Allah Kuranı korumayı söz vermiştir ve elimizde kesin kaynak Kurandır. Bu demek değil ki hadislerin hepsi uydurmadır. Hayır böyle bir iddia da aşırılıktır. Ancak ne Buharideki ne Müslimdeki hadisler yüzde 100 peygambere ait diyebilir misiniz. Şunlara cevap istenilir o zaman
1- Veda hutbesi en fazla sahabiden gelen haberdir. Ama onda bile değişiklikler vardır. Peki birkaç kişiden hatta tek kişiden gelen haberlere nasıl kesin doğru diyelim?
2- Hadisin nasıl mütevatir olabileceği de ihtilaflıdır. 4 kişiden, 7 kişiden, 12 kişiden, bir şehir ahalisinden gelmeli diyen alimlerde var bir habere mütevatir diyebilmek için. Peki ihtilaflı bir konuda reddeden nasıl kafir oluyor bu durumda?
3- İcmanın tanımı da ihtilaflıdır. Sadece sahabenin icmasıyla icma olur, Selefi Salihinin icmasıyla icma olur, her asırda ulemanın ittifakıyla icma olur diyenler var. Tanımında ihtilaflı olan bir kavramı inkar eden neden kafir olsun?
Not:Belki siteden atılırım ama bu insanların kafasındaki soru işaretlerini kaldırmaz.
1- Veda hutbesi en fazla sahabiden gelen haberdir. Ama onda bile değişiklikler vardır. Peki birkaç kişiden hatta tek kişiden gelen haberlere nasıl kesin doğru diyelim?
2- Hadisin nasıl mütevatir olabileceği de ihtilaflıdır. 4 kişiden, 7 kişiden, 12 kişiden, bir şehir ahalisinden gelmeli diyen alimlerde var bir habere mütevatir diyebilmek için. Peki ihtilaflı bir konuda reddeden nasıl kafir oluyor bu durumda?
3- İcmanın tanımı da ihtilaflıdır. Sadece sahabenin icmasıyla icma olur, Selefi Salihinin icmasıyla icma olur, her asırda ulemanın ittifakıyla icma olur diyenler var. Tanımında ihtilaflı olan bir kavramı inkar eden neden kafir olsun?
Not:Belki siteden atılırım ama bu insanların kafasındaki soru işaretlerini kaldırmaz.