E
Çevrimdışı
Ziyaeddin Abdullah İbn Abdulkerim El-Kudsi 1937 yılında Kudüs'te doğmuştur. Onbeş yaşında iken Kur'an hafızı olmuş, o zamanlar Filistin'de bulunan akaid, hadis, fıkıh ve tefsir alimlerinden ders almıştır. Mısır'a giderek İslami ilmini orada tamamladıktan sonra Filistin'e geri dönmüştür. Bu arada birkaç defa da hapse girmiştir.
İhvan-ı Müslimin cemaatine bağlıydı. Fakat İhvan-ı Müslim'inde akide konusunda birtakım bozukluklar olduğunu görmüş ve onların sahip oldukları akidenin sapık ve yanlış olduğunu ilan ederek bu cemaatten ayrılmıştır. İhvan-ı Müslimin'in akidesinin temelini oluşturan ve Hasan El-Hudaybi'ye nispet edilen "Duatun La Kuda" İnanç Sorunları adı altında türkçeye çevrilmiştir. Kitapta savunulan fikirlerin yanlış olduğunu Kur'an, sünnet ve müctehidlerin sözlerinden aldığı delillerle ispat eden bir reddiye yazmıştır.
İhvan-ı Müslim'in cemaatine bağlı olanlar, kendilerinin fikirlerini kabul etmediği için ona iftiralar atmışlar, sapık olduğu açıkça belli olan Tekfir vel-Hicre gibi bir cemaate bağlı olduğu fikrini yayarak, halkın onun kitaplarını okumasını engellemeye çalışmışlardır. Oysa Şeyh Ziyaeddin el-Kudsi'nin kitaplarını okuyan bir kimse onun Tekfir vel-Hicre cemaati ile hiçbir şekilde ilişkisi olmadığını, bu cemaatle Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin fikirleri arasında büyük farklılıklar olduğunu görecektir. Çünkü bu cemaatin (Tekfir Vel-Hicre) temel akidesi Havariç akidesine yakındır.
Bu cemaate bağlı olanlar, sahabe devri dışındaki tüm Ehl-i Sünnet alimlerinin müslüman olmadığını söylemektedirler. Ayrıca büyük günah işleyen kimseleri tekfir etmekte, bu durumda olan kimseleri tekfir etmeyenleri de tekfir etmektedirler.
Buna karşılık Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin kitapları incelendiğinde, onun bu fikirlere tamamıyla karşı olduğu kitaplarını Kur'an, sünnet ve ehli sünnet alimlerinin sözleri ışığında yazdığı görülecektir.
Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin başkalarının kitaplarını kendi ismini yazarak yayınlattığı iddiası da yalan ve iftiradır. bu İftirayı ortaya atanlar Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin hiç bir tahrif ve saptırma yapmadan insnalara anlattığı mükemmel tevhid akidesinde bir kusur arayıp bulamadıkları ve laf atamadıkları zaman, Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin şahsına laf ve iftira atmak suretiyle gerçek Tevhid akidesine zarar vermek isteyen kişilerdir.
Bu iftirayı ortaya atanlar şayet onu tanımış olsalardı Şeyh ziyaeddin El-Kudsi'nin 50'ye yakın kitap ve risaleleri olduğunu ve o risaleleri değişik isimlerle yazdığını, o risalelerden çok kimselerin istifade ettiğini ve hatta o risaleleri kendilerine nisbet edenlerin olduğunu öğrenmiş olurlardı. Öyle ki bu durumlardan dolayı Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi kimseye iftira atmadı, kızmadı ve asla ithamlardan bulunmadı. Çünkü onun gayesi şöhret peşinde koşmak ve para kazanmak değildir. Onun gayesi sadece ve sadece hakkı yaymaktır. Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin başkalarına ait olan şeyleri kendine nisbet etmesine ihtiyacı yoktur. Çünkü o, kendisine ait olan kitapları bile kendisine nibet etmemiştir.
Bazı eserleri:
1 - İşte Tevhid
2 - İşte Müslüman
3 - Hakimiyet Allah'ındır.
4 - Cahiliyenin Hükmünü mü İstiyorlar? (Duatun La Kuda'ya Reddiye)
5 - Asrımızın Yesakı
6 - Tağutu Reddetmek Tevhidin Gereğidir
7 - İslam Dininin Aslı
8 - Büyük Şirkte Cehalet Mazeret Değildir
Çıkacak Olan Eserleri:
1 - Hamas İslami Bir Sistem Midir?
2 - Fıkh-ı Ekber Şerhi
3 - Kur'an ve Sünnetten Delillerle Hanefi Fıkhı
4 - İslam Şeriat'ının Dışında ki Kanunlarla Hüküm Veren Hakime Muhameke Olmanın Hükmü
5 - Dar'ul Harpte Tanınmayan Kişilerin Hükmü
6 - Kesilen Hayvanlar İle İlgili Hükümler
İhvan-ı Müslimin cemaatine bağlıydı. Fakat İhvan-ı Müslim'inde akide konusunda birtakım bozukluklar olduğunu görmüş ve onların sahip oldukları akidenin sapık ve yanlış olduğunu ilan ederek bu cemaatten ayrılmıştır. İhvan-ı Müslimin'in akidesinin temelini oluşturan ve Hasan El-Hudaybi'ye nispet edilen "Duatun La Kuda" İnanç Sorunları adı altında türkçeye çevrilmiştir. Kitapta savunulan fikirlerin yanlış olduğunu Kur'an, sünnet ve müctehidlerin sözlerinden aldığı delillerle ispat eden bir reddiye yazmıştır.
İhvan-ı Müslim'in cemaatine bağlı olanlar, kendilerinin fikirlerini kabul etmediği için ona iftiralar atmışlar, sapık olduğu açıkça belli olan Tekfir vel-Hicre gibi bir cemaate bağlı olduğu fikrini yayarak, halkın onun kitaplarını okumasını engellemeye çalışmışlardır. Oysa Şeyh Ziyaeddin el-Kudsi'nin kitaplarını okuyan bir kimse onun Tekfir vel-Hicre cemaati ile hiçbir şekilde ilişkisi olmadığını, bu cemaatle Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin fikirleri arasında büyük farklılıklar olduğunu görecektir. Çünkü bu cemaatin (Tekfir Vel-Hicre) temel akidesi Havariç akidesine yakındır.
Bu cemaate bağlı olanlar, sahabe devri dışındaki tüm Ehl-i Sünnet alimlerinin müslüman olmadığını söylemektedirler. Ayrıca büyük günah işleyen kimseleri tekfir etmekte, bu durumda olan kimseleri tekfir etmeyenleri de tekfir etmektedirler.
Buna karşılık Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin kitapları incelendiğinde, onun bu fikirlere tamamıyla karşı olduğu kitaplarını Kur'an, sünnet ve ehli sünnet alimlerinin sözleri ışığında yazdığı görülecektir.
Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin başkalarının kitaplarını kendi ismini yazarak yayınlattığı iddiası da yalan ve iftiradır. bu İftirayı ortaya atanlar Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin hiç bir tahrif ve saptırma yapmadan insnalara anlattığı mükemmel tevhid akidesinde bir kusur arayıp bulamadıkları ve laf atamadıkları zaman, Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin şahsına laf ve iftira atmak suretiyle gerçek Tevhid akidesine zarar vermek isteyen kişilerdir.
Bu iftirayı ortaya atanlar şayet onu tanımış olsalardı Şeyh ziyaeddin El-Kudsi'nin 50'ye yakın kitap ve risaleleri olduğunu ve o risaleleri değişik isimlerle yazdığını, o risalelerden çok kimselerin istifade ettiğini ve hatta o risaleleri kendilerine nisbet edenlerin olduğunu öğrenmiş olurlardı. Öyle ki bu durumlardan dolayı Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi kimseye iftira atmadı, kızmadı ve asla ithamlardan bulunmadı. Çünkü onun gayesi şöhret peşinde koşmak ve para kazanmak değildir. Onun gayesi sadece ve sadece hakkı yaymaktır. Şeyh Ziyaeddin El-Kudsi'nin başkalarına ait olan şeyleri kendine nisbet etmesine ihtiyacı yoktur. Çünkü o, kendisine ait olan kitapları bile kendisine nibet etmemiştir.
Bazı eserleri:
1 - İşte Tevhid
2 - İşte Müslüman
3 - Hakimiyet Allah'ındır.
4 - Cahiliyenin Hükmünü mü İstiyorlar? (Duatun La Kuda'ya Reddiye)
5 - Asrımızın Yesakı
6 - Tağutu Reddetmek Tevhidin Gereğidir
7 - İslam Dininin Aslı
8 - Büyük Şirkte Cehalet Mazeret Değildir
Çıkacak Olan Eserleri:
1 - Hamas İslami Bir Sistem Midir?
2 - Fıkh-ı Ekber Şerhi
3 - Kur'an ve Sünnetten Delillerle Hanefi Fıkhı
4 - İslam Şeriat'ının Dışında ki Kanunlarla Hüküm Veren Hakime Muhameke Olmanın Hükmü
5 - Dar'ul Harpte Tanınmayan Kişilerin Hükmü
6 - Kesilen Hayvanlar İle İlgili Hükümler