I
Çevrimdışı
Esselamu aleykum hocam.
Tilavet secdesinden kalktıktan sonra "semi'na ve ata'na ğufrâneke rabbenâ ve ileykel masîr" denilir diye son dönem ilmihal kitaplarında yazıyor. Nimeti İslam'da tilavet secdesi yapamayacak olanın bunu söylemesi müstehaptır yazıyor ve secdeyi daha sonra kaza eder diyor. Yanında da as yazıyor. As ne demek oluyor?
Nasuhi Bilmen İlmihalinde ise semi'na ve ata'na kısmı yok sadece "ğufrâneke rabbenâ ve ileykel masîr" yazıyor. Ama Nimeti İslam'dan farklı olarak şunuda yazıyor: Tilavet secdesini yapamayacak olan kişi ayetin bu kısmını okur demiyor, mutlak manada herkes için secdeden ayağa kalkarken okunur bu diyor.
Elimdeki kitaplardan kontrol ettim . Secdeden kalktıktan sonra bu ayetin okunacağına dair bir bilgi bulamadım. Nimeti İslam'da yazdığı gibi, secdeyi yapamayacak olanların önce bu ayeti okuması, müsait olduklarında da secdeyi kaza edeceklerine dair bilgi bulamadım.
Benim sorum şu:
1.) Elimdeki kısıtlı mevcut olan kitaplardan baktığıma göre bu ayeti tilavet secdesiyle ilk bağdaştıran Nimeti İslam müellefi oluyor. Bedayius Sanayide ve Fethul Kadirde acaba bu ayet tilavet secdesi için geçiyor mu?
2.) Bu konuda zayıf dahi hadis bulamadım. Hadi güzel gördüler ve ictihad ettiler diyelim. Tilavet secdesini yapma ile o ayetin anlamının ne alakası var? Bu ayeti okumayı nereden çıkarmışlar ve ilk kim çıkarmış olabilir?
Tilavet secdesinden kalktıktan sonra "semi'na ve ata'na ğufrâneke rabbenâ ve ileykel masîr" denilir diye son dönem ilmihal kitaplarında yazıyor. Nimeti İslam'da tilavet secdesi yapamayacak olanın bunu söylemesi müstehaptır yazıyor ve secdeyi daha sonra kaza eder diyor. Yanında da as yazıyor. As ne demek oluyor?
Nasuhi Bilmen İlmihalinde ise semi'na ve ata'na kısmı yok sadece "ğufrâneke rabbenâ ve ileykel masîr" yazıyor. Ama Nimeti İslam'dan farklı olarak şunuda yazıyor: Tilavet secdesini yapamayacak olan kişi ayetin bu kısmını okur demiyor, mutlak manada herkes için secdeden ayağa kalkarken okunur bu diyor.
Elimdeki kitaplardan kontrol ettim . Secdeden kalktıktan sonra bu ayetin okunacağına dair bir bilgi bulamadım. Nimeti İslam'da yazdığı gibi, secdeyi yapamayacak olanların önce bu ayeti okuması, müsait olduklarında da secdeyi kaza edeceklerine dair bilgi bulamadım.
Benim sorum şu:
1.) Elimdeki kısıtlı mevcut olan kitaplardan baktığıma göre bu ayeti tilavet secdesiyle ilk bağdaştıran Nimeti İslam müellefi oluyor. Bedayius Sanayide ve Fethul Kadirde acaba bu ayet tilavet secdesi için geçiyor mu?
2.) Bu konuda zayıf dahi hadis bulamadım. Hadi güzel gördüler ve ictihad ettiler diyelim. Tilavet secdesini yapma ile o ayetin anlamının ne alakası var? Bu ayeti okumayı nereden çıkarmışlar ve ilk kim çıkarmış olabilir?