Her gayri-müslim, kafir değildir demekle. Ve kendisine hakikatın ulaşmadığı, tebliğ etmediğiniz kimseleri tekfir edemessiniz dememle mürcie olacaksam evet en ala mürcie benim.
Abdulmuizz Fida:
Bir üstte "gayrı muslumler kafir değildir" derken; burada " her gayr-i muslim kafir değildir" demeye başlamışsın, hayırdır?
Burada demiş olduğun : "kendisine hakikatın ulaşmadığı, tebliğ etmediğiniz kimseleri tekfir edemessiniz dememle" bu sözünle Hz. İsa a.s.'ın havarileri , geçmiş peygamberlerin havari-iman edenlerini mi dediğini iddia ediyorsun? Yoksa havari ve geçmiş peygamberin iman edenlerine; hakikat ulaşmamış mı, tebliğ edilmememiş mi ki; havari , iman edenler. olsun. İman edenlere diyorsan zaten bu kimseler muslumandır, sen nasıl gayri muslumler tekfir edilir diyesin?
****
Allah teala kuranı kerimde henüz müslüman olmamış davet gelmemiş yahud henüz davet geldiği kimselere hitap ederken 'Ey insanlar' diye hitap eder. Dikkat edin kafir değiller ki, Ey kafirler diye hitap etsin henüz müslüman değiller ki, Ey müslümanlar diye hitab etsin.
Abdulmuizz Fida:
Allah c.c. Kuran-ı Kerimde mekkede inen ayetlerin bilinmesine sebeb olan şekilde "ey insanlar" diye hitap etmiştir.
Bu genel olarak kafirlere , kötü hallerini düşündürüp aklını kullanıp musluman olmaları için; tebliğe "ey kafirler" diye başlanamayacağı için, güzel bir sıfatla başlamıştır.
Ne zaman ki tebliğe rağmen anlamamışlar, küfürde diretmişler işte o zaman " deki ey kafirler (kafirun) ile başlamıştır.
Şimdi mekkede inen ayetlerin başında neden " يَا أَيُّهَا النَّاسُ ye eyyuhen nas-Ey insanlar " dediğini ;
fakat Medinede inen ayetlerin başında "ye eyyuhellezine emenu- ey iman edenler" dediği inceliği anlayamayan kimselerin; neden Mekkeki ayetlere munhasır "ey insanlar" demesinin anlayamayınca onlar kafir değillerdir diye sapıtmalarının batıl olduğunu kendi misaliyle çürüteceğiz:
"(Habîbim!) De ki: "Ey insanlar! Ben size ancak apaçık anlatan bir uyarıcıyım." (Hac 49)
Gördüğümüz gibi; Allah c.c. nın "Ey insanlar" dediklerinin, kafirken musluman olmaları için tebliğ amaçlı hitab edildiğinin ispatıdır.
Şimdi Bunların kafirliğinin ispatı :
De ki: "Ey insanlar! Eğer benim dinimde bir şüpheniz varsa, şunu bilin ki, Allah'ı bırakıp da sizin taptıklarınıza tapmam. Lâkin sizin de canınızı alacak olan Allah'a taparım. Bana müminlerden olmam emredilmiştir". (Yunus 104)
Sözün bittiği yer. Utanman varsa utan. Aklın varsa nefs yapıp inat edip diretme ve tövbe et.
****
İşte bu yüzden gayri-müslim kavramının içerisinde sadece kafirler yoktur. kafir olmıyan gayri-müslimlerde var.
Abdulmuizz Fida:
Temel eğri olunca , her katta eğrilik hızlı bir ivmeyle artmaya devam ediyor.
Gayri muslimlerin tamamı
(tüm çeşitleriyle - kafir, munafık, hırıstiyan- yahudi vs tamamı) kafirdir.
****
.’’insanlar içerisinde kufre şartlanmış olanlar var ya! Senin onları uyarman ya da uyarmaman onlarca birdir(artık iman etmezler).allah onların kalplerine ve kulaklarına muhur basmış ve gözlerine de perdeyi çekmiştir.artık bürük bir azap vardır!’’(bakara:6,7)
’ellezine keferû’ daki geçmiş zaman yapısıyla çeviriye’’saplanmış’’ veya’’ şartlanmış’’ olarak yansıtılmıştır.burada da görüldüğü gibi kurana göre kafir ,kendisine açık ve net olarak gelen vahyin çağrısını açık ve net olarak inkar eden kimseye denir.
Abdulmuizz Fida:
Bakara 6 ayetini tahrif ederek buraya koyup , sanki "ey insanlar" diye başlamıştır diye kandırmaya hiç utanmıyor musun?
İşte Bakara ayetleri :
"Şu muhakkak ki inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da onlar için birdir. Onlar inanmazlar. (Bakara 6)
"Ey insanlar" hitabıyla başlayanın kafir olduğunun delilini üstte ben ekledim orada bakarsın. Bizde diyoruz ki bu hitap kafirleredir.
****
Devam edelim:
De ki; «Ey insanlar, ben Allah'ın hepinize gönderilmiş elçisiyim. O ki, göklerin ve yerin egemenliği tekelindedir, O kendisinden başka ilâh yoktur, diriltir ve öldürür. Geliniz Allah'a ve O'nun o okuma yazması olmayan (ümmi) peygamberine, Allah'a ve O'nun sözlerine inanan Peygamberine inanınız, O'na uyunuz ki, doğru yolu bulasınız.» (araf/158)
Bakın buradaki muhatablar ne kafir kimseler ne de müslim... peki size göre her gayri-müslim kafir ise bunlar kim?
Abdulmuizz Fida:
Bre cahil bunlar tabi ki kafir. Sen kafir topluluğa konferansta tebliğ yapsan söze "Ey kafirler" diye mi başlarsın "Ey insanlar" diye mi başlarsın?
Allah c.c. dan daha iyi mi Arabcayı, edeb ve uslubu biliyorsun? Madem kafan kesmiyor
(bir ihtimal) neden bir tefsire bakıpta bu ayet kimler hakkınd a inmiş , kimlerden bahsediyor diye bakmıyor da, Türkçe kitabı gizi metine takılıyorsun?
Bu ayeti Taberi Tefsirinden dinleyelim:
(Ey Muhammed de ki: "Ey insanlar, şüphesiz ki ben, göklerin ve yerin hükümranı, kendisinden başka hiçbir ilah bulunmayan, hayat veren ve öldüren Allah'ın, hepinize gönerdiği bir elçiyim. O halde Allah'a iman edin. Allah'a ve sözlerine iman eden, okuyup yazması olmayan, Allah'ın elçisi Peygambere de . Ona uyun ki doğru yola eresiniz.
Ey Muhammed, insanlara de ki: "Ben, benden önceki Peygamberler gibi insanların sadece bir kısmına değil, sizin hepinize gönderilen bir Peygamberim. Beni gönderen, göklerin ve yerin ve her ikisinde bulunan şeylerin hükümranlığını elinde bulunduran, kendisinden başka hiçbir ilah bulunmayan, varlıklara hayat veren ve öldüren Allah'tır. O halde Allah'ın birliğini ve okur zayar olmayan Peygamberinin elçiliğini tasdik edin. O Peygamber de Allah'a iman eder ve onun âyetlerini tasdik eder. Sizler o Peygamber'in yolunu tutun ki hidayete ermiş olsanız)
Gördüğümüz gibi
(altını çizdiğim gibi) bu ayetin bahis konusu olan kişiler Allaha ve peygambere gerektiği gibi iman etmeyen kafirlerdir!
İkinci ihtimal Tefsirdeki gerçekleri biliyorsun fakat, nefsini haklı çıkarmak için kasıtlı saptırıyorsun. Allah kalpleri en iyi bilendir.
****
“... Elçi’ye indirileni işittiklerinde, gözlerinin yaşla dolduğunu görürsün, çünkü ondaki hakikati tanırlar: “Ey Rabbimiz!” derler, “Biz inanıyoruz. Öyleyse bizi hakikate şahit olanlarla aynı sayfaya yaz!” (5:82-83)..
İşte bu ayet daha müslüman olmamış, kimselerden övgüyle bahsediyor. Çünki hakikati bilmiyorlardı. hemen duyduklarında ise kabul ettiler..
İşte bugun toplumumuzdan bazı kimselere hakikati tebliğ edince diyecekler ki, Ya rabbi biz bunu duyduk kabul ettik...
Abdulmuizz Fida:
Bak bak sen. nelerde ortaya koyuyor benim mucidim.
Kafir musluman olacak, onu da bize önceden kafir değilmiş gibi yutturacak. Allah c.c.nın övdüğü bu kimseler, kalplerini küfürden imana açmalarından ötürüdür. Yoksa kafir değilken o kişinin musluman olmasının ne gereği var senin saçmana göre?
Az ahlakın , edebin , Allah korkun olsa nefsin için Allahın kitabıyla oynamazsın?
neden o ayete maide 82- 83 yazdığın halde sadece maide 83 ün yarısını koyuyorsun? Yoksa maide 82 ve 83 ayetlerini tam olarak görürsek o iman edip Allahın övdüğü kişilerin kafir olan Hırıstiyan ve yahudiler olduğunu mu öğreniriz?
Şimdi geldi çarpıtılmamış ayete ve izahına:
Nefsinin fısıldamalarına kapılmış cahil, hiç araştırmaz mısın ehli sunnet alimleri, gayrı muslim dediklerine ne isim veriyor? Senin gibi dalaletçe onlara gayrı muslim demeyen bir tane ehli sunnet alim saysana!
Ayeti aklı olan ehli sunnet olanlar anlar. Madem sahih anlayamıyorsun bari ehli sunnet mufessirlerini dinle.
Şimdi sapıtmana sebeb olan ayete gelelim:
(Kurusa bakma numarasını yazıp metnini koyamadığın ayeti ben koyuyorum.)
“İman edenlere karşı düşmanlık yönünden insanların en şiddetlisi olarak Yahudileri ve Allah'a ortak koşanları bulursun. Ve yine iman edenlere sevgi bakımından en yakın olarak da: "Biz Hıristiyanlarız" diyenleri bulursun. Çünkü onların içlerinde keşişler ve rahipler vardır. Ve onlar büyüklük taslamazlar."
(Maide 82)
"Peygamber'e indirilen
(Kur'ân)i dinledikleri zaman, onun hak olduğunu öğrendiklerinden dolayı gözlerinin yaşla dolup taştığını görürsün. Onlar: " Ey Rabb'imiz iman ettik, bizi de şahidlerden yaz" derler”
(Maide 83)
Ayetin öncesini ve sonrasını
(siyak-sibak) saklayarak bunların Hırıstiyan ve yahudiler hakkında olmadığını örteceğini mi sandın? Allahın ayetlertini nefsin için kullanmaya çalışmakla ne büyük curum işlediğinin de farkına da varamazsın sen.
Gördüğün gibi bu ayetlerin bahsettiği ehli kitap olanlar Hırıstiyan ve yahudilerdir. Bunların içerisinde muslumanlara en yakın olanların "Biz Hırıstiyanız diyen Rahip ve keşiş olanlardır."
Bunlar ne kadar yakın olsalarda Allah c.c. "Allah üçün üçüncüsüdür diyen Hırıstiyanlar ve Uzeyir Allahın oğludur diyen yahudiler için muşrik kafirlerdir" demiştir. Ve Rasulullah
(s.a.v.)in geldiği dönemde tüm ehli kitap kitaplarını tahrif etmiş , hak yoldan sapmış muşrikler idiler. İçlerinde İslama ne kadar yakın olsalar da onlar Hırıstiyan ismini almış ve kafirlerdi.
Hala sana iyi niyetli diyen var mı ?
****
O halde...
Kuran kedilerine okuduğunda derler ki: Biz buna imaaan ettik. Şüphesiz bu haktır. Doğrusu biz daha öncede müslümanlardandık derler (kasas52-53)
Ne dersiniz daha önce hakikatten habersiz fakad hakikati duyunca hemen iman ettik diyenlerin kendilerine hakikat gelmeden öncede müslüman görmeleri sizce nedir, yoksa onlarda mı yanlış söylüyor... iyi ama allah şahid onlara
Abdulmuizz Fida:
Bu kadar da rastlantı olmaz. üst üste verdiğin iki ayet numarasının, nedense iki numarasını yazıyorsun, fakat sadece 1 tanesini bize gösteriyorsun. Bir öncekinin ikinci ayeti de yarım dı. Yoksa buradada numarasını verdiğin halde metnini koyamadığın Kasas 52 ayetinde sapık iddianı çürütecek aleyhine delil mi var ?
Şimdi Allahtan korkarak tam metni yazalım ve iman edenlerin net kafir olan Hırıstiyan ve yahudi olduğunu görelim .
Gelelim kasas ayetlerine:
- Ondan
(Kur'ân'dan) önce kendilerine kitap verdiklerimiz, ona da iman ederler. (Kasas 52)
- Onlara
(Kur'ân) okunduğu zaman "O'na iman ettik. Çünkü o, Rabbimizden gelmiş hakikattir. Esasen biz daha önce de müslüman idik" derler. (Kasas 53)
Elmalılı hocanın maide 51-54 tefsirini izleyelim :
52-54- Bundan, yani Kur'ân'dan önce kitap verdiklerimiz, yahudilerden içlerinde Ebu Rifaa bulunan 10 kişi iman etmiş, kendilerine eziyet edilmişti.
İncil ehlinden kırk kişi Resulullah'a peygamberliğinden önce iman etmişlerdi; 32'si Cafer b. Ebu Talib ile beraber Habeşistan'dan gelmiş, 8'de Bahîra, Ebrehe, Eşref, Amir, Eymen, İdris, Nâfi' ve Temim Şam'dan gelmişlerdi. Bu âyetin indirilmesine sebep bunlar olmuş ise de âyetin mânâsının gelişine göre kitap ehlinden bütün iman edenleri içine almaktadır. Buna onlar, haklarında sözü uladıklarımız değil de onlar iman ediyorlar iki kere, biri önceden İslâmları biri de sonradan İslâm oluşları üzerine kötülüğü iyilikle savarlar, günahları ibadet ve taat ile giderirler, çünkü "Muhakkak ki iyilikler, kötülükleri giderir." (Hûd, 11/114) âyeti açıktır.
****
Bu arada 3 tane mesaj hakkı verdiydiniz. Biri gitti... ikiside sizin olsun
Abdulmuizz Fida:
Sen hala burdamısın?
Sakın ola sapıklık üzerine kalıp kibir yaparak nefsinin azgınlığına uyma . Bu hal üzere kalırsan, sitede başka isimlerle de olsa bırakılmayacaksın.
Kardeşim acil tövbe et.