Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Tasavvufcu , Demokrat ve Muşrik Ehl-i Kitabın Allah İnancındaki Sorun ?

I Çevrimdışı

ihsan

Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum

ben şunu sormak istiyorum:

--bir vahdeti vucutçu tüm yaratılmışları Allah olarak görüyor..

--bazı müşrikler Allah ı hüküm konusunda ortağı olan bir ilah olarak görüyor..

--yine bazıları Allah üçün üçüncüsüdür diyor..

Allah ise ancak kendini övdüğü gibi olan ve tüm noksanlardan da beri olandır,yukardaki söylenenler gibi değildir!!!


bu kişiler ve bunlar gibi olanlar için Allah dedikleri şey Allah değildir sözü doğru mudur?


bu bahsettiğim kişiler veya bunlar gibi kişiler Allah a ibadet et vs dediği zaman doğru olan ne yapmaktır?

örneğin bir vahdeti vucutçu diyor ki Allah için namaz kıl diyor,ama o bununla yaratılmışlara ibadeti mi kasdediyor,ve onun bu kastı zahirinde görünen birşey midir ve böyle bir durumda ona itaat şirk mi olur?


yani vahdeti vucutçu Allah a ibadet et dediği zaman yaratılmışlara Allah diyerek yaratılmışlara ibadet emri mi veriyor?

inşalllah açıkça sorabilmişimdir... (önceden de sordum ama cevap alamadım serbest kursü bölümünde)
 
alpsanli Çevrimdışı

alpsanli

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sen mutasavvuf, bektaşi, tarikatçi kimselerin şiirlerini okursan daha neler neler göreceksin. Mesela "Secdei kabeyi puthaneyiz biz" diyen bile var. Tabi çok eski yüzyıllarda yaşamış bir şair. Allah'ın kendisinde, kamil insan olduğundan dolayı zuhur ettiğini söyleyen var. Hurufilik'le alakalı konulara da giriyor bu. Seni buradaki arkadaşlar aydınlatacaktır. Sevgilerim ve saygılarımla. Sen forumdaki İslami bilgiler tevhit adlı konulara bak şimdilik. Saygılarım ve sevgilerimle.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
selamun aleykum

ben şunu sormak istiyorum:

--bir vahdeti vucutçu tüm yaratılmışları Allah olarak görüyor..

--bazı müşrikler Allah ı hüküm konusunda ortağı olan bir ilah olarak görüyor..

--yine bazıları Allah üçün üçüncüsüdür diyor..

Allah ise ancak kendini övdüğü gibi olan ve tüm noksanlardan da beri olandır,yukardaki söylenenler gibi değildir!!!

Sorular :

1 _ bu kişiler ve bunlar gibi olanlar için Allah dedikleri şey Allah değildir sözü doğru mudur?

2 _ bu bahsettiğim kişiler veya bunlar gibi kişiler Allah a ibadet et vs dediği zaman doğru olan ne yapmaktır?

3 _ örneğin bir vahdeti vucutçu diyor ki Allah için namaz kıl diyor,ama o bununla yaratılmışlara ibadeti mi kasdediyor,ve onun bu kastı zahirinde görünen birşey midir ve böyle bir durumda ona itaat şirk mi olur?


yani vahdeti vucutçu Allah a ibadet et dediği zaman yaratılmışlara Allah diyerek yaratılmışlara ibadet emri mi veriyor?

inşalllah açıkça sorabilmişimdir... (önceden de sordum ama cevap alamadım serbest kursü bölümünde)


1- Allaha şirk koşan kişiler yani muşrikler; Allahı kabul etmekle beraber ayrıca Allaha ilave (ortak) katmaktadırlar.
Her ne kadar ehad olan Allahı telafuz etmiş olsa da Allaha ilave ortaklarda yaptığı için Muvahhidin Allahı değildir. Çünkü o itikadında Hem ehad olan Allaha iman ederken, hem de herşeye Allah (c.c.) diyerek (Allahtan bir parça- vahdeti vucud) farklı bir Allahı tahayyul ederek iman etmektedir.

2- Bu kişiler Allaha ibadet et diyerek namaz kılmayan birine namaz kıl demek (hatırlatmak) istemişlerse o kişi namaz kılmaya başlıyabilir (tabi onların arkasında demiyorum).
Fakat bu sözü söyleyen kişi; bir muslumana rabıtayı , tevessülün şirk kısmını, vahdeti vucudu ima ediyorsa ona itaa etmez, aksine ona içind e bulunduğu şirki açıklamaya, kurtarmaya çalışmalıdır.

3- Üçüncü sorunun cevabının büyük kısmı ikide verilmiş sayılır. Detaylandırırsak; musluman kişi, yukarıdaki sayılan şirk inançları olan bir kişinin itikadını biliyor , kişliyi (akidesini) tanıyor ise; uyarısı ile gel bize katıl arkamızda namaz kıl diyorsa uymaz. Namazı da terk etmez. Kendisi veya kendi gibi tevhid itikadına sahip kişilerle cemaat yaparak ibadet eder.
Bu şirk inancına sahip kişi, muslumana ibadet et demesiyle gel bizim gibi şirk işle demeyi kast etmez, hiç bir şirk işleyende şirkte olduğunu kabul etmez. Hatta Kureyşli müşrikler bile :
"İyi bil ki, halis din ancak Allah'ındır. O'ndan başka birtakım dostlar tutanlar da şöyle demektedirler: "Biz onlara sadece bizi Allah'a daha çok yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz."..." (Zumer 3)

Yani vahdeti vucutçu Allaha ibadet et dediği zaman yaratılmışlara Allah diyerek yaratılmışlara ibadet emri ver demek istememiştir.
Fakat kendi akidesinde bildiği (tasavvufçu cemaatinden) kimseye de Allaha ibadet ettiğini, Her şeyinde Allahtan bir parça olduğunu, bu kişinin de kendisi gibi Allah inancına (şirk olarak olduğunu kabul etmesede) sahip olduğunu düşünür.
Bu kişi muvahhid olarak bildiği bir muslumanın namaz kıldığını veya Allaha ibadet ettiğini görüp işittiğinde, zaten sapık , wahabi, nasibsiz vs. ithamlarda bulunacağı kendi sözleriyle ortadır.

Muslumana düşen bu şirk akidesine iman etmiş kişilerden uzak durup, vahid olan Allaha iman edip ibadet etmesidir.
 
Üst Ana Sayfa Alt