Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Tefsir Önerisi

Selahaddin Eyyubi Çevrimdışı

Selahaddin Eyyubi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aynı şekilde bende bunu soracaktım.Allah razı olsun kardeşim :)
Ek olarak pdf formatında bulunan tefsir varsa bizlerden esirgemese...
 
Abdussamed Seyhani Çevrimdışı

Abdussamed Seyhani

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum Selam... Kardeş link veremiyorum ama imkanlar dahilinde İbn Kesir tefsirini oku... İlla Bilgisayarda okumanada gerek yok. Kitapçılarda bulabilirsin
 
Ebukutub Çevrimdışı

Ebukutub

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi fi zilzali' de okumanı tavsiye ederim bir kardeşin olarak. Ayrıca ;

Ali küçük hocanın : Besairul Kuran tefsire günümüze uyarlanmış çok sade anlaşılır bi tefsirdir.
 
K Çevrimdışı

kosimento

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
ehli sünnetin görüşünü belirtme bakımından abdurrahman es sadi'nin tefsiri çok güzel,(guraba yayınlarından çıkan tefsirus-sadi)
 
A Çevrimdışı

AhluSunnah

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ehl-i Sünnetin kabul ettiği tefsirlerin hatası en az olanı Taberi ve İbn Kesir'dir. Kurtubi'de meşhurdur, içinde hatalarıda mevcuttur.

Bu arada eleştiri babında söylemek gerekirse Fi Zilal, her ne kadar tefsir denilsede daha çok günümüze uyarlanmış bir Eşari-Kelamcı tefsiridir. Hakimiyet konularında sağlam olsada, isim-sıfat ve bazı meselelerde sınıfta kalıyor. Zaten Seyyid Kutub'un ömrü gerçek itikada sahip olmadan önce yazdığı tefsirindeki bazı hataları düzeltmeye yetmedi. İçinde birçok faydada mevcuttur. Eğer Ehl-i Sünnetin, gerek hadis gerekse isim sıfatlar konusunda itikadını iyi şekilde biliyorsan, okumanda bir mahzur yoktur.

Besairul Kuran ise, afedersiniz ama tefsir demeye bin şahit gerekir. İçinde "Mutluysan şöyle yap, Bak ninova'da falan olmuştu" gibi saçma, ilimle alakası olmayan, edebi hava vermeye çalışan ne olduğu belirsiz bir kitap. Böyle saçma bir eseri okumak ile asla vakit kaybetme. İçinde ne nakil, ne görüş var. Yazar tefsir değil hikaye şeklinde yazı yazmış. Tefsir usulunde tefsir iki türdür. Bir rivayet, iki dirayet. Besairul Kuran denen hikaye kitabı ne rivayet ne de dirayet tefsiri. O yüzden Ehl-i Sünnet menhecini kendine yol edinen kimse böyle uyduruk, usullerin dışında kalan, edebiyat ve hikaye ağırlıklı ucube kitaplardan uzak durmalı.

Ehl-i Sünnetin yapmadığı şeyleri yapıp, yeni tür şeyler,tefsirler, fıkıhlar uyduranların suratlarına bu kitapları fırlatın. Selefi Salihin ne ile ıslah olduysa, ne ile ilim talep ettiyse onunla talep edin. Sonrada uyduruk edebi hikayecilerden uzak durun.

Sadece size kitaptan çok küçük bir parça aktarayım ki bu safsata eserin tefsir ile alakası olmayan hikaye kitabı olduğu hakkında kalpler mutmain olsun : " Bir yatsı vakti ağlaya, ağlaya babalarına geldiler. İğrenç bir ağlamayla geldiler. Rol yaparak geldiler. Riyakarca bir tavırla geldiler. İçlerinde Yusuf probleminden kurtulmanın sevinci, ama dışarıdan da riyakarca bir üzüntüyle geldiler. Ağlamanın en adisiyle, en çirkiniyle babalarının karşısına çıktılar. Arkasında kahkahalar attıkları bir ağlamayla. Üzgün ve ağlamaklı bir edayla dediler ki, ey babamız biz gittik ve yarış yaptık. Yusuf’u da yiyeceklerimizin, eşyalarımızın başında bıraktık. Fakat Onu kurt yemiş. Gerçi biz sana doğruyu söyleyenlerden olsak da sen bize inanmayacaksın."

Yani şu sözlere bak, Yusuf'un kardeşleri hakkında şu anlattığı "Rol yaparak, riyakarca, içte sevinç dışta riyakar üzüntü, iğrenç ağlama, arkasından kahkaha" bunlar nerede geçiyor? Hadi o kardeşlere yaptığın bu iftira yetmiyormuş gibi birde bu tarz hikayeleştirmekte neyin nesi? Yeryüzünde bugüne kadar kim böyle bir tefsir yazmış?

Ayrıca arkadaş, sen Kur'an tefsir ediyorsun. Allah'ın kelamını, yüce olan, mahluk olmayanı tefsir ediyorsun. Sen ne hakla edebiyat yapıp hikaye yazıyorsun? Yoksa sen aklınca tefsir adı altında millete uyduruk hikaye kitabını mı yutturacaksın?

Bu Besairul Kuran kitabına bakan herkes rastgele bir sure açsa ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır.

Ehl-i Sünnetin akidesini, Kur'an ayetlerinin tefsirini nasıl yaptığını merak ediyorsan Taberi ve İbn Kesir bu konuda senin ilacındır. Yine fıkhi konularda imamların görüşlerinide merak ediyorsan İbn Kesir ve Kurtubi sana ilaç gibi gelecektir. Bunun dışındakilere bakma.-Türkçeye çevrilmişlerden bahsediyorum-Sana ancak vakit kaybettirir.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ehl-i Sünnetin kabul ettiği tefsirlerin hatası en az olanı Taberi ve İbn Kesir'dir. Kurtubi'de meşhurdur, içinde hatalarıda mevcuttur.

Bu arada eleştiri babında söylemek gerekirse Fi Zilal, her ne kadar tefsir denilsede daha çok günümüze uyarlanmış bir Eşari-Kelamcı tefsiridir. Hakimiyet konularında sağlam olsada, isim-sıfat ve bazı meselelerde sınıfta kalıyor. Zaten Seyyid Kutub'un ömrü gerçek itikada sahip olmadan önce yazdığı tefsirindeki bazı hataları düzeltmeye yetmedi. İçinde birçok faydada mevcuttur. Eğer Ehl-i Sünnetin, gerek hadis gerekse isim sıfatlar konusunda itikadını iyi şekilde biliyorsan, okumanda bir mahzur yoktur.

gece gece sana saydırmak istemiyorum git belanı başka bi yerden bul açıklama dahi yapmıyorum....
 
Ömer İbn Abdulaziz Çevrimdışı

Ömer İbn Abdulaziz

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
gece gece sana saydırmak istemiyorum git belanı başka bi yerden bul açıklama dahi yapmıyorum....

Arkadaşım böyle olduk olmadık her şeye itiraz etmeyin. Fizi'lal Kur'an'ı okudun mu sen? Gecenin 3'ünde burada yorum yapmak yerine bence biraz kitap karıştır. Adam orada kötü ve yanlış bir şey söylememiş. Tefsir soran kişi gidip Fizilal okusa, sonrada isim sıfatlar konusunda Ehli Sünnet'in menhecini terk etse ne olacak? Öyle burada "Onu oku, bunu oku" demesi kolay. Ama bunların hepsi vebaldir. Kim neye aracı olursa onun karşılığını alır.

Evet Seyyid Kutub (Allah ona rahmet etsin) isim ve sıfatlar konusunda selefin, ehli sünnetin menhecinde değildir. Örneğin İstiva'yı "hakimiyeti altında almak" diye tefsir eder. Buda Eşarilerin mezhebidir.

Ve Seyyid Kutub Fizi'lal Kur'an'ı farklı dönemlerinde yazmıştır. İçinde çelişkili görüşleri vardır. Ki bunda şaşıracak ne var? İmam Şafii bile ömrünün iki dönemi olduğunu söylüyor. Alimlere yöneltilen her sözü hakaret olarak algılıyorsunuz.

Tefsir soran arkadaşa da; Şeyhul İslam İbn Teymiyye'ye en sahih tefsirin hangisi olduğu sorulduğunda "Kur'an ve sahih sünnete en uygun tefsir, selefin sözlerini rivayet zincirleriyle getiren ve içerisinde bidat bulunmayan; İmam Taberi'nin Cemai'ul Beyan Fi Tevil'i Kur'an adlı tefsiridir. " diyor.

Fakat eline tefsiri alıp ona göre hüküm çıkarıp amel edeceksen bunu yapma. Ve tefsirde her okuduğunu insanlara doğru olarak dayatacaksan bunu da yapma. Eğer rivayetleri ölçüp tartacak, hangisinin daha sahih görüş olduğuna hükmedecek ilmin varsa, ictihat ve ehliyet sahibiysen sorun yok.

Ama ben Kur'an ayetlerinin nuzül sebeplerini, sahabenin bu ayetlere yaptığı açıklamaları okumak istiyorum diyorsan, İmam Taberi'nin tefsirini okuyabilirsin.

Yukarıda Yusuf(aleyhisselam)'ın kardeşleriyle ilgili bir tefsir getirilmiş. Basair'ul Kur'anmış. Bu tefsiri ilk defa duyuyorum. Böyle aslı astarı olmayan, insanları etkilemek için sözlerini süsleyen insanların sadece tefsirlerini değil yazdıkları hiç bir şeyi okumayın.

Sanki ümmetin tefsirlerine ihtiyaçları varmış gibi birde tefsir yazıyorlar.
 
A Çevrimdışı

AhluSunnah

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
ahlu sunnah kurtubi'nin hatalarını nasıl buldun..kurtubi bilmiyorda sen mi biliyorsun...alim misin evliya mısın tefsirlerdeki hataları hemen bulup çıkarttın..ömrünü islama adamış insanlar hakkında ne kadar rahat konuşuyorsun...bir besairul kuranda sen yaz senin tefsirini görelim..madem bu kadar bu işi iyi biliyorsan..fitne fesat yazılar yazmışsın...ali küçük hoca türkiyede bir avuç tevhid ehli alimden biri..eğer derdin İslam'ın yücelmesiyse önce bu hocalara saygı göster..

Bu sufi kafası değil de nedir? Mahmut Hoca bilmiyorda sen mi biliyorsun???

Kurtubi isim-sıfatta hatalı olduğu gibi, bazı fıkhi meselelerdede hataları vardır. Bunları bilmek için evliyaullah olmaya gerek yok. Selefin itikadını bilen herkes, kitaplarda ki hataları kolayca anlayabilir.

Ayrıca bu ümmet Ahmed ve Şafiî rahimehumullah'ı bile eleştirmişken, Kurtubi ve benzerleri nedir ki? Hataları var dedik diye bu adam kafir ya da fasık ya da sapık mı dedik?

Arkadaş Ehli Sünnet menhecinde sormuş, bizde Selefin itikadına uygun üç tane tefsir önerdik. Taberi-İbn Kesir ve Kurtubi

Az da olsa eleştiriye tahammülü öğrenin. Kimse burada kalkıp Kurtubi cahil demiyor. Ya da Seyyid Kutub kafirdir demiyor. Hata ise hatadır. Kurtubi gibi ilmi ve takvasıyle meşhur kimselere cahil diyecek değiliz. Her beşer hata yapar. Ona yapılacak muamele ise hatasının boyutuna göre değişir.

Besairul Kuran yaz demişsin, ümmet zaten yeterince tefsir yazmış. Bizim gibi kimselerin tefsir yazacak ilmide yok, bunun gereğide yok.

Ayrıca Besairul Kuran, tefsir değil bir hikaye ve süslü söz kitabıdır. Tefsirden anlayan kimse buna tefsir demez.

Herkes birşeylere aracı olurken dikkat etsin. Bir kişiye "Bak Fi Zilal süper, oku bunu" diyen hiç vicdanı sızlamıyor mu? Bu adam bu kitabı okusa, isim sıfatta sapık olsa, ahad haber konusunda Ehli Sünnetin yolunu terketse bunun vebalini düşünen var mı?

Ama laf etmek kolay, falanı oku filanı oku. Hesap günü ise her sözün bir hesabı vardır.

"Kişi bir söz söyler ve onda bir mahzur görmez. Hâlbuki o söz sebebiyle yetmiş yıl boyunca cehennemin dibine düşer." Tirmizi
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşım böyle olduk olmadık her şeye itiraz etmeyin. Fizi'lal Kur'an'ı okudun mu sen? Gecenin 3'ünde burada yorum yapmak yerine bence biraz kitap karıştır. Adam orada kötü ve yanlış bir şey söylememiş. Tefsir soran kişi gidip Fizilal okusa, sonrada isim sıfatlar konusunda Ehli Sünnet'in menhecini terk etse ne olacak? Öyle burada "Onu oku, bunu oku" demesi kolay. Ama bunların hepsi vebaldir. Kim neye aracı olursa onun karşılığını alır.

Evet Seyyid Kutub (Allah ona rahmet etsin) isim ve sıfatlar konusunda selefin, ehli sünnetin menhecinde değildir. Örneğin İstiva'yı "hakimiyeti altında almak" diye tefsir eder. Buda Eşarilerin mezhebidir.

Ve Seyyid Kutub Fizi'lal Kur'an'ı farklı dönemlerinde yazmıştır. İçinde çelişkili görüşleri vardır. Ki bunda şaşıracak ne var? İmam Şafii bile ömrünün iki dönemi olduğunu söylüyor. Alimlere yöneltilen her sözü hakaret olarak algılıyorsunuz.

Tefsir soran arkadaşa da; Şeyhul İslam İbn Teymiyye'ye en sahih tefsirin hangisi olduğu sorulduğunda "Kur'an ve sahih sünnete en uygun tefsir, selefin sözlerini rivayet zincirleriyle getiren ve içerisinde bidat bulunmayan; İmam Taberi'nin Cemai'ul Beyan Fi Tevil'i Kur'an adlı tefsiridir. " diyor.

Fakat eline tefsiri alıp ona göre hüküm çıkarıp amel edeceksen bunu yapma. Ve tefsirde her okuduğunu insanlara doğru olarak dayatacaksan bunu da yapma. Eğer rivayetleri ölçüp tartacak, hangisinin daha sahih görüş olduğuna hükmedecek ilmin varsa, ictihat ve ehliyet sahibiysen sorun yok.

Ama ben Kur'an ayetlerinin nuzül sebeplerini, sahabenin bu ayetlere yaptığı açıklamaları okumak istiyorum diyorsan, İmam Taberi'nin tefsirini okuyabilirsin.

Yukarıda Yusuf(aleyhisselam)'ın kardeşleriyle ilgili bir tefsir getirilmiş. Basair'ul Kur'anmış. Bu tefsiri ilk defa duyuyorum. Böyle aslı astarı olmayan, insanları etkilemek için sözlerini süsleyen insanların sadece tefsirlerini değil yazdıkları hiç bir şeyi okumayın.

Sanki ümmetin tefsirlerine ihtiyaçları varmış gibi birde tefsir yazıyorlar.

Ya arkadaşım her yorumun altına yorum yazmak zorunda mısın?

Fizi'lal i Kuranı gayet iyi biliyorum.Elhamdullliah.Seyyid Kutubun da hayatını eminim sizden iyi bilmekteyim.

Ama adam alanen Eşarı-Kelamcı Tefsiri diye yorum yapmış ve ben buna karşı bir duruşu olması lazım Tevhidi Bilinci olan bir Müslüman.Gelmişsin bana Seyyid Kutubun hayatını anlatıyorsun?

Bana Garezin varsa buyur gel özelden yaz,İstiyorsan Msn ver gel msn den görüşelim yoksa sırf birilerini ezmek için yorum yapma
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt