Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Yüzde 100 kesin kaynak Kurandır (sünnet inkarcılığı demek değil bu)

M Çevrimdışı

Mehmet89

Üye
İslam-TR Üyesi
Allah Kuranı korumayı söz vermiştir ve elimizde kesin kaynak Kurandır. Bu demek değil ki hadislerin hepsi uydurmadır. Hayır böyle bir iddia da aşırılıktır. Ancak ne Buharideki ne Müslimdeki hadisler yüzde 100 peygambere ait diyebilir misiniz. Şunlara cevap istenilir o zaman

1- Veda hutbesi en fazla sahabiden gelen haberdir. Ama onda bile değişiklikler vardır. Peki birkaç kişiden hatta tek kişiden gelen haberlere nasıl kesin doğru diyelim?

2- Hadisin nasıl mütevatir olabileceği de ihtilaflıdır. 4 kişiden, 7 kişiden, 12 kişiden, bir şehir ahalisinden gelmeli diyen alimlerde var bir habere mütevatir diyebilmek için. Peki ihtilaflı bir konuda reddeden nasıl kafir oluyor bu durumda?

3- İcmanın tanımı da ihtilaflıdır. Sadece sahabenin icmasıyla icma olur, Selefi Salihinin icmasıyla icma olur, her asırda ulemanın ittifakıyla icma olur diyenler var. Tanımında ihtilaflı olan bir kavramı inkar eden neden kafir olsun?

Not:Belki siteden atılırım ama bu insanların kafasındaki soru işaretlerini kaldırmaz.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Hem 100 de yuz kesin kaynak kuran diyorsun hem de 100 de yuz kurana inanmiyorsun, kuranda , Allah cc dinini koruyacagini söylemistir, sizin deyisinize göre kuran, sünnetin korunmamasindan dolayi eksiktir, Allah muhafaza bu ise küfürdür.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani Bu konuyu açma amacını anlayamadım.Siteden atılmak önemli değil ki yeni üyelik açar gelirsin de.Oraya onları yazmakla Bize KArşı Cihat mı ile etmiş oluyorsun.Ne yani Taasubcumuyuz biz.Hiçbir İlmi kaynak göstermeden Kendi aklına göre bir konu açmşsın kimi karşına aldığın ya da yanında yer aldıkların belli olmadan bi de bizi töhmet aldında bırakıyorsun!!!
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"3- İcmanın tanımı da ihtilaflıdır. Sadece sahabenin icmasıyla icma olur, Selefi Salihinin icmasıyla icma olur, her asırda ulemanın ittifakıyla icma olur diyenler var. Tanımında ihtilaflı olan bir kavramı inkar eden neden kafir olsun?"
icmayı inkar dediğiniz olay direk ve her şekilde küfür olacak bir şey değildir. ki zaten sahabe icmasından sonraki icmaların tespit edilmesinde de zorluk vardır.
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kimse hadis eşittir kuran demiyor zaten ama anlaşılan o ki bu konuyu açmanız hadis inkarcığıdır.. en iyimser bakışla hadis inkarcılarının ekmeğine yağ sürmektir.... sünnet olmadan kuran nasıl tefsir edilir... öyle hadis-i şerifler varki inkarı küfre götürür...
 
M Çevrimdışı

Mehmet89

Üye
İslam-TR Üyesi
Rivayetler Kuran'a aykırı olmadıkça delil olarak kullanılır. Ancak hiçbir hadis ayeti nesh edemez. Yüzde 100 kesin olan ayet yüzde 1 bile olsa hatalı olabilecek rivayetle nasıl nesh edilebilir?

Hadislerin metin kritiğinin yapılması gerekir. Senet kritiği yetmez.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
metin kritiği neye göre yapılacaktır? mutlak ve herkesi bağlayacak bir ölçütünüz var mıdır? kuran demeyin lütfen, hadisi kurana arz edeceğiz diyenlerin her biri farklı farklı hadisleri ve bu hadisleri arz ettikleri ayetleri anlamadıklarından kurana tersliğine dair bir şüphe olmayacak hadisleri 2 dakikada uydurma ilan ediveriyor. siz bundan daha iyi bir metod ortaya koydunuz mu?
 
M Çevrimdışı

Mehmet89

Üye
İslam-TR Üyesi
metin kritiği neye göre yapılacaktır? mutlak ve herkesi bağlayacak bir ölçütünüz var mıdır? kuran demeyin lütfen, hadisi kurana arz edeceğiz diyenlerin her biri farklı farklı hadisleri ve bu hadisleri arz ettikleri ayetleri anlamadıklarından kurana tersliğine dair bir şüphe olmayacak hadisleri 2 dakikada uydurma ilan ediveriyor. siz bundan daha iyi bir metod ortaya koydunuz mu?

Kurana tersliğine şüphe yoksa zaten reddedilir.
 
Çay-Şakird Çevrimdışı

Çay-Şakird

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
yanlış anlamışsınız veya yanlış yazmışım. benim demek istediğim bu arz edildiği iddia edilen hadislerin kurana ters olan bir noktası yoktu, şüpheye sebep olacak bir şey içermiyordu yani.
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Rivayetler Kuran'a aykırı olmadıkça delil olarak kullanılır. Ancak hiçbir hadis ayeti nesh edemez. Yüzde 100 kesin olan ayet yüzde 1 bile olsa hatalı olabilecek rivayetle nasıl nesh edilebilir?

Hadislerin metin kritiğinin yapılması gerekir. Senet kritiği yetmez.

Ne söylemek isitiyorsun Açık açık onu söyle.Hangi yanlaşlıktan söz ediyorsunz
 
A Çevrimdışı

asrinsirri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Nakledilen hadisler belli hadis imamlarının nakilleridir... Senin aykırı gördüğün bir hadis var mı, var ise bizimle paylaş kardeş belki soru işaretlerini giderebiliriz...
 
K Çevrimdışı

Kozzsoy

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hanefilikde bu bahsettikleriniz kısmen var .... hatta geçen birisi yazdıydı benzer şeylerden dolayı imam malik'in kellesine heveslenenler dahi bulunmakta . Belki Şafii de nasibini almıştır bilmiyorum ? Ama ipin ucunu kaçırmamak lazım zira size yukarda getirilen eleştiriler de haklıdır . Sakin olup kafanızdaki soruları zamana yayın umulurki Allah doğru yolu gösterir !
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kurana tersliğine şüphe yoksa zaten reddedilir.

Yatsı namazının (farz) 4 sabah namazının 2 rekat olduğunu, Hacc'da Kâbe'yi 7 defa tavaf etme hadislerini Kabul ediyor musun? (Büyük bir ihtimalle işine geldiği için bunları -ilgili hadisleri- araştırma gereği bile görmeden kabul ediyosun)
Kur'ana arz edişini burada (uygular mısın) delillendirir misin?
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bunun gibi adamlar bi yorum yapmak için girip ortalığı karışıtırıp çıkarlar.Bi daha gelip misafir olarak konuya bakıp zevk alırlar ortaya bi şey attım kapışıyorlar diye
 
M Çevrimdışı

Musluman.

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
3- İcmanın tanımı da ihtilaflıdır. Sadece sahabenin icmasıyla icma olur, Selefi Salihinin icmasıyla icma olur, her asırda ulemanın ittifakıyla icma olur diyenler var. Tanımında ihtilaflı olan bir kavramı inkar eden neden kafir olsun?
.......
Not:Belki siteden atılırım ama bu insanların kafasındaki soru işaretlerini kaldırmaz.

Nickindeki Adalalet AKp deki Adalet mi?
 
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulaziz bayındırcılardan gına geldi artık. Git adamın dizi dibinde otur. ( HAŞAAAAAA) "ALLAH gaybı bilemez" durumuna bile geldi......
Akla mantığa ters geldiği için hadis olamaz. vs.vs.vs.vs.vs.vs. Yeter artık. bir bitmediniz....
 
I Çevrimdışı

istizkar_42

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatuhu

Formunuzda hemen hemen hiç yazmayan bir üyeyim ancak bu konu hassas olduğum bir konu olduğu için arkadaşın sorularına tek tek cevap vermek isterim. Sırayla gidelim inşAllah....

Allah Kuranı korumayı söz vermiştir ve elimizde kesin kaynak Kurandır.

Allah acaba Kur'an'ı nerede koruyacağını söylemiştir kardeş? Önce bunu delillendirmen gerekir. Eğer Hicr Suresi'nin 9. ayetini delil getirirsen sana derim ki: O ayette Allah (Subhanehu ve Tealâ) "ZİKRİ" koruyacağını söylemiştir. Kur'an'ı değil... Eğer dersen ki "Zikir ile kastedilen Kur'andır" buna delil isterim. Zikir kavramını nasıl Kur'an ile eş değer tuttun diye. Ayrıca Hicr Suresi ayeti indiği zaman ortada bir Kur'an bile yoktu. Burada hiç kimse Kur'an'ın korunmadığını iddia ettiğimi zannetmesin. Ben sadece "TEK KAYNAK KUR'ANDIR" diyen bir arkadaşın Kur'anın korunduğunu nasıl ispat edeceğini merak ediyorum. Sonuç olarak Allah indirdiğini koruyacağını söylemiştir. "Zikri biz indirdik..." Korunacak olan Allah'ın indirdiğidir. Peki Allah'ın indirdiği nedir? Örneğin sabah namazının 2 rekat farziyetini kim indirmiştir ve bu emri kim korumaktadır. Eğer sabah namazının 2 rekatlık farzını Allah indirmiştir dersen Sünnetinde korunduğunu itiraf etmiş olursun. Devam edelim inşAllah...

1- Veda hutbesi en fazla sahabiden gelen haberdir. Ama onda bile değişiklikler vardır. Peki birkaç kişiden hatta tek kişiden gelen haberlere nasıl kesin doğru diyelim?

Bu oldukça gayri ciddi bir itirazdır. Ayrıca aklı ön plana alan sünnet münkerlerinin aklı yerle bir eden bir itirazıdır. Acaba bir kişiden gelen haberde mi farklılık olur yoksa 10 kişiden gelen haberde mi? Bir haber ne kadar çok kişiden gelirse lafız değişimi o kadar çok olur. Bunun nesine itiraz ediyorsunuz ki.... Lütfen bu itirazınızı daha tutarlı hale getirin.

2- Hadisin nasıl mütevatir olabileceği de ihtilaflıdır. 4 kişiden, 7 kişiden, 12 kişiden, bir şehir ahalisinden gelmeli diyen alimlerde var bir habere mütevatir diyebilmek için. Peki ihtilaflı bir konuda reddeden nasıl kafir oluyor bu durumda?


Tevatür hadis ile tevatür haberi karıştırıyorsunuz. Allah için itiraz ettiğiniz şeyleri biraz öğrenin. İnkarı küfür olan tevatür şudur: Kesin bir sayı ile tahdid edilemeyen haberlere denir. Yani kaç kişiden geldiğini saymaya kalksanız beceremezsiniz. Örneğin namaz rekatlarının sayısı. Öğlen namazının farzının 4 rekat olduğuna dair gelen haberi saymaya kalkamazsınız bile. İşte inkarı küfür olan tevatür budur. Bunun dışındaki tevatür tanımları ile inkarı küfür olan tevatürün hiç bir alakası yoktur. Bir alim 7 kişiden gelen haber tevatürdür derken sadece o hadisi, usulen tanımlamıştır. Yoksa bugüne kadar hiç bir kimse 7 raviden gelen hadisi inkar eden kafir olur dememiştir. Örneğin kabir azabına dair gelen hadisler usulen tevatürdür ama bunu inkar edenler tekfir edilmemiştir. Lütfen kavramları inceleyin. Her kavramın ayrı ayrı ilim dalında tanımı farklıdır. Örneğin sahabi kavramının usulul fıkıhta tanımı farklıdır usulu hadiste tanımı farklıdır. Sizde gördüğüm kavramları yerli yerince bilmemeniz ve bunun üstüne ahkam kesmeye kalmanızdır.

3- İcmanın tanımı da ihtilaflıdır. Sadece sahabenin icmasıyla icma olur, Selefi Salihinin icmasıyla icma olur, her asırda ulemanın ittifakıyla icma olur diyenler var. Tanımında ihtilaflı olan bir kavramı inkar eden neden kafir olsun?

Burada da aynı hatayı yapıyorsunuz. Usulul fıkıh ilminde tartışma konusu olan icma ile inkarı küfür olan icma farklıdır. İnkarı küfür olan icma şudur: Kur'an ve sünnetle sabit olan bir hüküm üzerinde hem delaleten hem de subuten islam ümmeti ittifak etmiş ise buna inkarı küfür olan icma denir. Örneğin Cuma namazının farziyeti. Allahu Teala "Cuma günü ezan okunduğu zaman zikre koşun" diye emretmiştir. Ayet sabittir ama delaleti açık değildir. Cuma günü ne zaman nereye koşacağımız ayette belirtilmemiştir. Ancak bu hükmün içeriği "Cuma günü öğle namazına bedel olarak öğlen namazı vaktinde 2 rekat ve 2 hutbeden oluşan namazdır." Bu hükümde icma vardır. Kim bunu inkar ederse kafir olur. Görüldüğü üzere Kuran ve Sünnete istinad eden icmanın inkarı küfürdür. Yoksa Usul ilminde tartışılan icmanın inkarı küfür değildir. Çünkü bu anlamda her icma iddiasının bir muhalifi vardır. Size tavsiyem bu tür meselelerde ahkam kesmeden önce en azından kavramları ve de tanımları iyice öğrenmenizdir. ve son olarak...

Ancak ne Buharideki ne Müslimdeki hadisler yüzde 100 peygambere ait diyebilir misiniz.

Acaba kim böyle bir iddia da bulunmuştur ki... Buhari ve Müslim'in sıhhati üzerinde genel bir ittifak vardır ama her bir hadis kesin ve kat'i diye bir iddia olmamıştır. Gerek Buhari'de gerekse de Müslim'de bazı hadislere itirazlar elbette gelmiştir. Bu böylece biline...

Maas Selame


 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt