Tarikatlardaki batıl inanış 19/05/2009 Tarikatlardaki batıl inanışlar:
1- Şeyhin nazarında dünya başparmaktaki tırnak misalidir.
2- Müride gelen her hayır şeyhinin himmet ve bereketiyledir.
3- Mürşidi kamil olan şeyh müridlerinin hallerinden göz açıp kapayıncaya kadar bile gafil olmaz.
4- Genel olarak bekar kalmak tavsiye edilir. Risalei kudsiyye de şöyle bir beyt geçmektedir: Dahi Evlenme Tez Gel Eyle Gayret Sülükte Kemal Bulsun Mehabbet Bu Şehvetten Gecüp Hakka Gidelim Cemali Ba Kemale Seyr İdelim.
5- Tarikatın asıl maksadının Allah c.c. ın sıfatında ve zatında fani olunacağına inanmak.
6- Tarikatta ilerlemek için şart: Şeyhi mutlak olarak şek ve şüphesiz sevmek.
7- Şeyh sorgulanamaz.
8- Mürşidi kamilin günah işlemekten korunduğuna inanmak.
9- Mürşidi kamilin müridi şeriat konularındaki zorlanma halinden kurtarabilme gücüne sahib olduğuna inanmak.
10-Mürşidi kamilin gözünden düşmek yedi kat gökten düşüp parçalanmaktan daha tehlikelidir. Risalei halidiyye de.
11- Sahih Müridden sadır olan Rüyalar (zuhuratlar) edillei şeriyye gibi muteberdir.
12-Tarikat dersine başlayıp terkeden kimsenin, dünyada hiç kimsenin çarptırılamayacağı azaba çarptırılır inancı.
13-Peygamberimizin 3 ilimle gönderilmiş olması. 1. Sadece kendine sakladığı bir ilim. 2. Sadece ehli olan kimseye anlattığı ilim. (Tarikat ve tasavvuf ilmi) 3. Herkese anlattığı ilim. (şeri ilimler)
14-Tarikata ait bilgiler sadece mürid olan kişilerle paylaşılır. Başkalarına anlatmak edepsizlik sayılır, gerileme ve makamdan düşme sebebidir.
15-Tarikat dışında kalanlar avam olarak kabul edilir.
16-Yirmidört saat boyunca müridin mürşidini biran dahi olsun Hayal hazinesinden çıkartmaması gerektiğine inanmak. Bu da tarikatta ilerlemenin en baş sebebidir.
17-Mürşidi kamilin peygamberin ruhaniyetiyle devamlı irtibatta olduğuna ve ondan bazı talimatlar aldığına da inanılır.
18-Arvâsî'nin tabiriyle: «(...) mürîd, şeyhinin muhabbet alâkasıyla saatten saate onun renk ve kıvamı içinde olgunlaşır. Aksetme suretiyle de onun nurundan nur emer.
Bu türlü faydalanma ve feyizlenmede, işin nasıl ve ne olduğunu bilmek şart değildir. Kavunun güneş hararetiyle pişmesi gibi sâlik, mürşidin terbiyesinde yavaş yavaş gelişir. Zamanla bu gelişme kemâle erer. Rahmânî nefesin üflenmesine istidad kazanır.»
Abdulhakîm Arvâsî, Râbıta-i Şerîfe Risâlesi, sadeleştirilmiş nüsha, s. 10 N. F. Kısakürek. Beyazıt Devlet Kütüphânesi No. 243435 - Süleymaniye Kütüphânesi-Celal Ötüken/232
Hilâfet Devleti Meşihat Makamı
1- Şeyhin nazarında dünya başparmaktaki tırnak misalidir.
2- Müride gelen her hayır şeyhinin himmet ve bereketiyledir.
3- Mürşidi kamil olan şeyh müridlerinin hallerinden göz açıp kapayıncaya kadar bile gafil olmaz.
4- Genel olarak bekar kalmak tavsiye edilir. Risalei kudsiyye de şöyle bir beyt geçmektedir: Dahi Evlenme Tez Gel Eyle Gayret Sülükte Kemal Bulsun Mehabbet Bu Şehvetten Gecüp Hakka Gidelim Cemali Ba Kemale Seyr İdelim.
5- Tarikatın asıl maksadının Allah c.c. ın sıfatında ve zatında fani olunacağına inanmak.
6- Tarikatta ilerlemek için şart: Şeyhi mutlak olarak şek ve şüphesiz sevmek.
7- Şeyh sorgulanamaz.
8- Mürşidi kamilin günah işlemekten korunduğuna inanmak.
9- Mürşidi kamilin müridi şeriat konularındaki zorlanma halinden kurtarabilme gücüne sahib olduğuna inanmak.
10-Mürşidi kamilin gözünden düşmek yedi kat gökten düşüp parçalanmaktan daha tehlikelidir. Risalei halidiyye de.
11- Sahih Müridden sadır olan Rüyalar (zuhuratlar) edillei şeriyye gibi muteberdir.
12-Tarikat dersine başlayıp terkeden kimsenin, dünyada hiç kimsenin çarptırılamayacağı azaba çarptırılır inancı.
13-Peygamberimizin 3 ilimle gönderilmiş olması. 1. Sadece kendine sakladığı bir ilim. 2. Sadece ehli olan kimseye anlattığı ilim. (Tarikat ve tasavvuf ilmi) 3. Herkese anlattığı ilim. (şeri ilimler)
14-Tarikata ait bilgiler sadece mürid olan kişilerle paylaşılır. Başkalarına anlatmak edepsizlik sayılır, gerileme ve makamdan düşme sebebidir.
15-Tarikat dışında kalanlar avam olarak kabul edilir.
16-Yirmidört saat boyunca müridin mürşidini biran dahi olsun Hayal hazinesinden çıkartmaması gerektiğine inanmak. Bu da tarikatta ilerlemenin en baş sebebidir.
17-Mürşidi kamilin peygamberin ruhaniyetiyle devamlı irtibatta olduğuna ve ondan bazı talimatlar aldığına da inanılır.
18-Arvâsî'nin tabiriyle: «(...) mürîd, şeyhinin muhabbet alâkasıyla saatten saate onun renk ve kıvamı içinde olgunlaşır. Aksetme suretiyle de onun nurundan nur emer.
Bu türlü faydalanma ve feyizlenmede, işin nasıl ve ne olduğunu bilmek şart değildir. Kavunun güneş hararetiyle pişmesi gibi sâlik, mürşidin terbiyesinde yavaş yavaş gelişir. Zamanla bu gelişme kemâle erer. Rahmânî nefesin üflenmesine istidad kazanır.»
Abdulhakîm Arvâsî, Râbıta-i Şerîfe Risâlesi, sadeleştirilmiş nüsha, s. 10 N. F. Kısakürek. Beyazıt Devlet Kütüphânesi No. 243435 - Süleymaniye Kütüphânesi-Celal Ötüken/232
Hilâfet Devleti Meşihat Makamı