Esselamu Aleykum we Rahmetullah hocam.
Soru yayınlanacağı için ismini vermeyi doğru bulmadığım birisinin Melhame'ye dair olan yazısını okuyordum. Şu hadisi anlama şekli dikkatimi çekti:
"Arap yarım adasıyla savaşacaksınız, Allah size fetih nasip edecek. Sonra Farslarla savaşacaksınız, Allah size fetih nasip edecek. Sonra Rumlarla savaşacaksınız, Allah size fetih nasip edecek. Sonra Deccal'le savaşacaksınız, Allah size fetih ihsan edecek"
Makaleyi yazan kişi bu rivayetten ilk devir İslam fetihlerini değilde -sırasıyla- Suud, İran ve Rumlarla yapılacak olan bir savaşı anlıyordu.
Şu anda "Türkiye" denilen topraklara o dönemler "Bilad-ı Rum" denildiğini, Türkiye'nin şu yada bu sebepten Şam Cihadına verdiği desteği ve tabi kıyametten evvel Müslümanlar ile Rumlar arasında gerçekleşeceği haber verilen ittifakı, melhamenin Şam da olacak olmasını ve Şam hadislerini ve Rumlarla yapılacak olan savaşın sonunda İstanbulun ikinci fetihnide gözönünde bulundurursak ve yukarıdaki hadiside ilk dönem fetihlerine yormazsak insanın zihninde ister istemez bir senaryo oluşuyor. Sözün tamamı zekası kıt olana söylenirmiş...
Ama tabi bu tevilin tutarlı olup olmadığını merak ediyorum, günümüz rabbani alimlerinden bu hadisi bu şekilde anlayan olmuşmudur? Yada daha evvelki alimlerden bu rivayetin ilk dönem İslam fetihlerine işaret etmediğini söyleyen olmuşmudur?
Soru yayınlanacağı için ismini vermeyi doğru bulmadığım birisinin Melhame'ye dair olan yazısını okuyordum. Şu hadisi anlama şekli dikkatimi çekti:
"Arap yarım adasıyla savaşacaksınız, Allah size fetih nasip edecek. Sonra Farslarla savaşacaksınız, Allah size fetih nasip edecek. Sonra Rumlarla savaşacaksınız, Allah size fetih nasip edecek. Sonra Deccal'le savaşacaksınız, Allah size fetih ihsan edecek"
Makaleyi yazan kişi bu rivayetten ilk devir İslam fetihlerini değilde -sırasıyla- Suud, İran ve Rumlarla yapılacak olan bir savaşı anlıyordu.
Şu anda "Türkiye" denilen topraklara o dönemler "Bilad-ı Rum" denildiğini, Türkiye'nin şu yada bu sebepten Şam Cihadına verdiği desteği ve tabi kıyametten evvel Müslümanlar ile Rumlar arasında gerçekleşeceği haber verilen ittifakı, melhamenin Şam da olacak olmasını ve Şam hadislerini ve Rumlarla yapılacak olan savaşın sonunda İstanbulun ikinci fetihnide gözönünde bulundurursak ve yukarıdaki hadiside ilk dönem fetihlerine yormazsak insanın zihninde ister istemez bir senaryo oluşuyor. Sözün tamamı zekası kıt olana söylenirmiş...
Ama tabi bu tevilin tutarlı olup olmadığını merak ediyorum, günümüz rabbani alimlerinden bu hadisi bu şekilde anlayan olmuşmudur? Yada daha evvelki alimlerden bu rivayetin ilk dönem İslam fetihlerine işaret etmediğini söyleyen olmuşmudur?