Cübbelinin anlattığı bir hadis ile ilgili yaptığım araştırma sonucu uydurma olduğunu keşfettim. Bu adam yeterli inceleme yapmıyor mu hüsnü zan nedeniyle hatayla mı bu yanlışlara düşüyor yoksa bilerek mi uydurma hadis olduğunu bilmesine rağmen mi anlatıyor? İşin daha garibi de uydurma hadisde bile konu adalet iken cübbelinin anlattığı versiyonda sakalsız ölenlerlerin mezartaşı ile alakalı. Sakal bırakmanın önemini anlatmak için bunu anlatmasına gerek var mı?
Müellif Temmam er-Razi, rivayet için münker diyerek rivayetin sahih olmadığını özellikle belirtmiştir.(1)
Bir taş, Allah’ım ben şu kadar sene ibadet ettim, sonra sen beni bir tuvalet binasının yapımında kıldın, diye arzuhal eder. Bunun üzerine Allah, seni zalim hakimlerin hüküm verdikleri bir yerde mi kılaydım, buna razı olur muydun, diye cevap verir.(2)
Suyuti, İbn Arrak, Zehebi ve İbn Hacer ise, bu rivayetin uydurma olduğunu belirtmişlerdir.(3)
Kaynaklar:
1) Temmam er-Razi, Fevaid 1/242 – 243, no: 587-588.
2) Temmam er-Razi, a.y.
3) bk. Suyuti, Zeylü’l-ehadis el-mevzua, 622; İbn Arrak, Tenzihü’ş-şeria, 2/231; Temmam er-Razi, a.y, dipnot.
Müellif Temmam er-Razi, rivayet için münker diyerek rivayetin sahih olmadığını özellikle belirtmiştir.(1)
Bir taş, Allah’ım ben şu kadar sene ibadet ettim, sonra sen beni bir tuvalet binasının yapımında kıldın, diye arzuhal eder. Bunun üzerine Allah, seni zalim hakimlerin hüküm verdikleri bir yerde mi kılaydım, buna razı olur muydun, diye cevap verir.(2)
Suyuti, İbn Arrak, Zehebi ve İbn Hacer ise, bu rivayetin uydurma olduğunu belirtmişlerdir.(3)
Kaynaklar:
1) Temmam er-Razi, Fevaid 1/242 – 243, no: 587-588.
2) Temmam er-Razi, a.y.
3) bk. Suyuti, Zeylü’l-ehadis el-mevzua, 622; İbn Arrak, Tenzihü’ş-şeria, 2/231; Temmam er-Razi, a.y, dipnot.