SORU:
Hasta Kafir de olsa, geçmiş olsun ziyaretinde bulunabilirsiniz. Böylece tebliğ yapma durumu da bulunabilir hatta Rasulullah (s.a.v.)'in yaptığı gibi son anında yahudi çocuğun imanına da vesile olma imkanı bulabiliriz.
Fakat kafire taziyede bulunurken kafirler hakkında Allah'tan istiğfar dilenilmez, ancak onlara sabır telkininde bulunulabilir.
Rasulullah (s.a.v.)’in muşrik amcası Ebu Talib’e ve Yahudi çocuğa yaptığı gibi (Buhârî, Cenâiz 80) bir davet ortamı oluşacaksa bunda sakınca olmaz. İbn Hâcer (rahimehullah) konuyla ilgili şöyle der:
(İbn Hâcer el Askalani, Feth’ul Bari, 10/119 Muşriklere Hasta Ziyareti Babı)
Silinen Konu Eklendi
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh;Ebu Selman :
Esselamu Aleykum wa Rahmetullahi wa Barakatuh
Lise'de (şu an emekli) bir din kültürü öğretmenim vardı, kendisi tam anlamıyla mürcie akidesine sahipti. Bir Müslümanın Allah azze ve celle'ye ve Rasulü sallallahu aleyhi vesellem'e sövmesiyle irtidad etmeyeceğini söylerdi.
Fakat benim -tevhid akidesini benimsemeden önce- namaza başlamamda büyük oranda etkisi olmuştu, bazı fıkhi konularda da kendisinden istifade ederdim. Kendisi ağır bir ameliyat geçirdi ve iyileşti. Onu ziyaret etmemde bir beis var mıdır?
Hasta Kafir de olsa, geçmiş olsun ziyaretinde bulunabilirsiniz. Böylece tebliğ yapma durumu da bulunabilir hatta Rasulullah (s.a.v.)'in yaptığı gibi son anında yahudi çocuğun imanına da vesile olma imkanı bulabiliriz.
Fakat kafire taziyede bulunurken kafirler hakkında Allah'tan istiğfar dilenilmez, ancak onlara sabır telkininde bulunulabilir.
Rasulullah (s.a.v.)’in muşrik amcası Ebu Talib’e ve Yahudi çocuğa yaptığı gibi (Buhârî, Cenâiz 80) bir davet ortamı oluşacaksa bunda sakınca olmaz. İbn Hâcer (rahimehullah) konuyla ilgili şöyle der:
قَالَ بن بَطَّالٍ إِنَّمَا تُشْرَعُ عِيَادَتُهُ إِذَا رُجِيَ أَنْ يُجِيبَ إِلَى الدُّخُولِ فِي الْإِسْلَامِ فَأَمَّا إِذَا لَمْ يَطْمَعْ فِي ذَلِكَ فَلَا انْتَهَى وَالَّذِي يَظْهَرُ أَنَّ ذَلِكَ يَخْتَلِفُ بِاخْتِلَافِ الْمَقَاصِدِ فَقَدْ يَقَعُ بِعِيَادَتِهِ مَصْلَحَةٌ أُخْرَى
“İbn Battal diyor ki: 'Eğer bunlara hasta ziyareti yapılmasında İslama girmeleri umudu varsa, ziyaret meşrudur. Şayet böyle bir durum yoksa bu meşru olmaz.' (İbn Hâcer diyor ki) Benim kanaatim odur ki, bu ziyaret meselesi maksatlara göre değişir. Bazan olur ki, kafire hasta ziyareti yapmanın bir başka yarar ve maslahatı olabilir." (İbn Hâcer el Askalani, Feth’ul Bari, 10/119 Muşriklere Hasta Ziyareti Babı)
Ebu Selman :
Allah subhanehu ve teala razı olsun
Silinen Konu Eklendi