Ne diyim, para varsa helal midir
Parayı olumsuzluk olarak sordumNe diyim, para varsa helal midir
Para önemli değil, ikram veriyorda. O kafiri niye meşrulaştıralım. Üstelik onun bayramı değilken.Parayı olumsuzluk olarak sordum
Para önemli değil, ikram veriyorda. O kafiri niye meşrulaştıralım. Üstelik onun bayramı değilken.
Hocam ana baba konusunda bir istisna bildirmişsiniz akraba vs öpmememiz lazım saygı göstermememiz lazım peki istemeye istemeye bayram tebriği yapmadan elini öpersek küfürmüdür bu bide üstüne para veriyolar
Birbirine yakin olanlar beraber toplanip kilsinlar.
Uzak olanlar ve hic bir cikar yol bulamayanlar ALLAH affedici ve bagislamayi sevendir fi emanillah
Bilgim yok akhim bilen birine danisip sormamiz lazimAbi tek başımıza kılmamız gibi bir durum mevcut mu? Şeriatta yeri var mı? Hanefiler hariç vitir namazı müekked sünnet olduğu için tek başına da kılınabiliyormuş galiba. Doğru mudur?
Bilgim yok akhim bilen birine danisip sormamiz lazim
Ankara, İstanbul, Gaziantep gibi büyük şehirlerde kılınacak dernek çok biiznillah. Yalova ensar derneğinde kılınıyor mu bilmiyorum. Sivas takiler Hakan Cahit abiyle konuşun o bir yer biliyordur inşallah. Bu müslüman daha ne yapsın?
The Hiyanet açıklama yapmış:
Suçlu olan diğer ülkeler
05.07.2016
İslam ülkelerinde Ramazan Bayramının farklı günlerde yapılmasına ilişkin açıklama…
İslam ülkelerinin Ramazan Bayramına farklı günlerde girmesiyle ilgili başlayan tartışmalara ilişkin Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanı Dr. Ekrem Keleş açıklamalarda bulundu.
Keleş, açıklamasında Diyanet İşleri Başkanlığı'nın ramazan ayının başlangıcı ve bayramların tespitinde, öteden beri İslam alimlerinin büyük çoğunluğunca benimsenmiş bulunan hilalin yerel görülmesini değil, dünyanın herhangi bir yerinden görülmesini (ihtilaf-ı metali) esas aldığını belirtti.
Bazı İslam ülkelerinin hilalin dünyanın herhangi bir yerinde görülmesini veya görülebilirliğini değil, kendi ülkelerinde görülebilirliğini dikkate aldığından dolayı İslam ülkeleri arasında farklılıkların ortaya çıktığını kaydeden Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanı Keleş, açıklamasında şu hususların altını çizdi;
“Bu tür içtihat farklılığından doğan değişik uygulamalar kimsenin ibadetine zarar vermemektedir…”
Bazı İslam ülkeleri hilalin dünyanın herhangi bir yerinde görülmesini veya görülebilirliğini değil, kendi ülkelerinde görülebilirliğini dikkate almaktadır. Bu bayramda olduğu gibi Türkiye'den bir gün sonra bayram yapması bu sebepledir. Bu tür içtihat farklılığından doğan değişik uygulamalar kimsenin ibadetine zarar vermemektedir. Ramazanı şerif 4 Temmuz'da bitmiştir. 5 Temmuz Ramazan Bayramı'dır. Ramazan hilali 4 Temmuz’da Güney Amerika'dan itibaren görülmeye başlamıştır. Avrupa Fetva ve Araştırma Kurulu gibi bazı kurumlar hicri takvim birliği kararına uyarak bayramı 5 Temmuz olarak ilan etmişlerdir. Bazı ülkeler Hicri Takvim Birliği Kongresi'nin 'ihtilaf-ı metali'ye itibar edilmemesi kararına uymayarak Ramazan Bayramı'nı 5 Temmuz değil 6 Temmuz olarak ilan etmişlerdir.
“Ayın hilal halinde nerede ve ne zaman görülebileceği hatasız hesapla tespit edilebilmektedir…”
Ayın hilal halinde nerede ve ne zaman görülebileceği hatasız hesapla tespit edilebilmektedir. Türkiye'de hesaplamalar, hilal dünyanın neresinde olursa olsun görüleceği dikkate alınarak yapılmaktadır. Takvimler ve bayramlar buna göre düzenlenmektedir.
“Türkiye, ramazan ayı ve bayramların belirlenmesi hususunda kendinden emindir…”
Bazı İslam ülkeleri hilalin dünyanın herhangi bir yerinde görülmesini veya görülebilirliğini değil, kendi ülkelerinde görülebilirliğini dikkate almaktadır. Bu bayramda olduğu gibi Türkiye'den bir gün sonra bayram yapması bu sebepledir. Bu tür içtihat farklılığından doğan değişik uygulamalar kimsenin ibadetine zarar vermemekle birlikte Diyanet İşleri Başkanlığı bu husustaki farklı uygulamaları ortadan kaldırarak Müslümanlar arasında uygulama birliği sağlamak üzere önemli çabalar göstermiştir. Bu amaçla Diyanet İşleri Başkanlığı'nın çağrısıyla 28-30 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da Uluslararası Hicri Takvim Birliği Kongresi düzenlenmiştir. Kongreye İslam ülkelerinden katılan astronomlar ve fıkıh alimleri ihtilaf-ı metaliye itibar edilmemesi görüşünü esas almıştır. Bazı İslam ülkeleri bu hususta sürdürülen üç yıllık bir çabayı gözardı ederek bu tavsiyeye uymadığı açıktır. Geçmişte olduğu gibi bugün de Türkiye ramazan ayı ve bayramların belirlenmesi hususunda kendinden emindir.