Fakihler, irtidat edip, bunu birkaç kez tekrarlayanların tevbelerinin kabulü konusunda ihtilaf ettiler, zındıkların tevbeleri de ihtilaf konusudur. Çünkü onların tevbelerine de güvenilmemektedir.
Ancak bu kimselerin samimi bir kalp ile tevbe ettiklerini varsayarsak o zaman şu ayetin kapsamına girerler:
"Deki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki, o çok bağışlayan, çok esirgeyendir" (Zümer: 39/53)
Bu konuda bizim görüşümüz şudur: Tevbe eden, ne bu dünyada ne ahirette, ne şer'an ne takdiren azap edilmezler. Ancak, delillerin subut bulmasından sonra had ve tazir cezaları, kişinin tevbe etmesine bakmaksızın uygulanır. Çünkü bu durumda kişinin tevbesine güven olunmaz ve itibare alınmaz. Aksi takdirde zina ettiği kati delillerle sabit olan herkes, Şer'i cezadan kurtulmak için, ben tevbe ettim diyerek kendisini cezadan kurtarınca yoluna gider.
Eğer gerçekten samimi bir şekilde tevbe etmiş ise, Ona uygulanan Şer'i ceza günahlarına kefaret olmuş olur ve o buna sabır göstererek mükafat alır. Kişinin kendisi gizli olarak işlediği günaha tevbe ettikten sonra imama gelerek onu itiraf etmesi halinde Ahmed'in mezhebine göre had uygulanmaz.
Müşkil Ayetlerin Tefsiri - İbn Teymiyye
Ancak bu kimselerin samimi bir kalp ile tevbe ettiklerini varsayarsak o zaman şu ayetin kapsamına girerler:
"Deki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki, o çok bağışlayan, çok esirgeyendir" (Zümer: 39/53)
Bu konuda bizim görüşümüz şudur: Tevbe eden, ne bu dünyada ne ahirette, ne şer'an ne takdiren azap edilmezler. Ancak, delillerin subut bulmasından sonra had ve tazir cezaları, kişinin tevbe etmesine bakmaksızın uygulanır. Çünkü bu durumda kişinin tevbesine güven olunmaz ve itibare alınmaz. Aksi takdirde zina ettiği kati delillerle sabit olan herkes, Şer'i cezadan kurtulmak için, ben tevbe ettim diyerek kendisini cezadan kurtarınca yoluna gider.
Eğer gerçekten samimi bir şekilde tevbe etmiş ise, Ona uygulanan Şer'i ceza günahlarına kefaret olmuş olur ve o buna sabır göstererek mükafat alır. Kişinin kendisi gizli olarak işlediği günaha tevbe ettikten sonra imama gelerek onu itiraf etmesi halinde Ahmed'in mezhebine göre had uygulanmaz.
Müşkil Ayetlerin Tefsiri - İbn Teymiyye