"...onları tutun, hapsedin, bütün gözetleme yerlerinde onları gözetlemek için oturun..." (Tevbe 5).
Ayet-i kerimenin "bütün gözetleme yerlerinde onları gözetlemek için oturun" buyruğu ile kâfirlere uyarıda bulunmaksızın suikastlar düzenlemenin caiz olduğu belirtilmiştir.
Bu ayet suikastlar düzenlemenin caiz ve farz olduğuna delildir. Suikastlar düzenlemek gerekli midir? Evet gereklidir. Bu nedenle Allah Rasulü (sav), Muhammed bin Mesleme'yi üç kişilik bir grupla Kab bin Eşrefi öldürmeleri için görevlendirmiştir. Aynı şekilde, Ebu Atik'i geceleyin evinde İbni Ebi'l Hakiki öldürmesi için göndermiştir. Ebu Atik geceleyin kaleye girer ve İbni Ebi'l Hakik'e bir kılıç darbesi indirir, ancak karanlık dolayısıyla vurduğunun o olduğundan emin olabilmek için; "ne oldu sana Ya Ebu'l Hakik?" der. O da "Birisi bana vurdu" diye seslenir. Bunun üzerine sesinden onu iyice tanıyan Ebu Atik ona ikinci bir darbe indirir ve oracıkta o kâfiri öldürür. Sonra yüce Allah Ebu Atik'i oradan kurtarır.
Ayet-i kerimenin "bütün gözetleme yerlerinde onları gözetlemek için oturun" buyruğu ile kâfirlere uyarıda bulunmaksızın suikastlar düzenlemenin caiz olduğu belirtilmiştir.
Bu ayet suikastlar düzenlemenin caiz ve farz olduğuna delildir. Suikastlar düzenlemek gerekli midir? Evet gereklidir. Bu nedenle Allah Rasulü (sav), Muhammed bin Mesleme'yi üç kişilik bir grupla Kab bin Eşrefi öldürmeleri için görevlendirmiştir. Aynı şekilde, Ebu Atik'i geceleyin evinde İbni Ebi'l Hakiki öldürmesi için göndermiştir. Ebu Atik geceleyin kaleye girer ve İbni Ebi'l Hakik'e bir kılıç darbesi indirir, ancak karanlık dolayısıyla vurduğunun o olduğundan emin olabilmek için; "ne oldu sana Ya Ebu'l Hakik?" der. O da "Birisi bana vurdu" diye seslenir. Bunun üzerine sesinden onu iyice tanıyan Ebu Atik ona ikinci bir darbe indirir ve oracıkta o kâfiri öldürür. Sonra yüce Allah Ebu Atik'i oradan kurtarır.