Suvâ»dan, Yeğûs»tan ve «Nesr»den zinhar vazgeçmeyin» dediler.» (Nuh: 23) âyetinin tefsirinde İbni Abbas (r.anh)'tan şöyle nakleder:
«Bunlar Nuh kavminin salih kişilerinin isimleriydi, öldükten sonra şeytan onların kavmine, dünyada iken onların oturdukları yerlere birer heykellerinin yapılmasını ve o heykellere isimlerinin verilmesini tavsiye ederek, «Siz onların yaptıklarını bu heykeller vasıtasıyla hatırlayarak yaparsınız.» dedi. Onları yapan insanlar hayatta iken kimse onlara ibadet etmedi. Fakat onları yapanlar öldüğü ve ilim ortadan kalktığı zaman onlara ibadet edilmeye başlandı.» (Kurtubi. age. C. 4. S. 308)

İbnu'l-Arabi de şöyle der: «Bizim şeriatımızda heykelin yasaklanmasına —Allah (cc) doğrusunu bilir ama— Arabların puta ve taşa tapmaları sebeb olmuştur. Cünkü onlar putlar yapar ve onlara taparlardı. Allahu taala da heykel yapmayı yasaklayarak putperestlik kapısını tamamen kapattı.»

İbnu'l-Arabî sözlerine şöyle devam eder: «Ben İskenderiye civarında muşahede ettim. Birisi öldüğü zaman ağaçtan güzel bir heykelini yapıp evine koyuyorlar. Eğer ölen erkekse, en güzel erkek elbiseleri, kadın ise en güzel kadın elbiseleri giydiriyorlar. Kapısını da kapatıyorlar. Daha sonra üzücü bir hadise ile karşılaştıkları veya ikinci bir cenazeleri olduğu zaman heykelin bulunduğu evin kapısını açıp yanına oturarak ağlamaya ve onun adını onmaya başlıyorlar. Ağlaya ağlaya kederlerinden kurtulup ferahlanıncaya kadar bunu sürdürüyorlar. Sonra odadan çıkarak kapısını yeniden kapatıyorlar. Aradan zaman geçtikçe diğer putlar gibi ona da tapmaya başlıyorlar.» (İbnu'l-Arabi. age. C. 3)
 
Üst Ana Sayfa Alt