Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Yüzük Takmanın Hükmü

karafi Çevrimdışı

karafi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Ben diyorum ki o hadis uydurmadır.Kuran'da haram edilmeyen bir şeye peygamber "haram" demez.Bunun sünnetle alakası yoktur.Direk tevhid ve şirk ile ilgilidir.Kuran'Da haram edilmeyene "haram" hükmü verirsen dine hüküm eklersin, şirke düşersin.
kuranda akideyi hükümler hariç diğer konularda müminlerin maslahatına binaen helal ve haram konabilir. mesela buna bir örnek hz.ömer ra. ın ehli kitabın kadınlarıyla evlenmeyi yasaklaması gibi.bu ulul emrin vermiş olduğu bir emirdir maslahat icabıdır müslümanlar kardadır fakat bu karar geçicidir ayetin ebediliğini değiştirmez..ve itaat etmeyen haram işlemiş olur.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
ben ziynet takı eşyalarını sevmem şuana kadarda yüzükte takmadım ama abdulhak ahinin vermiş olduğu kaynaklar maşaALLAH çok güzel sünnet için inşaALLAH alırım bi tane
 
N Çevrimdışı

nisa_1

Üye
İslam-TR Üyesi
SELAMUN ALEYKUM ÖNCELİKLE.BENİM KAFAMI KARIŞTIRDINIZ .OKUDUM HEPSİNİ AMA Bİ DAHA OKUYYACAM VEDE BU KONUYU İYİCE ARAŞTIRICAM İNŞ.BİDE HER KAPANAN İSLAM İÇİNMİ KAPANIYO SANIYOSUNUZ ARKADAŞLAR YÜZÜGÜ NEREME TAKIM DİYE DÜŞÜNSÜN KAFALARINI DEVE HÖRGÜCÜNE BENZETİYOLAR BUNU İSLAMI BİLEN 10 YAŞINDAKİŞ ÇOCUK BİLE GÜNAH OLDUGUNU BİLİR
 
I Çevrimdışı

ibn teymiyye

Üye
İslam-TR Üyesi
Hz. Peygamber bir hadisinde; "İpek ve altın ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helal edilmiştir" (Tirmizî, Libas, 1.) buyurmuştur

Böyle bir hadis varsa "yüzde yüz uydurmadır" dememiz lazım.Kuran'da açık şekilde haram edilmeyen bir şeye peygamberimiz "haram" derse Allah'a iftira etmiş olur.Bu sözleri peygamberimize isnat edenler aslında peygamberimizi Allah'a iftira etmek gibi büyük bir günahı işlemiş gibi gösteriyorlar.Böyle bir gunahı peygamberimize nasıl yakıştırıyorsunuz? Veya bunun farkındamısınız?
Lütfen dikkatlice ve onyargısız olarak aşağıdakileri okuyunuz.
HAKKA SURESİ 45-46-47. AYETLER MEALİ
45. Yemin olsun, ondan sağ elini koparırdık.
46. Sonra ondan can damarını mutlaka keserdik.
47. Sizin hiçbiriniz ona siper de olamazdınız.

Burda Allah'ın büyük bir tehditi vardır.Tehdit ise peygamberimizedir. Peygamberizin tehdit edildiği şey ise 44. ayette yazmaktadır.
43. ayeti de yazıyorum ki bahsedilen şeyin Kuran olduğu anlaşılsın.

HAKKA SURESİ 43. 44. AYETLERİN MEALİ
43. Âlemlerin Rabbi'nden bir indiriştir o.
44. Eğer bazı lafları bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi,

Burda geçen "bazı laflar" Allah'ın Cebrail vasıtasıyla indirdiği Kuran hükümlerinin dışında kalan her laf olarak açıklanabilir.Bu peygamberizin şahsi sözleri de olsa farketmez.Çünkü eğer Allah ile beraber bir başkasının sözleri de din hükmü yapılırsa bu din Allah'ın saf dini değil, bir şirk dini olur.O yüzden de tehdit bu kadar büyüktür.Görüldüğü üzere peygamberimiz Kuran vahyinde en ufak bir dğişiklik yapsaydı Allah'ın gazabıyla karşılacaktı ve kimse de buna engel olamayacaktı.Bizler de bu ayetlerden ders çıkarmalı Kuran'a hüküm ilave edici her sözden kaçınmalıyız.

Diğer yandan peygamberimiz bazı ekonomik veya sosyal nedenlerden dolayı bir takım yasaklamalar getirmiş olabilir.Bunlar dinen bir haram etme değil ekonomik ve sosyal düzenin korunması veya iyileştirmesi açısından yapılan düzenlemelerdir.Bu ikisini karıştırmamız gerekir.

son cümlelerinde demişsin ki: peygamber efendimiz s.a.v, bazı ekonomik veya sosyal nedenlerden dolayı bir takım yasaklamalar getirmiş olabilir vs. peki ben sana sorayım: peygamberimizin bahsini ettiğin yasaklamaları getirmesi senin eleştiri süzgecin ile değerlendirirsek biz de sana senin şu ifaden
Böyle bir hadis varsa "yüzde yüz uydurmadır" dememiz lazım.
ile cevap vermemiz lazım fakat biz senin gibi insafsız ve edepsiz değiliz. Peki diyelim ki biz bu edepsizliği (!) [şahsım için söylüyorum, burdaki herkesi tenzih ederim] yaptık ve senin şöyle
Böyle bir hadis varsa "yüzde yüz uydurmadır"
dediğin gibi der isek, sen bizi nasıl ikna edeceksin? yani anlaşılan sen, bir hadisi kendi hevana göre alabilirken ve bunu da hangi usul ile yaptığını söylemeden.. bizden de seni anlamamızı beklemen normal bir insanın davranışı olmasa gerek...
tabii burada sana ''namaz kılış şeklini'' , 'zekatı hayvanlarda, takılarda, mallarda verme şeklini'' , '' oruca başlarken ayette geçen beyaz ip siyah ipten ayrılıncaya kadar'' ifadesindeki ipten maksat makara ipi mi? veya ipi anladığımızda peki ipi ayırt edinceye kadar tıka basa mı yememiz gerek vs sorularımızı şimdilik sormayacağız olur ki sen de hadisleri kabul ediyorsun ....tabii hadisleri kabul ediyorsan hangi hadisleri neye göre kabul ediyorsun. yoksa sen şöyle mi diyorsun:
''ben hadisi kur'an'a arz ederim, hadis kur'ana uyarsa alırım, uymazsa erkek adamlar(!) gibi reddederim'' mi diyorsun.eğer ki bunu böyle diyorsan, biz de diyoruz ki senin bu altın(!) kuralın kimin koyduğu bir kuraldır? sen, bizim hadis diye naklettiklerimizi rahatlıkla reddedebiliyorsan, bizim de senin beşeri kuralını kabullenmemizi bekleyemezsin. ve işte senin halin, ümmet olma, ortak payda bulmaktan uzaktır. eğer desen ki: ortak paydamız kur'an olsun, ben de derim ki paydamız kur'anın yaprakları mı olsun, yoksa kur'andan anlaşılan mı? kur'andan anlaşılan olursa, malum herkesin bir kur'an anlayışı olur. Şöyle bir örnek vereyim:
kalkan, savaşçıyı darbelerden koruyan bir araçtır. kalkan sağlam olmazsa kalkanı kullananın da sağlam kalması düşünülemez. Kur'an'ı korunan, sünneti de kalkan gibi görüyoruz. Yani Sünnet(buna hadis de diyebilirsiniz), kur'anı korur iken bu, kur'anın muhtaçlığından dolayı değil, önemiyetinden dolayıdır. Malum korunan şey veya saklanan şey saklayandan veya korunandan dolayı değer görmez.
 
S Çevrimdışı

Sadat-ı Kiram

Üyeliği İptal Edildi
Banned
RasulAllah s.a.v , üzerinde mührü olan yüzük takardı...

bende çok güzel bir gümüş yüzük takıyorum...

ayrıca bilgiler için Allah c.c razı olsun değerli kardeşlerim...
 
J Çevrimdışı

jihat fisabilillah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bilal philips şöyle bir şey söylemiş.Bugün yüzük parmağı denilen parmağa yüzüğün takılması hristiyan geleneğiymiş ve trinity(teslis) ile alakalıymış.

papaz baş parmaktan başlayıp baba oğul ve kutsal ruhu sayıyormuş ve 4. parmak olan yüzük parmağı denilen parmağa gelince amin diyerek yüzüğü takıyormuş
 
heycan Çevrimdışı

heycan

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
YÜZÜK TAKMANIN HÜKMÜ


prihivi_mudra__yuzuk_parmagi.jpg
Gumuz-Soz-Nisan-Yuzugu.jpg



İbn Ömer (r.anhuma) şöyle der:
Peygamber (s.a.v.) altın bir yüzük edindi. Sonra onu bıraktı. Bilahere gümüşten bir yüzük edindi ve onun üzerine "Muhammedû'r Rasulullah" nakşettirdi ve "Benim bu yüzüğümün nakşı üzerine kimse nakış yapmasın" buyurdular.
Onu taktığı vakit, taşını avucunun içine çevirirdi.
Muaykib (r.anh)'den rivayet edilen hadise göre Eris kuyusuna düşen yüzük odur.
(Muslim, Libâs, 55).

Peygamber efendimiz, gümüş yüzüğü aynı zamanda mühür olarak kullanmıştır.

Enes b. Mâlik şöyle der:
Peygamber (s.a.v.), Kisra (Fars İmparatoru), Kayser (Rum İmparatoru) ve Necâşî (Habeşistan Kralı)'na, onları imana davet için mektup yazmak istedi.
Kendisine, "Onlar mühürsüz mektub kabul etmezler" denilince gümüşten halka bir yüzük yaptırdı ve üzerine "Muhammedû'r Rasulullah" cümlesini nakşettirdi.
(Muslim, Libâs, 58)


"Hanefi fûkahası: "Mühür vurmaya ihtiyaçları olduğu için; Ulû'lemr ve kadı yüzük takınır. Başkası için efdal olan yüzük takınmayı (mühür bulundurmayı) terk etmektir. Çünkü ona (mühüre) ihtiyaç yoktur" (İbn-i Humam-Fethû'l Kadir-Beyrut: 1317 C: 8, Sh: 96. Ayrıca Musannıf İbrahim Halebi-İzahlı Multeka El Ebhur Tercemesi-İst: 1976 C: 4, Sh: 150, İmam-ı Merginani-A.g.e.C:4,Sh: 82) hükmünde muttefiktir. Buradaki incelik; yüzüğün mühür olarak kullanılmasının, umerâya tahsis edilmesidir.

Demir, taş ve heykel yapımında kullanılan tunçtan imal edilmiş yüzüklerin takılması haramdır.
Hanefi mezhebine göre yüzük gümüş olursa erkek ve kadın için mübahtır. Tunç, demir gibi şeylerden olursa erkek için haramdır.
Şafi'i mezhebine göre ise gümüş yüzük takmak sünnettir. Çünkü Peygamber (s.a.v.) gümüş yüzük takardı.
Enes'den rivayet edilmiştir:
Peygamber (s.a.v.) Kisra, Kayser ve Necasi'ye birer mektup yazmak istedi. Peygamber'e (s.a.v.) "Bunlar mühürsüz mektup kabul etmezler denildi.
Bunun üzerine Peygamber (s.a.v.) gümüş bir yüzük yaptırdı. Ve üzerindeki nakış "Allah'ın Rasulu Muhammed” cümlesinden ibaretti.

Rasûl-u Ekram (s.a.v.) parmağında tunçtan imal edilmiş yüzük bulunan kimseye hitaben: "Bana ne oluyor! Sende putların kokusunu buluyorum" demiştir.

[SIZE=+0]Burayde (radıyallahu anh) anlatıyor:
[SIZE=+0][SIZE=+0]Rasulullah (aleyhissalatu vesselam)'ın yanına, parmağında demir yüzük bulunan bir adam uğramıştı. (Yüzüğü görünce):
[SIZE=+0]Niye bazılarınızın üzerinde ateş ehlinin süsünü görüyorum! buyurdu.
Adam derhal onu çıkarıp attı.
[SIZE=+0]Sonra parmağında sarı renkli (pirinç) yüzük taşıyor olduğu halde geldi. Bu sefer.
[SIZE=+0][SIZE=+0]Niye sende putların kokusunu hissediyorum? dedi.
Bilahare adam Altın yüzük takmış olarak geldi`
[SIZE=+0]Bu sefer de: Sende niye cennet ehlinin süsünü görüyorum? dedi.
Bunun üzerine adam: Öyleyse yüzüğüm neden olsun? diye sordu.
[SIZE=+0][SIZE=+0]Gümüşten dedi, ancak ağırlığı bir miskale ulaşmasın.
(Tirmizi, Libas 43, (1786); Ebu Davud, Hatem 4, (4223); Nesai, Zinet 47, (8,172).

Ali (r.anh)'den rivayet edilen bir Hadis-i Şerif'te de:
"Rasûlullah (s.a.v.) erkeklere altın yüzük takmayı nehyetti" denilmiştir.
(İmam-ı Merginani-A.g.e. c: 4, Sh: 82, İbn-i Humam-A.g.e. C: 8, Sh: 95)

Erkeğe sadece gümüş yüzük takmak mubahtır.

Hanefî mezhebine göre, maddesi ne olursa olsun ihtiyaç duyulmaması halinde yüzük takılmaması daha iyidir.
Altından yapılan yüzükleri erkekler takamazlar. Takarlarsa haram işlemiş olurlar. Kadınlar ise takabilirler.
(el-Mevsılî, el-Ihtiyar fi Ta'lili'l-Muhtar, Mısır IV, 224.Merginânî, el-Hidaye, IV, 82; Ibn Abidîn,
Reddu'l Muhtar, Ist. 1233, V, 216))


Peygamber bir hadisinde; "İpek ve altın ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helal edilmiştir" (Tirmizî, Libas, 1.) buyurmuştur.

Yüzüğün hangi parmağa takılması gerektiği hususunda ûlema farklı görüşler ortaya koymuştur. Genellikle; sol elin küçük parmağına takılmasının gerektiği zikredilmiştir. Fakat essas olan; her iki elin küçük parmaklarına da takılabileceğidir.
(Şeyh Muhammed b. Suleyman-Mecmuaû'l Enhûr -Şerhû Damad - C: 2, Sh: 536. Ayrıca Şeyh Nizamuddin Feteva-ı Hindiyye-Beyrut: 1400 C: 5, Sh: 335-336. )

[SIZE=+0][SIZE=+0]Gümüşten yapılan yüzüğü hem erkekler hem de kadınlar takabilirler. Ancak, erkeklerin takacakları yüzüğün, kadınların taktıklarına benzememesi ve ağırlığının üç gramdan daha az olması gerekir. (el-Cezîrî, Kitabu'l-Fıkh ale'l-Mezahilai'l-Erbaa, II, 16; Alâuddin Abidin, El-Hediyyetu'l-Alâiyye, 1978, 318)

[SIZE=+0][SIZE=+0]Kârî'nin Cemiu'l-Vesâil'deki nakline göre konu Şafiîler arasında ihtilaflıdır. Yani bazılarına göre yüzüğün ağrlığı bir miskalden daha az olmalıdır, bazılarına göre ise böyle bir ayırım yoktur.
Neylu'l Meârib'de bir miskalden fazla bile olsa erkeklerin de kadınların da gümüş yüzük takabilecekleri zikredilmektedir. Kari bunu Tahâvî'nin şerhlerinden de nakletmiştir.
[SIZE=+0][SIZE=+0]Malikîlere göre, iki dirhemden daha ağır olan yüzüğü takmak haramdır.
[SIZE=+0][SIZE=+0](Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/310-312)


Demir, bakır, kurşun ve tunç gibi madenlerden yapılan yüzükler hem erkeklere hem de kadınlara mekruhtur.
(el-Mevsılî, el-Ihtiyar fi Ta'lili'l-Muhtar, Mısır IV, 224)

Akîk ve yeşim gibi kıymetli taşlardan yapılanlar ise kadın erkek herkes için caizdir.
(Ibn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 315)

[SIZE=+0]Huzeyfe (radıyallahu anh) anlatıyor:
[SIZE=+0]Rasulullah (aleyhissalatu vesselam)ın şöyle dediğini işittim:
[SIZE=+0]İpek ve İbrişim elbise giymeyin. Altın ve gümüş kaplardan su içmeyin, onlarda yemek yemeyin. Zira bu iki şey dünyada onlar (kafirler), ahiratte de sizin içindir.
(Buhari, Etime 28, Eşribe 28, Libas 25; Muslim, Libas 4, (2067); Tirmizi, Eşribe 10 (1879); Ebu Davud, Eşribe 17 (3723); Nesai, Zinet 87, (8, 198, 199); İbnu Mace, Eşribe 17, (3414)


Bir kadın Rasulullah'a (s.a.v.) gelerek:
"Ey Allah'ın Rasulu! Kendimi sana hibe etmeye geldim" dedi.
Peygamber (s.a.v.)
smiliv.gif
kadına bakarak onu tepeden tırnağa süzdü. Sonra başını eğdi. Kadın Peygamber'in kendisi hakkında bir hüküm vermediğini görünce bir yere oturdu.
Bu arada ashabdan birisi ayağa kalkarak: "Ey Allah'ın Rasulu! Eğer senin bu kadına bir ihtiyacın yoksa onu benimle evlendir" dedi.
Rasulullah ona: "Yanında (mehir verecek) bir şey var mı?" diye sordu.
O zat: "Yemin olsun hayır! Ey Allah'ın Rasulu!" dedi.
Rasulullah (s.a.v.) : "Evine gidipte bak
smiliv.gif
bir şey bulabilir misin?" buyurdu.
O zat gitti
smiliv.gif
sonra dönüp geldi ve: "Hayır vallahi Ey Allah'ın Rasulu! Hiçbir şey bulamadım" dedi.
Rasulullah: "İyi bak, demirden bir yüzük de mi yok!'' buyurdu.
O zat yine gitti. Sonra dönüp gelince: Hayır Ey Allah'ın Rasulu! Demirden bir yüzük dahi bulamadım. Ancak işte kaftanım (Ravi Sehl Bu şahsın bütün malı bundan ibaretti
smiliv.gif
demiştir.)
Bunun yarısı kadının olsun
smiliv.gif
dedi.
Bunun üzerine Rasulullah: "Senin izarını ne yapsın? Onu sen giymiş olsan
smiliv.gif
kadının üzerinde bir şey kalmayacak; kadın giyse senin üzerinde ondan bir şey kalmayacak!" buyurdu.
Adam bulunduğu yere oturdu. Bir hayli oturduktan sonra kalktı. Dönüp giderken Rasulullah onun çağrılmasını emir buyurdu. Adamı çağırdılar
smiliv.gif
gelince Peygamber ona hitaben: "Kur'an'dan ezberinde ne var?" diye sordu.
O sahabe: "Filan ve filan sureler ezberimde
smiliv.gif
" diyerek bildiği sureleri saydı.
Rasulullah (s.a.v.): "Bu sureleri ezberinden okuyabilir misin?" diye sordu.
O zat: "Evet" cevabını verdi.
Rasulullah: "Haydi git! Ezbere bildiğin surelerle o kadına malik kılındın" buyurmuştur.
Sahih-i Muslim'deki hadis numarası: 2554
(Buhari, Nikâh 6, 32, 35, 37, 40, 44, 50, 51, Vekâle 9, Fedâilu'l-Kur 'ân 21, 22, Libas 49; Muslim, Nikâh 76, (1425); Muvatta, Nikâh 8, (2, 526); Ebu Dâvud, Nikâh 31, (2111); Tirmizi, Nikâh 22, (1114); Nesâi, Nikâh 62, (6, 113).







Yüzüğün kaşına Allah'ın, Peygamberin ya da kişinin kendi adını işletmesin de mahzur yoktur. Fakat insan ve hayvan gibi bir canlının resminin konulması günahtır. Kaşında Allah'ın ismi veya Peygamber'in adının yazılı olduğu bir yüzükle helâya giren kişi, yüzüğünü gizlemelidir. Eğer yüzük sol elinde ise taharetleneceğinde parmağından çıkarmalıdır.
(Ibn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 317)
Yüzük, her iki elin her hangi bir parmağına takılabilir. Ancak, küçük parmağa takılması sünnettir.
(Ibn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 316 ;Kamil Miras, Tecrid Tercemesi, XII, 108)

Ali (radıyallahu anh) anlatıyor:
Rasûlullah (s.a.v.) yüzüğümü şu parmağa koymamı yasakladı-ve eliyle orta ve ondan sonra gelen (şehadet) parmağına işaret etti- buyurdu"
(Muslim, Libas (2078); Tirmizi, Libas(1787))

Ali (radıyallahu anh) anlatıyor:
"Rasûlullah (s.a.v.) yüzüğünü sağ eline takardı."
(Ebu Davud, Hatim 5, (4226); Nesai, Zinet 49, (8, 175).)

Peygamberimiz şahadet parmağı ile orta parmağa yüzük takılmasına müsaade etmemiştir. Yüzük küçük parmakla onun yanındaki parmağa takılmalıdır."
(Günümüz Meselelerine açıklamalı Fetvalar, Mehmed Emre)

Kadın için; altın yüzük takmak zînettir.
(İmam-ı Merginani-A.g.e. C: 4, Sh: 82)
Esasen altın yüzüğün hükmü beyan edilirken, kadınlara helâl olduğu belirtilmiştir."




Ekli dosyayı görüntüle 293
ALLAH-YAZILI-GUMUS-ERK-YUZUK-M00092702__17983615_0.jpg


Ekli dosyayı görüntüle 293
yazının düzenlenmeye ihtiyacı var gibi
 
Y Çevrimdışı

yoldaki_muhendis

NEVER GIVE UP!!
İslam-TR Üyesi
Allah yazılanYüzügü takmanın hükmunü bilemem..
bence,rabbimin adı parmakta boyun da takarak yüceltimemeli, yüreginde emirlerini yerine getirerek yüceltirir,,
tabi siz yine de hükmünu araştırın.

yüzügü ek olarak sormustum:) tabikide emirlerini yerine getirmedigin sürece yüzük seni kurtarmaz, suan 2 yüzük takiyorumda o yüzden sordum, onlari çikarip güzel yüzük takmak istiyom:) ama hala cevap gelmedi:islik:
 
Y Çevrimdışı

yoldaki_muhendis

NEVER GIVE UP!!
İslam-TR Üyesi
yaw akhiler siz konunun ilk mesajını okudunuz mu?

@heycan akhi bazi türkçe tabirleri bilmiyom, yani ne anlama geldigini bilmiyom, o yüzden soruma cevap orda bulunsada anlamiyom, bu konuda çok cahilim yoksa niye soru soruyumki, soru soruyosam salak oldugumdan degil sadece bir akhiden anlayacagim sekilde bana anlatilmasi... bir akhide demiyorki kardes orda cevabi var istersen anlatiyim yardimci olayim:( belki yanlisda anlamis olabilirim o yüzden sorup tasdik almak en iyisi diye düsünüyorum yoksa kafam karisiyor
 
Şimal Çevrimdışı

Şimal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
@heycan akhi bazi türkçe tabirleri bilmiyom, yani ne anlama geldigini bilmiyom, o yüzden soruma cevap orda bulunsada anlamiyom, bu konuda çok cahilim yoksa niye soru soruyumki, soru soruyosam salak oldugumdan degil sadece bir akhiden anlayacagim sekilde bana anlatilmasi... bir akhide demiyorki kardes orda cevabi var istersen anlatiyim yardimci olayim:( belki yanlisda anlamis olabilirim o yüzden sorup tasdik almak en iyisi diye düsünüyorum yoksa kafam karisiyor

Yüzüğün kaşına Allah'ın, Peygamberin ya da kişinin kendi adını işletmesin de mahzur yoktur. Fakat insan ve hayvan gibi bir canlının resminin konulması günahtır. Kaşında Allah'ın ismi veya Peygamber'in adının yazılı olduğu bir yüzükle helâya giren kişi, yüzüğünü gizlemelidir. Eğer yüzük sol elinde ise taharâtleneceğinde parmağından çıkarmalıdır.
"(İbn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 317)" 1.sayfayi guzelce oku devamida var :)
 
Y Çevrimdışı

yoldaki_muhendis

NEVER GIVE UP!!
İslam-TR Üyesi
Yüzüğün kaşına Allah'ın, Peygamberin ya da kişinin kendi adını işletmesin de mahzur yoktur. Fakat insan ve hayvan gibi bir canlının resminin konulması günahtır. Kaşında Allah'ın ismi veya Peygamber'in adının yazılı olduğu bir yüzükle helâya giren kişi, yüzüğünü gizlemelidir. Eğer yüzük sol elinde ise taharâtleneceğinde parmağından çıkarmalıdır.
"(İbn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 317)" 1.sayfayi guzelce oku devamida var :)

cezakallahu hayran:) bekledigim cevaplardan birtanesiydi, çok tesekkür ederim. ama "İbn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 317" bu bir kitapmi??
 
Şimal Çevrimdışı

Şimal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
onemli degil :) ama bende 1.sayfadan alinti yaptim abdulhak abinin yazisindan
 
Y Çevrimdışı

yoldaki_muhendis

NEVER GIVE UP!!
İslam-TR Üyesi
onemli degil :) ama bende 1.sayfadan alinti yaptim abdulhak abinin yazisindan

Abdulhak abiden Allah razi olsun, ama siz önemli olan yerini bana göstermis oldunuz ben baktigimda orasini görememistim:):utan:
 
Üst Ana Sayfa Alt