Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Yunus Emre Ve Celallettin Rumi'nin Islam'a Aykırı Görüşleri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
muhammet87 Çevrimdışı

muhammet87

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yunus emre nin İslam'a aykırı görüşleri


“Cennet cennet dedikleri,
Birkaç köşkle birkaç huri,
İsteyene ver onları,
Bana seni gerek seni.”Yunus emre


“Rabbiniz’in mağfiretine, ve Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış eni gökler ve yer kadar olan cennete koşuşun.” (Âli İmran 133)
İSLAM DİNİNE UYMAYAN SÖZLERİNE ÖRNEKLER

Yunus Emre’nin cennet için söylediklerinden :

“Âşık mı direm ben ona Tanrının uçmağın seve
Uçmak hod bir tuzak durur eblehler canın tutmağa”
(Yunus Emre Divânı, Kültür Bakanlığı Yayınları Seri.380 – B. 1989, Hazırlayan Prof. Dr. Faruk K. Timurtaş, sayfa 1.)
KELİMELER :
Uçmağı, uçmak: Cennet
Hod : Esasen, zâti; bizzat.
Ebleh : Pek akılsız, ahmak, bön.
Böylece Yunus Emre, şöyle demektedir.
“Allah’ın Cennetini sevenler aşık değildirler.
Cennet, özellikle ahmakların canını tutmak için kurulmuş bir tuzaktır.”
Ona göre doğrusu şöyle olmalıdır.
“Dutulmadı Yûnus canı geçti tamudan uçmağı
Yola düşüp dosta gider ol aslına uyakmağa.”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 1.)
KELİMELER :
Uyakmak : Gurup etmek, batmak
Tamu :Cehennem.
Yani şöyle demektedir.
“Yunusun canı tutulmadı, cehennemden, cennetten geçti.
Yola düşüp dostu ve aslı olan Allah’la birleşmeğe gider.”
Bir kimsenin, cenneti red edip kendisini Allah’ın bir parçası olarak görmesi ve aslının Allah olduğunu söylemesi. İslâm’a göre minarenin kuyu olarak tarif edilmesinden çok daha ters bir durumdur. Ve Yunus Emre bu iddialarında ısrarlıdır. Şöyle ki :
“Yûnus’dur eşkere nihan Hak toludur iki cihan,
Gelsün berü dosta giden hûr u kusur burak nedür.”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 25.)
Yani diyor ki; Dünya ve Ahiret, Allah doludur. Allah’la birleşmek isteyenler beri gelsin, cennet hurileri, cenet köşkleri ve buraklar ehemmiyetsiz şeylerdir.
Onun bu görüşünde yanlış olduğuna dair Kur’an’dan delil mi getirmek istiyorsun, sofistin buna cevabı hazırdır. Şöyle der :
“İlim hod göz hicâbıdur dünya ahret hisâbıdur.
Kitab hod ışk kitabıdur bu okunan varak nedür.”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 25.)
Yani diyor ki: İlim gerçek bir göz perdesidir, hakikatleri görmeyi engeller, dünya ahret hesabıdır. Gerçek kitap aşk kitabıdır. Senin okuduğun bu sayfalar, yani Kuran sayfaları da neyin nesi oluyor. Her ne kadar, söz olarak cennet ve cehennemden söz ediyor ise de, söz etmesi bunların varlığını kabul ettiğinden değildir; sadece İslami değerleri eleştirmek içindir, yoksa sofiler böyle şeyleri var olarak kabul etmezler.
Yunus Emre’nin bazı sözlerinden örnekler :

“Adem yaratılmadın can kalıba girmedin
Şeytan la’net almadın arşıdı seyran bana”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 7.)
Bu sözlerle, Allah olduğunu vurgulamak istiyor, bu sözünün Kuran’a aykırı olduğunun söylenmesine karşın, Şöyle demektedir :

“Şeriat ehli ırak iremez bu menzile,
Ben kuş dilin bil üren Süleyman söyler bana”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 7.)
“Dost yüznü görecek şirk yağmalandı
Anunçün kapuda kaldı şeriat”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 11.)
Bu sözleriyle, Kuran’a ihtiyacı olmadığını, şeriatın dışlanması gereken bir öğreti olduğunu, buna karşılık şirk’in yağma edercesine kapış kapış alınması gereken bir meta olduğunu söylemektedir.
Kendisinin İslam dışında hakikati bulduğunu, onun için İslam şeriatını kabul etmediğini ve buna ihtiyacı olmadığını şu sözlerle söylüyor :
“Şeriat oğlanları nice yol ide bize
Hakikat deryâsında bahrı oldum yüzerem”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 93.)
Farzlar ve ibadetler konusunda ise şöyle diyor :
“Oruç namaz gusl hac hicabdur aşıklara
Âşık ondan münezzeh hâlis heves içinde”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 164.)
“Oruç namâz zekât hac cürüm’ü cinayet durur
Fakir bundan azadur hâss-ı havâs içinde”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 94.)
(Yunus Emre Divânı, sayfa 165.)
Dediğine göre; Oruç, namaz, gûsl, hac, zekat, gittiği yolda onu cürüm ve cinayet derecesinde engelleyecek bir perdeymiş, hal bu ki kendisi, hasların hası içinde bundan kurtulmuş, azad olmuştur inancındadır.
Sofistlerin bu şekilde düşünmelerinin nedeni; hakikat diye bir şey kabul etmemeleri, iyi ile kötünün ,ak ile karanın, doğru ile yanlışın onların gözünde aynı ve bir olmasından dolayıdır. Örneğin ;Mevlana, kendisinin hakikatler ve dinler konusundaki görüşünü anlatırken, kendisinin böyle şeylere bağlı olmadığını, mızrağın kalkanı deldiği gibi, böyle şeylerden kurtulup uzaklaştığını anlatmaktadır. Ona göre, geceyle gündüz birdir, dolayısıyla aydınlıkla karanlık da birdir ve kesin hakikat diye bir şey yoktur. Kesin hakikat kabul etmemekle de, bütün dinler ve bütün şeriatların aynı olduğunu yani herhangi bir gerçeği temsil etmediklerini söylemektedir. Daha öncede belirttiğim gibi, bu düşünce Sofizmin temel inancını temsil etmektedir.
Yunus Emre’nin Kuran karşıtı sözlerinden bazı örnekler:
“İlim hod göz hicâbıdur dünya ahret hisâbıdur.
Kitab hod ışk kitabıdur bu okunan varak nedür.”
(Yunus Emre Divânı, sayfa 25.)
Yani diyor ki: İlim gerçek bir göz perdesidir, hakikatleri görmeyi engeller, dünya ahiret hesabıdır. Gerçek kitap aşk kitabıdır. Senin okuduğun bu sayfalar, yani Kuran sayfaları da neyin nesi oluyor. O ancak göze perdedir diyor.
Ve diyor ki :
“Ben bir kitâb okudum kalem anı yazmadı
Mürekkeb eyler isem yetmeye yedi deniz.”
Onun okuduğu kitap, güya kalem onu yazmamış ve yazmaya kalkarsa yedi deniz kadar mürekkeb ona yetmezmiş.
Ayrıca :
“Işkıla çalındı kalem ışka yesirdurur âlem
Âşıklar arasında Cebrail dahi hicabdurur.”
“Medreseler müderrisi okumadılar bu dersi
Şöyle kaldılar âciz bilmediler ne babdurur.”
İddia ettiği aşk kitabını, medrese müderrislerinin anlamaktan aciz kaldığını, bu kitabı anlamaya Cebrail’in perde yani mania olduğunu, Cebrail’den kastı ise Cebrail’in getirdiği Kuran’dır. Böylece Kuran’ı zararlı sayarak öğretisine karşı çıkıyor.
Kendisi için en büyük rakip olarak “Şeriati” yani Kuran’ı görmektedir.
“Işk erinin gönli tolı padişahdan nevâledür
Işksuz âdem nice_ anlasun çün şeriat havaledür”
Burada da şeriati, doğru anlamaya perde yane engel olarak tanımlıyor.
Ve Sofizmin ana zihniyetini tanımlayan şu sözleri söylüyor :

“Yitmişiki millete suçum budur hak didüm
Korku hiyânetedür ya ben niçin kızarım.”
Şeriat oğlanları nice yol ide bize
Hakikat deryasında bahrı oldum yüzerim.”
Bütün milletlerin inançlarının ne olursa olsun bir olduğunu iddia ederek, şeriatın yol gösterici olamayacağını, zira kendisinin hakikat deryasında yüzdüğünü söylüyor.
Kuran yerine, iddia ettiği aşk kıtabını önermesinin neticesinde :
“Zühd ü tâat usûl-i din ışk haddinden taşra durur
Nisbet değil durur bana secde vü rükû’u kıyam.”
Dediğine göre, Zahitlik, ibadet, din usulu aşk sınırından, dışta durur, secde ve ruku ona din ölçüsü veya gereği değilmiş.
Namaz ve oruç yerine ise :
“Ben oruç namâziçün seci içdüm esridim
Tesbih u seccâdeyçün dinledim çeşte kopuz.”
Oruç ve namaz yerine şarap içip sarhoş olmuş, tesbih ve seccade yerine, tanburla kopuz dinlemiş.
Ve eğer bu sözleri anladınsa; diyerek;
“Yunus’un bu sözünden sen mani anlarısan
Konya minâresini göresin bir çuvaldız.”
Konya minaresi artık sana bir çuvaldız, yani batmasıyla rahatsız eden bir şiş gibi gelir diyor.
(Yunus Emre Divânı, sayfa 25, 31, 38, 57, 93, 118.)
“Sûfilere göre, kul, Kur’an’ın her harfine bin mânâ verse, Allah’ın o harf de bulunan ilminin sonuna varmış olamaz.” Tefsir Tarihi Cilt 2 Prof. Dr. İsmail Cerrahoğlu, sayfa 21. )

“Ne elif okudum ne cim ne varlıktandır gelicim.
Okumaz yüz bin müneccim tâli’im yıldızdan gelür’
diyen Yûnus’un Divânında bu hurûf meselesine dair bâzı mühim işaretler vardır. Şu parçalarda olduğu gibi :”

“Yigirmisekiz hece okursun ucdan uca
Sen elif dersin hoca mânası ne demektir”
“Dört kitâb’ın manası tamamdır bir elifte
Bâ dedirmeniz bana ben bu yoldan azarım”

“Yedi Mushaf mânasın okudum tamam kıldım
Ya ne için karayı ak üstünde yazarım”
(Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayını 1991 baskısı, Ord. Prof. Dr. Fuat Köprülü, sayfa 328.)
Kuran’ın bir harften ibaret olduğunu, okunup öğrenilmesinin gereksiz olduğunu iddia eden bu gibi sözler, Kuran’a yapılabilecek en büyük saldırılardandır.

Yunus Emre ve Celaleddin Rumi'nin şeriati aşağılama tavırları (S.71-72)

Şeriat alimleri (fakihleri)eskiler olarak niteleyip, eskinin modasının geçtiğini ve rağbet'in yeniye (kendilerine) olduğunu söyleyen Celâleddin Rûmî şeriatı ve onun yanı sıra tek hakikat kabul ettiği bâtını ifade eden sözleriyle konuyu ortaya koyar: Şeriat muma benzer, yol gösterir. Fakat mumu ele almakla yol aşılmış olmaz. Yola düzeldin mi o gidişin tarikattır, maksadına ulaştın mı o da hakikat. Bunun için "Hakikatlar meydana çıksaydı şeriatlar, yollar bâtıl olurdu" denmiştir. Nitekim bakır, altın olur, yahut da aslında altındır; artık onun için kimya bilgisine ne hacet var, kendisini kimyaya sürüştürmeye ne ihtiyaç var? Kimya bilgisi şeriattır, kimyaya sürtünmek de tarikat. Nitekim "Ulaşılacak şeye ulaştıktan sonra delil aramak da kötüdür, ulaşmadan delil bırakmak da kötü" demişlerdir. Hasılı şeriat hocadan yahut kitaptan kimya bilgisini öğrenmeye benzer. Tarikat, kimya eczasını kullanmak, bakırı kimyaya sürtmek, onunla karmaktır. Hakikatsa bakırın altın olmasıdır. Kimya bilenler, biz bu bilgiye sahibiz diye sevinirler. Hakikati bulanlar biz altın olduk, bilgiden de kurtulduk, işlemeden de, biz Tanrı hürleriyiz diye sevinirler.''(Mesnevi, 5/1)
Yunus Emre ise yazmış olduğu bir çok güzel şiirlerinin ya nı sıra, sayılan azda olsa şeriatı aşağılayan bir tavır ve düşünceyle de bazı şiirler yazmış (Mutasavvıflar, 312-313) batınî yönünü bu şiirlerinde açığa vurmuştur. Örneğin:
Hakikat bir denizdir, şeriattır gemisi Çoklar gemiden çıkıp denize dalmadılar.
Aşk imandır bize, gönül cemaat Kıblemiz dost yüzü, daimdir salât Dost yüzün göricek şirk yağmalandı Anınçin kapı kaldı Şeriat.(Yunus Emre, 222, 224)

Celaleddin Rumî ve Yunus Emre gibi Bâtın Ehli kişilerde açığa çıkan Şeriata karşı menfî olan tavrın, şeriatın mensuplarına karşı da olmasını beklemek normal olacaktır. Bunlar Yunus Emre'nin yukarıdaki şiirinde de olduğu gibi İslâm'ın kavramlarının muhtevalarını değiştirip değişik bir inanç sergilemişlerdir. Ayrıntılarını Tasavvuf bölümüne bıraktığımız bu konuya, ismi geçen sûfîlerin şeriat temsilcilerini aşağılayan sözleriyle devam edecek olursak:
Aşk ile gelen erenler içer ağuyu nûş ider Topuğa çıkmayan sular, deniz ile savaş eder.(Yunus Emre, 376 )
Şiiriyle ve benzeriyle, fakihleri topuğa çıkmayan sulara kendilerini de denizlere benzetip konuyu kendi bakış açısıyla değerlendiren Yunus Emre'nin bu düşüncelerini daha değişik biçimlerde Celaleddin Rumî'de de bulabilmekteyiz. Fakihlere karşı tavır onda hakaret niteliği kazanır:
Eblehan ta'zim-i mescid mîkünend Der cefâ-i ehl-i dil cidd mikunend An mecazest, in hakikat, ey haran! Niş mescid cüz derjun-i serverân.
(Camiye hürmet eden aptallar, durmadan gönül ehlini incitiyorlar! Ey Eşekler, o mecaz, bu hakikattir! Büyüklerin ve gönül ehlinin derunundan başka mescid mi var?)
Mâ zi Kur'an bergüzidem magzrâ Post ra piş-i seghan endahtim
(Biz Kur'an'ın özünü, ruhunu, içini ve cevherini aldık. Postunu köpeklerin önüne attık.)(Uludağ, 141, 204)
Vahiyden Kültüre - Celaleddin Vatandaş, Pınar yayınları, İst-1991 - Yunus Emre ve Celaleddin şeriati aşağılama tavırları (S.71-72)
 
Son düzenleme:
Cundullah el-Kürdî Çevrimdışı

Cundullah el-Kürdî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Güncel
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Yunus Emre nin dizelerindeki kelimeleri alip
google translate sekil cümle elde edemezsiniz ya hu.

Mesela Safer Dal eski sohbetlerinin birinde
Yunus emre nin dizelerinin bir açılımını yapar, bu ne yav dersiniz.

Gerci sey de vardi galiba hafiften,
geydim hirkayi adli kitapta.
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Bir de donemi bilmek lazim tam elestiri icin
Her donemin bir siir modasi edebiyat akimi var.
Bizim su anki kullandığımız sosyal medya dili gibi.
 
Muhammed087 Çevrimdışı

Muhammed087

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yunus Emre nin dizelerindeki kelimeleri alip
google translate sekil cümle elde edemezsiniz ya hu.

Mesela Safer Dal eski sohbetlerinin birinde
Yunus emre nin dizelerinin bir açılımını yapar, bu ne yav dersiniz.

Gerci sey de vardi galiba hafiften,
geydim hirkayi adli kitapta.

ebusuud efendi'nin de fetvası var yunus emre'nin sözlerinin küfr olduğuna dair
 
İ Çevrimdışı

İbn Muhammed

الله اكبر و العزة الله
İslam-TR Üyesi
ebusuud efendi'nin de fetvası var yunus emre'nin sözlerinin küfr olduğuna dair

Mesele: “Bir zaviyenin mescidinde eşhâs-ı muhtelife ile oğlanlar muhtelit olup envâı teganniyat ile tevhid ederler iken kelime-i tehvidi tağyir edip gâh dil men, gâh canmen ve gâh

Sen bir ulu sultansın
Canlar içinde cansın
çün âyan gördüm seni
Pinhan kayusu değil

Deyüp ve gâh

Cennet cennet dedikleri
Bir ev ile birkaç hûri
İsteyene ver sen anı
Bana seni gerek seni

Deyü göğüslerini döğüp evzâ-ı garibe ettiklerinde ahâli-i mahalleden bazı kimesneler zâviye-i mezbûrede şeyh olan Zeyd’e;
- Bu makule evzâa niçün râzı olursun? Dediklerinde, Zeyd:
- Ne lazım gelir? Ve mâ haleket-el cinne vel inse illa liyabudün demekle cevap verse şer’an Zeyd’e ne lazım gelir?

El cevap: Evza ve akval-i mezbure kemal mertebe fuhuş olduğundan gayri, cennet hakkında söyledikleri kelime-i şenia küfr-i sarihtir. Katilleri mubahtır, şeyhleri olan bi-din hikâyet olan ef’al ve akvâl men’e mubaşeret olunmazsa dahi ne lazım gelür demekle kâfir olduğundan gayrı o kabayihi ibadet kabilinden addedüb âyet-i kerimeyi ana delil getirmekle tekrar kâfir olur. Ve bu itikattan rücu etmezse katilleri vâcib olur.

https://www.islam-tr.org/konu/seyhu...in-yunus-emrenin-siirine-kufur-fetvasi.22769/

%90'ı anlaşılmasa da...
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Vardir elbette.

Acikcasi yunus emre hayranı filan değilim.
Sadece karsi görüşün şiir yorumlamalarinin cok farkli oldugunu izah ettim.
..
Tasavvufu reddeden ama trt 1 deki yunus dizisindeki yunus emre karakterine hayran olan yeni bir kitlede var.
..
Lakin yunus dışında konudan ayri
Donemsel siir akimlari cidden cok enterasan.

Karatay turkcesi ile yazilmis bir ashabi keyf hikayesi var mesela cok enterasan.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aslında tek sorun ınsanların bırbırlerını yuceltmesı ıdı. Oysa yucelmesı gereken ALLAH ve İslam dı.
Yunus emre cennetden zıyade cennetı yaratan rabbine asık tı
cennet benım ıcın olmasa da olur dıyen bana sadece sen gerek dıyen bır adam kufr edıyor olamaz.
Anlayamadıgımız noktalar olabılır onlar su anda bızle yasamıyor kı fıkır sahıplerıne soralım
Aynı ıbn teymıyye gıbı oda güzel bır alımdı.Mevdudı gıbı oda güzel düşünceye sahıptı. ama karaladılar.
ınsanları hep yıne ınsanlar yuceltıp ınsanlar karalıyor.
Bırakalım bunlarıda bız ıbadetımıze bakalım.
ALLah muhafaza adamın bır sozu rabbın takdırıne vesıle olmuştur günahını affetmıstır.
Biz bilemeyiz biz kendımıze bakalım ınsaallah kardeşler.
Onların yasadıgı donemde namaz kılıyormuydu ıbadet edıyormuydu durumu nasıldı bunlardan zıyade sozlerı ulaşmış gunumuze o donem ne ıle soyledıgını bız bılemeyız kufr edıyorsa kendıne etmıyorsa kendıne onu takıp edenlerde kendılerı gıbı ınsanlar mısal
Onun ıcın bırakalım RABBı ıle arasında olan bır meseleye bız zann etmeyelim onun ayıbı bızım ayıbımız olmasın.
 
İ Çevrimdışı

İbn Muhammed

الله اكبر و العزة الله
İslam-TR Üyesi
Aslında tek sorun ınsanların bırbırlerını yuceltmesı ıdı. Oysa yucelmesı gereken İslam dı.
Yunus emre cennetden zıyade cennetı yaratan rabbine asık tı
cennet benım ıcın olmasa da olur dıyen bana sadece sen gerek dıyen bır adam kufr edıyor olamaz.

Yukarıda verdiğim linki oku inşallah ahi, bu fikir güzel bir fikir değil!
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yukarıda verdiğim linki oku inşallah ahi, bu fikir güzel bir fikir değil!
Dogrudur akhım ben bu sahıs dındenmı degılmı o durumda mı degılmı bılemem rabbı ıle kendı arasında dedıgım gıbı o donemde ne oldu ne bıttı nasıl bır durum vardı bılemıyoruz.
Ben ne sıırını okurum nede ornegını verırım ALLAH ın ayetı dururken kısının hevasına gore sozu ne olakı

Onlar oldu gıttı sınavları bıttı RAbbım hakkındakı hayırlısını mutlaka verecektır ona
Ama bız yasıyoruz onları yermekten zıyade kendımıze bakmamız gereklıdır buna vurgu yapmak ıstıyorum
Bu zamana kadar hatalarını gorememıs kımse artık gunumuzde kım haklı kım haksız bellı takılmaktan zıyade bız yonumuzu ALLAH a cevırıp
onların dustugu hatalardan ders çıkarıp
güzel bır sekılde yolumuza devam etmek.
Dinde tasavvuf vesaire seylere ben bakmam Rasulallah ve ashabı bılenlerde bakmaz onların yapmadığını ben yapmam mısal bu sekılde olmalıyız.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
vay be eskidenn mevlana tebrizi yanar tutuşurdum... Şu an hatırası var sadece, ve sdece hatıra olduğu için güzel.
Şimdi inanıyorum
bu adamların dinle alakası yok.


Bunun gıbı ısde alakası olmayan adamları dıne sokan kesım duşunsun
Bız ne bu dınde ne bu yasamda o sekılde bırseylerın olduğunu varsaymıyoruz.
Adamlar ALLAhı dusunmus sadece ıbadet ıle ılgılı bır sozlerını ısıtemedık hıc onun ıcın
Uzak duralım bunlardan telaffuz etmeyelim ınsaallah.

İSlam rasulallahın ve ashabın bıze ogrettıgı sekılde olmalıdır.
zaten dın tastamam olmuştur.Ondan bırsey ne çıkarılır ne eklenir..!
 
İ Çevrimdışı

İbn Muhammed

الله اكبر و العزة الله
İslam-TR Üyesi
Dogrudur akhım ben bu sahıs dındenmı degılmı o durumda mı degılmı bılemem rabbı ıle kendı arasında dedıgım gıbı o donemde ne oldu ne bıttı nasıl bır durum vardı bılemıyoruz.
Ben ne sıırını okurum nede ornegını verırım ALLAH ın ayetı dururken kısının hevasına gore sozu ne olakı

Onlar oldu gıttı sınavları bıttı RAbbım hakkındakı hayırlısını mutlaka verecektır ona
Ama bız yasıyoruz onları yermekten zıyade kendımıze bakmamız gereklıdır buna vurgu yapmak ıstıyorum
Bu zamana kadar hatalarını gorememıs kımse artık gunumuzde kım haklı kım haksız bellı takılmaktan zıyade bız yonumuzu ALLAH a cevırıp
onların dustugu hatalardan ders çıkarıp
güzel bır sekılde yolumuza devam etmek.
Dinde tasavvuf vesaire seylere ben bakmam Rasulallah ve ashabı bılenlerde bakmaz onların yapmadığını ben yapmam mısal bu sekılde olmalıyız.

Burada zikredilmesindeki amacın ne onları yermek ne de yanlışlarını çıkarmak bence. Günümüzde bu zatları takip eden ve onların sapkın akidelerini etrafa zehirli oklar olarak saçan kişiler var. Bazıları bilinçsizce veya cehaletinden dinlerini bunlardan öğreniyor. Ama bazıları var ki ümmetin imanını ifsad etmek için bilinçli bir şekilde bu sapkın tasavvuf ehlinin görüşlerini yayıyor. Benim önemsediğim nokta burası.

Şüphesiz ki onlar bir ümmetti geldi geçti, onların kazandığı kendilerine bizim kazandıklarımız bize.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Burada zikredilmesindeki amacın ne onları yermek ne de yanlışlarını çıkarmak bence. Günümüzde bu zatları takip eden ve onların sapkın akidelerini etrafa zehirli oklar olarak saçan kişiler var. Bazıları bilinçsizce veya cehaletinden dinlerini bunlardan öğreniyor. Ama bazıları var ki ümmetin imanını ifsad etmek için bilinçli bir şekilde bu sapkın tasavvuf ehlinin görüşlerini yayıyor. Benim önemsediğim nokta burası.

Şüphesiz ki onlar bir ümmetti geldi geçti, onların kazandığı kendilerine bizim kazandıklarımız bize.
Jazakallahu hayr akhım
Aynen oyle bırak onlar bırbırlerını yesın bak bız nasıl bakmıyoruz onlara ALLAH celle celaluhu bızı nasıl uzak tutuyor hımayesı altında onların osekılde olmasının da bır sebebı vardır muhakkak rabbımın bır planı vardır o bılır bız bılemeyız :)
 
ebuturab Çevrimdışı

ebuturab

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allahın bana mahşerde Yunus Emre nin itikadını soracağını bununla mesul tutacağını zannetmiyorum. Bence bir kişinin küfrünü yahut imanını ispatlama gayretinin kimseye bir getirisi yok! Haklı çıksan faydası yok haksızsan zararı çok!
Bazen bir kelam küfür olur fakat sahibi kafir olmaz ince ve derin ve veballi meseleler! Sahabe bile bazı kişilerin küfrüne itikad etmiş Fakat Allah ve Resulu tashih etmiş! Tenzih etmiş evet bedir ashabından veya değil tartışmalı ama büyük bir sahabe olan hatib bin beltea ra için Hz ömerin tepkisini bilmeyen yok!
Zat ı envat hadisesinde sahabe Allah Resulundan öyle böyle değil resmen apaçaçık şirk taleb etmiştir. Fakat Allah resulü siz mürted oldunuz kafir oldunuz dememiş siz cahillik ediyorsunuz demiştir Burada yazanların hadis ve siyer bilgisi benden fazla uzatmaya gerek yok! Fakat müslümanlar bir belde ye savaş açtığında küfür ile iman arasında bir ezanı hüccet saymış ve oranın müslümanlığına itikad etmişler belki o zamanın şartıydı ve ya öyle olması gerekiyordu cehalet vardı doğrudur fakat bu şuna hüccettir ki kişinin imanına zahiri delil aranır küfrüne değil. İmamı Malik farklı yorumlasa da Muvatta da geçiyordu sanırım İnsanlar helak olmuştur diyen helak olmuştur
Birçok kişi bu yazdıklarımın yanlış olduğunu düşünebilir ama ben bu zamana kadar Tasavvufçulardan tut da Kur an cı Nurcu Selefi, Mezhepsiz hatta harici bir çok kişiyle tanıştım bazen ders aldım takıldığım bir sözde selefi gurupta şunların konuşulduğuna şahit oldum Bilmem Ebu katade el filistini kafir mi Makdisi yi tekfir ediyor musunuz Abd Ürdün vs şu kişiyi neden serbest bıraktı ajan mı vs..Yani boyutu siz düşünün.. Onlara diyecektim ki "Analarınız sizin altınızı temizlediği zamanlarda bu tekfirini sorguladığınız kişiler İlimle ve cihadla meşgul oluyorlardı. Ama cesaret edemedim Demişler ya İslamın şartı 6 dır Altıncısı haddini bilmektir Kimseye laf attığım yok Site adminleri bilgili kişiler bazı açıklamalarını arada girip okuyorum faydalanıyorum İslamı şirkten arındırmak için bu gayreti sarfettiklerinin farkındayım İlmi olan için lafım yok Fakat yazdıklarınızı okuyan avamlar ölçüyü tutturamaya bilir mizanı kaybedebilir ifrata düşebilirler Selefilikle başlar ama Vahhabilikte durmaz Haricilikte son bulabilirler
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allahın bana mahşerde Yunus Emre nin itikadını soracağını bununla mesul tutacağını zannetmiyorum. Bence bir kişinin küfrünü yahut imanını ispatlama gayretinin kimseye bir getirisi yok! Haklı çıksan faydası yok haksızsan zararı çok!
Bazen bir kelam küfür olur fakat sahibi kafir olmaz ince ve derin ve veballi meseleler! Sahabe bile bazı kişilerin küfrüne itikad etmiş Fakat Allah ve Resulu tashih etmiş! Tenzih etmiş evet bedir ashabından veya değil tartışmalı ama büyük bir sahabe olan hatib bin beltea ra için Hz ömerin tepkisini bilmeyen yok!
Zat ı envat hadisesinde sahabe Allah Resulundan öyle böyle değil resmen apaçaçık şirk taleb etmiştir. Fakat Allah resulü siz mürted oldunuz kafir oldunuz dememiş siz cahillik ediyorsunuz demiştir Burada yazanların hadis ve siyer bilgisi benden fazla uzatmaya gerek yok! Fakat müslümanlar bir belde ye savaş açtığında küfür ile iman arasında bir ezanı hüccet saymış ve oranın müslümanlığına itikad etmişler belki o zamanın şartıydı ve ya öyle olması gerekiyordu cehalet vardı doğrudur fakat bu şuna hüccettir ki kişinin imanına zahiri delil aranır küfrüne değil. İmamı Malik farklı yorumlasa da Muvatta da geçiyordu sanırım İnsanlar helak olmuştur diyen helak olmuştur
Birçok kişi bu yazdıklarımın yanlış olduğunu düşünebilir ama ben bu zamana kadar Tasavvufçulardan tut da Kur an cı Nurcu Selefi, Mezhepsiz hatta harici bir çok kişiyle tanıştım bazen ders aldım takıldığım bir sözde selefi gurupta şunların konuşulduğuna şahit oldum Bilmem Ebu katade el filistini kafir mi Makdisi yi tekfir ediyor musunuz Abd Ürdün vs şu kişiyi neden serbest bıraktı ajan mı vs..Yani boyutu siz düşünün.. Onlara diyecektim ki "Analarınız sizin altınızı temizlediği zamanlarda bu tekfirini sorguladığınız kişiler İlimle ve cihadla meşgul oluyorlardı. Ama cesaret edemedim Demişler ya İslamın şartı 6 dır Altıncısı haddini bilmektir Kimseye laf attığım yok Site adminleri bilgili kişiler bazı açıklamalarını arada girip okuyorum faydalanıyorum İslamı şirkten arındırmak için bu gayreti sarfettiklerinin farkındayım İlmi olan için lafım yok Fakat yazdıklarınızı okuyan avamlar ölçüyü tutturamaya bilir mizanı kaybedebilir ifrata düşebilirler Selefilikle başlar ama Vahhabilikte durmaz Haricilikte son bulabilirler
Guzel bır tesbıt jazakallahu hayr.
 
L Çevrimdışı

LoRy

İslamicState - Genç Mucit - Şair yazar
İslam-TR Üyesi
mevlana yunus emre gibi sapıklara riayet etmeyiniz
onlar günümüzün cübbelisi hatipoğlusu. hiç bir farkı yok
şiirlerini, edebiyatlarını, konuşma dillerini çıkarsan ortada sap gibi kalırlar
Güzel, tatlı dille halkı kandırmaya çalışan, etkilemeye çalışan din tüccarları.
Kandırmaya çalışan mı dedim? - hayır! Kandıran.
Zira bu adamlara inanan bir sürü saf beyin ve beyinsiz insanlar var
Beyinlerini kullanmak için bir gram kalori harcamıyorlar.
sanki bu adamların sözüyle cennete girecekler
beyinsiz kitle. ve saf beyinler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt