Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Tesettürün Rengi Bölgelere Göre Değişebilir mi?

Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum hocam. Sorum tesettürün yer ve bölgelere göre renk farkı var mıdır?? Mesela bazı hocalar o beldenin örf ve adetine hangi renkler uyuyorsa o renkler tercih edilebilir diyor. Buna göre o zaman yurt dışında siyah ferace/ çarşaf giyilemez çünkü dikkat çeker... Veya TR'de kavuniçi, açık yeşil, pembe vs renkler giymek ilgi çekmez dememiz gerekir, ki bana doğru gelmedi.. Tesettürün siyah olması gerekmez mi, ilgi çekmeme açısından????
Sitedeki diğer sayfalara baktım ama cevabı bulamadım. Bir de tesettür herşey değildir, ahlak daha önemlidir demek ne denli isabetlidir???
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

Naslarda bildirilen tesetturun vasıfları ve özellikleri arasında rengi hakkında bir kayıt yoktur. Coğrafyaya, kültüre göre renk ve tesettur çeşitlilik arzedebilir.
Yurt dışında (kufur diyarlarında) muslumanlar azınlıktadır ve orada siyah giyilmesi normaldir, giyilmelidir de. Aşağıdaki ilgili konuyu okumanızı öneririm.

'Tesettur her şey demek değildir, ahlak daha önemlidir' sözü yoruma muhtaç olduğundan kastedilene göre anlamı değişebilir. Ama genel anlamda büyük oranda doğrudur. Çünkü tesettürlü olduğu halde ahlak veya edebi zaafiyetinden dolayı kendi şahsında İslam'ı lekeleyen giyinik çıplaklar olabilmektedir. Tesettur hanımın vakarıdır, iffetidir. Tesetturun bir ağırlığı vardır ve onu kuşnananın da ona uygun hal ve davranış içerisinde olması gerekir.

Fakat bu demek değildir ki ben, insanlara karşı ahlaklı, saygılı edebliyim diye insanları yaradana karşı edebsizlik ve ahlaksızlık yaparak tesettursuz olabilirim! Bu da demek değildir.

İlgili Konu:

Tesettürüm Suriye'liler Gibi Siyah Renkli Diye Tepki Alıyorum. Ne Yapmalıyım?

https://www.islam-tr.org/konu/teset...nkli-diye-tepki-aliyorum-ne-yapmaliyim.40994/
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
Peki hocam tesettürlü olup mesela uzun topuklu giyen bir bayan ayete ters davrandığı için, başı açık ama tunik altı pantolon giyen ve hadise ters düşenden daha fazla mı günahkârdır?? Ayete muhalefet eden ile hadise/ sünnete muhalefet edeni kıyaslamak doğru mudur?? Bu soru belki saçma gelebilir ama hanımların kafasına takıldığı için sormak zorundayım..
Birde Islam zahire bakar görüşüne karşın mesela şu rivayet var; hani adamın biri içki satın alıyor, herkes adamı günahkâr biliyor ama adam içkileri başkaları içmesin diye satın alıp döküyormuş... Bu rivayetin sıhhati nedir??? Islam'ın Tesettür anlayışına delil olarak kullanılabilir mi?? Yani tesettürlü olmayan biri bu anlattığım adama benzetilip, zahir herşey değildir denilir mi???
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Peki hocam tesettürlü olup mesela uzun topuklu giyen bir bayan ayete ters davrandığı için, başı açık ama tunik altı pantolon giyen ve hadise ters düşenden daha fazla mı günahkârdır??
Ayete muhalefet eden ile hadise/ sünnete muhalefet edeni kıyaslamak doğru mudur?? Bu soru belki saçma gelebilir ama hanımların kafasına takıldığı için sormak zorundayım..
Birde Islam zahire bakar görüşüne karşın mesela şu rivayet var; hani adamın biri içki satın alıyor, herkes adamı günahkâr biliyor ama adam içkileri başkaları içmesin diye satın alıp döküyormuş... Bu rivayetin sıhhati nedir??? Islam'ın Tesettür anlayışına delil olarak kullanılabilir mi?? Yani tesettürlü olmayan biri bu anlattığım adama benzetilip, zahir herşey değildir denilir mi???
Misal verdiğin iki tipleme de ayete muhalefet etmektedir.

Topuklu ayakkabı giyme:
"Saklı zinetlerine dikkat çekmek için, ayaklarını da vurmasınlar. Ey mu'minler! Hepiniz toptan Allah’a tövbe ediniz ki felaha eresiniz."(Nur 31)
Gerçi bu ayet, o dönemki topuklu ayakkabı etkisi gösteren ayak bileklerine halhal takan bayanların, dikkat çekmek için ayaklarını yere vurarak dikkat çekmeye çalışmalarının yasaklanması ile ilgili olsa da, bugün şehirlerde topuklu ayakkabı aynı görevi fazlasıyla yerine getirmektedir.


Başı açık - tesettursuz Giyme:
"Ey peygamber! Eşlerine, kızlarına ve öteki bütün mu'min kadınlara söyle: “Bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman, dış kıyafetlerini baştan ayağa üzerlerine salıversinler. Bu örtünme şekli onların iffetli, kendini koruyan, temiz kadınlar olarak tanınmalarını ve rahatsız edilmemelerini temin eder.” Ama unutma ki Allah, çok acıyan ve çok bağışlayandır." (Ahzab 59)



Anlattığın içki hikâyesi hadis olmadığından bilmiyorum. Fakat muslumanlar zahire hukmetmekle mukelleftir, kalblerini, içyüzlerini bilemeyiz, sorumlu da değiliz. Allah ve rasulunun emirleri konusunda zahiri ne ise yerine getirmekle mukellefiz. Diğer yönleri takvayı veya kemalatı ilgilendiren mevzulardır. Yani kesin farz olanın terkinden daha az günahtır. Ya da hakkında kesin nas olan bir meseleyi terk eden, hakkında nas olmayan veya hakkında zann-i delil olan meselelerin terkinden daha fazla günahtır denilebilir.



İlgili Konu:

Kadınların Yüksek Topuklu Giymesi, Peçenin Farziyeti Ve Giyinik Çıplaklık Meselesi ?
https://www.islam-tr.org/konu/kadin...arziyeti-ve-giyinik-ciplaklik-meselesi.28496/
 
Ümmü Yasir Çevrimdışı

Ümmü Yasir

İşlerimizin hepsini düzelt Allah’ım...
İslam-TR Üyesi
Misal verdiğin iki tipleme de ayete muhalefet etmektedir.

Topuklu ayakkabı giyme:
"Saklı zinetlerine dikkat çekmek için, ayaklarını da vurmasınlar. Ey mu'minler! Hepiniz toptan Allah’a tövbe ediniz ki felaha eresiniz."(Nur 31)
Gerçi bu ayet, o dönemki topuklu ayakkabı etkisi gösteren ayak bileklerine halhal takan bayanların, dikkat çekmek için ayaklarını yere vurarak dikkat çekmeye çalışmalarının yasaklanması ile ilgili olsa da, bugün şehirlerde topuklu ayakkabı aynı görevi fazlasıyla yerine getirmektedir.


Başı açık - tesettursuz Giyme:
"Ey peygamber! Eşlerine, kızlarına ve öteki bütün mu'min kadınlara söyle: “Bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman, dış kıyafetlerini baştan ayağa üzerlerine salıversinler. Bu örtünme şekli onların iffetli, kendini koruyan, temiz kadınlar olarak tanınmalarını ve rahatsız edilmemelerini temin eder.” Ama unutma ki Allah, çok acıyan ve çok bağışlayandır." (Ahzab 59)



Anlattığın içki hikâyesi hadis olmadığından bilmiyorum. Fakat muslumanlar zahire hukmetmekle mukelleftir, kalblerini, içyüzlerini bilemeyiz, sorumlu da değiliz. Allah ve rasulunun emirleri konusunda zahiri ne ise yerine getirmekle mukellefiz. Diğer yönleri takvayı veya kemalatı ilgilendiren mevzulardır. Yani kesin farz olanın terkinden daha az günahtır. Ya da hakkında kesin nas olan bir meseleyi terk eden, hakkında nas olmayan veya hakkında zann-i delil olan meselelerin terkinden daha fazla günahtır denilebilir.



İlgili Konu:

Kadınların Yüksek Topuklu Giymesi, Peçenin Farziyeti Ve Giyinik Çıplaklık Meselesi ?
https://www.islam-tr.org/konu/kadin...arziyeti-ve-giyinik-ciplaklik-meselesi.28496/
Hocam ikinci tiplemede yanlış yazmışım kafası kapalı fakat pantolon giyen olacaktı, yani hadiste sav'in erkeklere benzeyen kadınlara lanet ettiğini biliyoruz ya o bakımdan hadise muhalefet etmiş olur olacaktı. Sizi yordum. Allah svt razı olsun, ilminizi artırsın..
 
Üst Ana Sayfa Alt