[TD="bgcolor: #f2f5f9"]21:87 -
[TD="bgcolor: #f2f5f9"]Zünnun'u (balık sahibi Yunus'u) da hatırla. Hani o, öfkelenerek gitmişti de, bizim kendisini hiçbir zaman sıkıştırmayacağımızı sanmıştı. Fakat sonunda karanlıklar içinde: "Senden başka ilâh yoktur, sen münezzehsin, Şüphesiz ben haksızlık edenlerden oldum" diye seslenmişti
Yunus a.s için ise daima balığın yuttuğu anlatılır .Kuranda ise böyle bir ibare bile yoktur..Karanlıklar içi" balığın karnı olarak yorumlanır ve anlatılır..Aslında böyle bir katii bir inanç şirkdir .yorum getirilebilir bunda bir sorun yok.Fakat böyle inanılmalı demek küfürdür..
Bu örneklemeler bizlerin bile bilmeden nasıl şirke ve küfre düşeceğimizi göstermek içindir.Hiç kimse bu allahın ayeti diye kurana ekleme veya tamamla yapamaz ,hiç kimsede kurandan bir ayeti görmezden gelemez.Kuran yorumlara açıktır.yorumlar ayet gibi algılanmamalıdır..
Hadis ve diğer bilimsel kaynaklar sadece yardımcı envanterdir..Asla küfür şirk akidesi belirlemede değerleri yoktur..
[TD="bgcolor: #f2f5f9"]Zünnun'u (balık sahibi Yunus'u) da hatırla. Hani o, öfkelenerek gitmişti de, bizim kendisini hiçbir zaman sıkıştırmayacağımızı sanmıştı. Fakat sonunda karanlıklar içinde: "Senden başka ilâh yoktur, sen münezzehsin, Şüphesiz ben haksızlık edenlerden oldum" diye seslenmişti
Yunus a.s için ise daima balığın yuttuğu anlatılır .Kuranda ise böyle bir ibare bile yoktur..Karanlıklar içi" balığın karnı olarak yorumlanır ve anlatılır..Aslında böyle bir katii bir inanç şirkdir .yorum getirilebilir bunda bir sorun yok.Fakat böyle inanılmalı demek küfürdür..
Bu örneklemeler bizlerin bile bilmeden nasıl şirke ve küfre düşeceğimizi göstermek içindir.Hiç kimse bu allahın ayeti diye kurana ekleme veya tamamla yapamaz ,hiç kimsede kurandan bir ayeti görmezden gelemez.Kuran yorumlara açıktır.yorumlar ayet gibi algılanmamalıdır..
Hadis ve diğer bilimsel kaynaklar sadece yardımcı envanterdir..Asla küfür şirk akidesi belirlemede değerleri yoktur..