Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

SÜNNET DE ALLAH’TAN İNEN VAHY’DİR

I Çevrimdışı

ibn teymiyye

Üye
İslam-TR Üyesi
SÜNNET DE ALLAH’TAN İNEN VAHY’DİR

Allah'ın dini İslam, her devirde insanlara iki ana kaynaktan gelmektedir. Bunların birincisi Allah'ın kitabı Kur'an, ikincisi ise Resullerinin sünnetidir.

Kitap ve sünnet olarak, iki kaynak adı altında zikredilen İslam'ın tümü vahiy cümlesindendir.Yani,Kur’an Allah'tan inen vahy olduğu gibi. sünnet de aynen Allah'tan inen vahy cümlesindendir.

Bunu reddedenlere sormak gerekir : “ Sünnet nasıl vahy olarak kabul edilmesin ki ?

Bakınız AIIah'u Azze ve Celle Kerim kitabında ne buyuruyor:

وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى

" O kendi hevasından konuşmaz. Onun konuşmaları kendisine ilka edilen vahy’den başka bir şey değildir “
NECM : 3.4.AY.

Bu ayeti kerime açıkça ifade ediyorkî; Rasulullah s.a.v'in şeriatla alakalı bütün konuşmaları vahye dayalıdır.Çünkü O,kendi heva ve arzusundan şeriatla ilgili bir şeyler konuşma yetkisine sahip değildir..

Ve yine bir ayeti kelimesinde Rabbimiz şöyle buyurmaktadır :

......” إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَى إِلَيَّ “………………………

“………. Ben sadece bana vahyedilene uyuyorum …………..”
AHKAF : 9.AY.

Bu Ayeti celile de gösteriyor ki, Resulullah s.a.v in din’le alakalı tabi olduğu uygulamalar da vahye dayalı idi.

Yine Rabbimiz şöyle buyurmaktadır :

" Eğer Muhammed kendinden bazı sözler uydurup da bizim söylediğimizi iddia etseydi, elbette ki onun gücünü kuvvetini alır ve şah damarını keserdik. İçi-nizden biç biri de buna engel olamazdı"
HAKKA : 44.47.AY.

Eğer zikredilen bu Ayeti kerimeler üzerinde dikkatli bir şekilde durulur ise,bunlar bize açıkça şu mesajı vermektedir :

"...Resul, dinle alakalı konuşmalarında vahye tabi olduğu gibi, yine aynı şekilde dinle alakalı uygulamalarında da vahye tabi olan bir kimse idi …"

Nasıl böyle olmasın ki, bu dinin şâri'si Allah’u Azze ve Celle olduğu halde, nasıl olur da şeriata ait her hangi bir hükmü O'ndan başkası koyabilir ki...?




Ve yine Rabbimiz : " Hüküm yalnız Allah'ındır " EN’AM : 57 Buyurmasına rağmen, nasıl olur da resul, öğlen namazının dört, ikindinin dört, akşamın üç rekat oluşunu kendiliğinden farz kılabilir ki.
Ve yine, yukarıda zikrettiğimiz ayeti kerimedeki Şiddetli uyarı ve tehditten sonra, ümmi olan bir nebi'nin kendiliğinden helal ve haram hükmü koyması nasıl mümkün olabilir ki...?
Unutmayalım ki, Allah Resulü s.a.v in bize olan bütün emirleri, nehiyleri, geçmiş ümmetlerden ve gelecekten haber verdiği her şey vahy'den ibarettir.
Çünkü Allah Resulü s.a.v gaybı bilmez. O, " vahy " olmadan ne geçmişte ve ne de gelecekte olanları ve olacakları asla bilemez.

Allah’uAzze ve Celle, bu konuda resulü hakkında şöyle buyuruyor:

" Ey muhammed onlara de ki : Ben size Allah'ın hazineleri yapımdadır demi-yorum. Ben gaybı da bilmiyorum.Size,ben meleğim de demiyorum.Ben sadece, bana vahy olunana tabi oluyorum..."
EN’AM : 50.AY.

Yine şu ayet'i celilelerde de :

” Rabbinizden size indirilene uyun ” A’RAF : 3.AY. Onunla hareket edin, onunla hükmedin. Çünkü "... Herkim ki Allah'ın indirdiği ile hükmetmez ise işte onlar kafirlerin ta kendileridirler "
MAİDE : 44.AY.
buyrulmaktadır.
Ve yine bir ayet’i celilede :

" Onların aralarında Allah'ın indirdiği ile hükmet , sana gelen hakkı bırakıp da onların heveslerine sakın uyma “
MAİDE : 48.AY.
buyurmaktadır.

Bu ayeti kerimelerin ortaya koyduğu mana göz önünde bulundurulursa, artık müm-künmüdür ki Resul, Allah'ın indirdiğinden gayri şeylere tabi olsun.Yine mümkün müdür ki, insanlar arasında Allah'ın indirdiğinin gayrisi ile hükmetsin.

Daha anlaşılır bir ifade ile ; Hiç mümkün müdür ki, resul insanlara öğleni dört kılın,akşamı üç kılın, sabahı da iki kılın diye,bir hüküm koysun.

Bunların hiç birisi de mümkün değildir...Ancak Allah’u Taala vahy indirerek kendi izni ile koydurması müstesna.

Allah’u Azze ve Celle nin neyi indirdiği ise malumdur.Yani Kur’an’da açıkça zikredildiği gibi ; Allah’u Taala Kitap ve Hikmet’i indirmiştir .

Rabbimiz şöyle buyurmaktadır:

وَأَنزَلَ اللّهُ عَلَيْكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ وَكَانَ فَضْلُ اللّهِ عَلَيْكَ عَظِيماً


".... Allah sana kitabı ve hikmeti indirdi. Ve bununla sana bilmediğin şeyleri öğretti. Allah'ın senin üzerindeki fazlu keremi çok büyüktür."
NİSA : 113.AY.
.... وَلاَ تَتَّخِذُوَاْ آيَاتِ اللّهِ هُزُواً وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَمَاأَنزَلَ عَلَيْكُمْ مِّنَ الْكِتَابِ وَالْحِكْمَةِ يَعِظُكُم بِهِ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

"........Allah'ın ayetlerini eğlence edinmeyin. Allah'ın üzerinizdeki nimetini ve size öğüt vermek için indirdiği kitabı ve hikmeti hatırlayın. Allah'tan korkun ve bilin ki, Allah herşeyi hakkıyla bilendir “
BAKARA : 231.AY.
Zikredilen ayeti kerimelerde açıkça ifade ediliyor ki ;

“ Allah’u Azze ve Celle,insanların öğüt almaları için onlara tabi olacakları iki şey indirmiştir. Bunlardan birinin adı, kitap diğeri ise, hikmet tir “

Biz ilk önce, anlaşılmasında zorluk çekilen hikmet ibaresini ele alır bunun üzerinde biraz durmaya çalışır isek,inşaallah hikmet'in ne gibi bir manayı ihtiva ettiğini anlamış ve kavramış oluruz.
Her şeyden önce,zikredilen bu ibarenin ayetlerde anlatılan sıfatlarını ele alıp onu kavramaya çalışmalıyız .
 
H Çevrimdışı

Habibullah

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
ALLAH celle celaluhu razi olsun akhi iste bu yuzden hadisi seriflere cok dikkatli yaklasmamiz gerekiyor bazi alimlerin zayif dedigine diger alimlerin sahih dedigi durumlar azda olsa vukuu bulabiliyor.....
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt