TAİFETUL MANSURANIN VARLIĞI
Taifetul Mansura’nın özellikleri ve onların sayısının arttılmasının gerekliliği hakkında konuşmaya başlamadan önce bu topluluğun varlığını ve varlığının meşruluğunu açıklamamız gerekir.
Taifetul Mansura’nın Varlığı hakkındaki Hadisler
Sevban ‘dan (r.a) Rasulullah’ın (s.a.v) şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
“Ümmetimden bir taife hak üzere üstün olmaya devam eder.Onları yardımsız bırakanlar, onlara zarar veremezler .Ve ALLAH’ın emri gelinceye kadar onlar bu hal üzere devam ederler. (Buhari Müslim)
Muğire bin şu’beden (r.a) şöyle rivayet edilmiştir:Rasulullah (s.a.v) şöyle söylerken işittim
“Ümmetimden bir taife ALLAH’ın emri gelinceye kadar insanlara karşı üstün olmaya devam eder.ALLAH’ın emri geldiğinde onlar yine üstün olanlardır (Buhari)
Cabir bin semura’dan (r.a) “Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurduğu rivayet edililir
Kıyamet saatine kadar bu din ayakta kalacak ve Müslümanlardan bir kesim onun için savaşacaktır (Buhari)
Seleme bin nufeyl el-kindi’den şöyle rivayet edilmiştir:
Rasulullah (s.a.v) in yanında oturuyordum Bir adam “Ey ALLAH’ın Rasulü insanlar silahlarını bıraktılar ve artık cihad yok,savaş sona erdi diyorlar”dedi.Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v) adamın yüzüne baktı ve şöyle buyurdu:Yalan söylediler,asıl şimdi savaşın zamanı geldi.Ümmetimden bi taife hak üzere savaşmaya hiç ara vermeden devam edecek,ALLAH’da onlar ile bazı kavimlerin kalplerini saptırıcak ve bunlardan alınanlarla onların rızkını sağlıyacaktır.Bu hal Kıyamet gününe,ALLAH’ın va’dinin gelme anına kadar devam edicektir.Kıyamet saatine kadar atı alnında Hayır bağlıdır. ( sahih sünen nesei)
TAİFETUL MANSURA’NIN ÖZELLİKLERİ
1-Taifetul Mansuranın en önemli özelliklerinden biri ALLAH’u Teala,nın Kelamı Kuran,ı Kerim,Rasululllah (s.a.v) sünneti ve Selefi Salihin anlayışı doğrultusunda konuları değerlendirirler.
Ey iman edenler ALLAH’a itaat edin,Peygambere ve sizden olan idarecilere itaat edin.
Eğer bir konuda anlaşmazlığa düşerseniz ALLAH’a ve Ahiret gününe iman ediyorsanız
Onu ALLAH’a ve Rasulüne götürün onların talimatına göre halledin bu hem hayırlı hemde netice bakımından daha güzeldir (nisa 59)
Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur:size iki şey bırakıyorum onlara sarıldıkça yolunuzu asla şaşırmazsınız.Bunlar ALLAH’ın kelamı kuran ve benim Sünnetimdir.
2-ALLAH yolunda cihad Taifetul Mansuranın özelliklerinden ikincisidir.
Cihad onlar ile bilir ve onlarda cihad ile tanınırlar.Hiç bir durumda cihadı bırakmazlar.
Ya faaliyet halindeler yada Hazırlık halinde.
Ey iman edenler Sizden kim dininden dönerse bilsin ki ALLAH,sevdiği ve kendisini seven,Müminlere karşı alçak gönüllü.Kafirlere karşı onurlu ve zorlu bir topluluk getirecektir.Bunlar ALLAH yolunda cihad ederler ve hiçbir kınayanın,kınamasından korkmazlar.Bu ALLAH’ın dilediğine verdiği lütfudur.ALLAH’ın lutfü ve ilmi geniştir (Maide 54)
Sizden hayra çağıran iyiliği emredip kötülüğü meneden Bir topluluk bulunsun.İşte onlar kurtuluşa erenlerdir. (Ali imran 104)
Bu ayetin tefsiri hakkında Seyid kutub (r.a) şöyle der:Yer yüzünde hayra çağıran iyiliği emredip kötülü engelleyen bir kuvvetin olması gerekir.Kuran’ın nassı,bu otoritenin zaruretine bizzat delalet etmektedir.Her ne kadar kuvvet olmadan davet etmek mümkün ise,emir ve nehyi yerine getirmek için mutlaka kuvvete ihtiyaç vardır.
3-Tifetul mansura’nın bir diğer özelliği ise düzenli bir cemaat halinde çalışmaları ve kendisine itaat edinilen bir emiri olmasıdır.
ALLAH, kendi yolunda kenetlenmiş bir duvar gibi saf bağlayarak savaşanları sever.(saff 4)
Hep birlikte ALLAH,ın ipine (İslama) sımsıkı sarılın, parçalanıp ayrılmayın (Ali imran 103)
Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur:”Şüphesiz ALLAH, hep birlikte ALLAH,ın ipine (İslama) sarılmanızdan ve parçalanmamanızdan hoşnut olur.(Müslim)
Size cemaati tavsiye ederim.Ayrılıktan sakının.Şüphesiz şeytan tek kalanla birlikte olur,iki kişiden uzak durur,kim cennetin ortasını dilerse,cemaatten ayrılmasın.(Tirmizi)
Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurdu:üç kişi yola çıkarsa, içlerinden birini kendilerine emir tayin etsinler.(Ebu davud)
4-Taifetül mansura,nın en belirgin özelliklerinden biride,ALLAH için dostlukta bulunup,ALLAH için sevmeleri ve yine ALLAH için düşmanlıkta bulunup,ALLAH için kötü görmeleridir.Akide dostluğundan başka herhan gibi dostluk tanımazlar.
Muhammed,ALLAH,ın elçisidir.Beraberinde bulunanlar kafirlere karşı şiddetli,kendi aralarında merhametlidirler.Onları rukü ve secde ederken görürsün .ALLAH,tan lütuf ve rıza isterler.Onların nişaneleri yüzlerinde ki secde izidir.Bu onların tevratta ki vasfıdır.
İncilde ki vasıfları ise şöyledir:Onlar filizini yarıp çıkarmış,gittikçe onu kuvvetlendirerek Kalınlaşmış,gövdesi üzerine dikilmişbir şekle benzer ki bu ekincilerin hoşuna gider.
ALLAH böylece onları çoğaltıp kuvvetlendirmekle kafirleri öfkelendirir.ALLAH onlardan iman edip, Salih ameller işleyenlere mağfiret ve büyük mükafat vaad etmiştir.(fetih 29)
Müminler,müminleri bırakıp ta kafirleri dost edinmesinler (Ali imran 28)
Rasulullah (s.a.v)şöyle buyurmuştur:Kim ALLAH için sever,ALLAH için öfkelenir,
ALLAH için engellerse,Şüphesiz imanı tamamlamıştır.(Ebu Davud)
Rasulullah (s.a.v)şöyle buyurmuştur:ALLAH için dostluk,ALLAH için düşmanlık,ALLAH için sevmek ve ALLAH için öfke duymak,imanın en sağlam bağlarıdır.(Taberani)
Bir kimse Abdullah bin ömer (r.a) karşısına çıkarak ben seni ALLAH için çok seviyorum dedi.Bunun üzerine Abdullah bin ömer (r.a) şöyle karşılık verdi bende seni ALLAH için sevmiyorum çünkü sen ezanı şarkı söyler gibi okuyorsun.
DİNİN TAMAMINA GEREKEN ÖNEMİN VERİLMESİ
5-Taifetul mansura bütün yönlerini kapsayıcı bir şekilde İslama sarılır.Dinin herhangi bir yönüne sarılmakta ifrata kaçıp,diğer yönlerini aksatmaz.Yada dinin belli bir tarafını önemseyip,diğer taraflarını önemsememezlik yapmaz.
Onlar,bütün bir faaliyet alanını sadece davet tebliğ,vaaz ve irşad üzere kuran bir cemaat değildir…
Onlar,ilgilerini sadece cihad üzerine yoğunlaştıran bir toplulukta değildir…
Onlar,dinin diğer yönlerini bir kenara bırakıp,sadece ilim tahsili ile uğraşan bir toplulukta değildir…
Onlar,sadece ibadet ve zikri çoğaltan,nefislerini tezkiye ve terbiye ile uğraşan bir toplulukta değildir…
Onlar,olayların sadece siyasi yönleri ve güncel etkileri ile ilgilenen bir toplulukta değildir…
Onlar,dinin sadece bir yönü ile simgeleşmezler.Bilakis onlar,ALLAH,ın dinini bir takım kısımlara bölüp,bu kısımlardan bazılarını,bazılarına tercih eden bir topluluk değil,hayrın bütün unsurlarını üzerinde taşıyan bir cemaattir.Onlara bakıldığında üzerlerinde bütün bir İslamı taşıdıkları görülür. (Abdul Munim Mustafa Halime)
DUANIZDA ÜMMETİ MUHAMMEDİ UNUTMAYIN ARKADAŞLAR