Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Tecridi Sarih Sahih Buhari

Abdullah4 Çevrimdışı

Abdullah4

My leader is the Prophet, my Lord is Allah,
İslam-TR Üyesi
Es selamun aleykum ve rahmetullahi ve berekatuhu. merhaba kardeşlerim ben bugün itibaren hadis paylaşacağım. kitabın adı tecridi sarih sahih Buhari'nin muhtasari yazar adi imam zebidi elimden geldiyce paylaşmaya çalışacağım. paylaşacağım, kitap diyanet ait değil bu tek cilt arapça ben hem Türkçesini hem arapçasini paylaşacağım. inşallah faydalanır siniz. kitabın ismi bu ‎‫التجريد الصريح‬‎ ‎‫.لأحاديث الجامع الصحيح‬‎ Abdulmuizz fida eğer yanlış yere konu açtiysam, lütfen düzeltebilir mısın ben konuda hadis bölüm yerini seçtim buraya paylaşıyorum islam tr baktım böyle birşey olmadı için ben paylaşacağım. ben pdf paylaşmayacağım, benkitapdaki yazıları paylaşacağım.
 
Son düzenleme:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;
Kardeşim iyi yaparsın da, paylaşımlarını üstteki mesajdaki tarzda paylaşırsan 2 satır zor okunur.
Selamla kelamı bir ayır, Nokta koy, paragraf başına geç vs . satırda 2 mm boşluk bırakmamışsın. Gözü yormayacak ve imla kurallarına da biraz uyarsan iyi olur.
 
Abdullah4 Çevrimdışı

Abdullah4

My leader is the Prophet, my Lord is Allah,
İslam-TR Üyesi
باب كيف كان بدء الوحي إلى رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
Rasûlullahu aleyhi ve sellem vahyin nasıl başladı, bölümü. ۱
- عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ الله قَالَ : سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ يَقُولُ: «إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ، وَإِنَّمَا لِكُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَى، فَمَنْ كَانَتْ هِجْرَتُهُ إِلَى دُنْيَا يُصِيبُهَا أَوْ إِلَى امْرَأَةٍ يَنْكِحُهَا فَهِجْرَتُهُ إِلَى مَا هَاجَرَ إِلَيْهِ (٢) . (خ: ۱). 1
- Ömer bin Hattab (Allah ondan razı olsun ) o şöyle rivayet etti:
Allah'ın Rasulü'nü
(Allah ona salat ve selam versin) şöyle derken işittim: "Ameller ancak niyetlere göredir. Herkese ancak niyet ettiği şey vardır; o halde kim, kazanacağı bir dünya hayatına veya evleneceği bir kadına hicret ederse, onun hicreti de, hicret ettiği yere olur (2). (KH: 1
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdullah4 Çevrimdışı

Abdullah4

My leader is the Prophet, my Lord is Allah,
İslam-TR Üyesi
Es selamun aleykum ve rahmetullahi ve berekatuhu. Bide kitabın açıklamasını koyacağım, umarım herkes okur anlar. yazı nereden büyüyor bulamadım umarım okumada Zorluk çekmezsiniz.
 
Abdullah4 Çevrimdışı

Abdullah4

My leader is the Prophet, my Lord is Allah,
İslam-TR Üyesi
وفي النسخ الأخرى بلا ،باب، وهي رواية أبي ذر والأصيلي. وقد ابتدأ البخاري بهذا الباب؛ لأنَّ الوحي هو مادَّة الشَّريعة؛ فإنَّ قَصْدِه جَمْعَ حديث النبي ، وهو وحي. وقوله: (باب) مرفوع خبر مبتدأ محذوف، أي: هذا باب، ويُقرأ بلا تنوين على إضافته إلى ما بعده، لكن على تقدير مضاف، أي: هذا بابُ جَوابِ كيف كان، أو بَيانِ كيف كان؛ فإنَّ (باب) لا يُضاف لجملة، وأيضًا فلاستقامة المعنى المُراد، ويُقرأ أيضًا بالتنوين على أن الجملة بعده استئناف يُشعِر بما يُراد من الترجمة . قيل : ويجوز فيه التسكين على جهة التعداد للأبواب بصورة الوقف. ولا يخفى بعده. برماوي. Diğer nüshalarda ise Ebu Zer ve Asili'nin rivayeti olan bir bölüm bulunmamaktadır. Buhari bu bölümle başladı. Çünkü vahiy şeriat hukukunun özüdür. Niyeti Peygamber'in hadislerini toplamaktı. Bu bir vahiydir. Ve onun: (Bölüm) yalın durumda, çıkarılmış bir yüklemdir, şu anlama gelir: Bu bir suredir ve kendisinden sonra gelene ekleme niyetinde olmadan, ancak ilave bir takdirle okunur, yani: Bu bir suredir. nasıl olduğunu yanıtlama veya nasıl olduğunu açıklama bölümü; Cümleye (bab) eklenmediğinden ve ayrıca kastedilen anlamın tutarlılığı açısından, kendisinden sonraki cümlenin tercümeden ne kastedildiğini gösteren bir özet olması niyetiyle de okunur. Denildi ki: Surelerin sayısı üzerinde durak şeklinde durmak caizdir. Bundan sonra da gizlenmeyecektir. Birmanya.
 
Son düzenleme:
Abdullah4 Çevrimdışı

Abdullah4

My leader is the Prophet, my Lord is Allah,
İslam-TR Üyesi
Es selamun aleykum ve rahmetullahi ve berekatuhu Abdulmuizz fida yazı net ve rahat okunuyor mu, yazi 18 22 yapıyorum yazi büyümedi. Arkadaşlar bazı çeviriler hata yaptıysam hepinizden özür dilerim çok dikkatli olmaya çalışacağım bazi kelimeleri bilmedim için Google çeviriye bakıyorum ona göre anlam veriyorum
 
Son düzenleme:
Abdullah4 Çevrimdışı

Abdullah4

My leader is the Prophet, my Lord is Allah,
İslam-TR Üyesi
زيادة فمن كانت هجرته إلى الله ورسوله فهجرته إلى الله ورسوله)، ونبه بالحاشية عن الشيخ الجوهري على زيادتها وأن المؤلف سيذكرها في الحديث رقم (٥٠). واعلم أن هذا الحديث أحد الأحاديث التي عليها مدار الإسلام وقد صدر البخاري به، لأمور: أحدها: مناسبته للآية المذكورة في الترجمة؛ لأنه أوحى للكل الأمر بالنية، قال الله تعالى ﴿وَما أمرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاءَ ﴾ [البينة : ٥] ، والإخلاص النية. ثانيها: أن أول واجباتِ المُكلّف القصد إلى النَّظَر الموصل ؛ لمعرفة الله تعالى، فالقصد سابق دائما. ثالثها: بيان أن كل أمر ينبغي أن يكون بإخلاص ونية حتى يكون مقبولًا منتفعا به، فلذلك لما أخلص البخاري النية وصفى الطوية نفع الله بكتابه البرية. رابعها: أنه لمَّا قَدِم المدينة خطب بهذا الحديث؛ لأنه مبدأ لكمال ظهوره ونصره، فناسب الابتداء بذكره في ابتداء الوحي إليه، وافتتاح نبوته ورسالته. خامسها : أنَّه أَقامَه مُقام الخُطبة لكتابه؛ لأن فيه إخلاص العمل الله تعالى؛ لأنه المستحق للمحامد، ولهذا كان في الحديث الحث على الإخلاص. قال ابن مَهْدِي : مَن أراد أن يُصنف كتابًا فليبدأ به. برماوي. Ayrıca kimin hicreti Allah'a ve Resulüne ise, onun hicreti de Allah'a ve Resulünedir.) Ve Şeyh El-Cevheri'nin ilişkin bir dipnot eklenerek yazarın bunu (50) numaralı hadiste zikredeceği belirtilmelidir. Biliniz ki bu hadis İslam'ın üzerinde durduğu hadislerden biridir ve Buhari bunu çeşitli sebeplerden dolayı yayınlamıştır: Bunlardan biri: Tercümede geçen ayete uygunluğu. Herkese niyet meselesini bildirdiği için Cenâb-ı Hak şöyle buyurmuştur: "Onlar, dinde O'na has davranarak ve O'na sadık kalarak O'na kulluk etmekten başka bir şeyle emrolunmadılar" [Beyyine: 5] ve ihlâs niyettir. İkincisi: Görevlendirilen kişinin ilk görevi bakış açısına gitmektir. Yüce Allah'ı bilmek için niyet ön plandadır. Her zaman. Üçüncüsü: Her işin kabul görmesi ve istifade edilmesi için ihlasla ve niyetle yapılması gerektiğini anlatmak, peki neden? El-Buhari niyetinde samimi ve niyetinde temizdi, Allah ona El-Bariyye kitabıyla fayda versin. Dördüncüsü: Medine'ye geldiğinde bu hadisi tebliğ etti. Çünkü bu, O'nun zuhurunun ve zaferinin kemali için bir prensiptir, dolayısıyla uygundur. Kendisine vahyin başlangıcında, kehanet ve mesajının başlangıcında ondan söz ederek başlıyoruz. Beşincisi: Bunu kitabı için vaaz olarak kullandı. Çünkü Cenab-ı Hakk'ın işlerinde ihlâs vardır. Çünkü övgüye layıktır, Bu nedenle hadislerde ihlasa teşvik vardır. İbn Mehdi dedi ki: Kim kitap derlemek isterse onunla başlasın. Birmanya.
 
Benzer konular Forum Tarih
B Hadis-i Şerif 0 15K

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt